معرفی و دانلود کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن

عکس جلد کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن

کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن، حاوی مجموعه‌ای از مقالات نگاشته شده درباره این مخلوق خداوند یکتا، یعنی همسایه ما انسان‌ها، جنّ است که در قالب یک اثر واحد در اختیار عموم علاقه‌مندان گذارده شده است.

این کتاب توسط موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) گردآوری شده و جن را از منظر روایی و قرآنی مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب "جن" از چند جهت نسبت به دیگر کتاب‌ها در این زمینه برتری دارد.

اولین علت برتری کتاب جن "مطالعات قرآنی و روایی درباره جن"، به دلیل منابع مورد استفاده یعنی قرآن و روایات که باعث می‌شود به طور کلی تفاوت خرافه و علم برای خواننده مشخص گردد. دومین امتیاز آن، جامعیت آن است. یعنی پس از خواندن آن، نیاز نیست به کتاب یا مقاله‌ی دیگری برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنیم. چیزهایی که لازم است در رابطه با جن بیاموزیم در این کتاب آمده است. 

سومین امتیاز جن مطالعات قرآنی و روایی درباره جن، به روز بودن مطالب آن با دوران آخرالزمان است. در دورانی که پر از دجال‌ها و دروغ زن‌هاست، اگر کسی تفاوت معجزه و سحر را به ما نیاموزد، بسیاری از ما راه خطا را خواهیم پیمود.  

«آیا باید از جن ترسید؟»، این عبارت، علاوه بر اینکه عنوان یکی از مقالات کتاب «جنّ» است، سوال خیلی از ماست. بسیاری از ما به خاطر وحشتی که در اثر شناخت نداشتن و رواج خرافه از اجنه و ماوراء الطبیعه داریم، از کنار مباحث این‌چنینی رد نمی‌شویم. امّا واقعیت این است که ترس در اثر نداشتن شناخت است و مطالعه در زمینه‌ی جن و ماوراء الطبیعه، انسان را نه تنها آگاه و آشنا به این محیط می‌گرداند بلکه باعث می‌شود که فریب دروغ‌ها و دروغ پردازی‌ها را نخورد.  

ابتلا به تفکّر مادّی‌گرایانه، اباحی‌گری فرهنگی و زندگی مدرن و تکنولوژیک، بشر را از مطالعه و تجربه عوالمی وسیع با تنوّع و تکثّر گسترده‌ای از ساکنان و موجودات، محروم ساخته است؛ در حالی که این عوالم و ساکنانش به هیچ روی، نه تنها ارتباط خود را با ما نگسسته‌اند؛ بلکه پیوسته در سیر میان عوالم بر ما و حیات ما تأثیر داشته‌اند. 

هزاران عالم و هزاران نوع موجود زنده، ذی شعور، با درجات مختلفی از اختیار و اراده، چونان ما انسان‌ها و موجودات منتشر در پهنه زمین، مخلوق خداوند حکیم و قدیری هستند که آفرینندگی و تدبیر خود را به نمایش گذاشته است تا جمله آفریده‌ها، عالی‌ترین مراتب کمالی را طیّ کنند و در تعامل با هم، درباره آفریدگار هستی، حائز مدارجی از معرفت شوند و بر خداوندگاری‌اش اقرار آورند و خود را از پندار و گمان برهانند و دریابند که: یکی هست و هیچ نیست جز او، وحده لا اله الّا هو

انتظام جمله عوالم و موجودات و تجربه علم و حکمت آفریدگارشان خود اعتراف آشکاری بر این نکته است که برخلاف گمان برخی آدمیان، هیچ آفریده‌ای بیهوده و عبث خلق نشده؛ چنان که فرموده است: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ؛ ما نیافریدیم جنّ و انس را الّا برای عبادت و بندگی و معرفت آفریدگار هستی.» 

در میان این همه موجود و مخلوق، در همسایگی ما و در همین زمین و آسمان دنیا، موجودی مختار و صاحب اراده زیست می‌کند که به دلیل شفّافیت هیئت و هیکل، چونان بسیاری از آفریده‌ها از منظر دید ما پوشیده مانده است؛ در حالی که از حیث کثرت و تنوّع در نوع خود، به مراتب از انسان‌ها پیشی گرفته‌ است و در سطح گسترده‌ای میان فرش الشّیطان تا عرش الرّحمان، پراکنده است. این موجود نیز چونان آدمیان بی‌کار ننشسته است و در کار جهان و جهانیان حضور و در تعامل با سایر آفریده‌ها در داد و ستد مستمر و دائمی است. 

برخی در ایمان و تقوا، گاه گوی سبقت را از هزاران هزار انسان مدّعی شعور و آگاهی می‌ربایند و برخی دیگر، در خدمت به ابلیس لعین، عنوان شیاطین جنّی را مدال افتخار خویش ساخته‌اند. از همین جاست که به رغم تصوّر جماعتی از انسان‌ها، نمی‌توان به انکار آنان نشست و نمی‌توان حکمی ثابت را درباره جملگی آنان صادر کرد. 

