معرفی و دانلود کتاب صوتی زنی پشت پنجره

عکس جلد کتاب صوتی زنی پشت پنجره
قیمت:
۱۱۳,۸۸۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنی پشت پنجره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنی پشت پنجره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنی پشت پنجره

آنا، شخصیت اصلی کتاب صوتی زنی پشت پنجره، اثر ای. جی. فین است. پنجره‌ی خانه‌ی آنا تنها راه ارتباطی او با جهان بیرون است؛ مرز بین جهانی آغشته به افسردگی با دنیای واقعی آدم‌ها. اما حادثه‌ای شوم، چارچوب‌های این دریچه را در هم می‌شکند و زندگی آنا را دستخوش تغییرات بزرگی می‌کند. این رمان یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی زنی پشت پنجره

آنا فاکس ده ماه پیش در تصادفی هولناک همسرش اِد و دخترش اولیویا را از دست داده است. او خود را در خانه‌اش حبس کرده است و تمام مدت سر خود را با فیلم‌های و عکس‌های همسر و دخترش گرم می‌کند. تنها دریچه‌ی ارتباط او با جهان بیرون پنجره‌ای است که بعضی اوقات مقابل آن می‌ایستد و آدم‌ها را نظاره می‌کند. او گاهی از این پنجره به خانه‌ی همسایه‌اش، خانواده راسل‌ها، پل می‌زند و زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ی این خانواده را تماشا می‌کند. آن‌ها خانواده‌ای سه‌نفره هستند. گویی پنجره بدل به آیینه‌ی دق می‌شود و گذشته‌ی شاد و آرام آنا را مقابل چشمانش پدیدار می‌سازد.

قطع ارتباط آنا با جهان بیرون بی‌شباهت به اختلال آگورافوبیا یا برزن‌هراسی نیست. فردی که به این عارضه دچار است، از حضور در فضاهای باز وحشت‌زده می‌شود و معمولاً ترجیح می‌دهد تمام مدت در یک محدوده‌ی امن و بی‌خطر بماند. محدوده‌ی امن آنا هم خانه‌ی اوست که به خیالش هنوز اولیویا و اد زنده هستند و با او در آن زندگی می‌کنند. او سوگوارانه از زندگی‌اش دست کشیده و تن و روان خود را وقف پرداختن به خاطرات خانواده‌اش کرده است. گویی در آن حادثه‌ی شوم، آنا هم به‌همراه همسر و دخترش کشته شده اما با این تفاوت که آن‌ها حالا با جسمی بی‌جان در جهان مردگان هستند و آنا با روحی بی‌جان در خانه‌ای‌ست که دست‌کم از خانه‌ی ارواح سرگردان ندارد.

اما مسیر خط داستانی رمان زنی پشت پنجره (The Woman in the Window) قرار نیست مانند زندگی آنا ملال‌آور و یکنواخت باقی بماند. حادثه‌ای شوم مانند سنگی که آرامش برکه‌ی ساکن را برهم می‌زند، زندگی آنا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در نیمه‌شبی آنا با شنیدن صدای جیغ به پشت پنجره می‌رود و مشاهده می‌کند که قتلی وحشتناک در حال وقوع است. دقیق‌تر نگاه می‌کند و متوجه می‌شود انگار کسی را که در حال چاقو خوردن است می‌شناسد. او حالا باید تصمیم بگیرد: از خانه و جهان بی‌تفاوت خودش برای کمک به کسی که می‌شناسد، برای اولین بار در این ده ماه بیرون برود؟ یا تنها به تماشای این صحنه‌ی هولناک اکتفا کند، انگار که مشغول دیدن صحنه‌ای از یک فیلم خشن است؟ آنا تصمیم خود را می‌گیرد، غافل از این که ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، و سلسله‌ای از اتفاقات عجیب‌وغریب دیگر در پیش است...

