معرفی و دانلود کتاب تسلط بر سرنوشت: راهنمای عملی بازنویسی داستان خود و تبدیل شدن به شخص ایده‌آل

عکس جلد کتاب تسلط بر سرنوشت: راهنمای عملی بازنویسی داستان خود و تبدیل شدن به شخص ایده‌آل
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلط بر سرنوشت: راهنمای عملی بازنویسی داستان خود و تبدیل شدن به شخص ایده‌آل

کتاب تسلط بر سرنوشت نوشته‌ی تیبو موریس، کمک می‌کند باورهای ذهنی غلط و محدودکننده را کنار گذاشته و به خودتان ایمان بیاورید. این کتاب پرفروش و کاربردی، با ارائه‌های گام‌هایی ساده و تمریناتی مؤثر، سبب می‌شود در مورد خودتان به باورهایی قدرتمند برسید، بر زندگی کاملاً مسلط شوید و آینده‌ی دلخواه‌تان را رقم بزنید.

درباره‌ی کتاب تسلط بر سرنوشت

سرنوشت همیشه برای انسان مفهومی پیچیده و گریزناپذیر بوده است. اکثر انسان‌ها آنچه برایشان اتفاق می‌افتد را مقدر می‌دانند و سعی می‌کنند بپذیرند. این دید در مورد اتفاقات قابل کنترل و شخصی هم وجود دارد. ما خیلی از ویژگی‌های شخصی خودمان را هم ناشی از تقدیر می‌دانیم و سعی می‌کنیم در مقابلش تسلیم شویم. اما هم‌زمان از بابت آن‌ها رنج می‌بریم. مثلاً خیلی دوست داریم زبان انگلیسی یاد بگیریم اما به‌این‌دلیل که سال‌ها تلاشمان نتیجه نداده و درنهایت به این اصل می‌رسیم که هیچ استعدادی در زمینه‌ی یادگیری زبان نداریم. آیا ما واقعا انسانی بی‌استعداد هستیم؟ آیا این درست و به‌جاست که همیشه خودمان را بابت این مسأله سرزنش می‌کنیم؟ آیا هیچ راهی برای تغییر این وضعیت وجود ندارد؟

تیبو موریس (Thibaut Meurisse) معتقد است که این شکست از باورهای ما سرچشمه می‌گیرد که همگی محدودکننده هستند و مانع از پیشرفت می‌شوند. او در کتاب تسلط بر سرنوشت (Master Your Destiny) بر همین موضوع تاکید می‌کند و در تلاش است که به مخاطبش نشان دهد، موفقیت در گرو تغییر باورهای ذهنیست.

تیبو موریس در زمینه‌ی رشد فردی فعالیت دارد و کتاب‌های زیادی را در این حوزه نوشته. او ایده‌ی جالبی درباره‌ی کارش دارد: هدف او کمک به انسان‌های معمولی است نه ابرقهرمان‌ها! بنابراین سعی می‌کند با آموزش‌هایی ساده، مخاطبانش را کم‌کم به خودشناسی برساند و زمینه‌ساز تغییرات شود. به نظر او این تغییرات کوچک هستند که ما را به نتایج بزرگ می‌رسانند. او کتاب تسلط بر سرنوشت را با همین ایده نوشته و در این اثر در وهله‌ی اول خواننده‌اش را به این فکر وا می‌دارد که کیست و در زندگی‌اش چه جایگاهی دارد. موریس معتقد است آنچه که در مورد ما اهمیت دارد، نوع نگاه‌مان به خودمان و دنیاست. پس وقتی به داستان زندگی‌مان فکر می‌کنیم، درواقع در حال نشان دادن خود واقعی‌ما هستیم. اگر در این داستان عمیق‌تر شویم، به ریشه‌ی بسیاری از ناکامی‌هایمان هم پی خواهیم برد. موریس در بخش اول کتاب خود راهکارهایی را پیش پای‌مان می‌گذارد تا بهتر خود را تجزیه‌وتحلیل کنیم و دلایل رنج‌های‌مان را بفهمیم.

پس از اینکه داستان زندگی‌مان را به‌طور کامل مرور کردیم، نوبت به تغییر می‌رسد. بخش دوم کتاب تسلط بر سرنوشت به ما می‌آموزد که چطور داستان جدیدی برای ادامه‌ی زندگی بنویسیم. تیبو موریس تکنیک‌ها و تمرین‌های ساده‌ای را به ما می‌دهد تا افکار و احساساتمان را عوض کنیم. درواقع حالا وقت آن است که به باورهایی جدید و قدرتمندی در مورد خودمان برسیم. این شرایط جدید زمینه‌ساز تغییر رفتارمان خواهد شد و قدم بلندی به‌سوی تحول بنیادین زندگی است. در بخش سوم و نهایی کتاب، ما یاد می‌گیریم که داستان جدید زندگی‌مان را در درون نهادینه کرده و عمیقاً آن را باور کنیم. به‌این‌صورت اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کنیم و خیلی راحت‌تر و مطمئن‌تر تغییرات را رقم خواهیم زد. موریس این گام را یکپارچه‌سازی داستان نامیده است. با برداشتن این قدم‌های کوچک، خواهیم دید که سرنوشت کاملاً در اختیارمان قرار گمی‌گیرد و ناکامی‌ها را به شادکامی تبدیل می‌کنیم!

