معرفی و دانلود کتاب یدک

عکس جلد کتاب یدک
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یدک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یدک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یدک

برای شناخت توطئه‌های دربار بریتانیا و پی بردن به رازهای پنهانی آن کافی است با شاهزاده هری تا انتهای کتاب یدک همراه باشید و اسرار خاندان سلطنتی را از زبان این شاهزاده‌ی انگلیسی بخوانید. کتابی که در مقابلتان قرار گرفته، زندگی‌نامه‌ای است که هم توجه جمع کثیری از مخاطبان را به خود جلب کرده و هم توانسته به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شناخته شود.

درباره‌ی کتاب یدک

زندگی اهالی دربار و خاندان سلطنتی، به‌خود‌ی‌خود برای افرادی که راهی به دنیای پررمزوراز اهالی حکومت ندارند، همیشه جذاب بوده و هست. بااین‌حال، زندگی شاهزاده هری (Prince Harry) به خاطر گذشته‌ی پرفرازونشیبی که داشته، بیش‌ از‌ پیش موجب کنجکاوی دوستداران خاندان سلطنتی بریتانیا می‌شود. هنگامی که پرنسس دایانا به‌طرز مشکوکی جان سپرد، هری و برادرش، شاهزادگان کم‌سن‌و‌سالی بودند که احتمالاً از دست‌های پشت‌پرده‌ی سلطنت و خرده‌حساب‌های سردمداران حکومت اطلاع چندانی نداشتند. از آن دوران، چندین سال گذشته و اکنون شاهزاده هری که تجربه‌ی سال‌ها زندگی در دربار بریتانیا را داشته، در کتاب یدک (Spare) تصویری زنده و افشاگرانه از حکومت انگلستان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. بی‌شک خواندن این کتاب برای تمامی افرادی که می‌خواهند از مناسبات حکومتی و زدوبندهای آن آگاه شوند، سودمند خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب یدک

مرگ پرنسس دایانا، شاهزاده هری را که در آن زمان کودکی بیش نبود، در اندوه بسیاری فرو برد. اندوهی که کل زندگی این شاهزاده را زیر تأثیر خود قرار داد و حتی بر تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی او نیز اثر گذاشت. هری خود در کتاب حاضر، اثرات این رخداد را بر روابطش با پدر و مادربزرگ خود به‌دقت شرح داده است. رابطه‌ی نامشروع پدر هری با کامیلا، تأثیرات این خیانت بر روابط چارلز و پرنسس دایانا، همین‌طور ارتباط عاطفی میان دایانا با جیمز هیوئیت، موضوعاتی هستند که در سال‌های گذشته به تیتر داغ روزنامه‌ها بدل شده بودند. خواندن کتاب یدک به شما کمک می‌کند تا از تیترهای یک‌خطی و توضیحات گنگ روزنامه‌های آن دوران فراتر بروید و شرح واقعیت‌ها را به قلم یکی از شاهدان این وقایع دریابید.

... اما چرا یدک؟ چه چیزی باعث شده شاهزاده هری این عنوان را برای کتاب زندگی‌نامه‌ی خود انتخاب کند؟ خب، بد نیست برای رسیدن به پاسخ این پرسش، ابتدا موقعیت حساس این شاهزاده را در دربار شناسایی کنیم. هری پسر دوم چارلز و دایانا، برادر بزرگ‌تری دارد که در حقیقت او، ولیعهد اصلی تاج‌و‌تخت به شمار می‌رود. هری از همان کودکی می‌دانسته که در واقع یک شاهزاده‌ی یدک، یا به عبارت دیگر، وارث زاپاس حکومت به حساب می‌آید. زمانی زمام سلطنت به دست او می‌رسد که بنا به دلایلی، برادرش از حکومت کناره‌گیری کند یا کنار گذاشته بشود. بااین‌اوصاف، هری یک شاهزاده‌ی یدکی است که با وجود برادرش، شانسی برای رسیدن به قدرت و حکومت ندارد. اگر به این موضوع دقت کنید، درمی‌یابید که انتخاب عنوان یدک برای این خودزندگی‌نامه، کاملاً مناسب و به‌جا بوده است.

یدکی بودن هری، بر تمامی وجوه زندگی او اثر گذاشته. شاید بتوان این موضوع را هسته‌ی اصلی بسیاری از مشکلات او دانست. پیش از تهیه و مطالعه‌ی کتاب یدک، خوب است یک نکته را یادآوری کنیم. برخی توصیفات نویسنده یا روایت‌هایی او، ریشه در احساسات و کمبودهای دوران کودکی‌اش دارند. او زندگی و اطرافیانش را از نگاه خود برایتان بازگو می‌کند، بنابراین، خیلی انتظار قضاوت‌های منصفانه و بی‌طرفانه را نداشته باشید. بهتر است کتاب حاضر را با این دید بخوانید که قرار است شما را با دیدگاه یکی از مهره‌‌های اصلی حکومت بریتانیا در مورد رخدادهای حکومت و حتی مناسبات خانوادگی این سلطنت آشنا کند. درعین‌حال، از آنجایی که نویسنده به بسیاری از بخش‌های سری و پنهانی حکومت دسترسی داشته، خواندن کتاب پیش‌ رو می‌تواند گستره‌ی اطلاعات شما را در رابطه با واقعیت‌های جاری در سلطنت بریتانیا آشنا سازد.

