معرفی و دانلود کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی

برای دانلود قانونی کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی

کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی، نوشته‌ی ریچارد گارگیلو و امیلی باک است که با هدف بهبود کیفیت محیط‌های آموزشی و ارائه‌ی توصیه‌هایی برای افزایش بازدهی کودکان استثنایی تألیف شده و با دربرگرفتن طیف وسیعی از اختلالات ذهنی، بهترین شیوه‌های برقراری ارتباط را به معلم‌ها آموزش می‌دهد. استفاده از فناوری در مسیر حمایت از دانش‌آموزان، یکی از موضوعات مهم در گفتمان‌های این کتاب است که نشان می‌دهد مباحث، متناسب با نوآوری‌های زمانه طراحی شده‌اند.

درباره‌ی کتاب آموزش دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی

ریچارد گارگیلو (Richard Gargiulo) و امیلی باک (Emily Bouck) با همکاری یکدیگر، کتاب آموزش دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی (Instructional Strategies for Students With Mild, Moderate, and Severe Intellectual Disability) را نوشته‌اند که راهنمایی کاربردی برای تدریس به کودکان استثنایی است. این کتاب، دستورالعمل‌هایی اجرایی برای برقراری ارتباط و افزایش بازدهی کم‌توانان ذهنی در کلاس‌های درس ارائه می‌دهد که برای تمامی معلم‌ها و دانشجویان فعال در حوزه‌ی آموزش عمومی و ویژه مناسب است.

کتاب پیش رو مبتنی‌بر تحقیقات گسترده و روش‌هایی آزمایش‌شده است و طیف وسیعی از ناتوانی‌های ذهنی را در بر می‌گیرد. همچنین به‌نحوی طراحی شده که پاسخگوی مقاطع مختلف تحصیلی و اختلالات متنوع ذهنی باشد. بنابراین از مربیان باتجربه گرفته تا دانشجویان تازه‌کار، همگی می‌توانند برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های خود و بهبود عملکرد دانش‌آموزان استثنایی، از توصیه‌های ریچارد گارگیلو و امیلی باک استفاده کنند.

شایان ذکر است که تکنیک‌های عملی این کتاب، دوره‌ی پیش‌دبستانی تا بزرگسالی را پوشش می‌دهد و یکی دیگر از نکات جالب توجه آن، پرداختن هم‌زمان به دو بحث مداخلات رفتاری و برنامه‌های درسی آکادمیک است. نویسندگان که هر دو سابقه‌ی کار با دانش‌آموزان استثنایی را دارند، تجربیات سال‌ها مشاهده و آزمون‌ و خطا را در فصول مختلف کتاب ثبت کرده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب آموزش دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی، به‌کارگیری فناوری در راستای حمایت از دانش‌آموزان استثنایی است. تمامی سرفصل‌های کتاب توسط متخصصین برجسته‌ی حوزه‌ی آموزش عالی انتخاب و تشریح شده‌اند. از‌این‌رو، هم‌راستا با نیازهای این دسته از افراد است و قصد دارد روند یادگیری در محیط‌های آکادمیک را برای آن‌ها، ساده‌تر، خلاق‌تر و پربارتر کند.

کتاب آموزش دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی که اولین‌بار در سال 2017 وارد بازار شد، با همکاری قربان همتی علمدارلو، شبنم بیاتی و مریم شاهین به فارسی ترجمه شده و انتشارات آوای نور آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب آموزش دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی

  • کتابی خوش‌خوان با مثال‌هایی فوق‌العاده که اطلاعات ارزشمندی برای معلم‌های سال اولی آموزش ویژه در بر دارد. (پروفسور النا وی جیونیس از بخش آموزش کالج کانورس)

کتاب آموزش دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به تمامی معلم‌هایی که با دانش‌آموزان استثنایی و معلولین در رده‌های سنی مختلف و مقاطع تحصیلی گوناگون سروکار دارند، توصیه می‌شود. همچنین منبعی مناسب برای دانشجویانی است که در رشته‌ی آموزش ویژه تحصیل می‌کنند.