کتاب تسلط بر سرنوشت بخشی از مجموعه‌ی تسلط است که نشر زمان تغییر آن‌ها را منتشر کرده. این کتاب موفق و پرفروش را ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی‌خرم ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی تسلط

مجموعه‌ی تسلط (Master)، کتاب‌هایی در ژانر خودیاری و توسعه‌ی فردی هستند. تیبو موریس نویسنده‌ی این کتاب‌ها، تلاش می‌کند باید ارائه‌ی ایده‌هایی ساده کمک کند افراد معمولی به موفقیت‌هایی بزرگ برسند. نشر زمان تغییر تاکنون کتاب‌های تسلط بر «احساسات»، «تمرکز»، «افکار»، «انگیزه»، «زمان»، «سرنوشت»، «باورها» و «موفقیت» را از این مجموعه منتشر کرده است.

کتاب تسلط بر سرنوشت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید کنترل زندگی‌تان را کاملاً به دست بگیرید و به بهترین نسخه‌ی خودتان تبدیل شوید، این کتاب را مطالعه نمایید.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم

تیبو موریس، کارشناس و مؤلف کتاب‌های توسعه فردی است. موریس در فرانسه به دنیا آمد اما برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی MBA به ژاپن رفت. او پس از پایان تحصیل در این کشور ماند و مشغول به کار شد. تیبو موریس بیشتر از 20 کتاب در زمینه‌ی خودیاری نوشته و عموماً با مجموعه‌ی تسلط شناخته می‌شود. معروف‌ترین کتاب این مجموعه «تسلط بر احساسات» است که در رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار گرفت، بیشتر از 300 هزار نسخه از آن فروش رفت و به حداقل 10 زبان ترجمه شد. او هدف خود را کمک به آدم‌های عادی می‌داند تا به نتایجی فوق‌العاده برسند. از دیگر آثار او می‌توان به «خودت را بالا بکش» و «زنگ خطر» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب تسلط بر سرنوشت

  • شما امروز جایی هستید که افکارتان شما را آورده است و فردا نیز جایی خواهید بود که افکارتان شما را ببرد. (جیمز آلن)

  • بزرگ‌ترین انقلاب نسل ما این است که متوجه شدیم که با تغییر نگرش‌های درونی ذهن انسان می‌تواند جنبه‌های بیرونی زندگی‌اش را تغییر دهد. (ویلیام جیمز)

  • هرچیزی با افکار شروع می‌شود لذا شما باید مراقب باشید که شما به چه چیز فکر می‌کنید چون این آغاز هرکاری است. (جیم ران)

  • هر انسانی یک هنرمند است و هنر عمده‌ای که داریم این است که داستان خود را خلق می‌کنیم. (دون میگل رویز)

  • ما معمولاً زیبایی پروانه را تأیید می‌کنیم، اما به‌ندرت اعتراف می‌کنیم که چه تغییراتی صورت گرفته است تا پروانه به این زیبایی شده است. (مایا آنجلو)

در بخشی از کتاب تسلط بر سرنوشت می‌خوانیم

هیجانات اقدامات را جهت می‌دهند. زمانی که شما حس خوبی دارید خلاقیت بیشتری دارید، منابع بیشتری دارید و بازدهی بالاتری خواهید داشت. شما آماده‌اید که کارهای لازم را برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید. بنابراین، هرچیزی که تجسم می‌کنید سعی کنید تا حد امکان بخش بزرگی از هیجاناتتان را درگیر نمایید. در مورد چشم انداز خود حس هیجان زدگی داشته باشید. بصورت مشخص‌تر احساس کنید که شما همان شخصی که می‌خواهید بشوید شده‌اید و همان چیزهایی که می‌خواهید داشته باشید را دارید. بعنوان مثال، اگر می‌خواهید که آواتارتان با اعتماد بنفس باشد سعی کنید که در وضعیت‌های مختلف با اعتماد بنفس برخورد نمایید. یک فیلم ذهنی ایجاد نمایید و آن را بارها و بارها در ذهن خود ببینید. خود را در حالی که در یک مجلس هستید مجسم کنید که کاملاً ریلکس هستید و تجسم نمایید که افراد دور و برتان با شما مهربان و خوش برخورد هستند.

