معرفی و دانلود کتاب شهربازی

عکس جلد کتاب شهربازی
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهربازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهربازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهربازی

رمانی خیره‌کننده از سلطان ژانر وحشت! کتاب شهربازی به قلم نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی،‌ استیون کینگ است و به روایت داستان دوین جونز می‌پردازد؛ مردی که به عنوان شغلی تابستانی در یک کارناوال مشغول به کار می‌شود. اما اشتباه نکنید،‌ قضیه این‌قدرها هم ساده نیست و بوی وحشت و خون از این داستان به گوش می‌رسد! گفتنی‌ست این اثر افتخارات متعددی از جمله پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کرده است.

درباره کتاب شهربازی:

استیون کینگ (Stephen King)‌ داستان شهربازی (Joyland) را در یک شهر کوچک در کارولینای شمالی در سال 1973 روایت می‌کند. داستانی که در آن وین جونز که دانشجوی کالج است، تصمیم می‌گیرد در تعطیلات تابستان سر کار برود. او که به تازگی یک شکست عشقی را تجربه کرده، اصلا اوضاع و احوال خوبی ندارد. سر کار رفتن او نیز با حوادثی عجیب همراه است از جمله: روبه‌رو شدن با میراث یک قتل شرورانه، مواجهه با یک کودک در حال مرگ، گرفتاری دانشجویان در دستان قاتلی دیوانه و بسیاری از ماجراهای دیگر که خواب را از چشمانتان می‌ربایند.

شهربازی را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین آثار استیون کینگ دانست. او در روایت این داستان کلماتی را به کار برده که در دنیای واقعی بر چیزی دلالت نمی‌کنند. کلمه‌ای که وجود خارجی ندارد، چطور می‌خواهد معنی داشته باشد؟ از آنجایی که برخی کلمه‌ها‌ی انگلیسی این اثر به هیچ موجودیتی اشاره نمی‌کنند، ترجمه‌ی آن‌ها به فارسی کاری بس دشوار بوده و برگردان چنین کتابی به زبان فارسی هنر مترجم را نشان می‌دهد. به عبارتی،‌ می‌توان چنین گفت که او علاوه بر ترجمه، آموختن زبان ابداعی شهربازی را نیز در پیش روی خود داشته است.

نیمه‌ی اول داستان شیرین و البته همراه با نشانه‌‌هایی تهدیدآمیز است. نیمه‌ی دوم، کتاب مهیج‌تر می‌شود و شما با یک معمای قتل کامل روبه‌رو خواهید شد. کلاف سردرگمی که هر چه تلاش کنید نمی‌توانید از آن سر در بیاورید؛ چرا که نویسنده چنین می‌خواهد! این اثر اولین بار در سال 2013 منتشر شده و یکی از جذاب‌ترین رمان‌های استیون کینگ است که منتقدان از آن استقبال بسیار کرده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب شهربازی:

- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
- بهترین کتاب آمازون
- نامزد جایزه گودریدز در سال 2013
- نامزد جایزه ادگار
- نامزد جایزه آنتونی در سال 2014

نکوداشت‌های کتاب شهربازی:

- شهربازی یک داستان خارق‌العاده است... (Geek Native)
- من را به وضوح به دوران جوانی‌ام بازگرداند. (جرج آر. آر. مارتین)
- شهربازی یک گوهر است؛ حال ژانر آن هر چه که می‌خواهد باشد. (Tor. com)
- اگر از طرفداران کینگ هستید، ممکن است بخواهید این را در لیست علاقه‌مندی‌های خود قرار دهید. (Bookmuch)
- شهربازی یکی از بهترین رمان‌های استیون کینگ است. (Horror Movie Reviews)

کتاب شهربازی مناسب چه کسانی است؟

اگر به ژانر وحشت و رمان‌های هیجانی و معمایی علاقه دارید و از طرفداران آثار استیون کینگ هستید،‌ مطالعه‌ی این اثر به شما پیشنهاد می‌شود.

با استیون کینگ بیشتر آشنا شویم:

از سال 1970 بود که او از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به نویسندگی روی آورد. چهار سال بعد، استیون کینگ اولین رمان خود را با نام کری منتشر کرد و این اثر مورد استقبال گسترده قرار گرفت. دو سال پس از انتشار این رمان، برین دی پالما فیلمی را با اقتباس از آن ساخت. او یکی از برجسته‌ترین نویسندگان در ژانر وحشت است و اغلب کتاب‌هایش حداقل یک جایزه و افتخار ادبی کسب کرده‌اند. از پرفروش‌ترین کتاب‌های استیون کینگ می‌توان به قبرستان حیوانات خانگی، احساسی که فقط به زبان فرانسه قابل بیان است، هرآنچه دوست داری، از دست خواهی داد، مرگ جک همیلتون و خواهران کوچک ایلوریا اشاره کرد.