جنّیان، خواه در ولایت ولیّ خدا و خواه ولایت ابلیس، با ما و در کنار ما زندگی می‌کنند. در کار و بار فردی و جمعی ما مؤثّرند و حائز بسیاری از صفات زشت و زیبا هستند؛ در حالی که انسان‌ها از روی جهالت و بی‌خبری، تنها تصویرگر چهره‌ای زشت و شیطانی از آنانند. 

از آن جا که در شرایط سخت آخرالزّمان و با بر‌طرف شدن بسیاری از موانع، باب تعامل بیشتری میان عوالم انسانی و جنّی مفتوح می‌شود، معرفت و آگاهی درباره این موجود، ضروری عصر ماست. ما را گریزی از شناسایی آنان نیست؛ امّا این شناسایی، تنها به شرط مراجعه به منابع متقن وحیانی و روایی صحیح حضرات معصومان (ع)، ممکن و میسور است؛ ورنه جعلیات و خرافات، پرده‌های میان ما و آنان را ضخیم‌تر می‌سازد. 

کتاب جن مطالعات قرآنی و روایی درباره جن، حاوی مجموعه‌ای از مقالات نگاشته شده درباره این مخلوق خداوند یکتا، یعنی همسایه ما انسان‌ها، جنّ است که در قالب یک اثر واحد در اختیار عموم علاقه‌مندان گذارده شده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
جنّ در قرآن
جنّیان در بهشت
مادّی شدن اجنّه و شیاطین در عهد سلیمان نبی(ع)
سلطة جنّیان بر مدّعیان
آیا باید از جنّ ترسید؟
ارتباط با جنّ و شیطان؛ راز بزرگ عارف‌نماها
عذاب دخان و ردّ پای آن در سینما
شیطان‌پرستان
شیطان و خرافi تجسّد و دروازi شیاطین در رسانه‌های غربی
نهی از ورود به علوم غریبه
دعای ایمنی از شرّ شیاطین و جنّیان
جنّ در روایات اسلامی
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-964-2918-28-7
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن

zahirodin jamshidi
۱۴۰۲/۸/۲
سلام این کتاب بدلیل اینکه از آیات قران کریم برگرفته شده بسیار برای من قابل قبول و مستند است و از همه دست اندرکاران در نشر کتاب کمال تشکر را دارم ممنون و تشکر برای این کتاب خوب
siya zp
۱۳۹۹/۸/۵
اولین کتابی بود که دیدم تو موضوع اجنه، احادیث و آیات رو کنار هم آورده بود.
عالی ♥️
امیر حسین خزلی
۱۴۰۲/۲/۲۵
واقعا بی محتوا بود متاسفم برای نویسنده که فقط کپی کرده بود
تو این موضوع کتاب‌های خیلی قوی تری موجود هست که pdf موجوده
ویدا امیدی
۱۴۰۱/۷/۷
خیلی عالی بود وبا مستندات معتبر باعث افزایش آگاهی وتغییر نگرش آدم میشه عالی از خوندنش لذت بردم👏👏👏
فاطمه موگهی
۱۳۹۶/۱۱/۱
خیلی عالی بود😀😀
میثم بازرگان
۱۴۰۲/۲/۱۸
واقعامزخرف و بی محتوا، آیات قرآن رو ترجمه کرده نشر داده، خوب داخل قرآن همه این محتواها بوده
حمیدرضا نادری
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ممنون عالی عالی من علاقه به این طور کتاب‌ها دارم بابت تمام زحمتتاتون ممنو
سارا نادعلی
۱۳۹۹/۶/۲۷
نکات ریزی داشت ک میشد اونارو تو زندگی روزانه هم حس کرد
Sahara. Omidl
۱۴۰۲/۲/۷
سلام کتاب خوبی بود ممنون از کتابراه عزیز بابت کتابهای مفیدی
مریم
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب جالب توجهی بود و اطلاعات مفیدی رو ازش دریافت کردم
احمدی
۱۴۰۱/۹/۷
اصلا جالب نبود و ارزش خرید نداشت
mohammad ygh
۱۴۰۰/۳/۱۲
خیلی خوب بود واقعا عاشقش شدم
حسن عابدی
۱۴۰۱/۹/۱۳
جن در قرآن همش تکراریه ینی چی واقعا؟؟
Zahra Ebrahimzadeh
۱۴۰۰/۹/۲۵
بسیار عالی بود ممنون.
Mahdi Karbasi
۱۳۹۹/۵/۱۹
ممنون کتاب خوبی بود
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن

برای دریافت کتاب جن: مطالعات قرآنی و روایی درباره جن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.