معرفی و دانلود کتاب خودانضباطی آگاهانه

عکس جلد کتاب خودانضباطی آگاهانه
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودانضباطی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودانضباطی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودانضباطی آگاهانه

به زعم جووانی دینستمن، نویسنده‌ی مطرح آثار حوزه‌ی خودیاری، خودانضباطی یگانه روش نیل به موفقیت و سعادت در عرصه‌های گوناگون زندگی است. او در کتاب خودانضباطی آگاهانه به طور مفصل در باب معنای این گفته توضیح داده است.

درباره کتاب خودانضباطی آگاهانه

برخورداری از کدام ویژگی‌های فکری و رفتاری، موجب موفقیت و توسعه‌ی فردی می‌شوند؟ چگونه می‌توان هدفمندتر زندگی کرد؟ بهترین شیوه‌ی سامان دادنِ کارهای روزانه کدام است؟ به چه نحو می‌توان اعمال خویش را در راستای ثمربخشیِ حداکثری تنظیم نمود؟ برنامه‌ی روزانه‌ی یک فرد موفق از چه ضوابطی پیروی می‌کند؟ عادات ما چه نقشی در رقم زدن کیفیت زندگی‌مان دارند؟ به چه ترتیب می‌توان از عادات مخرب اجتناب نمود؟ پاسخ گفتن به این سوالات و بسیاری از پرسش‌های مشابه دیگر، دغدغه‌ی اصلی جووانی دینستمن در کتاب خودانضباطی آگاهانه (Mindful Self-Discipline) بوده است.

اثر مذکور که به تازگی، در سال 2021 به انتشار رسیده، نمونه‌ای جذاب و خواندنی از آثار حوزه‌ی خودسازی و موفقیت است. در این کتاب مخاطب مجموعه‌ای درخشان از توصیه‌های آموزنده خواهید بود که جملگی، به شما در راستای ساختن زندگی‌ای پویا، ثمربخش و آکنده از بهروزی و موفقیت، یاری می‌رسانند.

جووانی دینستمن در کتاب خودانضباطی آگاهانه فلسفه‌ی موسوم به «خودانضباطی» را برای مخاطبین علاقه‌مند شرح داده است؛ فلسفه‌ای عملی که مطابق آن، مسیر موفقیت از رهگذرِ اِعمالِ کنترلی سفت‌وسخت بر جنبه‌های گوناگون زندگی شخصی می‌گذرد. جووانی دینستمن قاطعانه این ادعا را مطرح می‌سازد که آنچه ما خوشبختی می‌نامیم، جز از طریق گذران زندگی به شیوه‌ای اصولی و هدفمند، محقق نمی‌شود. به عبارت ساده، نمی‌توان باری به هر جهت زندگی کرد و توأمان انتظار رخ دادن بهترین وقایع را داشت. نه، برای رقم خوردن حوادث خوب، باید نخست شیوه‌ی خوب زندگی کردن را آموخت. اما خوب زندگی کردن دقیقاً چه معنایی دارد؟ تلاش برای ارائه‌ی پاسخی همه‌جانبه به این پرسش حیاتی، عمده‌ی حجم کتاب پیش رو را به خود اختصاص داده است.

در ابتدای کتاب خودانضباطی آگاهانه، بخشی تحت عنوان «بیانیه» وجود دارد که در آن، مهم‌ترین ویژگی‌های فرد هدفمند یا خودانضباط‌گر، در قالب جملاتی کوتاه بیان شده است. مرور پاره‌ای از این جملات، به روشن‌تر شدن ساختار و محتوای اثری که در درست دارید، یاری می‌رساند:

  • انسان‌های هدفمند آرزوهایی روشن و معین دارند.
  • انسان‌های هدفمند مسئولیت کامل زندگی را بر عهده می‌گیرند و به خود ایمان دارند.
  • انسان‌های هدفمند بلندمدت فکر می‌کنند.
  • انسان‌های هدفمند، پیوسته مراقبه، تأمل در خود و زندگی آگاهانه را تمرین می‌کنند.
  • انسان‌های هدفمند تا رسیدن به تمام اهداف خود استقامت می‌کنند.
  • انسان‌های هدفمند نسبت به خودِ فعلی و خود آینده‌شان مهربان هستند.
  • انسان‌های هدفمند عادات ثابت و روال صبحگاهی منظمی دارند.
  • انسان‌های هدفمند می‌دانند که چگونه با اهمال‌کاری، حواس‌پرتی، بهانه‌ها و شک‌ها مقابله کنند.
  • و ...

