معرفی و دانلود کتاب صوتی یدک

عکس جلد کتاب صوتی یدک
قیمت:
۱۵۶۰۰۰ ۱۰۹,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یدک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یدک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یدک

شاهزاده هری در کتاب صوتی یدک جنبه‌های جدید و مناقشه برانگیزی از زندگی و روابط خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا را برملا می‌سازد. پشت پرده‌ی روابط عاشقانه‌ی چارلز سوم تا مرگ مشکوک پرنسس دایانا و تأثیر ازدواج عاشقانه با مگان تا خروج خودخواسته از خانواده‌ی سلطنتی، گوشه‌ای از روایت‌های حساسیت برانگیز شاهزاده هری از زندگی در قفس طلایی نظام پادشاهی انگلستان است.

درباره‌ی کتاب صوتی یدک

یکی از تأثیرگذارترین تصاویر قرن بیستم، تصویر دو شاهزاده‌ای است که پشت تابوت مادرشان راه می‌روند؛ در آن زمان همه به این فکر می‌کردند که این دو پسربچه چه فکر و احساسی دارند و زندگی آن‌ها در آینده چگونه خواهد بود. شاهزاده هری (Prince Harry) در کتاب صوتی یدک (Spare) جنبه‌های مختلف زندگی یک شاهزاده در قرن بیست و یکم را روایت می‌کند. او ما را با خود به درون خانواده‌ی سلطنتی برده و سویه‌های انسانی و مناقشات پشت پرده‌ی یکی از پرنفوذترین خانواده‌های جهان را به نمایش می‌گذارد. روابط بین اعضای خانواده، رقابت بین دو برادر و رابطه‌ی شاهزاده‌ها با پدر گوشه‌ای از روایت هیجان‌انگیز و تاثیرگذار شاهزاده هری از زندگی در کاخ‌های انگلستان است.

مرگ مشکوک پرنسس دایانا تأثیر انکارناپذیری بر زندگی شاهزاده هری داشته است. او در کتاب صوتی یدک تأثیر این اتفاق را بر رابطه‌اش با پدر و مادربزرگش، ولیعهد و ملکه‌ی انگلیس، شرح می‌دهد. شهرت و محبوبیت دایانا و چارلز باعث توجه آزاردهنده‌ی رسانه‌ها و پاپاراتزی‌ها به آن‌ها شده بود. رابطه‌ی نامشروع چارلز و کاملیا پاکر معروف به رسوایی کامیلا و رابطه‌ی احساسی بین پرنسس دایانا و جیمز هیوئیت از بحث‌های داغ رسانه‌ای در آن سال‌ها بود. بحث‌هایی که احساسات دوگانه‌ای نسبت به پرنسس دایانا و شاهزاده چارلز ایجاد کرده بود. تأثیر رابطه‌ی ناموفق پدر و مادر و مرگ پرنسس دایانا زندگی شاهزاده هری را به دو قسمت تقسیم کرده است. او که در هنگام مرگ مادرش دوازده‌ساله بود از کودکی بی‌خیال و سرخوش به پسری خشمگین، دردسرساز و تنها تبدیل شد. شاهزاده هری نقش رسانه‌ها و پاپاراتزی‌ها در مرگ پرنسس دایانا را بسیار پررنگ‌تر از نقش ملکه الیزابت یا اتهامات مشابه می‌داند. رابطه‌ی او با رسانه‌ها تا امروز تحت تأثیر این اتفاق رابطه‌ای مخدوش و آزاردهنده بوده است.

انتخاب اسم یدک برای این کتاب صوتی نشان از شوخ‌طبعی بازیگوشانه‌ی نویسنده دارد. شاهزاده هری با انتخاب این نام طنز تلخ زندگی در خانواده‌ی سلطنتی را پیش چشم خوانندگان و شنوندگان کتاب صوتی یدک می‌گذارد. نقش و اهمیت فرزند پسر تنها در توانایی او برای ادامه‌ی نسل و به ارث بردن تاج‌وتخت است اما وقتی برادری بزرگ‌تر وجود داشته باشد، شما به‌عنوان گزینه‌ی یدکی او محسوب می‌شوید؛ یک وارث زاپاس، گزینه‌ی دوم و ذخیره‌ای برای روز مبادا. تأثیر این نقش و جایگاه یکی دیگر از مسائلی است که در شکل‌دهی به شخصیت شاهزاده هری تأثیر زیادی داشته است. او بارها در طول کتاب صوتی یدک از این عبارت برای توصیف احساسات خودش و یا پرنسس دایانا استفاده می‌کند. احساس انسان‌هایی که انتخاب اول نبودند یا دیگر نیستند.

