معرفی و دانلود کتاب داستان فوتبال: روایت مصور

عکس جلد کتاب داستان فوتبال: روایت مصور
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان فوتبال: روایت مصور

کتاب داستان فوتبال اثری مصور از دیوید اسکوایرز، کارتونیست و طنزنویس برجسته‌ی اهل استرالیاست. اسکوایرز در این کتاب که نخستین مجلد از مجموعه‌ی دوجلدی «روایت مصور فوتبال» به شمار می‌رود، برخی از جنجالی‌ترین حوادثی را که در تاریخ ورزش فوتبال رخ داده‌اند، روایت کرده است.

درباره کتاب داستان فوتبال

تا به حال از خود پرسیده‌اید که از میان این همه ورزش تیمی متنوع، چرا فوتبال پرطرفدارترین و محبوب‌ترین است؟ به راستی چه سحر و اعجازی در این ورزش جادویی نهفته؟ چرا بازی‌ای که با لحنی تحقیرآمیز، «به دنبال توپ دویدنِ بیست و دو آدم بیکار» خوانده می‌شود، این‌چنین برای اغلب مردم دنیا جذاب و هیجان‌انگیز است؟ پرسش از چرایی محبوبیت فوتبال، با پرسش‌های بنیادین دیگری در ارتباط است؛ از جمله با پرسش در باب سازوکار مافیای اقتصادی قدرتمندی که به زعم بسیاری، جهان فوتبال را تحت سیطره‌ی خود دارد؛ و همچنین، با این پرسش که فوتبال، چگونه در بسیاری از جوامع، به سلاحی سیاسی و اجتماعی بدل می‌شود.

بسیاری از عاشقان فوتبال، این ورزش را به درامی زنده تشبیه می‌کنند؛ درامی که بی‌نهایت شبیه به زندگی واقعی است. در این درام مهیج رخ دادن هر حادثه‌ای ممکن و متصور است. در این درام مهیج، هیچ چیز از قبل قابل پیشبینی نیست. چه بسیار تیم‌های ضعیف و ناشناخته‌ای که در طول نود دقیقه‌ای حماسی، متمول‌ترین و سرشناس‌ترین باشگاه‌های دنیا را به زانو درآورده‌اند؛ چه بسیار نتایج معجزه‌آسایی که در کمال ناباوری رقم خورده‌اند؛ و چه بسیار حوادث فراموش‌نشدنی و تاریخی: ماجرای دست خدای مارادونا؛ ضربه‌ی سر معروف زین‌الدین زیدان به سینه‌ی مارکو ماتراتزی در فینال جام جهانی 2006؛ و لگد کنگ‌فوییِ اریک کانتونا به تماشاگری نژادپرست در ورزشگاه سلهرست پارک. موضوع کتاب داستان فوتبال (The Illustrated History of Football)، اثر دیوید اسکوایرز، همین لحظات ماندگار دنیای فوتبال است.

اسکوایرز در اثر نامبرده نود لحظه‌ی دراماتیک تاریخ فوتبال را برگزیده و آن‌ها را در قالب آمیزه‌ای شگفت‌انگیز از کلام و تصویر، روایت کرده است.

ویژگی جذاب کتاب داستان فوتبال طنز گیرای نهفته در آن است؛ طنزی که به سبب ترکیبش با زبانی ساده و صمیمی، مخاطب غیرمتخصصِ فوتبال را، درست به اندازه‌ی مخاطب حرفه‌ای و متخصص این ورزش، با خود همراه می‌سازد.

کتاب داستان فوتبال توسط معین فرخی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر اطراف در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

درباره مجموعه روایت مصور

داستان‌ها و روایت‌های مصور در میان مخاطبین غربی، بی‌اندازه محبوب و پرطرفدارند. بسیاری از شاخص‌ترین داستان‌های ادبیات عامه‌ی غرب، نخستین بار در قالب این گونه از روایت‌ها عرضه شده‌اند. در ایران اما اقبال به آثار مصور یا کمیک، چندان قابل توجه نبوده و نیست. این عدم اقبال، ناشی از برداشتی غلط و اما متداول است که بر مبنای آن، کتاب‌های کمیک آثاری صرفاً سرگرم‌کننده و در نتیجه، فاقد اهمیت و جدیت ادبی و هنری به شمار می‌روند. مجموعه‌ی «روایت مصورِ» نشر اطراف با هدف اصلاح این برداشت نادرست راه‌اندازی شده است. آثاری که ذیل این مجموعه به انتشار رسیده‌اند، کتاب‌های مصوری‌ از نویسندگان و کارتونیست‌های برجسته‌ی جهان‌اند که جملگی در محافل ادبی با استقبال مخاطبین جدی ادبیات مواجه شده‌اند. از میان این آثار می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «داستان فوتبال»، «داستان فوتبالیست‌ها»، «سرزمین مقدس: سفری به فلسطین»، «شنژن: سفری به چین» و «یانگون: سفری به برمه».

