معرفی و دانلود کتاب دارا و ندار: جلد سوم

عکس جلد کتاب دارا و ندار: جلد سوم
قیمت:
79000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دارا و ندار: جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دارا و ندار: جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دارا و ندار: جلد سوم

یک خانوادۀ شرور و ناهنجار آمریکایی به روایت ایروین شاو! کتاب دارا و ندار: جلد سوم، به ادامۀ قصه هیجان‌انگیز و ماجرایی خانواده جورداش می‌پردازد و از فضای جامعه نیویورک در دهه 70 میلادی سخن می‌گوید. این رمان که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد، شما را با لایه‌های عمیقی از فرهنگ اجتماعی ایالات متحده آشنا می‌کند.

درباره کتاب دارا و ندار: جلد سوم:

یک داستان سه جلدی واقع‌گرایانه، برآمده از متن زندگی روزمرۀ آمریکایی!

داستان دارا و ندار (Rich Man, Poor Man) قصه‌ی یک خانواده آمریکایی ساکن نیویورک به نام جورداش را روایت می‌کند. بسیاری از منتقدین این داستان بر این باورند که تجربیات شخصی و مشاهدات ایروین شاو (Irwin Shaw) به او در نگارش این کتاب کمک شایانی کرده است. پرواضح است که تجربیات زیستۀ هر نویسنده‌ای بر درونمایه‌های داستانش تاثیر آشکار و غیرقابل انکاری دارد، اما این که شاو بازتابی از وضعیت خانوادگی خود را در داستان دارا و ندار منعکس کرده است، جای تأمل و بررسی دارد.

فضای رئالیستی رمان دارا و ندار تا حدی به باورپذیر بودن و خوش‌خوان شدن متن این کتاب یاری رسانده است. خانوادۀ جورداش خشمگین است! با فرض درستی این گزاره که خانواده نمای کوچکی از جامعه است، خوانش متفاوتی از جامعه آمریکایی خواهیم داشت. پدر این خانواده، اکسل جورداش، مردی آلمانی‌تبار است که در بزنگاه‌ها و موقعیت‌های دشوار اجتماعی و اقتصادی مجبور به انواع جرم و جنایت از جمله دزدی و قتل شده است! اکسل اکنون درگذشته است. مادر خانواده نیز که ماری پی‌یز جورداش نام دارد، زنی با مشکلات روانی متعدد است که کودکی‌اش را در یتیم‌خانه گذرانده.

از اعضای دیگر این خانواده می‌توان به شخصیت گرچن، دختر خانواده اشاره کرد که با وجود تفریحات غیراخلاقی و متنوع، عمیقا احساس تنهایی و انزوا می‌کند. از سوی دیگر رودلف جورداش برادر گرچن، پسری اهل مطالعه، پایبند به اخلاقیات است که نماد شخصیت مثبت داستان می‌باشد؛ او مانند خانواده‌اش آلوده به گناه و پلیدی نشده است و حتی تلاش دارد آن‌ها را از این وضعیت نجات دهد.

توماس فرزند آخر خانواده جورداش، فردی به شدت پرخاشگر و عاصی می‌باشد. رشتۀ ورزشی مورد علاقه توماس بوکس است و از جامعه می‌گریزد. مادر خانواده، توماس را فرزند برحق خانواده جورداش می‌داند؛ زیرا او مانند پدرش، برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به قتل و دزدی می‌زند...

ایروین شاو این کتاب سه جلدی را در سال 1969 منتشر نمود؛ با یقین می‌توان گفت که قصد و هدف او از تالیف این رمان، توصیف انتقادی باورهای جامعۀ آمریکایی و به چالش کشیدن ارزش‌های اجتماعی در سایۀ روایت برشی از زندگی یک خانواده آمریکایی است.

