معرفی و دانلود کتاب تو خود کوهی: از خودتخریبی تا تسلط بر خود

عکس جلد کتاب تو خود کوهی: از خودتخریبی تا تسلط بر خود
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تو خود کوهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تو خود کوهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تو خود کوهی: از خودتخریبی تا تسلط بر خود

اگر شما هم آماده‌ی شروع تغییری بزرگ در خود و زندگیتان هستید، اما از مهارت کافی برای مقابله با موانع برخوردار نیستید، کتاب تو خود کوهی نوشته‌ی برایانا ویست به شما کمک خواهد کرد تا تنها با تکیه بر نیروی درونی خود، قله را فتح کنید. این کتاب به دور از شعارزدگی، نگرش صحیح به زندگی را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب تو خود کوهی

درحالی‌که منظور بیشتر ما انسان‌ها از موانع، چالش‌های بیرونی هستند، برایانا ویست (Brianna Wiest) نشان می‌دهد که کوهی که باید از آن گذر کنیم، در واقع خودمان هستیم. ما با تمام توانایی‌ها و ضعف‌های خود، اصلی‌ترین ابزاری هستیم که برای موفقیت نیاز داریم. این نویسنده برای مسیر خودشناسی و شکوفایی مقصدی متصور نمی‌شود؛ به زعم او پشت هر کوهی که از آن گذر می‌کنیم، کوه دیگری وجود دارد. اما این مسئله پوچ بودن زندگی را نشان نمی‌دهد؛ چراکه هر چالشی با چالش دیگر فرق دارد و ما پس از پشت سر گذاشتن هر تجربه، به انسان جدیدی تبدیل می‌شویم؛ بنابراین روند تغییر ما هیچ‌گاه تمامی ندارد. این موضوعی است که کتاب تو خود کوهی (The Mountain Is You) بر آن دست می‌گذارد تا به ما بگوید تنها چیزی که در این مسیر نیاز داریم این است که به خودمان تکیه کنیم و رو به جلو در حرکت باشیم.

معرفی و دانلود کتاب تو خود کوهی

سازوکار زندگی اغلب به نفع ماست، حتی در مواقعی که به ‌نظر می‌رسد هرآنچه که مقابلمان قرار دارد مشقت و ملال است. ما در هر طوفان فکری و در هر موقعیت دشواری پالایش می‌شویم و با خود تازه‌مان ملاقات می‌کنیم. زندگی اگر همیشه به روال سابق خود پابرجا بود، اگرچه شکستی در پی نداشت، اما فرصت موفقیت را از ما می‌گرفت. پس لازمه‌ی رسیدن به رهایی در ذهن و اندیشه، پذیرفتن اشتباهات و نگریستن به آن‌ها به‌مثابه‌ی تجربه‌های تازه است؛ چیزی که کتاب تو خود کوهی، شدیداً بر آن اصرار می‌ورزد.

به عقیده‌ی برایانا ویست، شکست اغلب فقط نقطه‌ی عطفی پیش ‌از موفقیت است، مثل زمانی که ستاره پیش ‌از تبدیل‌شدنش به ابرنواختر، منفجر می‌شود. ما باید به‌عنوان موجودی پویا و همیشه در حرکت، با موج‌های بلندی که هر لحظه به سمتمان هجوم می‌آورند، عجین شویم و موج‌سواری کنیم؛ وگرنه تا ابد محکوم به فراریم. بزرگ‌ترین هدف انسان بودن، رشد کردن است. ما این هدف را در تمامی بخش‌های زندگی‌مان می‌بینیم. گونه‌ها تولیدمثل می‌کنند، دی‌ان‌ای‌ها تکامل می‌یابند و یال‌های کیهان تا ابد به‌سمت بیرون درحال گسترش هستند. به همین ترتیب، اگر حاضر باشیم مشکلاتمان را بپذیریم و آن‌ها را یک عامل شتاب‌دهنده در نظر بگیریم، توانایی ما برای احساس کردن زیبایی‌های زندگی گسترش می‌یابد. جنگل‌ها برای این کار به آتش نیاز دارند، آتشفشان‌ها به انفجار، ستاره‌ها به انهدام و انسان‌ها به تغییر.

کتاب تو خود کوهی، تمثیل کوه را برای موانع به کار می‌برد، اما آن را منتهی به شکست نمی‌داند. برایانا ویست ذات طبیعت را ناقص می‌داند و نقص را مقدمه‌ای برای پیشرفت. اگر شکاف، خطا و شکست وجود نداشت، برتری و رشد نیز معنای خودشان را از دست می‌دادند.

