معرفی و دانلود کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند

کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند شما را با روش‌های تأثیر گذاشتن بر مشتریانتان آشنا می‌کند. کیندرا هال در این اثر پرفروش وال استریت ژورنال، قدرت داستان‌گویی را آشکار می‌کند و به شما می‌گوید که چه عناصری در یک داستان جذاب و به‌یادماندنی بیش از هر چیزی اهمیت دارند. در این کتاب به شما آموزش داده می‌شود که به جای جملات حوصله‌سربر، از داستان‌های واقعی زندگی خودتان برای جذب مشتری استفاده کنید!

درباره‌ی کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند

داستان‌ها قدرت خاصی دارند؛ به حدی که می‌توانند شما را جادو کنند. درست همان زمانی که عبارت «یکی بود یکی نبود» را می‌شنوید، خودتان را در داستانی که برایتان نقل می‌شود غرق می‌کنید. فرقی ندارد که آن داستان درباره‌ی چه چیزی باشد؛ شما خودمان را جای شخصیت اصلی قصه قرار می‌دهید و تجربه‌ای را پشت سر می‌گذارید که با هیچ چیز دیگری جایگزین نمی‌شود. در دنیای امروز، قصه‌ها را در فیلم‌ها، کتاب‌ها، ویدیو‌های تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی و... می‌بینید. تحقیقات نشان داده‌اند که داستان‌ها بیشتر از دلایل منطقی مخاطبان را قانع می‌کنند. کیندرا هال (Kindra Hall) که خود داستان‌گوی قهاری است، کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند (Stories That Stick) را برای کسانی نوشته که می‌خواهند قدرت جادویی داستان‌ها را در کسب‌وکار خود به کار بگیرند.

معرفی و دانلود کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند

کیندرا هال در کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند از شما دعوت می‌کند که به هنر قصه‌گویی بیشتر فکر کنید. او عقیده دارد که داستان‌های واقعی جذابیت زیادی دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان ارتباطات معناداری ایجاد کرد، به دیگران الهام بخشید و دیدگاه‌ها را تغییر داد. کایندرا هال از ساختار داستان‌سرایی استلر برای آموزش این تکنیک استفاده می‌کند. شروع، میانه و پایان ساختار‌های اصلی داستان‌ هستند؛ اما در این نوع ساختار داستان‌سرایی این مراحل با نام‌های عادی، انفجاری و عادی جدید جایگزین شده‌اند. در مرحله‌ی عادی همه‌ی مؤلفه‌ها را می‌گنجانید و به مخاطبانتان دلیلی می‌دهید تا اهمیت داستان را متوجه شوند. در این مرحله همه چیز همان‌گونه که هستند، بیان می‌شوند. در مرحله‌ی انفجار اتفاقی رخ می‌دهد که همه چیز را تغییر می‌دهد. در مرحله‌ی آخر که عادی جدید نام دارد، شما به مخاطبانتان می‌گویید که زندگی پس از انفجار چگونه است.

در کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند با چهار نوع داستان آشنا می‌شوید: داستان ارزش، داستان‌ مؤسس، داستان هدف و داستان مشتری. داستان ارزش باورهای اصلی کسب‌وکار را با مشتریان به اشتراک می‌گذارد و بر روی مشکل مشتریان تمرکز می‌کند. در این نوع داستان هدف اصلی ایجاد ارزش برای فروش محصول است. داستان مؤسس مانند داستان بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، فرایند ایجاد آن سازمان را تعریف می‌کند. داستان‌ هدف تصویر بزرگ‌تر و تأثیری را که برای کسب‌وکار مهم است، شرح می‌دهد. داستان مشتری نیز داستانی است از طرف مشتریان که یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی محسوب می‌شود.

کیندرا هال در بخش‌های بعدی کتاب خود، چالش‌ها و فرصت‌های داستان‌سرایی در عصر دیجیتال را بازگو می‌کند. او عقیده دارد با استفاده از مؤلفه‌های آموزش‌داده‌شده در کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند، هر قصه‌ای را می‌توان به داستانی باارزش برای کسب‌وکار تبدیل کرد. پس تا می‌توانید داستان‌های زندگی روزمره‌ی خود را جمع کنید؛ زیرا روزی به درد شما خواهند خورد!

انتشارات ادیبان روز کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند را با ترجمه‌ی مسعود کیماسی، علی عموئی اوجاکی، سمانه مرفاوی و امین مظهری روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند

  • کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال
  • کتاب پرفروش یواس‌ای تودی، واشنگتن پست و پابلیشرز ویکلی

نکوداشت‌های کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند

  • فرقی ندارد که شغلتان چیست؛ باید این کتاب را بخوانید. کتابی کاربردی، صمیمی و خنده‌دار از کیندرا هال. (ست گودین، نویسنده‌ی کتاب «مهره‌ی حیاتی»)

  • داستان سرایی مهارتی ضروری در هر کسب‌وکاری است. کیندرا هال در کتاب خود داستان‌سرایی را به هر کسی می‌آموزد. برای گفتن داستان‌های عالی، لازم نیست نویسنده‌ی خوبی باشید؛ فقط باید از پیشنهادهای کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند استفاده کنید. (چارلز داهیگ، نویسنده‌ی کتاب «قدرت عادت»)

  • کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند، تکان‌دهنده است. با این کتاب کیندرا هال می‌توانید کسب‌وکار خود را به‌سرعت رشد دهید. مطالعه‌ی آن را به‌شدت توصیه می‌کنم. (جِی بایر، نویسنده‌ی کتاب «بدگویانت را در آغوش بگیر»)

  • در جایی که من کار می‌کنم، داستان‌گویی باعث می‌شود که دیگران به من بیشتر اعتماد کنند. داستان‌ها من و تیمم را به دیگران می‌شناسانند و باعث می‌شوند که مشتریان با ما ارتباطی شخصی برقرار کنند. اگر می‌خواهید به چنین جایگاهی در کسب‌وکار خودتان برسید، کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند را بخوانید. (آتمن کالابرس، کارشناس تناسب‌اندام و تغذیه)

  • داستان از این قرار است: کسب‌وکار شما در وضعیت فعلی خود قرار دارد. کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند را می‌خرید و آن‌ را به‌سرعت می‌خوانید. بعد از خواندن آن متحیر می‌شوید و راهکارهایش را به کار می‌بندید. حالا کسب‌وکارتان رشدی باورنکردنی را تجربه می‌کند! افراد زیادی هستند که داستان می‌گویند، تعداد کمی در آن عالی هستند و فقط یکی از آن‌ها می‌تواند به شما آموزش دهد که چگونه این کار را انجام دهید. کیندرا هال همین فرد است. (اسکات استراتن، نویسنده‌ی کتاب «عدم بازاریابی»)

کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند برای مدیران و کارآفرینان بسیار مفید است. البته هر کسی که در کسب‌وکار خود با مشتریان یا آدم‌های زیادی سر و کار دارد، لازم است این کتاب کیندرا هال را بخواند.

در بخشی از کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند می‌خوانیم

من هرگز اولین باری که همسرم را ملاقات کردم، فراموش نخواهم کرد. یا اولین داستانی که گفته‌ام. اولین شغل تابستانی خودم یا اولین سخنرانی که در حوزه داستان‌سرایی انجام داده‌ام را فراموش نخواهم کرد. من هرگز اولین باری که با حالتی کاملاً گیج‌کننده پاسخی به مشتری در رابطه با داستانی که برای من تعریف کرده بود، دادم و پس از آن‌که تلفن را قطع کردم، متوجه شدم که شاید کل این موضوع، بزرگتر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌کردم، فراموش نخواهم کرد. اولین باری که واقعاً قلبم شکست یا اولین باری که به کلاس اسپینینگ (هواسازی سریع) رفتم را فراموش نخواهم کرد. در پشت تمام این خاطرات، یک داستان مهم نهفته است که می‌تواند گفته شود. در واقع، من در حالی که مشغول نوشتن این کتاب هستم، دارم یادداشت برداری هم می‌کنم. داستان‌های زیادی در حال یادآوری به من هستند که آن‌ها را فراموش کرده بودم.

اگر در حال تلاش برای یافتن داستان‌هایتان هستید، افکار خود را به‌سوی اولین‌ها در زندگی خود هدایت کنید. می‌توانند اولین‌های مرتبط با موضوعی باشند که شما قصد انتقال واضح‌تر آن را به مخاطبین خود دارید، (اولین باری که فعالیت محصول خود را مشاهده کردید، اولین روزی که به‌طور رسمی کسب‌وکار خود را آغاز کردید، اولین تماس فروش خود) یا حتی یک مسیر دورتر (اولین باری که یک سرگرمی که هم‌اکنون عاشق آن هستید را امتحان کردید، اولین باری که شخصی را ملاقات کردید که امروزه یک شخص مهم برای شما محسوب می‌شود). داستانی که در نهایت شما بازگو می‌کنید، ممکن است در رابطه با اولین چیزی نباشد، اما تمرکز روی اولین‌ها یک شروع خوب برای کمک به بازکردن ذهن خود جهت به یاد آوردن خاطرات است که گزینه‌های بیشتری از داستان‌های زندگی شما را برایتان فراهم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

تمجید از کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند
مقدمه: اسلوونی، جِی.اف.کی و داستانی که همسر من را به اسارت گرفت
قسمت اول: قدرت مقاومت‌ناپذیر داستان‌سرایی
فصل اول: شکاف‌هایی در کسب‌وکار
فصل دوم: روزی روزگاری یک مغز
فصل سوم: چه چیزی یک داستان را عالی می‌کند
قسمت دوم: چهار داستان ضروری؛ افسانه‌هایی که هر کسب‌وکاری باید بگوید
فصل چهارم: داستان ارزش
فصل پنجم: داستان مؤسس
فصل ششم: داستان هدف
فصل هفتم: داستان مشتری
فصل هشتم: یافتن داستان خود
فصل نهم: ساختن داستان خود
فصل دهم: داستان خود را بگویید
نتیجه‌گیری: خوشبختانه همیشه تازه شروع ماجراست
منابع و مآخذ
درباره کایندرا هال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند
نویسنده
مترجمامین مظهری، سمانه مرفاوی، علی عموئی اوجاکی، مسعود کیماسی
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-622-7592-08-5
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند

برای دریافت کتاب داستان‌هایی که در ذهن می‌چسبند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.