مرز بین واقعیت و توهم در این رمان آنچنان درهم‌تنیده است که گاهی خواننده را گیج و سردرگم می‌کند. آنا به‌وضوح از مشکلات روانی بسیاری رنج می‌برد. شرایط ذهنی او هر روز بیشتر شمایلی از جنون و مالیخولیا به خود می‌گیرد. آنقدر که خواننده ممکن است درباره‌ی حقیقت اصل و اساس داستان، و حتی این که خانواده‌ی آنا واقعاً در تصادف کشته شده‌اند نیز دچار تردید شود. ای. جی. فین (A. J. Finn) برای به تصویر کشیدن این فضای ذهنی، به‌خوبی و درستی از تکنیک سیال ذهن بهره گرفته است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی زنی پشت پنجره

سه سال بعد از انتشار این رمان در سال 2021 نتفلیکس با اقتباس از آن فیلمی با همین نام در ژانر تریلر روان‌شناختی منتشر کرد. کارگردانی این فیلم را جو رایت بر عهده داشت.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی زنی پشت پنجره

- ترجمه به بیش از 35 زبان در سراسر جهان
- فروش حق نشر در بیش از 40 کشور جهان
- خرید حق امتیاز اقتباس سینمایی توسط کمپانی فاکس
- رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین رمان نیویورک تایمز به‌مدت دو هفته
- نامزد جایزه‌ی کتاب برگزیده‌ی گودریدز در ژانر معمایی و هیجان‌انگیز و برای اولین اثر نویسنده (2018)

نکوداشت‌های کتاب صوتی زنی پشت پنجره

- حیرت‌انگیز، هیجان‌انگیز، شگفت‌انگیز! (گیلین فلین)

- هیچکاک اگر زنده بود ایده‌ی این داستان را می‌قاپید! (روث ور)

- این کتابی نیست که بتوانید به راحتی آن را زمین بگذارید. (شیکاگو تریبون)

- قانع‌کننده، آزاردهنده، نفس‌گیر و هیجان‌انگیز. من که در آن غرق شدم. (جو هیل)

- سخت بود که این کتاب را از خودم جدا کنم. نوشتار شاعرانه‌ی اثر هیپنوتیزم‌کننده بود. این کتابی است که مدت‌ها پس از اتمام صفحه‌ی آخر هم با خواننده می‌ماند. (مجله‌ی Crimespree)

- در حالی که طرح و پیرنگ داستانْ نفس ما را می‌گیرد، نثر ما را نوازش می‌کند. فین نه‌ تنها با دلسوزی زندگی درونی یک فرد افسرده را به تصویر کشیده، بلکه یک تریلر هیجان‌انگیز نوشته است که شما را تا آخرین جمله در حدس و گمان و تردید نگه می‌دارد. (واشنگتن پست)

- نمی‌شود زمینش گذاشت. رمان زنی پشت پنجره یکی از آن کتاب‌های کمیابی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. نثر آن روان و قابل توجه است. روشی که فین این داستان کاملاً بدیع را با حال‌وهوایی شبیه سینمای نوآر روایت کرده، هم لذت‌بخش و هم هیجان‌انگیز است. (استیون کینگ)

کتاب صوتی زنی پشت پنجره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر معمایی، جنایی و روانشناختی علاقه دارید، رمان زنی پشت پنجره را به هیچ وجه از دست ندهید. چرا که با شنیدن آن هیجانی نفس‌گیر را تجربه خواهید کرد.

