معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگ و تسلیحات

عکس جلد کتاب صوتی جنگ و تسلیحات
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ و تسلیحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ و تسلیحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگ و تسلیحات

کتاب صوتی جنگ و تسلیحات نوشته‌ی دان ناردو، از مجموعه تاریخ جهان به بررسی انواع جنگ‌ها در طول تاریخ، علت‌های وقوع آن و پیامدهای ناشی از آن می‌پردازد.

از هنگامی که انسان آفریده شد و بر روی این کره خاکی پای نهاد تا به امروز، زمین شاهد جنگ‌های بسیار زیادی بوده، ابتدا جنگ هابیل با قابیل و پس از مدتی جنگ‌های گسترده‌تر، عظیم‌تر و ویران کننده‌تری مثل جنگ‌های جهانی اول و دوم و... رخ داده است. در این جنگ‌ها سلاح‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شد، از ابتدایی‌ترین سلاح به نام سنگ تا پیشرفته‌ترین سلاح امروزی به نام بمب اتم. همه‌ی این‌ها آشوب‌ها و درگیری‌ها برای این بود که انسان تمامیت‌خواه بتواند بر کرسی قدرت بنشیند.

جنگ‌ها از گذشته تاکنون عضوی از زندگی بشر بوده‌اند و نمی‌شد از آن‌ها اجتناب کرد. از زمان ظهور اولین نوشته‌ها میلیون‌ها درگیری بزرگ و کوچک در جهان اتفاق افتاده است و تاریخ‌نویسان عقیده دارند که خیلی قبل‌تر از اینکه بشر نوشتن یاد بگیرد، جنگ‌هایی نیز رخ داده است. هزاران زن و مرد و کودک جانشان را در این جنگ‌ها از دست داده‌اند. در جنگ دوم جهانی بیش از 45 میلیون نفر کشته شدند و به احتمال زیاد میلیون‌ها نفر نیز در آینده جان خود را از دست خواهند شد. دلایل اقدام به جنگ بسیار مختلف است. تصفیه حساب‌های سیاسی و اجتماعی یا مجادلات دینی، همچنین خیال کشورگشایی و رسیدن به منابع و یا تسلط بر دیگران هدف اصلی بسیاری از جنگ و بحث‌ها بوده است. دشمنی، ترس و انتقام را هم از دیگر علت‌های وقوع جنگ‌ می‌توان دانست.

تمامی این اهداف به دلایل مختلفی از قبیل بی‌ملاحظه بودن، خودخواه بودن، سودجو بودن در وجود آدمی شکل می‌گیرد، هم‌چنین بر مبنای ارزش قائل نشدن برای احساسات بشری و تأثیرات آن‌ها بوده است. ویکتور دیویس هانسن برجسته‌ترین پژوهشگر تاریخی آمریکا این افراد را انسان‌هایی بدون درک و احساس می‌داند. او می‌گوید: کلیه صفحات تاریخ مملو از فرماندهان درخشانی است که برای اهداف غلط، سربازان‌شان را به سمت پیروزی رهبری کرده‌اند.

دان ناردو کیست؟

دان ناردو (Don Nardo)، نویسنده‌ای درخشان و آهنگسازی برجسته است که در آمریکا چشم به جهان گشود. او نویسنده‌ای برجسته در ادبیات کودک و نوجوان و یکی از نویسندگان فعال در ایالات متحده است که نزدیک به 500 کتاب در زمینه‌های گوناگون به نگارش درآورده است. دوران کودکی او در سفرهایی که پدر و مادرش به واسطه شغل خود داشتند سپری شد. ناردو به دلیل سفرهای متداول والدینش تحصیلات رسمی نداشت و تنها در نوجوانی موفق به تحصیل رسمی در زمینه تئاتر شد و سپس چند تله فیلم را کارگردانی کرد که یکی از آن‌ها توانست جایزه‌ی بنیاد هنرمندان ماساچوست را دریافت کند. ناردو از سال 1980 شروع به نگارش کتاب‌های تاریخی کرد. از دیگر آثار عبارت‌انداز: «عصر پریکلس»، «بین النهرین باستان»، «اعلامیه استقلال آمریکا»، «امپراطوری ایران»، «جمهوری روم»، «عصر استعمارگری» و «زنان یونان باستان» و ... .

