معرفی و دانلود کتاب جنگ و تسلیحات

عکس جلد کتاب جنگ و تسلیحات
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ و تسلیحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ و تسلیحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ و تسلیحات

سلاح‌هایی مرگبار که سرنوشت ملت‌ها را تغییر می‌دهند! دان ناردو کتاب جنگ و تسلیحات را با محوریت موضوعی نوشته که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد: سلاح‌ها. این نویسنده‌ی کتاب‌های تاریخی که در تاریخ باستان تخصص دارد، تاریخچه‌ی به‌کارگیری اسلحه را از آغاز تا عصر حاضر بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب جنگ و تسلیحات

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم این سلاح‌ها هستند که سرنوشت جنگ را مشخص می‌کنند. برای مثال شاه اسماعیل صفوی در جنگ چالدران در برابر نیروهای عثمانی شکست سختی خورد؛ زیرا نیروهای عثمانی مجهز به توپخانه بودند و سربازان ایرانی با شمشیر، نیزه و... به صحنه‌ی نبرد آمده بودند. اگر کشوری به سلاح‌های پیشرفته مجهز باشد، نتیجه‌ی جنگ به‌احتمال زیاد به نفع او تمام می‌شود. مسلح شدن آمریکا به بمب اتمی، نقشی مهم در پایان یافتن جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین داشت. دان ناردو (Don Nardo) مثال‌های بیشتری در کتاب جنگ و تسلیحات (Weapons and Warfare) می‌زند که شما را به حیرت وامی‌دارد.

چرا انسان‌ها با یکدیگر می‌جنگند؟ آیا سودای کشورگشایی دارند و می‌خواهند به منابع بیشتری دست یابند؟ یا نبردها به‌خاطر منافع سیاسی، اجتماعی یا دینی بین دو طرف درمی‌گیرد؟ در پیشگفتار و فصل اول کتاب، به‌نوعی با تاریخ جنگ و سلاح‌های استفاده‌شده در زمان انسان‌های نخستین آشنا می‌شوید. استفاده از تیر و کمان در دوره‌ی دیرینه‌سنگی رواج یافت و با ورود به عصر برنز یا مفرغ، ساختن سلاح‌های فلزی متداول شد. جنگ‌های ناحیه‌ی بین‌النهرین و خاورمیانه، اولین جنگ‌هایی است که دان ناردو از آن‌ها سخن می‌گوید. او در فصل سوم کتاب جنگ و تسلیحات جنگ‌های دو سرزمین یونان و روم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب جنگ و تسلیحات

احتمالاً یکی از تصاویر رایج قرن بیستم، تصویر دختری زندانی‌شده در قلعه است که در انتظار شوالیه‌‌ای به سر می‌برد تا نجات پیدا کند. در فصل چهارم درباره‌ی جنگ‌های قرون وسطی، توصیف‌های دقیق‌تری می‌خوانید. قبایل سرسخت مغولان، هون‌ها و اعراب و روش‌های نظامی آنان، موضوع فصل پنجم کتاب جنگ و تسلیحات هستند. سلاح‌های جدیدی که در زمان سلطنت ناپلئون بناپارت به وجود آمدند، تاریخ جنگ را برای همیشه تغییر دادند. تفنگ‌های دستی مانند شمخال، در آن روزگار بسیار پرطرفدار بودند. دان ناردو در فصل ششم توضیح می‌دهد که چگونه نوآوری‌های ناپلئون و مجهز شدن سربازان به تفنگ، تاکتیک‌های نظامی را عوض کردند.

اولین جنگ‌های مدرن، موضوع فصل هفتم کتاب هستند. زمانی که توپخانه‌ها جزئی جدایی‌ناپذیر از جنگ شدند و مسلسل‌، توپ، تفنگ و سلاح‌های دیگر به قدرتمندترین سلاح‌های آن دوره بدل گشتند. سلاح‌هایی که در دوره‌ی جنگ جهانی اول ساخته شد، سرنوشت این جنگ را برای همیشه تغییر داد. دان ناردو عقیده دارد که زیردریایی‌ها، رزمناوها، تانک‌ها و هواپیماها چهره‌ی کلی جنگ را تغییر دادند. پس از جنگ اول جهانی، جنگ جهانی دوم شروع شد که موشک‌ها و بمب‌ها، نقشی‌ تعیین‌کننده در آن داشتند. جنگی که با به کار بردن مرگبار‌ترین سلاح یعنی بمب اتم، به پایان رسید. دان ناردو در مؤخره‌ی کتاب جنگ و تسلیحات، درباره‌ی آینده‌ی جنگ اطلاعاتی به خوانندگان می‌دهد. ازآن‌جایی‌که این کتاب در سال 2002 منتشر شده، بسیاری از پیش‌بینی‌های ناردو، اکنون به حقیقت پیوسته‌اند.