روایت کتاب صوتی یدک پر از اطلاعات تازه برای کسانی است که مسائل خانواده‌ی سلطنتی را دنبال می‌کرده‌اند. نگاه شاهزاده هری به کاملیا پاکر، ملکه‌ی جدید بریتانیا و همسر دوم چارلز پر از قضاوت‌های احساسی و عبارت‌هایی است که از اعماق کودکی او ناشی شده است. علاوه بر مسائل حساسیت‌برانگیز زندگی شخصی شاه و فرزندانش، توجه شاهزاده هری به مسائل سیاسی و روایت شخصی او از مناقشات دربار و حضور انگلستان به‌عنوان یک کشور استعمارگر در نقاط مختلف جهان، جنبه‌ی جالب دیگر کتاب صوتی یدک است. مسائل سیاسی در گوشه و کنار روایت‌های شاهزاده هری دیده می‌شوند. او در بیست‌ویک‌سالگی به ارتش بریتانیا پیوست و به‌عنوان فرمانده‌ی گروه کوچکی از سربازان بریتانیایی به عراق اعزام شد. نظم و ساختار زندگی نظامی و تهدیدهای فراوان گروه‌های تروریستی برای ربودن و کشتن شاهزاده هری سلامت روانی او را به خطر انداخت. چرایی بازگشت شاهزاده هری به لندن در کنار حملات وحشت و استرس پس از سانحه نشان از مرحله‌ی جدیدی در زندگی او دارد. روایت این بخش‌های کتاب صوتی یدک بسیار شنیدنی است. شاهزاده هری به‌خوبی ما را با چالش‌هایی که ذهن و روانش را در آن سال‌ها درگیر کرده بود همراه می‌کند. جست‌وجوی او برای یافتن عشق واقعی و غرق شدنش در یک زندگی مجلل در مهمانی‌ها و میخانه‌های لندن، برخورد خانواده‌ی سلطنتی با این شیوه‌ی زندگی و مشکلاتی که رسانه‌ها برای او ایجاد می‌کردند مجموعه‌ای از شکست‌های کوچک و بزرگ را برای شاهزاده هری به ارمغان آورده بود.

آشنایی شاهزاده هری، دوک ساسکس با مگان مارکل، مدل و بازیگر آمریکایی چرخش مهم داستانی کتاب صوتی یدک است. زندگی پر از خشم و ناکامی احساسی شاهزاده هری با ورود مگان به یک عاشقانه‌ی هالیوودی تبدیل می‌شود. ارتباط شاهزاده هری و رسانه‌ها در این دوره وخیم‌تر از قبل است. ازدواج آن‌ها و فشارهای همیشگی خانواده‌ی سلطنتی، ترس از سرنوشت مشابه پرنسس دایانا و توهین‌های نژادپرستانه باعث شد شاهزاده هری انگلیس و خانواده‌ی سلطنتی را ترک کند. چرایی دقیق این تصمیم و تأثیر آن بر زندگی شخصی و روابط شاهزاده هری از نکاتی است که برای اولین بار با این شفافیت مطرح می‌شوند. آخرین کسی که قصد خروج از خانواده‌ی سلطنتی را داشت پرنسس دایانا بود و تلاش برای گریز از سرنوشت او، شاهزاده هری و همسرش مگان را به ترک خانواده‌ی سلطنتی کشاند.

کتاب صوتی یدک علاوه بر مسائل مناقشه برانگیز در ارتباط با نهاد سلطنت در بریتانیا و ارتباط پیچیده‌ی یک پسر و پدر جنبه‌های ادبی دیگری نیز دارد. ارجاعات فراوان شاهزاده هری در این کتاب به نمایشنامه‌های شکسپیر عمق جالبی به این اثر اضافه کرده است. سایه‌نویس یا نویسنده‌ی در سایه‌ی این اثر جان جوزف مورینگر (John Joseph Moehringer) نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر است. تأثیر این نویسنده‌ی در سایه بر شکل دادن به زبان کتاب صوتی یدک بسیار چشمگیر است. شاهزاده هری به این اشاره می‌کند که علی‌رغم علاقه‌ی پدر و همسرش به ادبیات کلاسیک انگلیسی، او هیچ‌وقت نتوانست علاقه‌ی ادبی خود را پرورش دهد اما جان جوزف مورینگر به‌خوبی زبان ادبی کتاب صوتی یدک را پرورش داده است. تصویر اقتدار شکننده‌ی «شاه لیر»، حس انتقام‌جویی «هملت» و رنج یک دوک در تبعید با ارجاع به نمایشنامه‌ی «طوفان» در سرتاسر این کتاب صوتی تکرار می‌شود.