نکوداشت‌های کتاب داستان فوتبال

  • این یک کمیک فوتبالی درخشان است؛ اما نه از آن نوعی که شما انتظارش را دارید!... دیوید اسکوایرز در کتاب داستان فوتبال بحث‌های جنجالی فراوانی را برانگیخته است. (آمازون)
  • از نکات مثبت و جالب توجه این کتاب، نثر روان و ساده‌ای است که مخاطب را با خود همراه کرده و با وجود جنبه‌ی سرگرم‌کننده‌اش اطلاعات تازه‌ای را در اختیار او قرار می‌دهد. (مهدی درستی، روزنامه‌نگار)

کتاب داستان فوتبال مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رشته‌ی پرطرفدار فوتبال، بی‌گمان از مطالعه‌ی کتاب داستان فوتبال از دیوید اسکوایرز لذتی وافر خواهند برد.

با دیوید اسکوایرز بیشتر آشنا شویم

دیوید اسکوایرز (David Squires) متولد سال 1974 و اهل کشور استرالیاست. او طنزنویس و کارتونیستی مشهور در سراسر جهان است که آثارش عمدتاً در روزنامه‌ی پرتیراژ گاردین به انتشار می‌رسند. اسکوایرز در طنزنویسی واجد سبک و استایلی منحصربه‌فرد است. طنزهای او عمدتاً متکی به ظرایف زبان انگلیسی و آکنده از ایجازی سحرانگیزند. نوشته‌های او، به تعبیر زیدی اسمیت، نویسنده‌ی نامدار انگلیسی، ساختاری همچون کوه یخ دارند؛ چرا که «رضایتی که از آن‌ها حاصل می‌شود، در بخش عمیق و پنهان از دیده‌ها» نهفته است.

مجموعه‌ی دوجلدیِ «روایت مصور فوتبال»، متشکل از دو کتابِ «داستان فوتبال» و «داستان فوتبالیست‌ها»، بهترین اثر ترجمه‌شده از دیوید اسکوایرز به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب داستان فوتبال می‌خوانیم

هربرت چپمن کسی بود که با نظارت بر تاکتیک‌ها، نقل و انتقالات و ترکیب تیم نقش سرمربی فوتبال را عوض کرد. او نوآوری بود که میراثش از مرزهای موفقیت در زمین فوتبال فراتر رفت. او با موفقیت به تغییر قوانین پاسخ تاکتیکی داد و اولین کسی بود که ترتیب w-m را به کار بست. او بنیانگذار تکنیک‌های مدرن بود، ایده‌هایی مثل پروژکتور، مسابقات باشگاهی اروپا، توپ سفید و پیراهن‌های شماره ِ دار را هم مطر ح کرد.

چپمن ستونی هم در ساندی اکسپرس داشت که به احتمال زیاد خودش آن را مینوشت. حتی به‌عنوان بازیکن آماتور هم پیشرو بود و کفشی از چرم گوساله‌ی زرد می‌پوشید، چون معتقد بود اینجوری هم‌تیمی‌هایش راحت‌تر پیدایش می‌کنند. پس از موفقیت در نورث‌همپتون تاون و لیدز سیتی مربی هادرزفیلد تاون شد و دو قهرمانی لیگ و یک جام اتحادیه کسب کرد و بعد در سال 1925 به مربیگری آرسنال فرا خوانده شد و خواست تیم »نیوکاسل جنوب» را بسازد.

این عبارت در دهه‌ی بیست به اندازه‌ی الان خنده‌دار نبود. پنج سال طول کشید تا چپمن اولین جامش را با آرسنال ببرد اما در آن پنج سال بین دو جنگ ِ یکی مثل پیرس مورگان خبرنگار پیدا نشد که مثل یک بچه‌ی حق‌به‌جانب مدام نق بزند. سبک بازی چپمن به آمادگی بدنی بالای بازیکن‌ها نیاز داشت اما به آن انتقاداتی هم وارد میشد، چون آنها استاد این بودند که عرق حریف را در آورند و بعد در ضدحمله کارش را بسازند. این باعث میشد کسانی که از طر ح که »آرسنال خوششانسه». آرسنال سال 1931 با 127 گل زده قهرمان لیگ شد. رکورد چپمن هنوز در آسنال دست نخورده. سال 1933 هم قهرمانیاش را تکرار کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان فوتبال: روایت مصور
نویسنده
مترجممعین فرخی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-99224-5-3
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان فوتبال

برای دریافت کتاب داستان فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.