معرفی و دانلود کتاب جنایت در تاریکی

عکس جلد کتاب جنایت در تاریکی
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنایت در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنایت در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنایت در تاریکی

یک قاتل همیشه برای جنایتش انگیزه‌هایی دارد! جی. دی. راب در کتاب جنایت در تاریکی، داستان جذاب و معمایی به قتل رسیدن بازیگر سینمایی را هنگام اکران فیلم روایت می‌کند. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

درباره کتاب جنایت در تاریکی:

یک روایت سینمایی درون کتابی سرشار از هیجان و تعلیق!

جی. دی. راب (J.D. Robb) برای نخستین طبع‌آزمایی‌اش در ژانر معمایی و جنایی، کتاب جنایت در تاریکی (Dark in Death) را در سال 2018 منتشر کرد. او پیش‌تر کتاب‌هایی به سبک درام عاشقانه و اجتماعی می‌نوشت؛ از این رو می‌توان نخستین تلاش و حتی تمرین او در حوزه تألیف داستان‌های ژانر پلیسی را تجربه‌ای موفق قلمداد کرد.

داستان جنایت در تاریکی که چهل و ششمین قسمت از مجموعه در تاریکی است، ماجرای به قتل رسیدن یک بازیگر سینما را به جذابیت هرچه تمام‌تر به تصویر می‌کشد. شانل ریلان، هنرپیشه جوانی است که هنگام پخش فیلمی سینمایی در سالن سینما کشته می‌شود و قاتل به قدری حرفه‌ای است که هیچ ردی از خود بر جای نگذاشته است. لحظاتی بعد، یکی از افراد حاضر در سالن سینما نزد شانل می‌رود و متوجه می‌شود که او به قتل رسیده! در همین اثنا، ستوان ایو دالاس و گروه تجسس وارد می‌شوند و در پی یافتن سرنخی از قاتل، ساعاتی را آن‌جا می‌مانند.

جذابیت این رمان در نقطه‌ای اوج می‌گیرد که داستان‌نویس مشهوری به نام بلین دلانو نزد پلیس می‌رود و فرضیاتی را مطرح می‌کند. دلانو که به نوشتن رمان‌های جنایی و معمایی شهره است، صحبتش با ستوان دالاس همه چیز را دگرگون می‌کند. قتل‌های مشکوک اخیری که در این شهر رخ داده است، بی‌شباهت به پیرنگ داستان‌های بلین دلانوی مرموز نیست!

این اثر را می‌توان تلاقی دنیای ادبیات و سینما دانست. جی. دی. راب به طرز هوشمندانه‌ای از امکانات زبانی برای القای حس ترس و وحشت بهره جسته است.

نکوداشت‌های کتاب جنایت در تاریکی:

- ایو دالاس شخصیتی محکم، سرسخت؛ اما لطیف و دوست‌داشتنی است. (استفن کینگ)
- این کتاب به راستی می‌تواند سرمشقی برای داستان‌های جذاب و معمایی باشد. شخصیت‌های شگفت‌انگیز آن و چرخش‌های ناگهانی رمان شما را محسور خواهد کرد. (دنیس لهین)

خواندن کتاب جنایت در تاریکی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

تمامی علاقمندان به داستان‌های معمایی و رازآلود را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم. همچنین اگر تریلرهای وحشت‌انگیز و جنایی شما را به وجد می‌آورد، این کتاب برای شماست!

با جی. دی. راب بیشتر آشنا شویم:

نورا رابرتز که در دنیای نویسندگی با نام هنری جی. دی. راب شناخته می‌شود زاده‌ی اکتبر 1950 است. این داستان‌نویس آمریکایی، جزو یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های نویورک تایمز به شمار می‌رود. وی که از کودکی شیفتۀ نوشتن بود در خانواده‌ای کتابخوان بزرگ شد و آثاری از جمله «شهر بی گناه»، «سنگ شیطان»، «هفت روز شوم» و «فرشته ها سقوط می‌کنند» را تالیف کرد. اگر چه او در اوایل دوران حرفه‌ای نویسندگی‌اش داستان‌های کوتاه عاشقانه می‌نوشت، استعدادش را در ژانرهای دیگر داستان‌نویسی نیز اثبات نمود.

در بخشی از کتاب جنایت در تاریکی می‌خوانیم:

ایو راه خانه را درپیش گرفته بود و هنگام رانندگی فکر می‌کرد؛ به اینکه از متی جفرسون خبری نخواهد شد و روزی می‌رسد که یا خودش یا پلیسی دیگر روبه‌روی کِرِگ جفرسونِ پسر بنشیند و در زندان ببیندش. همان لحظه‌ای که پسرک می‌خواست لگدی به ساق پایش بزند ایو پرورش یک مجرم خشن را به‌چشم دیده بود.

اکنون می‌توانست آن‌ها را از فهرستش خط بزند. بیزاری جفرسون از همسر سابقش در ذهن ایو جای بحث نداشت، اما ایو فهمیده بود که جفرسون بلین و دخترانش را لایق توجه هم نمی‌بیند. نه به آن‌ها فکر می‌کرد و نه برایش مهم بود، درحالی‌که قاتل رزی کنت و شانل ریلان اهمیت زیادی به بلین دلانو می‌داد.

از آنچه ایو دستگیرش شده بود، جفرسون همۀ تلاشش این بود کسانی را که با همسر اولش در ارتباط بوده‌اند نشناسد. با خودش فکر کرد چقدر بد! اگر می‌شد چند روز هم که شده زندگی آن آشغال را جهنم کند مایۀ خوشحالی بود. به‌راستی لذت می‌برد اگر می‌توانست زندگی جفرسون را، که افسارش دست او بود، به گند بکشد، زندگی‌ای که در آن از لحظۀ آمدنش به خانه مانند خدا حکمرانی می‌کرد. اما مأموریت او به‌دام انداختن قاتل بود، نه جهنم کردن زندگی جفرسون با حبس ابد.