با ای. جی. فین بیشتر آشنا شویم

دانیل مالوری (Daniel Mallory) با نام هنری ای. جی. فین، نویسنده‌ی پرطرفدار آمریکایی است که در سی‌ونه سالگی با انتشار رمان زنی پشت پنجره به شهرت رسید. او در سمت معاون رئیس و سردبیر انتشارات ویلیام مورو بود که این رمان را منتشر کرد. مالوری با نشریات گوناگونی همچون واشنگتن پست و نیویورک تایمز همکاری داشته و مدت‌ها به شغل ویراستاری مشغول بوده است. او درباره‌ی تجربه‌ی نوشتن این رمان می‌گوید: «زنی پشت پنجره از طیفی از تجربیات من الهام گرفته است: علاقه‌ی من به داستان‌های تعلیق‌دار، قصه‌های شرلوک هلمز که در کودکی آن‌ها را می‌خواندم، رمان‌های جنایی که در مقطع کارشناسی ارشد مطالعه می‌کردم، علاقه به سینمای کلاسیک و به‌ویژه فیلم‌های آلفرد هیچکاک، و تجربه‌ی شخصی من از اختلال دوقطبی.»

در بخشی از کتاب کتاب صوتی زنی پشت پنجره می‌شنویم

به‌عنوان یک دختر، عاشق صور فلکی بودم. درباره‌شان مطالعه می‌کردم. تابستان، هنگام غروب در حیاط عقبی خانه‌مان نقشه‌ی همه‌ی آسمان‌ها را، از این سر تا آن سر، در حالی که مگس‌ها در اطرافم چرت می‌زدند و علف نرم زیر آرنجم بود، بر روی کاغذهای رسم ترسیم می‌کردم. اکنون آن‌ها بالای سرم رژه می‌رفتند، قهرمانان زمستان که خود را در برابر شب با پولک‌های براق آراسته بودند: شکارچی، درخشان با کمربندی به کمر؛ سگ بزرگ، جست‌وخیزکنان به دنبالش هفت دختر اطلس که مانند دانه‌های جواهر بر روی شانه‌ی برج ثور به دنبال یکدیگر کشیده شده بودند. برج جوزا. پرسئوس. قیطس. با صدای زخمی‌ام اسامی‌شان را، مانند طلسمی، برای لیوی و اد زمزمه کردم. سرهایشان بر روی سینه‌ام بود و با هر نفسم بالا و پایین می‌رفت. انگشتانم موهایشان را، لب‌های اد را و گونه‌های لیوی را نوازش می‌کردند. همه‌ی آن ستارگان سرما دود می‌کردند. ما در زیر این ستارگان لرزیدیم و به خواب رفتیم.

ساعت 4:34 صبح با لرزشی از خواب بیدار شدم. وضعیت هر دوی آنان را بررسی کردم. اول اولیویا و پس از او اد. کمی برف به صورت اد مالیدم. او نلرزید. برف را بر روی پوستش مالیدم تا خون را از صورتش پاک کنم. او ناگهان تکان خورد. در حالی که شانه‌هایش را تکان می‌دادم، گفتم: «اد.» پاسخی نداد. دوباره نبضش را گرفتم. تندتر و ضعیف تر شده بود. شکمم شکایت داشت. به یادم آمد ما اصلاً شام نخورده بودیم. آنان باید بسیار گرسنه باشند. به درون خودرو رفتم، آن جا که نور صفحه‌ی داشبورد کم‌سو شده و تقریباً از بین رفته بود. آن جا بود، له‌شده در مقابل پنجره‌ی صندلی عقب: همان کیسه‌ی ساندویچ‌های کره‌ی بادام‌زمینی و مربا همراه با آبمیوه که من برداشته بودم. همین که بندش را به چنگ آوردم، نور نیز به‌کلی از بین رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
بخش اول
6 دقیقه
بخش دوم
6 دقیقه
بخش سوم
6 دقیقه
بخش چهارم
9 دقیقه
بخش پنجم
15 دقیقه
بخش ششم
33 دقیقه
بخش هفتم
24 دقیقه
بخش هشتم
26 دقیقه
بخش نهم
55 دقیقه
بخش دهم
57 دقیقه
بخش یازدهم
38 دقیقه
بخش دوازدهم
25 دقیقه
بخش سیزدهم
53 دقیقه
بخش چهاردهم
42 دقیقه
بخش پانزدهم
27 دقیقه
بخش شانزدهم
40 دقیقه
بخش هفدهم
41 دقیقه
بخش هجدهم
46 دقیقه
بخش نوزدهم
37 دقیقه
بخش بیستم
38 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
49 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
1 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
10 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
16 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
15 دقیقه
بخش بیست‌وششم
35 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم
20 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم
40 دقیقه
بخش بیست‌ونهم
56 دقیقه
بخش سی‌ام
10 دقیقه
بخش سی‌ویکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنی پشت پنجره
نویسنده
مترجمنورا نواپور
راویراضیه هاشمی
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنی پشت پنجره

