معرفی و دانلود کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت

عکس جلد کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت

آیا تابه‌حال درباره‌ی نظریه‌ی نسبیت چیزی شنیده‌اید؟ از آلبرت اینشتین چه می‌دانید؟ رابرت کویلیک در کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت، کوشیده است تا سرگذشت آلبرت اینشتین را با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی تعریف کند. طی مطالعه‌ی این کتاب علاوه‌بر آنکه با انیشتین و زندگی پرپیچ‌وخم او آشنا خواهید شد، مطالب جذابی را هم درباره‌ی نظریه‌ی نسبیت این دانشمند بزرگ یاد می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت

افرادی در دنیا وجود دارند که حضور و فعالیتشان تاثیرگذاری بسیار زیادی بر آسایش مردم جهان داشته است. آدم‌هایی که شاید اگر زندگی‌نامه‌ی هرکدامشان را بخوانید، از پیچیدگی‌های زندگی‌شان متعجب شوید. رابرت کویکلیک (Robert Cwiklik) در کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت (Albert Einstein and the Theory of Relativity) به بررسی زندگی و آثار یکی از همین افراد می‌پردازد:‌ آلبرت اینشتین! فیزیکدان مشهور، محبوب و کمی عجیب‌وغریب که تقریبا همه‌ی آدم‌ها او را می‌شناسند! این اثر خوانندگان جوان و نوجوانِ کنجکاو را با دنیای یکی از بزرگ‌ترین متفکران جهان و چالش‌های زندگی او آشنا می‌کند.

آلبرت انیشتین فیزیک‌دان مشهور آلمانی است که با ارائه‌ی نظریه‌های خود توانست مرزهای علوم مختلف، به خصوص علم کیهان‌شناسی و فیزیک نظری را جابه‌جا کند. جالب است بدانید که خودِ او اعتقاد دارد دو پدیده‌ی جالب در دوران کودکی‌اش تأثیر شگرفی روی او گذاشت و این دانشمند بزرگ جهانی را در جایگاه امروزی‌اش قرار داد. یکی از این دو پدیده، آشنایی آلبرت با قطب‌نما بود. از آن‌جایی که اینشتین فرد بسیار کنجکاوی بود، حرکت عقربه‌های قطب‌نما توسط نیروهای نامرئی برای او همچون یک معمای جذاب و اسرارآمیز به نظر می‌رسید. او در طول زندگی خود دائماً در پی طرح ایده‌های جدیدی بود که از تصورات یک ذهن معمولی فراتر می‌رفت.

پشتکار مثال‌زدنی اینشتین در طرح و اثبات نظریه‌ی نسبیت بود که او را به شخصیتی بزرگ‌تر از پیش مبدل کرد. فردی که از تلاش کردن خسته نمی‌شد و پیوسته در مسیر پیشرفت حرکت می‌کرد. تعمیم ارزش‌های ذهنی این متفکر در زندگی به ما کمک خواهد کرد تا در مسیر درست قرار بگیریم و اهداف بزرگ خود را به تحقق برسانیم. رابرت کویکلیک با واکاوی زندگی این دانشمند حوزه‌ی فیزیک در کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت به مخاطبان نوجوان خود کمک می‌کند تا در یافتن مسیر موفقیت و درست زندگی هر چه بهتر عمل کنند. نویسنده در اثر حاضر به خوبی توانسته مسائل فیزیک را با چاشنی داستان درآمیزد و خالق اثری باشد که در عین مفید بودن، خواننده را به فراگیری دانش علاقه‌مند کند.

کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت از سری کتاب‌های «راه‌حل‌ها از علم برای خوانندگان جوان» است. این مجموعه کتاب توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است. ترجمه‌ی این مجلد را نیز مرجان حاجی‌بابایی برعهده‌ شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب راه‌حل‌ها از علم برای خوانندگان جوان

در طول تاریخ، همواره افراد و دانشمندان بزرگی بوده‌اند که با بلندپروازی و روحیه‌ی خستگی‎‌ناپذیر خود به کسب علم پرداخته‌اند. حال ما با مطالعه‌ی زندگی این افراد تأثیرگذار می‌توانیم با آگاهی از سیر پیشرفت‌شان و تجربیات ارزشمندشان، در همان مسیری پای گذاریم که آن‌ها آغاز کردند. مطالعه‌ی این مجموعه کتاب‌ها به خوانندگان جوانی توصیه می‌شود که در مسیر اهداف خود نیازمند الگوبرداری از متفکران بزرگ هستند.

کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی کودکان در رده‌ی سنی 9 تا 12 و همینطور نوجوانانی که از مرور سرگذشت چهره‌های شاخص و مشاهیر جهان لذت می‌برند یا به کتاب‌های علمی فیزیک و کیهان‌شناسی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت می‌خوانیم

یک روز، زمانی که آلبرت واقعا مریض بود و در خانه مانده بود، هرمن با هدیه‌ای برای آلبرت از مغازه به خانه برگشت؛ درحالی که لبخندی بر لب داشت وارد اتاق آلبرت شد و کنار تختی که آلبرت روی آن خوابیده بود، ایستاد. سپس مشتش را جلوی آلبرت گرفت. زمانی که مشتش را باز کرد، آلبرت می‌توانست چیزی را در دست او ببیند که مانند ساعت بود؛ اما هیچ عددی در صفحه آن به چشم نمی‌خورد و تنها چهار حرف W ،E ،N ،S روی آن نوشته شده بود. هیچ عقربه‌ای هم در صفحه نبود، تنها سوزنی در صفحه بود که وقتی وسیله چرخانده می‌شد، حرکت می‌کرد. آن وسیله یک قطب‌نما بود که مسافران از آن برای تعیین مسیر استفاده می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بارقه‌ای از نور
فصل 2: سکه در چاه
فصل 3: یاد‌گرفتن خارج از مدرسه
فصل 4: تنهایی
فصل 5: آزمایشگاه ذهن
فصل 6: صلح و آرامش
فصل 7: پنجره‌ای به جهانی
فصل 8: پروفسور انیشتین
فصل 9: ستاره‌ای در حال ظهور
فصل 10: پروفسور مسافر
فصل 11: زندگی در جنگ
فصل 12: سیگار انیشتین
فصل 13: عشق و نفرت
فصل 14: جنگ با چوبدستی
واژه‌نامه
موضوع‌هایی برای بحث
نمایه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت
نویسنده
مترجممرجان حاجی بابایی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-622-348-016-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت

برای دریافت کتاب آلبرت انیشتین و تئوری نسبیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.