صداقت شاهزاده هری در بیان امیال، خشم و نگرانی‌هایش جنبه‌های احساسی عمیقی به کتاب صوتی یدک داده است. این کتاب صوتی پر از مکاشفه و خودآزمایی فردی است که با وجود برتری اقتصادی تا پیش از یافتن عشق واقعی توانی برای پر کردن حفره‌های روانی خود نداشته است. انتشارات نسل نواندیش نسخه‌ی فارسی این کتاب را بر اساس ترجمه‌ی فاطمه رحیمی منتشر و نشر صوتی ماه آوا نیز کتاب صوتی یدک را با صدای محمود هادی زاده تهیه و تولید کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی یدک

  • رقابت دو برادر، غفلت پدر و فشار خردکننده‌ی افکار عمومی، خاطرات غمگین، جست‌وجوگرایانه و گاهی انتقام‌جویانه‌ی شاهزاده هری را تسخیر کرده است. (پابلیشرز ویکلی)

  • این کتاب به کسانی توصیه می‌شود که کنجکاو هستند از پشت‌صحنه‌ی زندگی یک خانواده‌ی سلطنتی آگاه شوند. (لوسی هکمن – لایبرری ژورنال)

  • روایتی دل‌خراش و پراکنده از زندگی در داخل و خارج از نظام سلطنتی بریتانیا. (کیرکوس ریویو)

  • متنی تزلزل‌ناپذیر و درون‌نگر که ماهرانه نوشته شده است. (تایم)

  • یک کتاب خاطرات پرفروش. (نیویورکر)

  • گزارشی دل‌خراش از زندگی در قفس طلایی. (آتلانتیک)

کتاب صوتی یدک برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که سرگذشت خانواده‌ی سلطنتی انگلیس را دنبال می‌کنند از حواشی جدید این کتاب صوتی لذت خواهند برد. اگر به زندگی‌نامه‌های خودنوشت یا کتاب‌هایی با درون‌مایه‌های تاریخی و سیاسی علاقه‌مندید از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با شاهزاده هری بیشتر آشنا شویم

هنری چارلز آلبرت دیوید (Henry Charles Albert David) معروف به شاهزاده هری و ملقب به دوک ساسکس (Duke of Sussex) کوچک‌ترین فرزند چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از همسر اولش پرنسس دایانا است. شاهزاده هری پس از ازدواج با ریچل مگان مارکل (Rachel Meghan Markle) تصمیم گرفت از خانواده‌ی سلطنتی جداشده و دیگر به‌عنوان نماینده‌ی ملکه‌ی بریتانیا فعالیت نکند. جدایی او و همسرش از خانواده‌ی سلطنتی نام شاهزاده هری و شباهت تصمیم‌های او با پرنسس دایانا موج جدیدی از توجه به او و همسرش ایجاد کرد. کتاب یدک تنها اثر ادبی شاهزاده هری است که واکنش‌های متناقضی را به‌همراه داشته است. صداقت او در این کتاب علایق و تنفر گروه‌های مختلف علاقه‌مند به خانواده‌ی سلطنتی را برانگیخته است.

در بخشی از کتاب صوتی یدک می‌شنویم

این اتفاق‌نظر وجود داشت که در میان افراد پدر مارکو بهترین، درشت‌هیکل‌ترین، سرسخت‌ترین و بی‌باک‌ترین است. گارد دیرینه‌ی ولز، داستان‌سرا، یک مرد تمام‌عیار. من در مورد دورنمای این سافاری تحت رهبری مارکو بسیار هیجان‌زده بودم. نمی‌دانم هفته‌های بعدی مدرسه را چگونه پشت سر گذاشتم. درواقع سپری کردنشان را به خاطر نمی‌آورم. حافظه‌ام به یادآوردن بلافاصله پس از ارائه‌ی این خبر توسط پدر را یاری نمی‌کند. سپس زمانی که با مارکو، ویلی و تیگی یکی از پرستارهایمان سوار بر جت خطوط هوایی بریتیش هستم دوباره در کانون توجه حافظه‌ام قرار می‌گیرد.

اگر دقیق بگویم تیگی پرستار موردعلاقه‌ی ما بود. اگرچه نمی‌توانست اینکه پرستار صدایش کنند را تحمل کند. او از هرکدام که پرستار صدایش می‌کردیم انتقاد می‌کرد. «من پرستار نیستم، من دوستتون ام».

مادر متأسفانه موضوع را این‌طور ندید. او تیگی را نه به‌عنوان یک پرستار بچه بلکه به‌عنوان یک رقیب می‌دید. همه می‌دانند که مادر مشکوک بود که تیگی به‌عنوان جایگزین آینده‌اش آماده می‌شود. آیا مادر تیگی را به‌عنوان یدکی خود می‌دید؟