کتایون فرهمند
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کاش هزار ستاره بود که میتونستم ثبت کنم. داستان بی نهایت عالی، کشش داستان بسیار بالا با بالا پایین‌های بسیار و تعلیقات دلخواه یک داستان معمایی. از این داستان یک فیلم به همین نام ساخته شده که البته نمیتونه درست حق مطلب این رمان رو برسونه ولی بدک نیس. تیم ماه آوا و بخصوص خانم هاشمی بی نهایت عالی بودن. انقدر با احساس و طبیعی اجرا میکنن که آدم نیاز به دیدن فیلمش نداره. لحن ایشون کاملا فضای داستان رو در دست داره. اضطراب‌ها، شوخی‌ها، مسخره کردن‌ها، ترس‌ها، استیصال و... مخصوصا زمانی‌که آنا فاکس کنار ماشین با همسر و دختر مجروحش تنها میمونه و تمام اون اتفاقات دردناک که اصلا تو فیلم بهش اشاره‌ای هم نمیشه، عالیی اجرا کردن. اگه بازم کتابی از‌ای جی فین بود لطفا صوتی کنید.
Rahil najafi
۱۴۰۱/۸/۴
دوستش داشتم با اینکه در ابتدا کلا کسل کننده و خسته کننده است در نهایت با موجی از هیجان همه چیز از هم میپاشد و قصه با ریتمی دیگر آغاز میشود
قصه تمام جزییات را مو به مو تشریح میکند و ذهن دقیقا ان را به تصویر میکشد و این برای من بسیار جالب بود و ان را دوست داشتم
زنی که بر ترسهایش غلبه میکند و با و
این که به همه کمک میکند خودش محتاج کمک روانشناسی دیگری است
پیشنهاد میکنم که اگر اول از ان خسته شدید رهایش نکنید ادامه دهید
چون آخر قصه کلا داستان عوض میشود که در باور نمی‌گنجد
حتما تا اخر ادامه گوش دهید
سپاسگذارم از تمامی عوامل
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۱/۶/۱۴
اول از گوینده تشکرمیکنم روان وخوب بود.
نقد کتاب: بسیار ضعیف. هی به سرعت از این شاخه به اون شاخه پریدن. در مورد داروها کلی صحبت کردن واین خطرناکه؛ چون ممکنه کسی با خوندن یا گوش دادن بهش با روحیات وحالات خودش مقایسه کنه وتجویز خودسرانه کنه وفاجعه پیش بیاد مخصوصا که اکثر داروهای نامبرده تو این کتاب
مربوط به اعصاب و روانه! اصلن کتاب خوبی نبود واز خریدش خیلی پشیمون شدم.
نقد بعدی: خیلی طولانی بود والکی کشش داده بودن و خیلی موضاعت رو بیخودی توضیح میدن که اصلن ربطی به اصل موضوع نداشت.!
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۲/۹/۶
الحق نقش راویی داستان کمتر از سوژه و موضوع داستان نیست، شاید تجربه‌اش را داشته باشید هستند افرادی که با مزه‌ترین جوکها را بنحوی تعریف میکنند که نه تنها خنده بر لبتان نقش نمی‌بندد بلکه کلافه هم میشوید، نقش راوی دقیقا' به نقش دوبلرهای هنر سینما می‌ماند. هنرمندانا ایران درعرصه دوبله موفق بوده و هست قطعا" در کتابخوانی هم موفق میشود.
سیما عراقی
۱۴۰۱/۶/۱۱
سرگرم کننده اما آنچه از نگاه من جالب بود و در کل به این موضوعات علاقه مند هستم روایت بیماریهای روانی یا اختلالات روانی است که در کنار داستان با دنیای آن آشنا میشویم. در واقع آن اختلال را به شکلی تجربی با داستان درک میکنیم و این امکان را پیدا میکنیم که دنیا را از نگاه اشخاص دارنده اختلالات تحلیل کنیم.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۴/۱۴
