معرفی و دانلود کتاب ماری کوری و کشف رادیوم

عکس جلد کتاب ماری کوری و کشف رادیوم
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماری کوری و کشف رادیوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماری کوری و کشف رادیوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماری کوری و کشف رادیوم

کتاب ماری کوری و کشف رادیوم نوشته‌ی آن ای. استینک روایتی شیرین و روان از زندگی این دانشمندِ زنِ سرشناس، پیشینه‌ی علمی او و فرایند کشف رادیوم توسط اوست. نویسنده‌ی این اثر از جزئیات زندگی شخصی و کاری ماری کوری از روزهای کودکی تا دوران کشف رادیوم و اهدای دو جایزه‌ی نوبل به او سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب ماری کوری و کشف رادیوم

آن ای. استینک (Ann E. Steinke) در کتاب ماری کوری و کشف رادیوم (Marie Curie and The Discovery of Radium) ما را با داستان زندگی این دانشمند خارق‌العاده آشنا می‌کند. دانشمندی که راز عنصر رادیوم را برای همگان برملا کرد و این کشف او جرقه‌ای برای آغاز تحقیقات هیجان‌انگیز در زمینه‌ی رادیواکتیو بود. در زمانه‌ای که محدودیت‌های بسیاری بر سر راه زنان دانشمند وجود داشت، ماری کوری با سخت‌کوشی، استمرار و جسارت خود توانست به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

آن ای. استینک با قلم روان خود کوشیده است تصویر روشنی را از زندگی کاری و شخصی این دانشمند پرآوازه در ذهن خواننده ایجاد کند. قهرمان اصلی کتاب راه‌حل‌ها از علم برای خوانندگان جوان: ماری کوری و کشف رادیوم، بانوی هنجارشکنی است که تصمیم گرفت در زمانه‌ای که زنان جایگاه چندانی در جامعه و همینطور تحقیقات عملی نداشتند، با کشف رادیوم ردپای عظیمی در جهان بر جای بگذارد. ماده‌ای که توسط ماری کوری کشف شد، تأثیرات بسیاری بر حوزه‌های علمی مختلف همچون پزشکی و تکنولوژی برجای گذاشت و خدمت بسیاری به روند تشخیص و درمان بیماری‌ها کرد.

کتاب ماری کوری و کشف رادیوم حاوی نقل‌قول‌های شگفت‌انگیز و توصیفات تاریخی است که تجربه‌ی مطالعه‌ی سرگذشت این دانشمند را لذت‌بخش‌تر می‌کند. این اثر نه تنها ستایشی از دستاوردهای علمی این دانشمند به‌شمار می‌رود، بلکه مشوقی برای خوانندگان کودک و نوجوان است تا رویاهای خود را دنبال کنند. قهرمان کتاب ماری کوری و کشف رادیوم، الگویی کم‌نظیر برای تمام کودکان و نوجوانی است که در مسیر دست‌یابی به آرزوهای خود قدم برمی‌دارند.

مرجان حاجی‌بابایی این کتاب را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات تیمورزاده آن را برای علاقه‌مندان علم و دانش چاپ و منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب راه‌حل‌ها از علم برای خوانندگان جوان

مجموعه کتاب‌ راه‌حل‌ها از علم برای خوانندگان جوان، روایت‌هایی از سرگذشت بزرگ‌ترین دانشمندان و متفکران جهان و چالش‌های زندگی آن‌ها را در اختیار خوانندگان کودک و نوجوان قرار می‌دهد. دستاوردهای این دانشمندان که حاصل تعهد فردی و فداکاری آن‌ها بوده، منجر به ایجاد تحولات عظیم در جهان شده است. این مجموعه همچون هدیه‌ای ارزشمند به تمام مخاطبان جوانی است که در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارند. مطالعه‌ی سرگذشت دانشمندان بزرگ می‌تواند الگوی مناسبی برای همه باشد تا انگیزه‌ی لازم را برای سخت‌کوشی در راه علم بیابند.

کتاب ماری کوری و کشف رادیوم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام کودکان در رده‌ی سنی 9 تا 12 سال و همچنین نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی پیشنهاد می‌شود. اگر شما هم دوست دارید با سرگذشت دانشمندان بزرگ جهان آشنا شوید، این کتاب با بیان شیرین و روانی که دارد مطمئناً گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب ماری کوری و کشف رادیوم می‌خوانیم

حالا که بنا بود به تنهایی زندگی کند، باید خیلی در مخارج دقت می‌کرد. هیچ اتاق دیگری در آن فضا نبود و ماری هم مانند دیگر دانشجویان کم‌درآمد، مشغول شد. صدها نفر دیگر مانند او برای ادامه تحصیل آمده بودند و در فقر زندگی می‌کردند. او تصمیم گرفت که فقط روزی سه فرانک خرج کند که آن هم برای اجاره، غذا، لباس، کاغذ و کتاب و مخارج دانشگاه در نظر گرفته شده بود. ماری تصمیم گرفته بود که سختگیرانه عمل کند. تحصیلاتش از هر چیز دیگری مهم‌تر بود. او تلاش می‌کرد وعده‌های غذایی‌اش را حذف کند. گاهی حتی فراموش می‌کرد غذا بخورد و اگر به یاد می‌آورد شاید فقط چای و نان داشت که بخورد. گاهی هم تخم‌مرغ می‌خورد. حقیقت این بود که ماری آشپزی بلد نبود؛ یعنی حتی نمی‌توانست سوپ درست کند و دوست نداشت که فرانک‌های عزیزش را برای غذاهای گرانی مثل گوشت خرج کند؛ او هم‌چنین وقت گرانبهایش را برای یاد گرفتن آشپزی هدر نمی‌داد. هرماه او لاغرتر می‌شد و خودش را سخت‌تر به جلو می‌راند. بیشتر اوقات تا ساعت 3-2 نیمه‌شب بیدار می‌ماند تا درس بخواند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: شروع ساده
فصل 2: سال‌های دردناک
فصل 3: سال‌های رشد
فصل 4: فداکاری
فصل 5: نقطه تغییر
فصل 6: یادگیری زبان فرانسه
فصل 7: تغییرات
فصل 8: کشفی بزرگ
فصل 9: کشفیات جدیدتر
فصل 10: چهار سال دشوار
فصل 11: تشویق و تأسف
فصل 12: تراژدی
فصل 13: آرزوها و جنگ‌ها
فصل 14: هدیه‌ای ویژه
فصل 15: سال‌های پایانی
موضوع‌هایی برای بحث
واژه‌نامه
نمایه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماری کوری و کشف رادیوم
نویسنده
مترجممرجان حاجی بابایی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-348-017-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماری کوری و کشف رادیوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماری کوری و کشف رادیوم

برای دریافت کتاب ماری کوری و کشف رادیوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.