انتشارات ققنوس کتاب جنگ و تسلیحات را با ترجمه‌ی فاطمه ایجی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب جنگ و تسلیحات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ نظامی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب جنگ و تسلیحات را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب جنگ و تسلیحات می‌خوانیم

اولین سربازانى که آسیا را درنوردیدند، هون‌ها بودند که از جایى در آسیاى مرکزى برخاستند. از جهتى مى‌توان گفت که آن‌ها با به راه انداختن بزرگ‌ترین رشته مهاجرت‌هاى قومى، به شروع قرون وسطى کمک کردند. حدود سال 370 میلادى این مهاجران به سوى روسیه‌ی جنوبى و اروپاى شرقى امروز حرکت کردند و گوتیان و بسیارى دیگر از قبایل ژرمن را به ایالت‌هاى شمالى امپراتورى روم راندند و این آغازى بود براى تهاجمات به اصطلاح بربرها که سرانجام باعث سقوط روم و ایجاد حکومت‌هاى اروپاى قرون وسطى شد.

از نظر ژرمن‌ها و رومیان، هون‌ها مخوف و نفرت‌انگیز بودند. بعضى از دلایل این دیدگاه در توضیحات دقیق آمیانوس مارسلینوس تاریخ‌نگار رومى قرن چهارم آمده است:

«هون‌ها به طرزى غیرمعمول وحشى‌اند... . بدنى چاق و کوتاه و دست و پایى قوى و گردنى کلفت دارند و به‌گونه‌ی حیرت‌انگیزى زشت و بدقیافه‌اند، به طورى که مى‌شد گفت حیواناتى دوپا هستند یا مجسمه‌هایى (با سر و بدن حیوان) زمخت و ابتدایى تراشیده از کنده، که در دیواره پل‌ها استفاده مى‌شود... . شیوه‌ی زندگی‌شان خیلى خشن است، بهء‌طورى که احتیاجى به آتش و درست کردن غذا ندارند و با خوردن ریشه‌ی گیاهان وحشى زندگى مى‌کنند و گوشت نیمه‌خامى را مى‌خورند که با قرار دادن آن میان ران‌ها و پشت اسب‌هایشان کمى گرم شده است... . گاهى لباسى کثیف و رنگ و رورفته مى‌پوشند که آن را هرگز درنمى‌آورند یا عوض نمى‌کنند تا آن که مى‌پوسد و تکه‌تکه مى‌شود.»

هون‌ها همچنین به دلیل روش متفاوتشان در جنگ و مهارت‌هاى فوق‌العاده‌شان در نبرد مخوف بودند. توانایى سوارکاری‌شان آن‌قدر زیاد بود که در میدان جنگ سوارکار و اسب مانند یک موجود واحد و چابک به نظر مى‌رسید. سواران کماندارشان ابتدا نه‌فقط یک نوع کمان مرکب قدرتمند، بلکه کمند نیز به کار مى‌بردند.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ تسلیحات و جنگ
پیشگفتار: نمایشى‌ترین فعالیت‌هاى بشرى
1: جنگ‌هاى عصر حجر و بومیان آمریکایى
2: نوآورى‌هاى نظامى در خاور نزدیک باستان
3: یونان و روم در جنگ: پیشرفت غرب
4: شوالیه‌ها و قلعه‌ها در ژاپن و اروپاى قرون وسطى
5: ارتش‌هاى سرسخت و سریع فاتحان آسیایى
6: شمخال و سرنیزه: پیدایش جنگ‌هاى خطى
7: صنعتى شدن میدان‌هاى جنگ: اولین جنگ‌هاى مدرن
8: آزمون ویرانگر جنگ فراگیر: جنگ جهانى دوم
مؤخره: فن‌آورى لجام‌گسیخته و آینده جنگ
یادداشت‌ها
براى مطالعه بیش‌تر
آثار مرجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ و تسلیحات
نویسنده
مترجمفاطمه ایجی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-311-764-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ و تسلیحات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگ و تسلیحات

برای دریافت کتاب جنگ و تسلیحات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.