معرفی و دانلود کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی: راهبردهای عملی برای معلمان، مربیان، والدین و متخصصان

عکس جلد کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی: راهبردهای عملی برای معلمان، مربیان، والدین و متخصصان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی: راهبردهای عملی برای معلمان، مربیان، والدین و متخصصان

کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی نوشته‌ی هاروی پارکر، شامل راهکارهای عملی برای حل مشکلات دانش‌آموزانی است که از اختلال ADHD رنج می‌برند و این مسئله در روند تحصیلی آن‌ها تأثیری منفی می‌گذارد. کتاب پیش رو حاوی روش‌ها و مداخلات آزمایش‌شده برای دانش‌آموزان دبستانی و نوجوانان است که توسط دکتر هاروی پارکر به‌کار گرفته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش‌فعالی

اختلالات روانی سهمی شاخص در افت تحصیلی کودکان و نوجوانان دارند و اگر به موقع برطرف نشوند، فرد در بزرگسالی با مشکلات حادتری مواجه شده و به خاطر اختلالی که در زمان مناسب درمان نشده است، دردسرهای فراوانی را تجربه خواهد کرد. دکتر هاروی پارکر (Dr. Harvey C. Parker) نویسنده‌ی کتاب دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش‌فعالی (Problem Solver Guide for Students with ADHD) در اثر خود به ارائه‌ی مداخلات و روش‌هایی پرداخته که قبلاً مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته‌اند و مفید بودنشان اثبات شده. والدین و معلمان اولین کسانی هستند که ارتباطی نزدیک با این کودکان داشته و به تکنیک‌ها و روش‌هایی نیاز دارند تا بتوانند به آن‌ها در حل مشکلات رفتاری خود کمک کنند. این مشکلات شامل مواردی مانند دشواری در تمرکز، نظم و ساماندهی، عادات مطالعه، خواندن و نوشتن و همچنین برقراری روابط اجتماعی می‌شوند. اثر دکتر هاروی پارکر یک کتاب راهنمای جامع است که راه‌حل‌هایی سریع و آسان برای مداخله در مسائل دانش‌آموزانی که از این مشکلات رنج می‌برند، ارائه نموده. این روش‌ها به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند تا رفتارهای مخرب خود را کنترل کرده و از توانایی بهتری در درک مطلب و حل مسائل ریاضی برخوردار شوند. فراگیری نظم و ترتیب، مدیریت زمان، مهارت یادداشت‌برداری و بهبود روابط اجتماعی، از دیگر مواردی است که در این کتاب مفید به آن‌ها پرداخته شده.

کتاب دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش‌فعالی، شامل دوازده فصل است و ابتدا نگاهی گذرا به این اختلال دارد. روش‌هایی برای مقابله با مشکلات تحصیلی، بهبود رفتار و عملکرد، کمک به دانش‌آموزانی که نسبت به آموزش بی‌توجه هستند، چهار فصل ابتدایی کتاب را تشکیل داده و فصل پنجم به ارائه‌ی هفت اصل تربیتی برای کودکانی می‌پردازد که از اختلال بیش‌فعالی رنج می‌برند. ممکن است کودک علاوه بر مشکل ذکرشده، به اختلالات روانی دیگری نیز دچار باشد، به همین منظور هاروی پارکر فصلی را به ارائه‌ی شیوه‌های درمانی مناسب برای این کودکان اختصاص داده و در فصل‌های پایانی کتاب به روش‌هایی جهت آموزش مهارت مطالعه، مهارت‌های اجتماعی، انجام دادن تکالیف و داروهای مفید در درمان اختلال بیش‌فعالی می‌پردازد. دو فصل پایانی کتاب به مسائل والدین و روش‌های برقراری ارتباط با آن‌ها متمرکز است.

کتاب دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش‌فعالی، با ترجمه‌ی مشترک دکتر قربان همتی علمدارلو و مریم شاهین کارشناس روانشناسی، به زبان فارسی برگردانده شده و نشر آوای نور آن را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش‌فعالی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان کتب روانشناسی و همچنین افرادی که به هر نوع با کودکانی سروکار دارند که دچار اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی هستند، توصیه می‌شود.