در بخشی از کتاب شهربازی می‌خوانیم:

دور و بَر ساعت‌های پنج که از شهربازی برمی‌گشتم (گاهی کمی دیرتر می‌آمدم. در خلیج بهشت هیچ‌کس منتظرم نبود. انگار شهر با تمام شدن فصل تابستان، آماده‌ی عزیمت به خواب زمستانی می‌شد.) سایه‌ام روی آب قدم می‌زد. اگر دریا موج می‌خورد، سایه می‌لرزید و دور خودش چرخ می‌زد. انگار هولا هولا‌ می‌رقصید.

با اینکه کاملاً مطمئن نیستم اما به نظرم برای اولین بار آن پسر بچه، زن و سگشان را در همان پیاده‌روی‌ها دیدم. ساحلی که بین شهر و وسایل چشمک‌زن شهربازی فاصله می‌انداخت، با چند ردیف خانه‌ی ساحلی و تابستانی تزیین شده بود. خیلی از خانه‌های ساحلی شیک و گران‌قیمت بودند اما بیشترشان بعد از روز کارگر، تخلیه شدند. این که می‌گویم ربطی به بزرگ‌ترین خانه‌ی ساحلی نداشت. آن خانه مثل یک قلعه‌ی چوبی سبز به نظر می‌رسید. پیاده‌روی باریکی از پانسیون بزرگ پشت خانه جدا شده و به سمت گیاهان دریایی و شن‌های سفید ساحل می‌رفت. انتهای پیاده‌رو، میز پیک‌نیکی قرار داشت که آفتابگیر ساحلی سبز رنگی روی آن سایه می‌انداخت.

آن پسر با ویلچرش زیر سایه‌ی آفتابگیر نشسته بود. کلاه بیس‌بال روی سرش گذاشته و با اینکه نزدیک عصر هوا گرم بود، از کمر به پایینش را با پتو پوشانده بود. فکر می‌کردم او پنج یا شش ساله باشد. دیگر از هفت سال بیشتر نداشت. دقیق یادم نیست که سگ، از آن نژاد جک راسل تریر روی پاهایش نشسته یا کنار صندلی ولو شده بود. زن روی یکی از آن نیمکت‌های میز پیک‌نیک نشسته و گاهی کتابی می‌خواند. بیشتر وقت‌ها به آب زل می‌زد. زن بسیار زیبایی بود.

در راه رفتن یا برگشتن، همیشه برای آن‌ها دست تکان می‌دادم و پسر هم همیشه با تکان دست جوابم را می‌داد. زن این کار را نمی‌کرد. حداقل آن اول‌ها اصلاً به من محل نمی‌گذاشت. 1973 سال بحران نفتی اوپک بود. سالی که ریچارد نیکسون اعلام کرد کلاه‌بردار نیست. سالی که ادوارد جی رابینسون و نوئل کوارد درگذشتند. سال باخت دوین جونز بود. من جوانی بیست و یک ساله با آرمان‌های ادبیاتی بودم. سه جفت ژاکت جین، چهار شورتک کوتاه، یک فورد قدیمی (با رادیوی خوشگلش)، ایده‌های گاه به گاه خودکشی و یک قلب شکسته داشتم. که شیرین است، هان؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهربازی
نویسنده
مترجمزهرا چفلکی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-622-233-170-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهربازی

Hadis Gholipour
۱۴۰۰/۹/۷
درود؛ مانند تمام آثار آقای کینگ این اثر نیز از کشش بسیاری بر خوردار بود. با این که نقاط عطف نسبتا زیادی نداشت اما بسیار خواندن این اثر لذت بسیار دارد. حال چرا یک ستاره کم دادم؟ زیرا من این اثر را به عنوان یک اثر ترسناک خریداری کردم اما به هیچ عنوان حس ترس را به من القا نکرد. سپاس.
فاطمه محمدیان
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
کتاب خیلی خوبی مخصوصا از نظر مترجمی متن بود چون به نظرم متن خیلی سختی بود و مترجمش واقعا بامهارت بوده و همیشه کتابای استیون کینگ جذاب و دوست داشتنی هستش.
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۱/۱/۱۹
بر خلاف کتابهای دیگه‌ی استیفن کینگ مثل موسسه و بعد.. اصلا منو جذب نکرد، و خوندنش چن ماه طول کشید، انتظار هیجان بیشتری داشتم که برآورده نشد.
Elham Ostad
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
کتاب مثل همه کتابای استیون کینگ عالیه، اما ترجمه فوق العاده س. ممنون از مترجم بخاطر ارزشی که برای خواننده قائل شده.
افسانه ذوالفقار
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
واقعا کتاب به این بی محتوایی اغراق بیخودی نخونده بودم از این نویسنده بعید بود همچین کتابی
ABR
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتاب عالیه حتما بخونید چیز دیگه‌ای از کینگ بزرگ انتطار نمیره جز تک بودن👑
رضا فریدونی
۱۴۰۱/۳/۱۳
منتظر شاهکار نباشید. منتظر یک رمان خواندنی به سبک کینگ باشد و حالشو ببرید.
محمدرضا بهرک
۱۴۰۰/۱۲/۲
من که خیلی دوستش داشتم واقعا کتاب مفیدی بود
مهسا جهانی
۱۴۰۱/۹/۹
مثل کتاب‌های استیفن کینگ خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب شهربازی

برای دریافت کتاب شهربازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.