خیلی باتردید و بی‌میلی شروع کردم این کتاب را، اما به شدت برام جذاب بود، این که تا انتهای داستان درباره‌ی هیچ رویدادی نمیشد به قطعیت رسید و اینکه در نهایت قطعات پازل خیلی منطقی و درست کنار هم قرار گرفت خیلی عالی بود و تمام مدت ذهن رو به چالش میکشید
اجرای خانم هاشمی رو همیشه دوست دارم
ممنون
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۶/۲۶
عالی بود خیلی دوستش داشتم، ذهن درگیر، توهم، آنچه واقعی است یا توهم، در آخر شوکه شدم، اصلا فکرشم نمیکردم، گرچه مشکوک‌ بود ولی خیلی جالب بود، سپاسگزار همگی شما هستم اگر شما نبودید من چه میکردم گر چه افراط در هرچیزی خطرناک است ولی من معتاد شما هستم، موفق ومؤید باشید وسلامت.
ژیلما
۱۴۰۱/۹/۵
داستان بی اندازه شاخه به شاخه میپرید در اوج هیجان یک دفعه مسیر داستان افت میکرد و به یک جای کاملا بی ربط میپرید
در کل در سلیقه من که عاشق داستانهای معمایی و هیجانی هستم نبود بزرگترین عیب داستان کش دادن کاملا عمدی داستان بود
اعظم خدامیان
۱۴۰۱/۶/۹
طولانی وخیلی طولانی الکی طولانی قصه سر راست نیست. دهن را حسته می‌کند توهم در توهم تکرار ولی من ترجمه را دوست داشتم خوب بود وای کتاب خیلی تو خالیست می‌شد کوتاه تر باشد فکر کن اینطور خیلی بهتر بود
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۱/۷/۲۷
نمونه بارز حشو قبیح
خیلی خسته شدم به نظرم نصف کتاب زیادی بود انقدر کش اومد که هیجانش از دست رفت
فقط بدشانسی از این بیشتر که قسمت سی برای من باز نشد لطفا یک نفر خلاصه بگه چی شد
راستی فیلمش هم هست
Sanaz Darbandi
۱۴۰۱/۶/۱۳
بسیار معمایی و هیجانی در حدی که نمیتونستم از گوش دادن دست بکشم فقط فصل آخر معلوم میشه که کلا موضوع در اصل چی بوده گویش خانم هاشمی هم که فوق العاده اس
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۳
کتاب خوبی است. خانم هاشمی هم خیلی خوب داستان را روایت کرده‌اند. من فیلم این داستان را هم دیده بودم. با این وجود کتابش از فیلمش بهتر بود.
هلیا مرتضی زاده
۱۴۰۱/۹/۱۵
داستان جالبی بود، من تا آخر داستان نتوستم حدس بزنم چه اتفاقی افتاده! صدای خانم هاشمی هم که فوق العاده بود، شنیدنش رو پیشنهاد میکنم.
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۶/۹
یه کتاب بسیار بیخود طولانی که در سردر گمی‌های یک زن دائم الخمر گم میشوید با جمله بندیهای بسیار خسته کننده البته این نظر کاملا شخصیه
Somaye g
۱۴۰۲/۱۱/۹
داستان زیبا و غمگینی بود، واقعا با هر قسمتی که شخصیت داستان گریه کرد، من هم گریه کردم. تاثیرگذار بود.
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنی پشت پنجره

برای دریافت کتاب صوتی زنی پشت پنجره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.