معرفی و دانلود کتاب رقص در مسلخ

عکس جلد کتاب رقص در مسلخ
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رقص در مسلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رقص در مسلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رقص در مسلخ

کتاب رقص در مسلخ رمانی آمریکایی در ژانر جنایی و نوآر، به قلم لارنس بلاک است. این رمان در حین تحقیقات کارآگاهی به نام متیو اسکادر، چهره‌ی تاریک نیویورک و جنایات پنهان در دل آن را فاش می‌کند. کتاب حاضر برنده‌ی جایزه‌ی ادگار آلن‌پو شده است.

درباره‌ی کتاب رقص در مسلخ

متیو اسکادر شخصیتِ ثابت آثار لارنس بلاک (Lawrence Block)، این بار در کتاب رقص در مسلخ (A Dance At The Slaughterhouse) ظاهر می‌شود. این رمان با نگاهی به تاریک‌ترین منطقه‌ی شهری سیاه، یک رمان نوآر کارآگاهی آمریکایی به حساب می‌آید. متیو اسکادر کارآگاهی است که برای یافتن قاتل زنی باردار وارد ماجرایی تازه می‌شود و در پست‌ترین مناطق نیویورک تحقیقاتش را آغاز می‌کند.

متیو اسکادر مشهورترین کاراکتر ادبیات جنایی است که در نوزده رمان لارنس بلاک حضور داشته. او که قبلاً پلیس بوده، به‌علت مشکلات الکلی شغلش را از دست داده و حالا به‌عنوان یک کارآگاه خصوصی بدون مجوز در هتل اسپارتان زندگی می‌کند و کارش را در محدوده‌ی کمک به دوستان و آشنایان انجام می‌دهد. متیو اسکادر با وجود پشت سر گذاشتن مشکلات و سختی‌های فراوان در زندگی شخصی و حضور در جلسات ترک الکل و مقاومت در مقابل مصرف آن، همچنان باوجدان و پرتلاش به دنبال حل معما و مقابله با خلافکاران و جانی‌هایی است که حتی قانون نتوانسته آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند.

کتاب رقص در مسلخ ادامه‌ی ماجراجویی‌های متیو اسکادر است که استخدام می‌شود تا قاتل زن باردار را که احتمال می‌رود شوهرش باشد پیدا کند. او در گشت‌وگذارهایش در مناطق خطرناک، با نوجوانی خیابانی به نام تی‌جی آشنا می‌شود که حضورش در کتاب‌های لارنس ادامه‌دار می‌شود. متیو اسکادر عقیده دارد قدرت هیچ‌کس و هیچ‌چیز از قانون و اخلاقیات بالاتر نیست، اما در تحقیقات خود تمام باورهایش فرو می‌ریزد. او با هر قدمی که برمی‌دارد تاریکی و فساد بیشتری کشف می‌کند. در این دنیای زیرینِ نیویورک به نظر می‌رسد که هیچ چیز مقدسی وجود ندارد و همه‌چیز را می‌توان خرید و فروش کرد، حتی جان انسان‌ها. حالا او با دید تازه‌ای به رذایل نیویورک نگاه می‌کند و مدام با نفْس خود در کشمکش است.

کتاب رقص در مسلخ که در دسته‌ی رمان‌های سیاه قرار می‌گیرد، خشونت و حقایق تلخ زندگی را عریان می‌کند. در این سفر شبانه با متیو اسکادر، او را با تمام ضعف‌های اخلاقی و کمبودهای شخصیتی دوست خواهیم داشت. کتاب رقص در مسلخ سومین مجلد از مجموعه‌ی قلمروی قابیل است که با ترجمه‌ی نورا نواپور و به کوشش انتشارات کامک به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قلمروی قابیل

مجموعه‌ی قلمروی قابیل در تلاش است تا از میان داستان‌های جنایی و رمان‌های سیاهِ سراسر جهان، جذاب‌ترین و پرکشش‌ترین داستان‌ها را گردآوری کند تا خواننده علاوه‌ بر لذت و غافلگیری، با فرهنگ و سنن کشورهای مختلف و تجربه‌ی زیسته‌ی مردم دیگر آشنا شود. پس از «شبح گینزا» و «اولین پرونده‌ جنایی من»، کتاب رقص در مسلخ سومین جلدِ این مجموعه است. مجموعه‌ی قلمروی قابیل، ژانرهای معمایی و دلهره‌آور، نوآر کارآگاهی، رازآلود و... را شامل می‌شود. در این مجموعه علاوه‌ بر انتخاب رمان و داستان‌ها از کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان و فرانسه، ادبیات کشورهای مهجوری مثل کوبا، پرو، فیلیپین، ایرلند و... نیز مورد توجه قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب رقص در مسلخ

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادگار در سال 1992
  • نامزد جایزه‌ی شاموس در سال 1992

نکوداشت‌های کتاب رقص در مسلخ

  • تکان دهنده، تاریک و درعین‌حال سرگرم‌کننده. (مرلین استاسیو)

  • بی‌نظیر است؛ کتابی با ریتم روان، پیرنگ ماهرانه و پیچش‌های داستانی جذاب. (شیکاگو تریبون)

  • این کتاب معمای شهریِ زشت و ماهرانه‌ای است که متیو اسکادر در آن به یک قهرمان نوآر تمام‌وکمال تبدیل شده است. (اینترتینمنت ویکلی)

کتاب رقص در مسلخ برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های جنایی و پلیسی از خواندن این کتاب لذت زیادی خواهند برد.