کتاب خودانضباطی آگاهانه توسط ساسان جعفرنیا به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات «زمان تغییر» در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است. شک نداشته باشید که مطالعه‌ی این اثر، تحولی مثبت و سازنده را در وجوه گوناگون زندگی شما رقم خواهد زد.

در نکوداشت کتاب خودانضباطی آگاهانه

  • اگر می‌خواهید اصولی زندگی کنید؛ عادات خوب برای خود بسازید و به اهداف خویش برسید، تنها یک راه دارید: اتکا به خودانضباطی... جووانی دینستمن در کتاب خودانضباطی آگاهانه به شما یاد می‌دهد به شخصی بدل شوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. (آمازون)

کتاب خودانضباطی آگاهانه مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال اثری هستید که مطالب آن به شما در راستای بهبود کیفیت زندگی یاری رسانَد، حتماً در اولین فرصت، کتاب خودانضباطی آگاهانه از جووانی دینستمن را مطالعه کنید.

با جووانی دینستمن بیشتر آشنا شویم

جووانی دینستمن (Giovanni Dienstmann) مربی مدیتیشن، سخنران و نویسنده‌ی مطرح آثار حوزه‌ی خودیاری و موفقیت است. او با آموزه‌های خویش، بسیاری از مدیران، کارآفرینان، ورزشکاران و هنرمندان در سراسر جهان را به ساختن زندگی‌ای پویاتر و هدفمندتر ترغیب نموده است. آثار جووانی دینستمن زبانی ساده، لحنی خالی از تکلف و محتوایی عملی و کاربردی دارند. از میان این آثار می‌توان به دو کتاب «خودانضباطی آگاهانه» و «مدیتیشن عملی» اشاره نمود.

در بخشی از کتاب خودانضباطی آگاهانه می‌خوانیم

هنگامی که خود را به هدف خود متعهد کردید، بهتر است تصور نکنید که تمایل به انجام فعالیت دارید. بهتر است فرض کنید که فعالیت‌های ارتقای هدف شما اغلب شامل سطحی از ناراحتی یا درد است. اگرچه ممکن است همیشه اینطور نباشد، انتظارات شما را درست می‌کند، بنابراین شما آماده هستید که علی‌رغم احساساتتان، زمانی که آن لحظه فرا رسید، اقدام کنید.

بگذارید یک مثال کوتاه به اشتراک بگذارم. در ماه‌های اول زندگی دخترم، شیفت از ساعت 4 صبح به 7 صبح مال من بود. قبل از شروع آن برنامه، می‌دانستم که بیدار شدن در ساعت 4 صبح سخت خواهد بود. می‌دانستم که با وسوسه مقاومت‌ناپذیری مواجه می‌شوم که چرت بزنم، و «فقط برای ده دقیقه دیگر...» به رختخواب برگردم (آره، درست است!). در گذشته تلاش کرده بودم و می‌دانستم که بیدار شدن در ساعت 4 صبح شامل جنگیدن با خودم به مدت 3 تا 4 دقیقه است تا چشمانم باز بماند و سپس خودم را به سمت حمام بکشم. درد!

کاری که من کردم موارد زیر بود. هر شب درست قبل از خواب به خودم می‌گفتم: «فردا، ده دقیقه اول روزم مثل جهنم خواهد بود». هرچقدر هم که این امر غیر منطقی و اغراق آمیز به نظر برسد، کاملاً کار کرد. این مرا برای چالش آماده کرد و اراده‌ام را تقویت کرد. (ده دقیقه اول هرگز واقعاً مانند جهنم نبود، که تسکین‌دهنده بود.) با اغراق کردن درد و آمادگی برای آن، اراده بیشتری نسبت به آن کار به کار اختصاص دادم. در نتیجه، راحت‌تر از آنچه انتظار می‌رفت احساس می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

