معرفی و دانلود کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم

عکس جلد کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم

«هر مردی در حصاری که خودش ساخته پیغمبر است.» شاید بتوان این جمله کلیدی شیرزاد حسن نویسنده کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم را مفهوم اصلی این رمان کردی برشمارد. داستان یک خانواده پرجمعیت که پدر خانواده در راس قدرت قرار دارد و همه از خشم او می‌ترسند اما در نهایت پدرسالاری حاکم بر خانواده به پدرکشی تبدیل می‌شود.

درباره کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم:

یکی از رمان‌های مهم در ادبیات کردی کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم است که شیرزاد حسن نویسنده اهل اربیل عراق در زمان حکومت بعث آن را نوشت اما پس از ده سال در سال 1996 توانست رمانش را در شهر سلیمانیه به چاپ برساند. بسیاری این کتاب را نقطه عطف ادبیات کردی می‌دانند که با زبانی قوی و با استفاده از تکنیک جریان سیال ذهن نوشته شده است.

شیرزاد حسن این کتاب را در اواخر دهه هفتاد شمسی به ناشری ایرانی تحویل داد تا به زبان فارسی منتشر شود اما چون حاضر به سانسور نشد، آن را با تاخیر در سال 1382 در ایران منتشر کرد و تا به حال این داستان چندین بار تجدید چاپ شده است.

شیرزاد حسن (Sherzad Hassan) بن مایه داستان خود را بر پایه جامعه پدرسالار و ظلمی که پدر خانواده در حق خانواده‌اش می‌کند، برپا کرده و پسر ارشد او که داستان از زبان او روایت می‌شود، قصد کشتن پدر خود را دارد تا همه اعضای خانواده را به رهایی برساند.

خانه‌ای که دور تا دورش حصار کشیده شده و همه در آنجا حبس هستند؛ افراد خانواده نمی‌توانند بدون اجازه بیرون بروند و باید دستورات پدر را مو به مو اجرا کنند و در خدمت حیوانات باشند، در غیر این صورت با مجازات سختی روبه‌رو خواهند شد. حتی حیوانات نیز از او می‌ترسند و اگر در قفس پرنده‌ای هم باز باشد، پرندگان توان پرواز کردن و فرار را ندارند.

جهان داستان غیر مدرن و ریشه در سنت و فرهنگ پدرسالاری کشور عراق دارد. فضایی که تابوهای جنسی در آن موج می‌زند و نویسنده با نوشتن این کتاب سعی در نشان دادن چنین تابوهایی و شکستن آن‌ها را دارد.

بسیاری از منتقدان معتقدند که رمان حصار و سگ‌های پدرم از دیدگاه فروید به موضوع پدرکشی می‌پردازد یعنی موضوع توتم و تابو. ماجرای این دو مفهوم از این قرار است که انسان‌های ابتدایی از پدر با قدرت‌شان تبعیت می‌کردند؛ مردی که پسران خود را از زنان دور نگه می‌داشت، به همین خاطر آن‌ها باهم متحد می‌شوند و پدرشان را می‌کشند و جسد او را می‌خورند؛ اما پس از مدتی از کار خود پشیمان شده و برای کفاره کار خود دو ممنوعیت ایجاد می‌کنند؛ اول آنکه نمادی به نام توتم و به شکل حیوان می‌سازند که جایگزین پدر است و پس از آن ازدواج درون گروهی را نیز حرام می‌کنند و آن را تابو می‌نامند. به همین خاطر داستان حصار و سگ‌های پدرم را برگرفته از داستان توتم و تابو می‌دانند که حتی پس از پدرکشی نیز روح پدر در تمام جای خانه حضور دارد و اعضای خانواده باز هم به آزادی نمی‌رسند.

شیرزاد حسن را بیشتر بشناسیم:

شیرزاد حسن نویسنده، شاعر و مترجم کرد که در سال 1951 در منطقه اربیل عراق به دنیا آمد. او یکی از مهم‌ترین داستان نویسان معاصر ادبیات کرد به شمار می‌رود که تمامی آثارش به زبان مادری‌ و با لهجه سورانی نوشته شده است. این نویسنده هم اکنون در شهر سلیمانیه در یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل فعالیت می‌کند.

شیرزاد از همان ابتدا سبک خاص و متفاوتی برای خود داشت و درحال حاضر در بیشتر آثارش شاهد شکستن تابوها و محدودیت‌های جامعه سنتی هستید.

او به ادبیات و جامعه خود متعهد است و خودش می‌گوید که هرآنچه را قبول نداشته باشم، می‌نویسم. شیرزاد حسن از طرفداران حقوق زنان و کودکان و آزادی‌های مشروع قانونی به شمار می‌رود و در زمینه ترجمه نیز فعالیت‌هایی داشته و تاکنون حدود بیست اثر ترجمه شده از انگلیسی به کردی را منتشر کرده است.