اصلی‌ترین توصیه‌ی کتاب تو خود کوهی، این است که به‌جای تمرکز بر مشکلات و موانع، بر خود متمرکز شویم تا بتوانیم روزی تسلط کامل بر خود را به دست آوریم. در نهایت پس از گذر از کوه‌ها، کسی که تا ابد همراهِ ما خواهد بود، خودمان هستیم؛ با تمام اشتباهات، ضعف‌ها و توانمندی‌ها.

این کتاب را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی امیر متقی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تو خود کوهی

  • بعد از خواندن کتاب شاهکار برایانا ویست، تازه متوجه می‌شویم که چرا و چگونه به خودتخریبی دست می‌زنیم. (استیون آیزنبرگ)
  • کتاب تو خود کوهی محرکی است تا از قدرت درونی خود برای رسیدن به زندگی بهتر سود ببریم. (یونگ پوبلو)
  • پس از خواندن کتاب تو خود کوهی، قهرمان درونتان را بیدار خواهید کرد. (جنا بلک)

کتاب تو خود کوهی‌ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جاده‌ی زندگی به راهنمایی مطمئن و استوار نیاز دارید تا دست در دست شما از پستی و بلندی‌ها گذر کند، کتاب تو خود کوهی‌ برای شماست.

در بخشی از کتاب تو خود کوهی: از خودتخریبی تا تسلط بر خود می‌خوانیم

یکی از نشانه‌های اضطراب تفکر شتاب‌زده است. ازآنجاکه روی موضوعی عمیقاً و به مدت زیادی تمرکز می‌کنید، تصور می‌کنید که کامل به موضوع فکر کرده‌اید و به مناسب‌ترین نتیجه‌ی ممکن رسیده‌اید. بااین‌حال، عکس این قضیه درحال وقوع است.

شما دچار خطای منطقی شده‌اید؛ بدترین نتیجه‌ی ممکن را متصور می‌شوید زیرا شفاف نمی‌اندیشید و آن‌گاه از راهکار «جنگ یا فرار» استفاده می‌کنید؛ زیرا بدترین نتیجه‌ی ممکن باعث می‌شود احساس خطر کنید. به همین دلیل است که در مورد آن نتیجه‌ی وحشتناک وسواس دارید. بدن شما مانند تهدیدی فوری به آن پاسخ خواهد بود و تا زمانی که آن را «شکست» ندهید، بدنتان کارش را می‌کند، یعنی شما را در موضع دفاعی قرار می‌دهد، موضعی که اوج آگاهی به «دشمن» است.

خطای منطقی چیست؟

به چیزی فکر کنید که برایتان ترسناک نیست و شاید برای دیگران ترسناک باشد.

شاید از نشستن در هواپیما نمی‌ترسید. خیلی‌ها می‌ترسند. شاید از تنها‌ بودن نمی‌ترسید. خیلی‌ها می‌ترسند. شاید از تعهد نمی‌ترسید. خیلی‌ها می‌ترسند. مطمئناً می‌توانید دست‌کم به یک چیزی فکر کنید که برایتان ترسناک نیست.

چرا از آن نمی‌ترسید؟ چون در آنجا خطای منطقی ندارید.

شما می‌توانید خودتان را تصور کنید که سوار هواپیما می‌شوید و از آن پیاده می‌شوید بدون اینکه بترسید. شما می‌توانید خودتان را تصور کنید مجرد یا متأهل، خوشبختید. حتی اگر بدترین اتفاق رخ دهد، می‌توانید به همه‌ی‌ جوانب موقعیتی، از مقدمه تا نقطه‌ی اوج تا نتیجه‌گیری، فکر کنید. می‌دانید چه باید بکنید؛ برنامه دارید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تو خودْ کوهی
فصل دوم: چیزی به اسم خودتخریبی وجود ندارد
فصل سوم: محرک‌هایتان راهنمایی برای آزادی شما هستند
فصل چهارم: پرورش هوش عاطفی
فصل پنجم: رهاکردن گذشته
فصل ششم: ساختن آینده‌ای جدید
فصل هفتم: از خودتخریبی تا تسلط بر خود
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تو خود کوهی: از خودتخریبی تا تسلط بر خود
نویسنده
مترجمامیر متقی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-254-513-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تو خود کوهی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تو خود کوهی

برای دریافت کتاب تو خود کوهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.