در بخشی از کتاب صوتی جنگ و تسلیحات (Weapons and Warfare) می‌شنویم:

«با ظهور عصر نوسنگی، سلاح‌های کشنده‌تری چون تیر و کمان پیدا شدند. (نوسنگی یعنی «عصر حجر نو». این دوره از حدود ده هزار سال قبل از میلاد بود، که کشاورزی شروع شد، تا حدودا سه هزار سال قبل از میلاد، که مردم شروع به ساختن ابزار و سلاح های فلزی کردند.) این سلاح‌ها به همراه تاکتیک‌های سازماندهی شده و پیچیده‌تر باعث شدند که جنگ‌ها بزرگ‌تر و مرگبارتر شوند.

درست است که پژوهشگران امروزی نمی‌توانند برای مطالعه درباره جنگجویان دوره‌های دیرینه سنگی و نوسنگی بدان زمان بازگردند، اما می‌توانند برخی از رفتارهای فرهنگیِ باقی مانده بر روی زمین را، که در که در آن‌ها هنوز هم از سلاح‌ها و ابزارهای سنگیِ عصر حجر استفاده می‌شود، مشاهده کنند. بومیان آمریکایی در آخرین مراحل فرهنگ نوسنگی بودند که سفیدپوستان اروپایی سرزمین‌هایشان را تصرف کردند و شیوه‌های زندگیشان را تغییر دادند. در قرن‌های نوزدهم و بیستم سنت سرخپوستان آمریکای شمالی و جنوبی عمیقا و با مدرک مطالعه شد. این مطالعات نکات بسیاری درباره سلاح‌ها و تاکتیک‌های جنگیِ عصر نوسنگی را آشکار می‌کنند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
10 دقیقه
پیشگفتار: نمایشی‌ترین فعالیت‌های بشری
26 دقیقه
فصل اول: جنگ‌های عصر حجر و بومیان آمریکایی
3 دقیقه
ضمائم فصل اول
26 دقیقه
فصل دوم: نوآوری‌های نظامی در خاور نزدیک باستان
3 دقیقه
ضمائم فصل دوم
25 دقیقه
فصل سوم: یونان و روم در جنگ: پیشرفت غرب
4 دقیقه
ضمائم فصل سوم
25 دقیقه
فصل چهارم: شوالیه‌ها و قلعه‌ها در ژاپن و اروپای قرون وسطی
3 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم: ارتش‌های سرسخت و سریع فاتحان آسیایی
1 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
25 دقیقه
فصل ششم: شمخال و سرنیزه: پیدایش جنگ‌های خطی
3 دقیقه
ضمائم فصل ششم
24 دقیقه
فصل هفتم: صنعتی شدن میدان‌های جنگ: اولین جنگ‌های مدرن
5 دقیقه
ضمائم فصل هفتم
26 دقیقه
فصل هشتم: آزمون ویرانگر جنگ فراگیر: جنگ جهانی دوم
3 دقیقه
ضمائم فصل هشتم
20 دقیقه
موخره: فن‌آوری لجام گسیخته و آینده‌ی جنگ
3 دقیقه
ضمائم موخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگ و تسلیحات
نویسنده
مترجمفاطمه ایجی
راویحامد حشمتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگ و تسلیحات

مجتبی رضوی زادگان
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
درود. کتاب خوبی. یک سوال دارم آیا دوستی جوابش را داره؟چرا جهان ما ایرانیان را فراموش کرده؟واقعا این که میخواهم بگوئیم جدا خالی از تعصب است. ایران هخامنشی. ایران اشکانی. ایران ساسانی. و حالا ایران بعد از اسلام کشوری مهم در تاریخ جهان بوده ولی در این کتاب اصلا نامی از، ما نیست. اجازه بدهید که یک مثال بزنم. ایا هزار سال دیگه تاریخ جنگ و تکنولوژی ایلات متحد آمریکا کلا مورد توجه قرار نگیرد و مثال بیشتر نویسنده‌ها در باره تاریخ ژیبوتی قلم فرسایشی کنند آیا عجیب نیست. واقعا چرا؟
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۵/۱۳
کتاب به نظرم بسیار ناقص هست و جانبدارانه سعی می‌کنه همه پیشرفت‌ها رو به نفع تمدن‌های خاصی مصادره کنه... ولی به ر حال تاریخ رو فاتحان مینویسند...
Siamak Maleki Moayeri
۱۳۹۹/۵/۹
بسیار تک بعدی. شاید بشه گفت سرسری. ‌ شبیه کتاب نیست بیشتر شبیه مقاله از یک نشریه است
amir fazlali
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کتابی فوق العاده ست که شما رو با سیر تحولات از ابتدای ابتدا تا دوران معاصر آشنا میکنه
ابوذرپاشائی
۱۴۰۲/۹/۲۴
متوسط است مباحث فنی مطرح نشده بیشتراطلاعات عمومی هست
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگ و تسلیحات

برای دریافت کتاب صوتی جنگ و تسلیحات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.