معرفی و دانلود کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی

عکس جلد کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی

ادیسون را می‌شناسید؟ اگر ادیسون نبود و برق اختراع نمی‌شد، سرنوشت بشر به کدام سمت حرکت می‌کرد؟! کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی اثر خواندنی لوئیس اگان کتابی در ژانر زندگینامه و برای مخاطب کودک و نوجوان است. اگان با زبانی گرم و صمیمی به شرح زندگی ادیسون از دوران کودکی تا بزرگسالی او پرداخته است.

درباره‌ی کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی

رویای مخترع شدن در ذهن کودکان، باعث شده تا بارها و بارها زیرزمین بسیاری از خانه‌ها به آزمایشگاهی پر از اسرار و جادو تبدیل شود! کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی (Thomas Edison: The Great American Inventor ) اثر لوئیس اگان (Louise Egan) ماجرای یکی از همین دنیاهای اسرارآمیز را روایت می‌کند که در زندگی واقعی کودکی کنجکاو رخ داده است. اتفاقاتی که در نهایت منشأ یک تحول بزرگ در درون او و جهان اطرافش می‌شود.

لوئیس اگان، توماس ادیسون را در این کتاب از قالب پرافتخار یک دانشمند و مخترع جهانی و سرشناس بیرون می‌آورد و او را به‌عنوان کودکی به‌تصویر می‌کشد که دوست دارد جهان را مزه‌مزه کند و پاسخ تمام پرسش‌هایش را بیابد. تصویری که مخاطب کودک و نوجوان را برای هم‌ذات‌پنداری با قهرمان کوچک داستان مشتاق‌تر می‌کند او را هم‌پای توماس کوچک برای کشف دنیای جدید به پیش می‌برد. جریان کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی برخلاف بسیاری از زندگی‌نامه‌ها، کسل‌کننده نیست و با تصویرگری‌های میان برخی از صفحات، تخیل خواننده را به زمان و مکان مربوط به داستان می‌کشاند.

نویسنده برای هر فصل عنوانی را برگزیده که گویای اتفاق یا نگرش محوری آن بخش است؛ «کنجکاو و بی‌خیال»، «تام جوان محصل»، «تام روزنامه‌فروش»، «ایده‌ی بزرگ تام» و ... نمونه‌هایی از عناوین فصل‌های کتاب هستند که مخاطبان را در هر قدم با خود همراه می‌کنند.

کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی را انتشارات تیمورزاده با ترجمه‌ی مرجان حاجی‌بابایی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب راه‌حل‌ها از علم برای خوانندگان جوان

مجموعه کتاب‌ راه‌حل‌ها از علم برای خوانندگان جوان، روایت‌هایی از سرگذشت بزرگ‌ترین دانشمندان و متفکران جهان و چالش‌های زندگی آن‌ها را در اختیار خوانندگان کودک و نوجوان قرار می‌دهد. دستاوردهای این دانشمندان که حاصل تعهد فردی و فداکاری آن‌ها بوده، منجر به ایجاد تحولات عظیم در جهان شده است. این مجموعه همچون هدیه‌ای ارزشمند به تمام مخاطبان جوانی است که در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارند. مطالعه‌ی سرگذشت دانشمندان بزرگ می‌تواند الگوی مناسبی برای همه باشد تا انگیزه‌ی لازم را برای سخت‌کوشی در راه علم بیابند.

کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

زبان روان و جریان داستانی و ساده‌ی این کتاب، می‌تواند کودکان 9 تا 12 سال و همینطور نوجوانان را ساعت‌ها مجذوب خود کند.

در بخشی از کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی می‌خوانیم

مشکل این بود که هیچ‌گاه نمی‌توانست پیش‌بینی کند که در هنگام آزمایش‌هایش چه اتفاقی می‌افتد. در شش سالگی، به کودک مشکل‌ساز معروف بود چون همیشه به دردسر می افتاد.
بدترین تجربه تام در بعدازظهری خنک در طویله خانه اتفاق افتاد. تام قطعه‌های کوچک و خشک چوب را جمع کرد و خیلی سریع آتش کوچکی در طویله روشن شد.
ناگهان شعله‌های آتش از محوطه کوچکی که تام درست کرده بود، زبانه کشیدند. باد به سرعت شعله‌ها را به سمت دیوارهای کاهی و سیاه طویله برد و آتش همه‌جا را گرفت! تام سالم از آنجا خارج شد اما طویله در آتش سوخت. او طویله را نگاه می‌کرد که می‌سوخت و خاکستر می‌شد.
آقای ادیسون ناراحت و عصبانی فریاد کشید: چه کار می‌کردی؟ چطور توانستی چنین کاری بکنی؟ هیچ فکر کردی اگر باد شدید بود، تمام شهر در آتش می‌سوخت؟
تام نمی‌دانست چه بگوید. او جرأت نداشت به پدرش بگوید فقط دلش می‌خواسته آتش را تماشا کند، بنابراین پدرش هیچ‌گاه متوجه علت کار او نشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کنجکاو و بی‌خیال
فصل 2: تام جوان محصل
فصل 3: تام روزنامه‌فروش
فصل 4: ایده بزرگ تام
فصل 5: عقب‌نشینی و یک گام به جلو
فصل 6: تام، تلگرافچی سرگردان
فصل 7: اختراع‌ها و شکست‌ها
فصل 8: از فقر تا ثروت
فصل 9: تام کارگاه می‌سازد
فصل 10: دستگاه چهارسویه و مرد غارتگر
فصل 11: مخترع مستقل
فصل 12: در جست‌وجوی روشنایی الکتریکی
فصل 13: سوزن در انبار کاه
فصل 14: روشنایی، برق و اثبات
فصل 15: مخترع مشهور جهان
واژه‌نامه
موضوع‌هایی برای بحث
نمایه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی
نویسنده
مترجممرجان حاجی بابایی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-348-018-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی

برای دریافت کتاب توماس ادیسون مخترع بزرگ آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.