معرفی و دانلود کتاب تسلط بر زمان: راهنمای عملی افزایش بهره‌‌‌وری و استفاده موثر از زمان

عکس جلد کتاب تسلط بر زمان: راهنمای عملی افزایش بهره‌‌‌وری و استفاده موثر از زمان
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلط بر زمان: راهنمای عملی افزایش بهره‌‌‌وری و استفاده موثر از زمان

زمان، بیش از هر دارایی دیگری در دنیا ارزش دارد. با این حال، هیچ‌گونه آموزشی درخصوص چگونگی مدیریت آن ارائه نمی‌شود. اما کتاب تسلط بر زمان، نوشته‌ی تیبو موریس، راهنمای خوبی است که راهکارهایی کاربردی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. نویسنده‌ی کتاب، از طریق به‌ اشتراک‌گذاری تجربیات خود در زمینه‌ی مدیریت زمان، به خوانندگان کمک می‌کند تا با افزایش میزان بازدهی، رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

درباره‌ی کتاب تسلط بر زمان

زمان، همواره در حرکت است و اگر خود را با سرعت آن هماهنگ نکنیم، باید عواقب ناگوار آن را بپذیریم. اما جای نگرانی نیست. چراکه کتاب تسلط بر زمان (Master Your Time) اینجاست تا با زبانی ساده، چگونگی مدیریت زمان را آموزش دهد. تیبو موریس (Thibaut Meurisse)، نویسنده‌ی کتاب، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده‌ی هوشمندانه از زمان، در مسیر دستیابی به اهداف و آرزوها قدم برداشت. به عقیده‌ی او، مرز باریکی میان پیشروی به سمت موفقیت و دوری از آن وجود دارد و زمان، کلیدی‌ترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند.

گاهی پیش می‌آید که افراد در گیرودار مشغله‌های روزمره، از اهداف خود غافل می‌شوند و کمبود زمان را بهانه می‌کنند. اما واقعیت این است که گذشته، سپری شده و هرگز باز نخواهد گشت. توصیه‌ی کتاب تسلط بر زمان این است که با استفاده‌ی مفید از زمان حال، حسرتی برای آینده به جا نگذاریم و از این موهبت الهی، در راستای به‌ ثمر نشاندن اهداف والا بهره بگیریم.

این کتاب راهکارهایی کاربردی برای غلبه بر تعلل و افزایش میزان بازدهی ارائه می‌دهد. چراکه تعلل، مخرب‌ترین عامل در پیشروی به سوی اهداف است. نویسنده با طرح 7 راهکار اجرایی توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان در جنبه‌های مختلف فردی، اجتماعی و شغلی، تغییراتی مثبت ایجاد کرد و با بهره‌وری بیشتر در مسیر پیشرفت قدم برداشت. لازم به ذکر است که تمرین‌های ذکرشده در این کتاب کمک می‌کنند تا افراد به‌مرور، مهارت مدیریت زمان را بیاموزند و روزبه‌روز به رویاهای خود نزدیک‌تر شوند. اما باید آگاه بود که راز دستیابی به چنین جایگاهی، استفاده‌ی مؤثر و کاربردی از زمان است.

کتاب پیش‌رو با توضیح مفهوم بهره‌وری آغاز می‌شود و مراحلی را که به بازدهی منجر می‌شوند، تشریح می‌کند. نویسنده در این فصل، وارد بحث اهمال‌کاری می‌شود و توصیه‌هایی برای چگونگی غلبه‌ بر آن در اختیار خواننده می‌گذارد. او در دومین فصل کتاب سعی دارد با یادآوری ارزش زمان، نگرش مخاطب را نسبت‌ به این مفهوم متحول کند. استفاده‌ی معنادار از زمان، تقویت تمرکز و چگونگی کاهش پرش‌های ذهنی، از دیگر مباحث این کتاب‌اند.

کتاب تسلط بر زمان که هشتمین جلد از مجموعه‌ی تسلط است، با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی‌خرم توسط انتشارات زمان تغییر منتشر شده.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تسلط

مجموعه‌ی تسلط (Mastery Series) 9 کتاب را دربرمی‌گیرد که همگی توسط تیبو موریس نوشته شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه به توسعه‌ی مهارت‌های فردی‌ اختصاص دارند و به خوانندگان کمک می‌کنند تا با آگاهی از افکار، احساسات و کلیدی‌ترین رازهای موفقیت، رویاهای خود را محقق کنند. اولین جلد این مجموعه، کتاب «تسلط بر احساسات» است که در زمان انتشارش عنوان پرفروش‌ترین کتاب آمازون را از آن خود کرد. کتاب‌های «تسلط بر انگیزه»، «تسلط بر باورها»، «تسلط بر افکار»، «تسلط بر سرنوشت»، «تسلط بر موفقیت»، «تسلط بر تمرکز» و «تسلط بر یادگیری» دیگر آثار این مجموعه‌اند.

تاکنون 7 جلد از کتاب‌های مجموعه‌ی تسلط به فارسی ترجمه شده‌اند که انتشارات زمان تغییر آن‌ها به چاپ رسانده.

کتاب تسلط بر زمان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر حاضر به تمام کسانی که قصد دارند با تقویت مهارت‌های فردی، کیفیت زندگی‌شان را ارتقا دهند و به اهداف و رویاهای خود نزدیک‌تر شوند، توصیه می‌شود.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم

تیبو موریس، نویسنده‌ای فرانسوی است که عمده‌ی کتاب‌هایش در لیست پرفروش‌های سایت آمازون قرار دارند. هدف او از نگارش در زمینه‌ی موفقیت و توسعه‌ی فردی، به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی در مسیر کسب موفقیت است. در حقیقت، رسالت تیبو موریس، نوشتن کتاب‌هایی کاربردی با زبانی ساده است که به افراد کمک می‌کند تا دستاوردهای درخشانی کسب کنند. نوشته‌های او تاکنون به بیش از 10 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌ و الهام‌بخش افراد زیادی بوده.

