معرفی و دانلود کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

عکس جلد کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری
قیمت:
۵۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری اثری است که در روزهای نخست انتشار، بیش از 1.4 میلیون نسخه در آمریکا، کانادا و انگلستان فروخت و رکورد جهانی گینس را از آن خود کرد. شاهزاده هری در این کتاب از مرگ مادر،‌ آشنایی با همسر، ارتباط با پدر و برادر، شرکت در جنگ، خروج از خانواده‌ی سلطنتی و دیگر ابعاد زندگی خودش می‌گوید.

درباره‌ی کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اعضای خاندان سلطنتی در ناز و نعمت زندگی می‌کنند و هر لحظه، هر چیزی که بخواهند برایشان فراهم می‌شود. اما این روزها و بعد از انتشار کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری (Spare)، خودزندگی‌نامه‌ی شاهزاده هری (Prince Harry)، چنین باوری به حاشیه رانده شده است و حال خیلی‌ها فکر می‌کنند که زندگی کردن به‌عنوان عضوی از خاندان سلطنتی، چقدر می‌تواند دشوار و پیچیده باشد!

معرفی و دانلود کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

اولین چیزی که در مشاهده‌ی کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری توجه شما را جلب می‌کند، نام کتاب است. حدود صد سال است که چنین کلمه‌ای در خاندان سلطنتی انگلیس رواج یافته. درواقع دو واژه‌ی «وارث سلطنت» (hier) و «جانشین، یدک یا علی‌البدل» (spare) در میان خانواده‌ی سلطنتی به یک اصطلاح تبدیل شده‌اند. برای مثال شاهزاده مارگارت تا سال‌ها یدک یا جانشین ملکه الیزابت بود و شاهزاده اندرو نیز یدک شاه چارلز به شمار می‌آید. درواقع این افراد بعد از مرگ شاه یا ملکه به سلطنت نمی‌رسیدند؛ اما همیشه با این عنوان از آن‌ها یاد می‌شود. البته این کلمه در میان اعضای این خانواده رایج است و هرگز به‌طور رسمی در انظار عمومی از آن استفاده نکرده‌اند. به همین دلیل گذاشتن چنین نامی بر روی کتاب از سوی شاهزاده هری، اولین قدم او برای شکستن بسیاری از سنت‌هاست. و کل کتاب جانشین نشان می‌دهد که دوک ساسکس، صادقانه زندگی خود را روایت می‌کند.

همانطور که احتمالاً خودتان هم حدس زده‌اید، پرنس هری به‌تنهایی کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری را ننوشته است و از یک سایه‌نویس برای این کار کمک گرفته. معروف است که جورج کلونی این فرد را به دوک ساسکس معرفی کرده؛ اما خود سایه‌نویس که نامش جی. آر مورینگر (J. R. Moehringer) است، در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شده، درباره‌ی آشنایی‌اش با هری مفصل توضیح می‌دهد و این شایعه را رد می‌کند. آن‌ها در دوران همه‌گیری کرونا با هم آشنا می‌شوند و از طریق زوم با یکدیگر ارتباط می‌گیرند. مورینگر در همان دیدار اول با هری ارتباط می‌گیرد و عزم می‌کند که زندگی‌نامه‌ی او را به نگارش درآورد. آن‌ها نمی‌دانستند که چه زمانی همه‌گیری تمام می‌شود و همدیگر را ملاقات می‌کنند؛ اما به ارتباط تصویری خود ادامه دادند.

از همان ابتدا، این کار مانند رازی میان شاهزاده هری و جان مورینگر بود. البته افرادی هم که با هری آشنا بودند، از چنین رازی خبر داشتند و سایه‌نویس کتاب جانشین، از آن‌ها نیز سؤالاتی پرسیده بود. بعد از تمام شدن کرونا، مورینگر به محل اقامت دوک ساسکس سفر می‌کند و نسخه‌ی اولیه‌ی کتاب را می‌نویسد. او درباره‌ی نحوه‌ی نوشتن کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری می‌گوید: «هری دوست داشت کتاب جانشین خط بطلانی باشد بر تمام دروغ‌هایی که رسانه‌ها درباره‌ی او گفته‌اند؛ اما من عاشق داستان‌ها و صحنه‌ها بودم. هری ایمان داشت که مردم به‌زودی متوجه می‌شوند که رسانه‌ها چه شایعاتی برای او ساخته‌اند.»

همه چیز به‌خوبی پیش ‌می‌رود؛ تااینکه یک نفر نام سایه‌نویس خودزندگی‌نامه‌ی شاهزاده هری را افشا می‌کند. همه‌ی سایت‌ها پر می‌شوند از داستان آشنایی دوک ساسکس و جان جوزف مورینگر. حتی یک هفته قبل از انتشار رسمی کتاب جانشین، یک کتابفروشی در مادرید، نسخه‌های اسپانیایی کتاب را در قفسه‌های خود قرار می‌دهد و خبرنگاران و مترجمان به آن‌جا می‌روند تا کتاب را هرچه سریع‌تر از زبان اسپانیایی به انگلیسی برگردانند تا خبرهای دست‌اول را زودتر از بقیه به دست مخاطبان برسانند! فارغ از همه‌ی این حاشیه‌ها، یک سؤال ذهن ما را درگیر نگه می‌دارد: چرا شاهزاده هری جی آر مورینگر را برای نوشتن کتابش انتخاب کرد؟

جان جوزف مورینگر رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و سایه‌نویس آمریکایی است. نکته‌ی جالب در اینجاست که او بیشتر بعد از انتشار خودزندگی‌نامه‌اش در سال 2005، معروف شد. جورج کلونی از روی این کتاب، فیلمی به نام «کافه امید» با بازی بن افلک ساخت. او خودزندگی‌نامه‌ی آندره آغاسی و فیل نایت را نیز نوشته و در سایه‌نویسی مهارت ویژه‌ای دارد. وی در حرفه‌ی روزنامه‌نگاری، به جایزه‌ی پولیتزر دست یافته بود.

