معرفی و دانلود کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا

عکس جلد کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا

کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا، نخست به بررسی پیامدهای روحی و روانی ناشی از حوادث می‌پردازد، سپس با ارائه راهکارهایی کاربردی نشان می‌دهد که چطور می‌توان بر این پیامدهای نامطلوب پیروز شد.

درباره‌ی کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا:

تاریخ اثر ماندگار خاطرات تلخ و شیرین یک ملت بر چهره زمان است. دیر یا زود پس از هر حادثه، خانه‌ها ساخته می‌شوند و سرمایه‌ها برمی‌گردند، اما تاریخ آن را از یاد نمی‌برد. تاریخ می‌ماند، از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد و باعث افتخار و یا سرافکندگی یک ملت می‌شود. اثرات روانی حوادث بر مصدومین هم به مثابه تاریخ نسل‌هاست. به عبارت دیگر، حوادث بر انسان‌ها نیز اثرات مشابهی دارند. پس از مدتی زخم‌های جسمی بهبود می‌یابند، اما زخم‌های روانی ناشی از حوادث و بلایا کمتر از بین می‌روند و یا حداقل اثرات آن تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

پیامدهای روانی ناشی از حوادث و بلایا عمدتا دیر شروع می‌شوند، علائم آشکاری ندارند و معمولا مزمن خواهند بود. به همین دلیل این اثرات معمولا نادیده گرفته شده و اقدامات موثری برای بهبود آن‌ها صورت نمی‌گیرد؛ این در حالی است که همه افراد تحت تأثیر یک حادثه، چه آن‌هایی که دچار آسیب‌های روانی شده‌اند و چه آن‌هایی که ظاهرا سالم هستند، به یک اندازه نیازمند حمایت‌های روانی، آن هم به صورت طولانی مدت خواهند بود.

تیم‌های پزشکی پس از مدتی از صحنه حادثه خواهند رفت، خدمات بهداشتی نیز با بهبود شرایط به تدریج کمتر می‌شوند، اما آن‌ها که باید تا مدت‌ها و حتی سال‌ها در منطقه آسیب دیده بمانند و به ارائه خدمات روانی مشغول باشند کارشناسان و متخصصان حوزه روانشناسی، روانپزشکی و مددکاری خواهند بود. به همین خاطر دانش، تجربه و تخصص لازم جهت رویارویی با افراد آسیب دیده از حوادث برای همه پاسخگویان به حوادث و بلایا، از جمله ارائه دهندگان این خدمات مهم و حیاتی است.

بر همین اساس،‌ با توجه به ضرورت پرداختن به این موضوع مهم، دکتر احمدعلی نوربالا که دانش، تخصص و تجربه بسیار بالایی در زمینه حوادث و بلایا دارد، آستین همت را بالا زده و با همکاری گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی تهران به تألیف کتاب ارزشمند حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا (Psychosocial support in disasters) پرداخته‌ است.

در بخشی از کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا می‌خوانیم:

هر ساله در جهان حوادث و سوانح گوناگونی به وقوع می‌پیوندد، این حوادث و سوانح پیامدهای نامطلوبی بر جوامع تحت تأثیر ایجاد می‌کنند. خسارت‌های مادی و صدمات جسمی بر انسان‌ها دو بخش مهم در آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از حوادث هستند. آنچه بیش از هر چیزی برای مدیران بحران اهمیت دارد، میزان و شدت آسیب‌هایی است که بر انسان‌ها وارد می‌شود.

آسیب‌های جسمی بارزترین و مشهودترین شکل این آسیبها هستند. صدمات بدنی و جراحات وارد به اعضاء و جوارح انسان بیش از هر اقدامی، فوریت ارائه خدمات پزشکی و درمان و التیام این آسیب‌ها را ضروری می‌سازد؛ اما انسان یگانه موجودی است که علاوه بر جسم، از روح و روان برخوردار است و در سختی‌ها و شداید، آسیب و آزردگی روحی و روانی او نیز اهمیت دارد و مستلزم درمان و مرهم نهادن است.

فهرست مطالب کتاب

1: پیش درآمدی بر مفهوم انسان و ابعاد وجودی او از منظر تاریخی و دینی
2: پیامدهای نامطلوب سوانح بر جامعه
3: بحران و حمایت‌های روانی و اجتماعی
4: واکنش‌ها و مشکلات روانی پس از سوانح
5: روش‌های تطابق و مقابله با مشکلات
6: حمایت‌های روانی جامعه‌محور
7: کمک‌های اولیه روانی
8: حمایت‌های روانی از کودکان در زمان وقوع بلایا
9: حمایت‌های روانی - اجتماعی از امدادگران
10: بهداشت روان گروه‌هایی با نیازهای خاص در حوادث و بلایا
11: اختلالات شایع روانی در حوادث
12: مروری بر روش‌های مداخله روانشناختی در بحران
13: پژوهشی ملی در مورد سلامت روان و نیازهای بهداشت روان بازماندگان زلزله بم
14: مدیریت استرس از دیدگاه دینی و قرآنی
15: تاب‌آوری روانی در حوادث و بلایا
16: پایش و ارزشیابی حمایت‌های روانی - اجتماعی بلایا
17: درس آموخته‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی در سیل
18: توصیه‌های روان شناختی و مدیریتی در مواجهه با ویروس کورونا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-600-238-861-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا

سارا سادات رباط جزی
۱۴۰۱/۷/۵
ممنون بسیار عالی بود. خیلی دنبال این کتاب گشتم که بخرن وقتی دیدم شما دارید بسیار خوشحال شدم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا

برای دریافت کتاب حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.