با نویسندگان کتاب آموزش دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی بیشتر آشنا شویم

ریچارد گارگیلو، استاد آموزش ویژه‌ی دانشگاه آلاباما است که در سال 1999، جایزه‌ی ریاست دانشگاه را بابت تدریس ممتاز دریافت کرد. او که مدتی رئیس بخش آموزش و خدمات بین‌المللی و مسئول بخش اوتیسم و ناتوانی‌های رشدی شورای کودکان استثنایی بوده، کتاب‌های بسیاری درباره‌ی آموزش‌های ویژه، آموزش در دوران کودکی، کودک‌آزاری و اهمال‌کاری نوشته است.

امیلی باک، مدرک فارغ‌التحصیلی‌ مقطع دکتری خود را در رشته‌ی آموزش ویژه از دانشگاه میشیگان دریافت کرد و همان‌جا دانشیار آموزش ویژه و روان‌شناسی تربیتی شد. رویکرد آموزشی او متکی‌بر فناوری است و با مقتضیات زمانه پیش می‌رود. امیلی باک در دوران فعالیت‌اش، مقالات بسیاری با تمرکز بر دو حوزه‌ی تخصصی‌اش، یعنی تدریس ریاضی و مهارت‌های عملی زندگی به دانش‌آموزان معلول نوشته است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به ریاست بخش اوتیسم و ناتوانی‌های رشدی شورای کودکان استثنایی اشاره کرد. او همچنین دوره‌هایی در حوزه‌ی فناوری کمکی و تکنیک‌های آموزشی ویژه برگزار می‌کند و در سمینارهایش به مسائل اجتماعی، حقوقی و اخلاقی آموزش استثناییان می‌پردازد. این مربی باتجربه، با طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان معلول کار کرده که بازه‌ی پیش‌دبستانی تا 26 سالگی را شامل می‌شوند.

در بخشی از کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی می‌خوانیم

اصطلاح کم‌توانی ذهنی در حال حاضر توسط بسیاری سیاستمداران، والدین، دست‌اندرکاران و پژوهشگران ترجیح داده می‌شود. به‌طور کلی در این اصطلاح بار منفی کمتری دیده می‌شود، همچنین با اصطلاحات موقت کانادا و اروپا منطبق و هماهنگ است. ایالات متحده به‌تازگی این موضع را اتخاذ کرده است.

در اکتبر 2010، قانونی وضع شد (256-111 PL که به‌طور معمول تحت عنوان قانون رزا شناخته می‌شود) که اصطلاح عقب‌مانده ذهنی و عقب‌ماندگی ذهنی را از اساسنامۀ بهداشت، آموزش و کار فدرال حذف کرد. به‌جای آنها، اکنون ما کم‌توانی ذهنی را برگزیده‌ایم.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: نگاهی به کم‌توانی ذهنی
فصل 1: درک کم‌توانی ذهنی
فصل 2: مفاهیم بنیادی: سبب‌شناسی کم‌توانی ذهنی و ویژگی‌های دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی
فصل 3: رویکردهای آموزشی دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی
بخش دوم: مسائل آموزشی سال‌های مدرسه برای دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی
فصل 4: سنجش و ارزیابی دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی
فصل 5: مداخله‌های رفتاری برای دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی
فصل 6: فناوری کمکی برای دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی
بخش سوم: دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی در دورۀ پیش‌دبستانی
فصل 7: آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی دوره پیش‌دبستانی
فصل 8: مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان با م‌توانی ذهنی دورۀ پیش‌دبستانی
بخش چهارم: دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی در دورۀ ابتدایی
فصل 9: آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی دورۀ ابتدایی
فصل 10: مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی دورۀ ابتدایی
بخش پنجم: دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی در دورۀ دبیرستان
فصل 11: آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی دورۀ متوسطه
فصل 12: مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی دورۀ متوسطه
فصل 13: برنامه‌گذار برای دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی دورۀ متوسطه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی
نویسنده،
مترجمقربان همتی علمدارلو، شبنم بیاتی، مریم شاهین
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات546
زبانفارسی
شابک978-600-309-873-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی

برای دریافت کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.