معرفی و دانلود کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

از زمان انتشار خودزندگی‌نامه‌ی شاهزاده هری، افراد زیادی به ترجمه‌ی این کتاب روی آوردند. یکی از ترجمه‌های کتاب را انتشارات همراز به چاپ رسانده است. امید حسینی کار ترجمه‌ی جانشین: خاطرات شاهزاده هری را بر عهده داشته.

نکوداشت‌های کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

  • جزئیات دقیق، روایت جذاب و شوخ‌طبعی گاه‌به‌گاه شاهزاده هری ارزش خواندن کتاب را چند برابر می‌کنند. (نیویورکر)
  • دوک ساسکس صراحت و صداقت خیره‌کننده‌ای در کتاب جانشین دارد. (ایندیپندنت)
  • این کتاب راه فراری برای شاهزاده هری است. او می‌خواست قفسی را که در آن زندگی می‌کرد، بشکند. (تایمز)
  • عجیب‌ترین کتابی که یک عضو از خاندان سلطنتی نوشته است. کتابی پر از جزئیات که شاهزاده هری در آن اعتراف‌های زیادی کرده است. (بی‌بی‌سی)
  • لحظه‌هایی در کتاب جانشین هست که قلبت به درد می‌آید و دلت می‌خواهد شاهزاده هری را در آغوش بگیری و او را دلداری دهی. (اسکای نیوز)

کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی اعضای خاندان سلطنتی علاقه دارید، کتاب جانشین را بخوانید. در این کتاب به بسیاری از جزئیات زندگی این افراد اشاره می‌شود.

در بخشی از کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری می‌خوانیم

ناگهان خاطرات رابطه‌مان به ذهنم هجوم آوردند، به‌خصوص خاطرۀ چند سال قبل با ویلی در اسپانیا. در دره‌ای زیبا با هوای خاص مدیترانه‌ای، پشت یک دیوار سبز زانو زده بودیم. با کلاه‌های تخت‌مان منتظر بودیم تا کبک‌ها پرواز کنند. بنگ بنگ. چند تایشان افتادند. تفنگ‌ها را به مسئول پرکردن اسلحه دادیم. دو تفنگ جدید بهمان داد. بنگ بنگ. چند تای دیگر را هم زدیم و تفنگ‌ها را تحویل دادیم. لباس‌هایمان خیس عرق شده بودند، زمین پر از کبک‌هایی بود که تا چند هفته غذای روستاییان آن اطراف را تأمین می‌کردند. بنگ. تیر آخر را هم شلیک کردیم. همۀ تیرهایمان به هدف می‌خوردند. بلند شدیم. خسته، اما خوشحال بودیم. از جوانی‌مان و بودن کنار هم لذت می‌بردیم. این همان جایی بود که باید باشیم، دور از دیگران و در دامن طبیعت. آن‌قدر لحظۀ تأثیرگذاری بود که کار بی‌سابقه‌ای را انجام دادیم -همدیگر را بغل کردیم.

اما حالا می‌دیدم که حتی بهترین لحظه‌ها و خاطره‌هایم بوی مرگ می‌دهند. زندگی‌مان همیشه تحت تأثیر مرگ بوده. حالا که به گذشته نگاه می‌کردم، خاطرات را نمی‌دیدم، بلکه فقط لحظه‌های رقص با مرگ جلوی چشمم بود. می‌دیدم که چطور با آن آمیخته شده‌ایم. ما روی استخوان‌های پوسیدۀ عزیزان‌مان غسل تعمید داده می‌شدیم، تاج‌گذاری می‌کردیم، درس می‌خواندیم و ازدواج می‌کردیم و قدم می‌زدیم. قلعۀ ویندزور، خودش، یک آرامگاه بود با دیوارهایی پر از اجساد نیاکان‌مان.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: در فراسوی شبی که مرا در بر گرفته
بخش دوم: زخمی، اما سربلند
بخش سوم: ناخدای روحم
کلام پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری
نویسنده
مترجمامید حسینی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-622-93475-1-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

F. Salehi
۱۴۰۲/۹/۲۰
کتاب جالبی است. نویسنده، شاهزاده هری، قلم خوبی دارد. روایتی روان از زندگی پر چالش اوست. دریافت من این است که نظام استعماری نه تنها در حق مردم جهان بلکه خاندان خودش هم ظالمانه رفتار کرده. برای من, سه فراز از دوران زندگیش و نقش روباه قرمز، فیل مادر و مرغ مگس خوار جالب بود. با تشکر از کتابراه
هستی
۱۴۰۲/۹/۳۰
بسیار کتاب خوبی هست، برای من خیلی زیاد جالب بود
Neda sharafi
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
دوست داشتم کتابشو
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری

برای دریافت کتاب جانشین: خاطرات شاهزاده هری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.