یکی از نقاط عطف کتاب یدک به ماجرای ازدواج هری با مکان مرکل برمی‌گردد. اگر اهل دنبال کردن اخبار ازدواج این دو و مخالفت‌های آن‌ها با دربار باشید، حتماً اطلاعاتی هرچند اندک پیرامون سنت‌شکنی‌های آنان نیز به گوشتان خورده. شاهزاده هری در لابه‌لای صفحات این اثر، ازدواج خود با مگان و ریشه‌ی دلبستگی‌اش به این مدل و بازیگر آمریکایی را با جزئیات بیشتری برایتان شرح می‌دهد. در یک کلام باید بگوییم اگر قصد دارید دور از شایعات و اخبار دروغین، به اوضاع و احوال اندرونی سلطنت انگلیس پی ببرید، در‌حالی‌که راهنمای شما یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی این حکومت باشد، فرصتی بهتر از خواندن این کتاب نصیبتان نخواهد شد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صدرا صمدی درفولی، وظیفه‌ی ترجمه‌ی این زندگی‌نامه‌ی خواندنی را به عهده داشته و آن را در اختیار تمامی فارسی‌زبانان جهان قرار داده است. انتشارات مون نیز آن را به مرحله‌ی چاپ و نشر رسانده.

نکوداشت‌های کتاب یدک

  • خواندن کتاب یدک برای کسانی که می‌خواهند از پشت‌صحنه‌ی زندگی در دربار سر دربیاورند، جذاب خواهد بود. (لوسی هکمن، لایبرری ژورنال)
  • روایتی ناراحت‌کننده که زندگی در داخل و خارج نظام سلطنتی بریتانیا را نشان می‌دهد. (نقد کتاب Kirkus)
  • کتابی درون‌نگرانه که با مهارت بسیار نگاشته شده است. (مجله‌ی تایم)
  • گزارشی دردناک در مورد زندگی در قفسی طلایی! (آتلانتیک)
  • کتاب خاطراتی پرفروش! (نیویورکر)

کتاب یدک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران زندگی‌نامه‌‌های خودنوشت هستید، کتاب یدک را هرگز از دست ندهید.

در بخشی از کتاب یدک می‌خوانیم

بالمورال پنجاه اتاق‌خواب داشت که یکی از آن‌ها میان من و ویلی تقسیم شده بود. بزرگ‌ترها آن را اتاق اطفال می‌نامیدند. ویلی نیمۀ بزرگ‌تر اتاق را در اختیار داشت، با یک تخت دونفره، یک لگن دست‌شویی بزرگ، یک گنجۀ دیواری با درهای آینه‌ای، یک پنجرۀ زیبا مشرف به بخشی از صحن عمارت که یک فواره و مجسمۀ برنزی یک جفت آهو در آن به چشم می‌خورد. نیمۀ مخصوص به من بسیار کوچک‌تر و کم‌تجمل‌تر بود. هیچ‌وقت دلیلش را نپرسیدم. برایم مهم نبود. اما نیازی هم نبود بپرسم. با دو سال سن بیشتر از من، ویلی وارث سلطنت بود، درحالی‌که من یدک بودم.

این واژه را فقط رسانه‌ها به کار نمی‌بردند. اصطلاح کوتاهی بود که اغلب پدر و مامان و پدربزرگ به کار می‌بردند. و حتی مادربزرگ. وارث و یدک؛ در این اصطلاح هیچ‌وقت تجدیدنظر نشد، و البته به‌نوعی منطقی هم بود. من سایه بودم، یار ذخیره، راه‌حل اضطراری. من برای شرایطی به دنیا آمده بودم که خدای نکرده اتفاقی برای ویلی بیفتد. رسالت من، تأمین پشتیبانی، پرت کردن حواس، گم کردن رد و در صورت لزوم، تأمین لوازم یدک بود. مثلاً شاید یک کلیه، انتقال خون، نمونۀ مغز استخوان. همۀ این‌ها از ابتدای سفر زندگی صراحتاً برایم روشن شد و بعد از آن هم مرتب تکرار شد. اولین ‌بار بیست سالم بود که این داستان را شنیدم: ظاهراً در روز تولدم پدر به مامان گفته بود: عالیه! حالا برام یه وارث و یه یدک آورده‌ای. کار من دیگه تموم شد. شوخی کرده بود. احتمالاً. ازطرف دیگر گفته می‌شد که چند دقیقه بعد از ایراد این لطیفۀ فاخر، پدر به دیدن دوست‌دخترش رفته. پس این هم از این. خیلی از حرف‌های راست در قالب شوخی بیان می‌شوند. به من برنمی‌خورد. هیچ احساسی به این موضوع نداشتم. جانشینی مثل آب‌وهوا بود یا مثل موقعیت سیارات یا تغییر فصل‌ها. چرا باید نگران چیزهایی باشیم که این‌قدر تغییرناپذیر هستند؟ چرا آدم بابت سرنوشتی که از قبل روی سنگ حک شده، خودش را نگران و ناراحت کند؟ وینزور بودن به معنی پذیرفتن حقایقی ازلی بود و بعد دور کردن این موضوعات از ذهن. به معنی جذب و هضم معیارهای اصلی هویت فردی و دانستن غریزی اینکه چه‌کسی هستی، که تعیین می‌کند چه‌کسی نیستی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ ناشر
پیشگفتار
بخش یکم. بیرون از این شب فراگیر
بخش دوم. خونین، اما بی‌کُرنش
بخش سوم. ناخدای روح خویشتن
گفتار پایانی
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یدک
نویسنده
مترجمصدرا صمدی دزفولی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات528
زبانفارسی
شابک978-622-5914-35-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یدک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یدک

برای دریافت کتاب یدک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.