مهم‌ترین آثار شیرزاد حسن عبارتند از:

- تنهایی (مجموعه داستان 1983)
- گل سیاه (مجموعه داستان 1988)
- حصار و سگهای پدرم (رمان 1996)
- محله مترسک‌ها (مجموعه داستان 1997)
- پهندشت غزالانِ کُشته شده (رمان - 2001)
- مِه بر فراز درّه (رمان 2003)
پروانه‌های پیرِ شامگاهان (مجموعه داستان 2004)
- عنکبوت و زنی اَلکَن (دو رمان کوتاه 2006)
- زنی بر فراز مناره (رمان 2010)
- واپسین شبِ هُبوطِ عیسی (رمان 2015)
- چوب‌دستی‌های موطن و واپسین زمزمه‌های من (مجموعه اشعار 2015)

کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات داستانی مخصوصا با حال و هوای کردی علاقه مند هستید، این کتاب را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم می‌شنویم:

پس از سالیان دراز متوجه شدند، آن مردی که شال بزرگی به کمر می‌بست و هوس باز و عاشق پیشه‌ای بیش نبود، با همه‌شان دشمن است و مانند دسته‌ای پرنده، همه‌ی آن‌ها را در قفس کرده است. همدیگر را دلداری می‌دادند، گریه می‌کردند و با روسری و دامن و لچک و دستمال اشک اندوهناک یکدیگر را پاک می‌کردند. فقط من بودم که برایشان وسمه می‌خریدم؛ حنا، انواع لوازم آرایشی تا سر و گیسویشان را با آن سیاه کنند. می‌دانستم آن پدر شهوت پرست تا تار موی سفیدی بر روی سرشان ببیند، زن دیگری می‌گیرد.

طوری شده بود که دیگر شرم و حیایی نمانده بود. سر آخور و طویله و گرد چاه جمع می‌شدند؛ گوش می‌دادند از آن سوی دیوار و در و پنجره‌های بسته، زیر و روی ایوان پشت بام می‌نالیدند. جوان‌ترها بدون رودربایستی می‌گفتند: خواهر چه کارم می‌کنی؟ چه مور موری به جانم افتاده، چه آتشی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
28 دقیقه
فصل اول
27 دقیقه
فصل دوم
31 دقیقه
فصل سوم
29 دقیقه
فصل چهارم
34 دقیقه
فصل پنجم
20 دقیقه
فصل ششم
28 دقیقه
فصل هفتم
27 دقیقه
فصل هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم
نویسنده
مترجممریوان حلبچه ای
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم

امیر اسدی
۱۳۹۹/۸/۲۶
سلام. بخشی از روح کتاب بر فضای ایران هم حکفرماست. از دو زاویه قابل تامل است بخش اول زندان دست والدین بودن و از سویی زندانی خود بودن. اما همانطور که انتظار داشتم قهرمان داستان شکست می‌خورد و نمی‌تواند. گوش دادن به آن رو توصیه می‌کنم هر چند اعتقاد دارم که داستان ناتمامی است
بهاره محمدی اسفه
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
داستان عجیبی بود انگار در دنیای دیگری می‌گذشت و زیادی اغراق آمیز بود که البته در واقع به نظرم تمثیلی بود از واقعیت و اینکه اگر آزادی در روح فرد نباشد قفس هم بکشد فرد خودش قفس دیگری میسازد.
نمیدانم در طول داستان چرا فقط از نیازهای جنسی دختران گفته شده بود
اصلا از پسران صحبتی نبود.
جلیل آهنگرنژاد
۱۴۰۰/۷/۲۹
شک ندارم که این کتاب، آلبومی نمادین از زندگی اجتماعی ماست. کتابی بسیار مهم که با ترجمه موفق مریوان حلبچه‌ای برای بهره‌مندان از زبان فارسی قابل دسترسی است. شیرزاد حسن، نامی ماندگار در ادبیات داستانی کردی در جغرافیای ایران، عراق، ترکیه و سوریه است
بهار طباطبائی
۱۴۰۲/۲/۱۹
این کتابو به صورت فیزیکی هم خوندم. واقعا ادبیات زیبایی به کار میبره. ناگفته نماند که موخره‌ی کتاب حرف نداره. قسمتی از سخنرانی نویسنده در یه همایش مهمه. واقعا نظرمو جلب کرد.
Nikoo Hamzehpour
۱۴۰۰/۱۱/۴
رمان نثر غریبی دارد. وحشتناک وپر از دلهره بافضای مالیخولیایی وپراز جملاتی که قلب آدم رامچاله می‌کند. اجرای راوی خیلی خوب بود
Sara Safaei
۱۴۰۰/۷/۱۰
کتاب در دنیای خیالی بود بی محتوا اغراق آمیز
پشیمونم از وقتی که گذاشتم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم

برای دریافت کتاب صوتی حصار و سگ‌های پدرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.