معرفی و دانلود کتاب دختری که از زندان داعش گریخت

عکس جلد کتاب دختری که از زندان داعش گریخت
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری که از زندان داعش گریخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری که از زندان داعش گریخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری که از زندان داعش گریخت

داستانی هولناک و در عین حال امیدوار کننده از زندگی دختری که به عنوان برده جنسی فروخته شد را در کتاب دختری که از زندان داعش گریخت بخوانید؛ فریدا خلف روایت واقعی خود از زمانی که اسیر داعش شد تا وقتی که به طرز غیرقابل باوری از چنگال آن‌ها رها شد را به تصویر کشیده است. این رمان زندگینامه‌ای از سوی نیویورک پست به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب دختری که از زندان داعش گریخت:

فریدا خلف (Farida Khalaf) نوزده ساله بود که زندگیش برای همیشه تغییر کرد؛ او همراه با خانواده‌اش در روستایی در شمال عراق زندگی می‌کرد؛ منطقه‌ای که بیشتر ساکنان آن ایزدیان بودند. زبان‌ ایزدیان کردی و آیین آن‌ها ایمان بر تنها یزدان پاک است؛ آن‌ها معتقدند دنیا زیر نظر هفت فرشته اداره می‌شود که ملک‌ طاووس فرشته‌ی اعظم آن‌هاست. بعد از شکل‌گیری گروه داعش و حمله‌وری آن‌ها به سوی عراق و سوریه، ایزدیان به دست داعشیان به شکل وحشیانه‌ای کشته و شکنجه شدند. روستای زندگی فریدا نیز یکی از همان مناطقی بود که به دست داعش اشغال شد.

این گروه تروریستی با بی‌رحمی دست به جنایت و کشتار وحشتناکی در این مناطق زدند. مردان ایزدی به وحشیانه‌ترین شکل ممکن کشته شدند اما زنان و دختران آن‌ها به سرنوشتی ترسناک‌تر از مرگ دچار شدند. داعشیان زنان و دختران ایزدی را به اسارت یا همان بردگی گرفت. یکی از همان دختران جوان که در چنگال بی‌رحم آن‌ها به دام افتاد اما به شکلی معجزه‌آسا موفق به فرار شد، فریدا خلف بود که شجاعت و امیدواری او دنیا را تحت تاثیر قرار داد. او به دست سربازان داعشی اسیر شد و به همراه عده‌ای از دختران هم سن و سالش در اردوگاهی وحشتناک زندانی شد، جایی که در آن دختران ایزدی متحمل رنج‌ها، تجاوز و شکنجه‌های بسیاری شدند اما این پایان ماجرای آن‌ها نبود!

فریدا نقشه‌ی فراری را طراحی می‌کند و به شکلی شگفت‌انگیز به همراه پنج دختر جوان دیگر از دست داعشی‌ها به سوی آزادی می‌گریزد. کتاب دختری که از زندان داعش گریخت (The Girl Who Escaped ISIS) اثری درباره‌ی شجاعت، مقاومت و امید به زندگی است. فریدا خلف داستان زندگی واقعی خود را از روزهایی خوش در کودکی و نوجوانی‌اش آغاز می‌کند؛ زمانی که رویاهای بسیاری برای آینده‌ی خود داشت اما حمله‌ی بی‌رحمانه‌ی داعش همه‌ی آن‌ها را به نابودی کشاند. با این حال زندگی فریدا نشان می‌دهد در دل بدترین تراژدی‌ها نیز می‌توان بارقه‌ای از امید پیدا کرد.

از نکات قابل توجه این کتاب تکان دهنده، اطلاعات تاریخی‌ست که در مورد تحولات اخیر در خاورمیانه به ما ارائه می‌دهد. این موضوع نشان دهنده‌ی تحقیق همه جانبه‌ی فریدا خلف، برای نوشتن کتاب زندگینامه‌اش است که تنها به خاطرات شخصی نمی‌پردازد بلکه دورانی سیاه در تاریخ عراق و سوریه را به تصویر می‌کشد که مردم بی‌گناه آن مناطق را متحمل دردها و رنج‌های غیر قابل تصوری کرد.