درحالی‌که عزمش را برای مأموریتش جزم کرده بود از دروازه‌های خانه گذشت و چراغ‌ها را دید که از آن‌سوی پنجره‌ها سوسو می‌زدند و نور چراغ‌های بیرون هم دوروبر خانه را روشن کرده بود و هردو پیش آسمان کج‌خلق و عبوس خودنمایی می‌کردند.

به رورک فکر کرد؛ مردی که اگر می‌خواست می‌توانست با ثروت و قدرتش مانند خدا فرمانروایی کند و شاید در زمینۀ تجارت همین‌جور بود، یا دست‌کم این حس را به رقیبانش می‌داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنایت در تاریکی
نویسنده
مترجمنورا نواپور
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات466
زبانفارسی
شابک978-600-9876-14-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنایت در تاریکی

صدیقه نصراللهی
۱۴۰۰/۸/۹
الان در حال خواندن کتاب هستم. با توجه به سوژه کتاب و برداشتی که از صفحه اول کتاب داشتم انتظار کشش و جذابیت بیشتری داشتم ولی متاسفانه علی رغم شروع خوب که بدون حاشیه پردازی با موضوع قتل شروع شده بوده در ادامه آنقدر درگیر حاشیه‌های الکی شده است که خواندن آن برایم بسیار کسالت آور شده است ومن که معمولا کتاب‌های اینچنینی را در طی یک یا دو روز می‌خوانم الان دو ماه است فقط تا صفحه ص۱۱۵ خوانده هم. امیدوارم در ادامه جذابیت بیشتری داشته باشد
متاسفانه در ترجمه و یواس‌تودی کتاب هم به نکات مهم توجه نشده، مثلا کاش با اسم یا حتی خط یا نقطه شخص می‌شد این نقل قول از کیست در جایی که به خانه نویسنده رفتند مشخص نیست چه کسی در حال صحبت کردن است پایور است هدر است مادر یا مادربزرگ کشف مسائل اینچنینی که به وفور در متن کتاب وجود دارد از لذت خواندن آن کم می‌کند. حتی گاهی اوقات در نهایت باز هم نمی‌توانی بفهمی نقل قول از کیست، چون جمله‌ی بسیار بی ربطی نوشته شده است.
مزخرف‌ترین کتابی بود که برایش هزینه پرداخت کردم به هیچ وجه مطالعه آن را توصیه نمی‌کنم.
Fatemeh Serajha
۱۴۰۲/۴/۱۷
ترجمه خیلی ضعیف بود و من خیلی سخت تونستم با کتاب ارتباط بگیرم و بعد از به جرعت دوسال کتاب رو تموم کردم
در. طول کتاب ادم گیج میشه که الان این جمله رو کی گفته
بعضی از جملات هم معنی نمیدادند برای فهمیدن کتاب مجبور بودم چندین بار کتاب رو از عقبتر بخونم. پایان بندی هم به نظرم خیلی هول هولی نوشته شده
بود
ولی داستان جالبی رو داشت روایت میکرد.
در کل خیلی پیشنهاد نمیکنم کتابهای بهتری برای خوندن وجود داره
فرزانه نجاری
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
روند داستان کند پیش رفته بود و حاشیه زیاد داشت باتوجه ب خلاصه کتاب توقع کشش بیشتری رو داشتم هنوز داستان رو تموم نکردم ولی برام خسته کننده شده. ترجمه بد نیست و موضوع کتاب جالبه ولی زیادی کش داره ب نظر من. در کل مطالعه یک بار ش بد نیست ولی کتابی نیست ک من بشخصه دوست داشته باشم دوباره بخونم ش.
مریم گل اور
۱۴۰۰/۷/۳
خیلی کتاب جالب و خوبی بود، البته با توجه به اینکه اسامی چون بیگانه هست گاهی گیجمان می‌کند ولی در کل ساختار و قلم خوبی داشت، سپاس از مترجم محترم و کتابراه
زهرا بهرامی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
ترجمه خوبه ولی موضوع کتاب چندان به نظرم جالب نیومد جاهای مهیجی هم داره ولی بخشای کسل کننده ش بیشتره
الهام. ت
۱۴۰۰/۶/۲۱
این کتاب یه چیزی کم داشت. چند جا ذهنت رو با رورک درگیر میکنه ولی آخرش یه چیز دیگه میشه.
saeed sharifi
۱۴۰۳/۱/۵
از اون دسته رمان‌هایی هست که یک بار باید خوندشون و به عنوان بهترین محسوب نمیشن.
شکریه عبدالرحیمی
۱۴۰۱/۴/۳۱
خیلی زود مشخص شد قضیه از چه قراره، میشه گفت به اوج نرسیده افول کرد
ایران ایران منش بندری
۱۴۰۰/۶/۹
مطالب اضافی وبی مورد جذابیت داستان رو تحت تاثیر قرار داده بود
لیلا شیرازی
۱۴۰۰/۶/۵
توضیحات الکی، روند کند داستان و... خیلی مضخرف بود. الکی کشش داده بودند...
رباب کنگاوری
۱۴۰۰/۶/۳۰
من دوست داشتم خوب بود البته هرکسی سلیقه‌ای دارد
علی علامه
۱۴۰۱/۱/۶
خیلی به حواشی پرداخته
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام.
تخیلی و قابل حدس و خیلی فاسد بود.
شیرین
۱۴۰۰/۵/۲۴
کتابی که نمیتوانید زمین بگذارید...
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب جنایت در تاریکی

برای دریافت کتاب جنایت در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.