با لارنس بلاک بیشتر آشنا شویم

لارنس بلاک در سال 1938 در آمریکا زاده شده است. او نیم قرن به نوشتن رمان‌های جنایی، معمایی و رازآلود مشغول بوده است، اما بیشتر به‌خاطر دو سریال طولانی نیویورکی درباره‌ی معتاد الکلیِ رو به بهبودی متیو اسکادر و سارق نجیب زاده‌، برنی رودنبار، شناخته شده است. لارنس از کالج آنتیوک در یلو اسپرینگزِ اوهایو انصراف داد و شروع به نوشتن داستان‌هایی عامه‌پسند و پرفروش کرد که آن‌ها را با نام‌های مستعار زیادی به چاپ می‌رساند. اولین رمانی که او با نام واقعی خود منتشر کرد، «بازی گریفتر» نام داشت. شهر نیویورک نقش مهمی در داستان‌های بلاک بازی می‌کند. او پنج شخصیت ثابت در رمان‌های خود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها، متیو اسکادر، در نوزده کتاب او حضور داشته است.

لارنس بلاک جوایز زیادی را در دنیای ادبیات از آن خود کرده؛ دوازده جایزه‌ی ادگار، چهار جایزه‌ی آنتونی و یازده جایزه‌ی شاموس از آن جمله‌اند. او لقب استاد بزرگ نوآر را از آن خود کرده است. از رمان‌های دیگر لارنس بلاک، می‌توان به کتاب‌های «گناهان پدران ما» و «شب و موسیقی» اشاره کرد. دو فیلم سینمایی مطرح براساس دو رمان «قدم زدن بین قبرها»، «هشت میلیون راه برای مردن» ساخته شده که جف بریجز و لیام نیسون در آن‌ها نقش متیو اسکادر را بازی کرده‌اند.

در بخشی از کتاب رقص در مسلخ می‌خوانیم

شش ماه پیش در یک سه‌شنبه‌شب نیمه‌ی ماه جولای و در گرمایی طاقت‌فرسا به یکی از جلسات همیشگی گفت‌و‌گو که در زیرزمین کلیسای سنت پل برقرار می‌شد رفته بودم. روزش را به خاطر دارم چون قرار گذاشته بودم به مدت شش ماه صندلی‌ها را بعد از اتمام جلسه‌ جمع کنم و در گوشه‌ای روی هم بگذارم. اعتقاد بر این است که وظایفی ازاین‌دست به افراد کمک می‌کند تا هشیار باقی بمانند. من چیزی در این مورد نمی‌دانم. احساس خود من این است که خودداری از نوشیدن الکل آدم را هشیار نگه می‌دارد اما جمع کردن صندلی‌ها ضرری ندارد. وقتی هر دو دست آدم به صندلی بند باشد آن وقت سخت می‌شود که لیوان نوشیدنی را هم برداری.

از خود آن جلسه چیز خاصی در ذهنم نمانده اما در وقت استراحت کسی به نام ویل به سراغم آمد و گفت که مایل است بعد از جلسه با من صحبت کند. گفتم مشکلی نیست اما نمی‌توانم بلافاصله آنجا را ترک کنم و چند دقیقه وقت لازم دارم تا صندلی‌ها را جمع کنم.

جلسه شروع شد و در آخر با خواندن دعا در ساعت ده شب به پایان رسید. سالن هم زودتر از معمول جمع‌وجور شد چون ویل کمک کرد. وقتی کارمان تمام شد از او پرسیدم دوست دارد برای خوردن قهوه به جایی برویم.
«نه، باید برم خونه. به‌هرحال صحبتم خیلی طول نمی‌کشه. تو کارآگاه هستی، درسته؟»
«کم‌وبیش.»
«و قبلاً پلیس بودی. یه ماه از زمانی که الکل رو گذاشته بودم کنار، شنیدم که تغییر کردی. ببین، ممکنه به من کمک کنی؟ میشه یه نگاهی به این بندازی؟»

بسته‌ای را به دستم داد که در یک پاکت کاغذی قهوه‌ای پیچیده شده بود. پاکت را باز کردم و یک نوار ویدئویی از آن بیرون آوردم، نوار جلد پلاستیکی داشت از همان نوعی که معمولاً در کلوب‌های مخصوص کرایه‌ی فیلم پیدا می‌شود. از روی برچسب نام فیلم را خواندم، دوازده مرد خبیث.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رقص در مسلخ
نویسنده
مترجمنورا نواپور
ناشر چاپیانتشارات کامک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-98541-9-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رقص در مسلخ

نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
داستان شلوغ و درهم بود و شخصیت‌های زیادی وارد داستان میشدن که هرکدوم داستانی داشتن که باعث شلوغ شدن مطلب میشد و حواشی زیاد داشت و کلا مناسب ساخت سریال از نوع کمیسر مگره بود ولی در کل موضوع اصلی رو دوست داشتم و پایانشو پسندیدم
Neda S
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب بد نبود ولی اون جور که باید هیجان نداشت. توصیف‌های طولانی داشت و گاها حوصله سربر بود. واقعیت زیاد خوشم نیومد.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رقص در مسلخ

برای دریافت کتاب رقص در مسلخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.