معرفی و دانلود کتاب خانه دکتر دی

عکس جلد کتاب خانه دکتر دی
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانه دکتر دی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانه دکتر دی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانه دکتر دی

کتاب خانه دکتر دی داستانی است به قلم پیتر آکروید، که ماجراهای خانه‌ای را در دو مقطع زمانیِ رنسانس و عصر حاضر شرح می‌دهد. متیو پالمر، مردی در عصر مدرن، صاحب خانه‌ای می‌شود که در گذشته متعلق به کیمیاگر و مشاور ملکه‌ الیزابت اول، جان دی، بوده است. حال او می‌خواهد چیزهای بیشتری درمورد دکتر دی و کیمیاگری بداند. این کتاب در فهرست «1001 کتابی که باید قبل از مرگ بخوانید» قرار دارد.

درباره‌ی کتاب خانه دکتر دی

کتاب خانه‌ی دکتر دی (The House of Doctor Dee) درباره‌ی کیمیاگر و ستاره‌شناس معروف قرن شانزدهم، جان دی (John Dee) است. او یک بار به اتهام تلاش برای کشتن ملکه از طریق جادوگری به زندان می‌افتد. اما طولی نمی‌کشد که از زندان آزاد و مشاور اول ملکه‌ی انگلستان می‌شود. او به خاطر تبحرش در کشیدن نقشه‌ها از جهان، در بسیاری سفرهای دریایی همراه و راهنمای ملکه است.

متیو پالمر راوی اول داستانْ در زمان حال زندگی می‌کند. او یک خانه‌ی قدیمی در کلارکنول از پدرش به ارث برده است. با ورود به آنجا احساس می‌کند خانه با گذشته‌ای دور پیوند دارد. متیو متوجه می‌شود این خانه متعلق به جان دی، کیمیاگر و مشاور ملکه الیزابت اول، بوده است. او مشتاق می‌شود راجع به کیمیاگری چیزهای بیشتری بداند. این‌گونه رمان خانه‌ی دکتر دی با دو راوی، یکی در زمان حال و دیگری در قرن شانزدهم، روایت می‌شود.

دکتر دی ریاضی‌دان و متخصص علوم خفیه است. او سال‌های زیادی را به تلاش برای برقراری ارتباط با فرشتگان و اجنه گذرانده و در نهایت ادعا می‌کند با فرشته‌ای به نام مدینی ارتباط برقرار کرده و زبان فرشتگان را از او آموخته است. جان دی تفاوتی میان علم ریاضی و جادو قائل نیست و این دو جهان را مخلوط و در پیوند تنگاتنگ با یکدیگر می‌بیند. اتفاقاتی که در دو زمانِ مختلف در کتابِ خانه‌ی دکتر دی رخ می‌دهد، گویی متصل و مربوط به یکدیگرند و شباهت‌هایی را میان متیو پالمر و جان دی نشان می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب خانه دکتر دی

همان‌طورکه داستان جلو می‌رود، مشخص می‌شود که هر دو مرد از لحاظ خودخواه بودن شبیه هم هستند. جان دی به دنبال راهی برای خلق طلا با کیمیاگری به فردی خودمحور تبدیل می‌شود. متیو پالمر نیز به پدر و مادرش اهمیتی نمی‌دهد و دنیای خود را جهانی بدون عشق توصیف می‌کند.

چندین اتفاق در طول داستانِ خانه‌ی دکتر دی رخ می‌دهد که در هر دو دوره‌ی زمانی نمود می‌یابد؛ برای مثال، پالمر با پرتاب کتابی، بال‌های یک کبوتر را می‌شکند. سپس در عصر رنسانس، شاهد هستیم که یک بال پرنده در دهان گربه‌ی دکتر دی وجود دارد. گویی این خانه چندین بُعد از زمان را در بر می‌گیرد.

رمان خانه‌ی دکتر دی ترکیبی است از تاریخ، افسانه، جادو، تخیل و وحشت که پیتر آکروید (Peter Ackroyd) به‌خوبی آن‌ها را در هم تنیده است. او در این رمان نوآورانه، قراردادهای مرسوم رمان‌های تاریخی را بر هم می‌زند و موقعیت‌های تاریخی و امروزی را یکپارچه می‌سازد.

انتشارات لیوسا این رمانِ تاریخی - فانتزی را با ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی منتشر کرده است.

کتاب خانه دکتر دی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر فانتزی در بستر تاریخی علاقه‌مندید و از ترس و هیجان در داستان استقبال می‌کنید، با مطالعه‌ی کتاب خانه‌ی دکتر دی زمان لذت‌بخشی برای خود فراهم خواهید ساخت.

در بخشی از کتاب خانه دکتر دی می‌خوانیم

سرانجام به اتاق پدرم رسیدیم. آقای هولی‌بند با مشاهده‌ی حالت من، لبخندی زد و گفت: «پدرتان را از دیگران جدا کردیم. همان‌طورکه لرد گریونار خواسته بودند.»

دنبال او رفتم تا سرانجام به بخشی کوچک یا بهتر بگویم اتاقی رسیدم که توسط صفحه‌ای چوبی که کنده‌کاری فراوانی روی آن دیده می‌شد، از قسمت‌های دیگر جدا شده بود. از آنجایی که دیوارهای سنگی فراوان در آن ساختمان وجود داشت، می‌توان گفت که آنجا بدون شک در روزگار گذشته، نمازخانه‌ی کلیسا بوده است.

پدرم روی تختی خوابیده و دستانش روی سینه به هم گره شده بود. دانه‌های قرمز و سیاهی روی دست و صورتش دیدم که بعضی از آن‌ها درشت بود و برخی ریز. انگار این دانه‌ها را با قلم روی پوستش پاشیده باشند. بالای تختش که ایستادم، مشتاقانه به من نگریست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانه دکتر دی
نویسنده
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات408
زبانفارسی
شابک978-964-8759-80-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانه دکتر دی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خانه دکتر دی

برای دریافت کتاب خانه دکتر دی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.