با هاروی پارکر بیشتر آشنا شویم

دکتر هاروی سی. پارکر روانشناس و نویسنده‌ی آمریکایی است که بیشتر توجه خود را بر درمان اختلال نارسایی توجه و بیش‌فعالی متمرکز ساخته است. او یکی از چهره‌های شاخص در مؤسسه‌ی CHADD (Children and Adults with Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder) به شمار می‌آید که مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است و به درمان کودکان و بزرگسالانی اختصاص دارد که دارای چنین اختلالاتی هستند. از میان دیگر کتاب‌های هاروی پارکر که در زمینه‌ی برطرف ساختن اختلالات ADHD نگاشته شده‌اند، می‌توان به «روش‌های مطالعه‌ی آسان» (Study Strategies Made Easy) و «خود را جای آن‌ها بگذارید: درک نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه و بیش‌فعالی» (Put Yourself in Their Shoes: Understanding Teenagers with ADHD) اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی: راهبردهای عملی برای معلمان، مربیان، والدین و متخصصان می‌خوانیم

کودکان پیش‌دبستانی با اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی گاهی بیش‌فعال و تکانشی عمل می‌کنند. توجه آن‌ها به چیزهایی جلب می‌شود که مورد علاقه‌ی آن‌هاست اما برای مدت‌زمان کوتاه به آن می‌پردازند. آن‌ها به‌طور معمول به‌سرعت از یک فعالیت به فعالیت دیگر می‌پردازند. انتظار می‌رود که کودکان پیش‌دبستانی تا حدی تکانشی و خودمحور باشند. بروز این رفتار در حد کم قابل قبول است اما بیش از حد آن مشکل‌ساز است. کودکان پیش‌دبستانی با اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی وقتی ناراحت یا ناامید می‌شوند، گریه می‌کنند. ما امیدواریم بتوانیم ناکامی‌های آن‌ها را پیش‌بینی کنیم، برای مدت‌زمان کوتاهی برای توجه آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم و فعالیت‌های آن‌ها را به اندازه‌ی کافی تغییر دهیم تا منافع آن‌ها تأمین شود.

کودکان پیش‌دبستانی با اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی بسیار پرتحرک، پرانرژی و دشوارند. آن‌ها به‌طور مداوم در حال حرکت، بالا رفتن و ورود به فعالیت‌های جدید هستند. آن‌ها نیاز به نظارت مستمر دارند. سطح فعالیت بالا، حرکت و اشتهای سیری‌ناپذیر آن‌ها به یک چشم همیشه بیدار و هشیار احتیاج دارد. آن‌ها اغلب بدخلق و تحریک‌پذیر هستند و وقتی اوضاع آن‌گونه که می‌خواهند پیش نمی‌رود، انفجاری رفتار می‌کنند. در این کودکان کتک زدن و گاز گرفتن دیگران واکنش رایجی در برابر ناکامی است.

در چه مرحله‌ای فعالیت از مرزهای طبیعی عبور کرده و به بیش‌فعالی تبدیل می‌شود؟ بی‌توجهی چه زمانی یک نقص محسوب می‌شود؟ در چه سنی باید انتظار داشته باشیم که تکانش‌گری از بین برود؟ متأسفانه هیچ پاسخ قطعی برای این سؤال‌ها وجود ندارد و متأسفانه ما هیچ ابزاری برای تمایز قائل شدن بین رفتارهای بهنجار کودک نوپا و رفتارهای نابهنجار او نداریم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
فصل 1: نگاهی گذرا به اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی
فصل 2: راهبردهای مقابله با مشکلات تحصیلی
فصل 3: راهبردهایی برای بهبود رفتار و عملکرد تحصیلی
فصل 4: راهبردهایی برای کمک به دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی نوع غالباً بی‌توجه
فصل 5: هفت اصل فرزندپروری کودک مبتلا به اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی
فصل 6: راهبردهایی برای کمک به دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی و سایر اختلال‌های روان‌شناختی
فصل 7: آموزش راهبردهای مطالعه
فصل 8: آموزش مهارت‌های اجتماعی
فصل 9: راهبردهایی برای کمک به دانش‌آموزانی که در انجام تکالیف خود مشکل دارند
فصل 10: راهنمای مرجع سریع برای دارودرمانی اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی
فصل 11: والدین حمایت‌کننده: کمک به موفقیت کودک‌تان در مدرسه
فصل 12: برقراری ارتباط با والدین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی: راهبردهای عملی برای معلمان، مربیان، والدین و متخصصان
نویسنده
مترجمقربان همتی علمدارلو، مریم شاهین
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-600-309-872-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی

Rafat
۱۴۰۲/۵/۲۴
تا اواسط کتاب خوندم بسیار افتضاح ترجمه شده عملا گذاشته داخل مترجم گوگل. هیچی نمیشه فهمید متاسفم از این کیفیت پایین علمی که در کشور بوجود اومده که حتی ترجمه درست هم نمی‌تونن بکنن. حالا تالیف کتاب پیشکش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی

برای دریافت کتاب دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.