اکنون همان زنی که مادر از جایگزین احتمالی‌اش می‌ترسید جایگزین واقعی او بود. چقدر برای مادر وحشتناک است. بنابراین هر آغوش یا نوازش سر از سوی تیگی باید مقداری احساس گناه و احساس بی‌وفایی ایجاد کرده باشد. اما من آن را به خاطر نمی‌آورم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
58 دقیقه
بخش اول
50 دقیقه
بخش دوم
56 دقیقه
بخش سوم
42 دقیقه
بخش چهارم
46 دقیقه
بخش پنجم
52 دقیقه
بخش ششم
52 دقیقه
بخش هفتم
40 دقیقه
بخش هشتم
48 دقیقه
بخش نهم
49 دقیقه
بخش دهم
46 دقیقه
بخش یازدهم
45 دقیقه
بخش دوازدهم
47 دقیقه
بخش سیزدهم
41 دقیقه
بخش چهاردهم
54 دقیقه
بخش پانزدهم
47 دقیقه
بخش شانزدهم
41 دقیقه
بخش هفدهم
59 دقیقه
بخش هجدهم
37 دقیقه
بخش نوزدهم
42 دقیقه
بخش بیستم
37 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
45 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
41 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
45 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
42 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
52 دقیقه
بخش بیست‌وششم
58 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم
56 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یدک
نویسنده
مترجمفاطمه رحیمی
راویمحمود هادی زاده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۵۶۰۰۰ ۱۰۹,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یدک

فروزان
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب تا حدودی حقایق پشت پرده رو روشن میکنه پرنسس دایانا زندگی سختی رو در دربار تجربه کرده بود ازدواج بدون عشق و قوانین دست و پا دربار و سرک کشیدن مداوم دیگران در زندگیشون و اظهار نظرهای بی پایه و اساسشون زندگی رو برای کسانیکه مدام در معرض دید دیگران هستن جهنم میکنه و البته کسی که روحیه حساسی داره و بمراتب زندگیش سخت تر هم میشه قدرت طلبی ترس از دست دادن جایگاه سیاسی موجب رودررویی پدر و پسر یا برادر با برادر و... میشه بدست آوردن احترام دیگران خیلی سخته و از همه سخت تر اینکه باید مسیر رو تنها طی کرد عجیبه که ارزش آدمها به نزدیکیشون به تخت سلطنت سنجیده شده هری احساس کرده که به خاطر خودش دوست داشته نشده و همیشه در سایه دیگری قرار داشته حتی در مورد نحوه مرگ مادرش شک معقول داره و اطلاعات درستی نداره پدرش خودخواهه و فقط بخودش فکر میکنه و تحت تاثیر معشوقه و دیگران قرار داره و عشق هری که از راه میرسه مورد تایید دیگران نیست و اختلافات فرهنگی موجب اختلافات دیگه میشه بهرحال داستان میگه که زندگی داخل دربار خیلی سخت تر از از زندگی مردم عادیه و گمنامی هدیه ایه که ارزشش شناخته نشده
فرح حقیقی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ده سال پیش کتاب پرنسس دایانا اثر اندرو مورتنسن را خوانده بودم، مواردی نقل قولها متفاوته اما بنظرم کتاب یدک مستندتره، در مورد پرنسس دایانا اطلاعات زیادی دریافت نمی‌کنید چون زمان مرگ او، پسرش هری ۱۳ سال بیشتر نداشته، اما در مورد جو حاکم بر خانواده سلطنتی و شیطنت‌های مطبوعات بریتانیا اطلاعات قابل کرد، توجهی دریافت خواهید در مورد حضور پرنس هری در جنگ افغانستان که بقول خودش با نیت وطن پرستی و اشاعه دموکراسی در آن شرکت نموده، کمی مضحک بنظر میرسه، القاعده و طالبانی که ساخته و پرداخته دولت آمریکا و متحدانش است بهانه‌ای شده برای حضور آن‌ها در افغانستان و البته خاور میانه نفت خیز، جالبه که یه جاهایی هری اعتراف میکنه که فرماندهان آمریکایی و انگلیسی در دادن مجوز برای هدف قرار دادن مواضع در دسترس طالبان تعلل ورزیده و فرصت کافی برای فرار را دراختیار آن‌ها قرار میدادند، بنظرم در این میان مردم مظلوم افغانستان و عراق هستند که قربانی میشوند، در مورد ملکه ویکتوریا که پرنس هری به گفته خودش هر بار که از کنار مجسمه او می‌گذشته تعظیم و ادای احترام میکرده یکی از مسببین بدبختی‌های مردم هند بوده که حتی در زمان قحطی که هندیها تبدیل به اسکلت‌های متحرک شده بودند صادرات گندم هند به بریتانیا متوقف نشد، پرنس هری در این کتاب مدام از ظلمی که از طرف خانواده و مطبوعات در حق او و همسرش می‌شده گلایه دارد ولی اصلا به ظلمی که از طرف خانواده و کشورش در حق مردم دنیا شده اشاره‌ای نمیکند، اما در کل کتاب جالبیه و خواندنش را توصیه میکنم راوی هم عالیه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یدک

برای دریافت کتاب صوتی یدک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.