بجای اینکه سخت تلاش کنید که به جایی که نیستید برسید، درک کنید که می‌توانید در ذهن خود در جایی که می‌خواهید باشید. چرا؟ زیرا شما توانایی بسیار بالایی برای احساس کردن مانند حالتی که در آن جا هستید را دارید. دلیل اینگونه حس کردن مهم است زیرا به شما این امکان را می‌دهد که شما بتوانید باورهایتان را به سرعت تغییر دهید.

با تغییر باورهای شما، ضمیر ناخودآگاه شما نیز تلاش می‌کنید که واقعیت‌های موجود را با واقعیت ذهن شما تطابق دهد. در نتیجه شما می‌توانید بهتر و بیشتر دست به اقدام بزنید تا فاصله بین جایی که هستید و جایی که باور دارید باید باشید را پر کنید. لس براون بعنوان یک سخنران انگیزشی گفته است که شما چیزی که می‌خواهید را در زندگی بدست نمی‌آورید بلکه شما به کسی که می‌خواهید تبدیل می‌شوید. و در نهایت با تغییر روش احساس کردن خود می‌توانید کسی که هستید را تغییر دهید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کتاب راهنمای گام‌به‌گام رایگان شما
بخش اول: فهمیدن داستان‌ها
1: شما همان چیزی که می‌بینید را باور می‌کنید
2: داستان‌های شما چگونه ایجاد شده‌اند
3: چرا داستان شما تخیلی است
4: داستان شما واقعاً شامل چیست
5: چرا شما به داستان کنونی خود چسبیده‌اید
6: درک داستان کنونی خودتان
7: شش اشتباه که باید در هنگام ایجاد داستان جدید از آن‌ها دوری نمایید
بخش دوم: تغییر داستان خود
1: پنج جز اصلی یک داستان تقویت‌کننده
2: ایجاد آواتار خود
3: تغییر داستان خود
1. تغییر گذشته
2. اقدام در زمان حال
3. پیش‌بینی آینده‌ای متفاوت
4: تغییر محیط
آیا محیط شما به نفع شما عمل می‌کند یا بر علیه شما؟
1. کاهش تاثیر افراد منفی در زندگی خود
2. احاطه کردن خود با افرادی که به شما کمک می‌کنند که بهترین حالت خود باشید
3. پرورش محیط ذهنی قوی
4. بهینه سازی محیط فیزیکی
5: کشف واقعیت‌های جدید
6: 7 باور قوی که می‌توانید برای تغییر داستان خود استفاده نمایید
7: 9 فرضیه قدرتمند
بخش سوم: یکپارچه‌سازی داستان خود
1: شرطی‌سازی ذهن خود
چگونگی برنامه‌ریزی مجدد ذهن
2: ایجاد باورهای جدید
3: اجرای عادت‌های قوی
الف- همه چیز عادت است
ب- چگونه عادت‌هایی که می‌خواهیم را اجرا کنیم
4: استفاده از گفت‌وگوی با خود برای تغییر داستان خود
الف- تمرین گفت‌وگوی درونی مثبت
ب- پرسیدن سوال‌های بهتر از خود
5: استفاده از قدرت تجسم
الف- تمرین آینده خود
ب- چگونه تجسم را تمرین کنیم
6: پرورش مهربانی با خود به‌عنوان بخشی از داستان زندگی
نتیجه‌گیری
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلط بر سرنوشت: راهنمای عملی بازنویسی داستان خود و تبدیل شدن به شخص ایده‌آل
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-98980-2-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلط بر سرنوشت

Narges Jamalipak
۱۴۰۲/۳/۲۹
این کتاب بنظر من بهترین کتاب تیبو موریس هستش
مخصوصا بخش‌های ابتدایی رو چندبار بخونید
ما آدم‌ها داستان‌هایی برای خودمون تعریف میکنیم که همون داستان می‌تونه ما رو خوشبخت یا بدبخت بکنه
مثل مامان من اینقدر داستان ما شانس نداریم رو تکرار کرده که توی ذهن بچه هایش هم نهادینه شده
و متاسفانه هیچکدوم
آدم‌های خوشحال و خوشبختی نیستن
بهترین کار دنیا برای موفق شدن و آرامش داشتن تعریف داستان‌های خوب و لذت بخشه
خواهش میکنم برای بچه‌ها داستان‌های خوب تعریف کنید
شهسواری
۱۴۰۳/۱/۶
این چند تا مجموعه تسلط هستن که همه را نیاز است بخوانید و از تسلط بر سرنوشت شروع کنید
نجمه قرقانی
۱۴۰۲/۴/۲۳
کتاب خوبی بود و کمک میکنه به خودسازی و رشد شخصی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تسلط بر سرنوشت

برای دریافت کتاب تسلط بر سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.