او اکنون، در بخش روابط بین‌الملل دولت ژاپن فعالیت دارد. کتاب‌های «سم‌زدایی دوپامین» و «راهکارهایی برای افزایش انگیزه»، شماری از بهترین آثار تیبو موریس‌اند.

جملات برگزیده کتاب تسلط بر زمان

  • درک کنید که همیشه می‌توانید بهتر شوید.
  • به زندگی خود به چشم یک سفر نگاه کنید نه رسیدن به یک مقصد.
  • گذشته شما چیزی بیشتر از یک سری خاطرات که در زمان حال به خاطر می‌آورید نیستند.
  • بزرگترین مانعی که شما را عقب نگه می‌دارد ترس از این است که نتوانید کارها را به خوبی انجام دهید.

در بخشی از کتاب تسلط بر زمان می‌خوانیم

مغز ما عموماً برای این طراحی شده است که بقای ما را تضمین کند تا بتوانیم توالد و تناسل داشته باشیم و ژن خود را به نسل‌های بعد منتقل کنیم. در نتیجه مغز معمولاً تا زمانی که چیزی زندگی شما را تهدید نکند از صرف انرژی توسط شما جلوگیری می‌کند. زمانی که مغز تشخیص دهد که ما امنیت نداریم سعی می‌کند به جای جستجو برای یافتن راه حل، وضعیت موجود که ممکن است ناراحت‌کننده باشد را حفظ نماید.

پیشینیان ما زمانی که می‌خواستند خودشان را در برابر سرما محافظت کنند در انجام کار تهیه لباس که آن‌ها را گرم نگه دارد تعلل نمی‌کردند. اما امروزه ما معمولاً کارها را تا زمانی که تهدیدی برای ما ایجاد نکند به تأخیر می‌اندازیم. و در بسیاری از حالات این تهدیدها اصلاً هم اتفاق نمی‌افتند. اینکه ما انگیزه نداشته باشیم خیلی حس بدی دارد اما ما این حالت را نگه می‌داریم زیرا حداقل زنده هستیم.

نکته اصلی این است که افرادی که اجازه می‌دهند ذهن قدیمی آن‌ها کارها را به آن‌ها دیکته کند نمی‌توانند دوام بیاورند. برای اینکه تعلل در کارها را رفع کنید باید تصمیم بگیرید که به جای فقط زنده ماندن از زندگی هم لذت ببرید. تلاش برای زندگی کردن سبب می‌شود که از منطقه امن خود خارج شده و کارهای لازم را برای همراهی با واقعیت انجام دهید و دیگر اسیر احساسات خود نباشید.

دلیل دیگر که شما کارها را عقب می‌اندازید این است که درک درستی از تعلل در انجام کارها ندارید. زمانی که شما کاری را عقب می‌اندازید لحظه حال را نادیده می‌گیرید در حالی که همین لحظه حال، تنها چیز واقعی است و به جای آن خودتان را درگیر رسیدگی به کارهای آینده می‌کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کتاب رایگان کار گام به گام
بخش اول. درک بهره‌وری
1. اهمیت معنا
2. بهره‌وری تنها محدود به مدیریت زمان نیست
3. پنج مرحله بازدهی
4. بازدهی نیاز به سیستم پیچیده‌ای ندارد
5. اهمال‌کاری چیست و چگونه می‌توانید بر آن غلبه کنید
بخش دوم. درک خود از زمان را به روز کنید
1. استفاده مناسب از گذشته و آینده
2. درک زمان به عنوان یک سرمایه‌گذاری
3. درک اثر مرکب و تفکر طولانی مدت
4. ایجاد ضرورت
بخش سوم. استفاده معنی‌دار از زمان خود
1. پنج کلمه مخرب که نباید از آن‌ها استفاده کنید
2. نگه داشتن ثبت زمان
3. بازدهی مناسب به شیوه صحیح
4. چگونه به خوبی از زمان خود استفاده کنید
بخش چهارم. استفاده موثر از زمان خود
1. چگونه زمان خود را افزایش دهید
2. چگونه زمان خود را ذخیره کنید
3. جداکردن پول از زمان
بخش پنجم. توسعه تمرکز فوق‌العاده
1. بهترین ابزار بازدهی که در دسترس شما است
2. توسعه تمرکز
3. از بین بردن عوامل حواس‌پرتی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلط بر زمان: راهنمای عملی افزایش بهره‌‌‌وری و استفاده موثر از زمان
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-622-5872-24-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلط بر زمان

sara
۱۴۰۲/۹/۴
نیلو موریس تخصصش در ساده و مختصر بیان کردن مطالب عمیق و طولانی هست. نکات ضروری رو با بیان شیوا در مورد مدیریت زمان به شما آموزش میده و از مطالعه مطالب بیشتر بی‌نیاز می‌کنه. شخصا مطالب بسیار خوبی از این کتاب یاد گرفتم.
محمد
۱۴۰۲/۲/۹
کتابی عالی به نظر من حتما بخونیدش خیلی دیدتون رو در استفاده از زمان و کیفیت بخشی به اون باز میکنه و میتونید برنامه ریزی مفید تر داشته باشین
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تسلط بر زمان

برای دریافت کتاب تسلط بر زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.