پرداختن به جنبه‌های اروتیک، و بی‌پرده سخن گفتن از تجربیات زیستۀ شخصیت‌های داستان، از جمله عناصری می‌باشد که باعث جذابیت این داستان سه جلدی شده است. ایروین شاو به طرز هنرمندانه‌ای شخصیت‌های داستانش را می‌کاود و برای هر یک از آن‌ها شناسنامه‌ی شخصیتی دقیق و بررسی‌شده طراحی می‌کند؛ همین امر سبب واقعی‌تر شدن خانواده‌ی جورداش است.

خواندن کتاب دارا و ندار: جلد سوم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی دوستداران رمان‌های بلند و اجتماعی مخاطبان اصلی این رمان سه جلدی هستند. اگر به خواندن داستان‌های آمریکایی علاقه دارید، خواندن این کتاب می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

با ایروین شاو بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی است که در سال 1913 متولد شد. ایروین شاو دانش‌‌آموختۀ کالج بروکین است و مدتی به عنوان گوینده و نویسنده رادیو فعالیت داشت. وی در جنگ جهانی دوم به ارتش آمریکا پیوست و علیه متحدین جنگید. او پس از اتمام جنگ به آمریکا بازگشت و مجددا در فضای مطبوعات فعالیت کرد. در طول همین سال‌ها او به نوشتن داستان و رمان نیز مشغول بود و آثاری همچون «برگشت به شادی» و «مرده‌ها را دفن کنید» را منتشر نمود. از جمله افتخارات ایروین شاو می‌توان به دریافت جایزه او. هنری اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دارا و ندار: جلد سوم می‌خوانیم:

شام عالى و دلچسب بود. ماه برعرصه دریا نور مى‌افشاند. رستوران بى‌هیاهو و خلوت بود و پیشخدمت‌ها پیرامون آن‌ها مى‌چرخیدند و صمیمانه آماده خدمت بودند و جین اصرار کرد که رودلف یک بطرى نوشیدنى براى خودش سفارش دهد و خود به جین میدان داد در سفارش نوشیدنى تشویقش کند. حرف‌هاى زیادى براى در میان گذاشتن با یک‌دیگر داشتند. هیچ یک از موضوعاتى که طرح مى‌شد پراهمیت و یا آزار دهنده نبود و در گفت‌وگوهاى آنان وقفه و سکونى که یکى از دو طرف را بیازارد، پدید نمى‌آمد، در حالى‌که جین روى بشقاب خود سرفرو افکنده و موهاى شفاف و لغزانش چون آبشارى فرو ریخته بود، رودلف با ستایش به او نگریست و با خود اندیشید: ما از لاستیک ساخته شده‌ایم، خیلى آسان با یک کشش از شکل خارج مى‌شویم و خیلى آسان به شکل اولیه یا تقریبا شکل اولیه‌مان بازمى‌گردیم.

به‌عمد زمان نوشیدن قهوه را طولانى کرد. با رضایت خاطر به وضعیتى که در آن بود، به روابط خودشان، به منظره دریاى تیره که ماه نقره‌گون، نور خود را به جزایر دوردست آن مى‌ریخت، نگاه کرد.

آرام آرام به هتل بازگشتند و وقتى به سوئیت خود رسیدند، جین گفت: "برو به بستر، عزیزم، من هم همین حالا به تو مى‌پیوندم."

در بستر اتاق تاریک، در انتظار جین دراز کشید. در به آرامى باز شد. صداى خش خش لباس خواب پوشیدن جین و آن‌گاه در بستر دراز کشیدن او، شنیده شد؛ در این هنگام جین دیگر نمى‌لرزید، آرامش خود را بازیافته گرم بود، اما گرمى تب نبود. در همان حال بى‌حرکت ماندند و پس از چند لحظه هر دو به خواب رفتند. در آن شب کابوس زلزله و روح خبیث به‌سراغش نیامد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دارا و ندار: جلد سوم
نویسنده
مترجممهدی افشار
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات600
زبانفارسی
شابک978-600-94844-2-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
79000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دارا و ندار: جلد سوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دارا و ندار: جلد سوم

برای دریافت کتاب دارا و ندار: جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.