بیانیه
پیشگفتار
پیشگفتار مولف
مقدمه
خودانضباطی: کلید رسیدن همه اهداف
قدرت خود انضباطی آگاهانه
چگونه از این کتاب بیشترین بهره را ببریم
خود انضباطی و من
از این کتاب چه انتظاری باید داشت؟
مبانی
فصل 1: خود انضباطی چیست؟
فصل 2: مزایای خود انضباطی
فصل 3: تصورات نادرست در مورد خود انضباطی
فصل 4: اراده، عادات، و محیط
فصل 5: سه رکن خود انضباطی آگاهانه
فصل 6: چطور و چرا
فصل 7: مرحله اول آرزو: هدف خود را پیدا کنید
فصل 8: مرحله 2 آرزو: هدف خود را بزرگ کنید
فصل 9: مرحله 3 آرزو: هدف خود را مشخص کنید
فصل 10: مرحله 4 آرزو: هدف خود را اولویت‌بندی کنید
فصل 11: مرحله 5 آرزو: منتقد درونی را کنار بزنید
فصل 12: مرحله 6 آرزو: ذهنیت خود را پرورش دهید
فصل 13: مرحله 7 آرزو: پیشنهاد خود را ارائه دهید
فصل 14: با کسی که هستید صادق باشید
فصل 15: تصویری بزرگ از آرزو
فصل 16: چرایی و چگونگی آگاهی
فصل 17: روش paw
فصل 18: تکنیک شماره 1: تمرکز خود را تغییر دهید
فصل 19: تکنیک شماره 2: ادراک خود را تغییر دهید
فصل 20: تکنیک شماره 3: درد خود را در آغوش بگیرید
فصل 21: آگاهی، استقامت می‌آورد
فصل 22: آگاهی بر حواس پرتی‌ها غلبه می‌کند
فصل 23: آگاهی بر بهانه‌ها غلبه می‌کند
فصل 24: تصویر بزرگ آگاهی
فصل 25: اقدام مرحله 1: مسیر خود را طراحی کنید
فصل 26: اقدام مرحله 2: عادات خود را طراحی کنید
فصل 27: اقدام مرحله 3: پاداش‌های خود را طراحی کنید
فصل 28: بر اهمال کاری غلبه کنید
فصل 29: بر شک و تردید غلبه کنید
فصل 30: غلبه بر شکست
فصل 31: به هرگز صفر متعهد شوید
فصل 32: تصویر بزرگ از عمل
فصل 33: مدیریت آگاهانه زمان
فصل 34: روال صبحگاهی
فصل 35: تأثیرات اجتماعی
فصل 36: سبک زندگی
فصل 37: مراقبه: باشگاه تمرین خود انضباطی
فصل 38: فضیلت ها: ابرقدرت‌های شما
فصل 39: معنویت: لایه عمیق‌تر
فصل 40: چک لیست پیاده‌سازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودانضباطی آگاهانه
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-622-5872-12-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودانضباطی آگاهانه

Vahid Sadeghi
۱۴۰۲/۳/۱
در خصوص کتاب باید بگم که ترجمه چندان تعریفی ندارد و در خصوص محتوا هم به همین صورت است و ساختار درستی ندارد به طوری که انگار نویسنده فقط شروع کرده به نوشتن و بعد کتاب داده برای چاپ و این باعث ایجاد گسستگی در محتوا شده اما اگر حوصله داشته باشید و آرام کتاب بخوانید می‌توانید مطالبی را از کتاب استخراج کنید
سعید سعیدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
کتاب بسیار عالی‌ای است. از آن کتابهایی است که بارها در مسیر خواندنش گفتم: آخه تو تا حالا کجا بودی؟ 😉.
فقط به نظرم خیلی عالی تر میشه که ویراستاری مجددی هم توسط مترجمان و هم ویراستار فنی روش انجام بشه. در برخی موارد ویراستاری‌های جزیی لازم داره
حامد زارع شورجه
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
کتاب بسیار خوبیه ولی بعضی جاهاش خوب ترجمه نشده، حتی در موارد اندکی ترجمه اشتباه هم داره، ولی در کل یکی از کتاب‌های مفید و درجه یک در حوزه‌ی روانشناسی هست.
رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۶
کتابی عالی برای انضباط فردی که با رویکرد ذهن آگاهی تلفیق شده کاربردی و مفید برای اون‌هایی که عزم شون راسخ است
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب خودانضباطی آگاهانه

برای دریافت کتاب خودانضباطی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.