معرفی و دانلود کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی

عکس جلد کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی
قیمت:
۱۳,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی

کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی با متن هلن مورتیمر و تصویرسازی کریستینا تراپینس، می‌کوشد مفهوم دوستی را به کودکان بیاموزد و آن‌ها را با این احساس انسانی آشنا کند. در هر صفحه از این کتاب مصور، یک واژه‌ی نزدیک به دوستی مثل وفاداری، اتکا کردن یا تشویق معرفی می‌شود تا بچه‌ها بتوانند جنبه‌های مختلف دوستی را کشف کنند، به تجربیات جدیدی دست یابند و در مورد آن‌ها حرف بزنند.

درباره‌ی کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی

کودکان، مخصوصاً پیش از اینکه وارد مدرسه شوند، اطلاعات کمی درباره‌ی احساسات و عواطف انسانی دارند. همین‌طور تجربیاتشان از زندگی هم بسیار محدود و اندک است. طبیعتاً در این شرایط والدین باید آن‌ها را با انواع احساسات آشنا کرده یا کمک کنند به تجربیات جدیدی دست یابند. اما این کار بسیار حساس و ظریف است و باید بااحتیاط انجام شود. کودکان به دلیل ظرافت‌های روحی و درونی‌شان، خیلی زود آسیب می‌بینند و اگر فرآیند یادگیری و کنترل احساسات برای آن‌ها به‌درستی صورت نگیرد، آسیب و ترومای آن تا سال‌ها با کودک باقی خواهد ماند. یکی از گزینه‌های تثبیت‌شده و قابل‌اعتماد برای آموزش بچه‌ها، استفاده از کتاب است. به‌خصوص کتاب‌هایی که متخصصان آن‌ها را تأیید کرده و محتوایشان را اصولی دانسته باشند.

یکی از همین آثار، مجموعه کتاب‌های حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک است که هلن مورتیمر (Helen Mortimer) آن‌ها را نوشته و کریستینا تراپینس (Cristina Trapanese) تصویرسازی آن‌ها را بر عهده داشته است. در هر یک از این کتاب‌ها به یکی از احساسات انسانی اشاره می‌شود و مؤلفان می‌کوشند خیلی ظریف و منطقی آن حس را به کودک بیاموزند. کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی (Big Words For Little People: Friendship) که از همین مجموعه منتشر شده، به مفهوم دوستی اشاره دارد و آن را به کودک یاد می‌دهد.

یکی از مهارت‌های آموزشی به کودکان این است که او را با جنبه‌های مختلف یک مفهوم آشنا کنند. یعنی به او یاد بدهند که آن مفهوم با چه مفاهیم دیگری در ارتباط است و چگونه یکدیگر را کامل می‌کنند. این رویکردی است که هلن مورتیمر و کریستینا تراپینس در کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی آن را در پیش‌گرفته‌اند. آن‌ها در این کتاب روی واژه‌ها متمرکز شده‌اند و سعی کرده‌اند واژه‌های هم‌خانواده و تداعی‌گر دوستی را هم معرفی کنند. کلماتی مثل «باهم بودن»، «متکی بودن» و «اتکا کردن»، «تشویق» یا «وفاداری». همه‌ی این کلمات در قالب جملات ساده و تصاویر جذاب ارائه شده‌اند تا کودک آن را بهتر درک کند. این ایده کمک می‌کند تا کودک بتواند تجربیات جدیدی از دوستی به دست آورد. او می‌تواند جنبه‌های مختلف دوستی را پیدا کرده و حتی درباره‌ی آن‌ها صحبت کند؛ اینکه خود او دوستی را چطور می‌بیند و برای دوستانش چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی را شیما حسینی ترجمه کرده و انتشارات مهرسا آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حرف های بزرگ برای آدم های کوچک

حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (Big Words for Little People Series)، مجموعه کتاب‌های کودکان هستند که هلن مورتیمر آن‌ها را تألیف و کریستینا تراپینس تصویرسازی کرده است. این کتاب‌ها می‌کوشند مفاهیم و احساسات انسانی را به بچه‌ها بیاموزند. از این سری کتاب تاکنون آثار زیادی منتشر شده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به «دوستی»، «عشق»، «مهربانی» و «احترام» اشاره کرد.

کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای کودکان بالای چهار سال مناسب است.

در بخشی از کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی می‌خوانیم

باید مراقب دوست‌هایت باشی...
و البته باید از دوستی‌هایت هم مراقبت کنی.
خب اگر گاهی بگومگو پیش بیاید، اشکالی ندارد؛‌ مهم این است که بعدش آشتی کنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی
نویسنده
مترجمشیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-622-7924-78-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی

ساراجعفری
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
در مورد دوستی به کودکان آموزش می‌دهد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی

برای دریافت کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک: دوستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.