نکوداشت‌های کتاب دختری که از زندان داعش گریخت:

- روایتی خارق‌العاده از دوران دولت اسلامی! (NewYork Post)
- شجاعت فریدا خلف در بازگویی این خاطرات، حیرت‌انگیز است. (Bustle)
- یک داستان خردکننده، که هر خواننده‌ای را عمیقاً متأثر می‌کند. (Sunday Express)
- کتابی با اهمیتی حیاتی! (Hot Press)
- به همان اندازه که مخوف است، گیراست... گواهی قانع کننده برای رنج مردم عادی گرفتار خشونت بسیار فراتر از کنترل آن‌ها و بهای بسیار وحشتناکی که از زنان می‌ستاند. (Guardian)
- فریدا وحشتی که او و دیگر زنان جوان در اسارت متحمل شده‌اند را بازگو می‌کند. داستان او رنج ناشی از تفسیر نادرست دولت اسلامی از قرآن و تعصب وحشیانه این گروه نسبت به ادیان صلح‌آمیز را برجسته‌سازی می‌کند. (Washington Post)

کتاب دختری که از زندان داعش گریخت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دوستداران آثار اتوبیگرافیک و همچنین علاقه‌مندان به روایات واقعی درباره‌ی تاریخ امروز جهان، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب دختری که از زندان داعش گریخت می‌خوانیم:

فروخته شد. مدتی طول کشید تا درک کنم چه اتفاقی افتاده بود. من را مثل حیوانی در بازار احشام معامله کرده بودند. مردانی که مرا ربوده و زندانی کرده بودند، حالا مرا فروخته بودند. آن‌ها با گرفتن پول مرا تسلیم مردان دیگری کرده بودند که می‌توانستند هرکاری دلشان بخواهد با من انجام دهند. کسانی که مرا «مایملک» خود و «برده» شان می‌دانستند. و همۀ کسانی که در این فرآیند دخیل بودند، طوری رفتار می‌کردند گویی این معاملات کاملاً قانونی و طبیعی است.

این آدم‌ها چگونه کارشان را در پیشگاه خداوند توجیه می‌کردند؟ آیا جداً باور داشتند، همان‌گونه که مدام اصرار می‌کردند، خداوند چنین حقی به آن‌ها داده بود؟ آیا خدا آن‌ها را خواهد بخشید؟ می‌دانم که خودم هرگز تمایلی به بخشیدنشان نخواهم داشت.

وقتی دستانم را بستند و لباس سراپا سیاهی را که حالا برای زنان در قلمرو داعش اجباری بود، تنم می‌کردند، جیغ می‌کشیدم و لگد می‌پراندم. به همان اندازه که طی چند روز گذشته آرزو داشتم از آن‌ هال بیرون بروم، در آن‌ لحظه، از ترک آن جا وحشتزده بودم، ترس از اینکه حالا چه روی خواهد داد.

به اوین نگاه کردم. رنگ او هم پریده بود، اما مثل همیشه آرام بود. وقتی ما را از در خانه به بیرون هُل می‌دادند، نور کورکنندۀ خورشید بعدازظهر اوت باعث شد چشمانمان را محکم ببندیم. پس از گذراندن بیش از ده روز در زندان، دیگر به اشعه‌های خورشید دوست داشتنی و قابل ستایشمان عادت نداشتیم. به‌گونه‌ای احساس می‌کردیم ما را به حال خود رها کرده است. اما خورشید آن جا بود. بدون جلب توجه به جلو خم شده و با شتاب به سوی پروردگار دعا کردم. آرام نجوا کردم: «پروردگارا، لطفاً کاری کن همه‌چیز به‌خوبی تمام بشه. بذار راهی برای فرار بیابیم.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: دنیای ما آن‌گونه که زمانی بود
2: آخرین تابستان شگفت‌انگیز
3: فاجعه
4: بازار برده‌فروشان رقه
5: در اتاق تاریک
6: با «گروه خشن»
7: در اردوگاه نظامی
8: خروج از جهنم
9: نه خانه‌ای، نه کاشانه‌ای
سخن آخر
یادداشت‌ آندریا سی. هافمن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری که از زندان داعش گریخت
نویسنده
مترجمسودابه قیصری
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-253-415-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری که از زندان داعش گریخت

Sepid Mmm
۱۴۰۱/۷/۹
هر چقدر بگویم در باره این کتاب بازم کمه بدون توجه به‌ مذهب و آیین که داشتن
خودمو جای اون گذاشتم چون منم با اونهایی که با اسم خدا هر غلطی میکنن متفاوته دینم منم مسلمانم‌ولی اونام مسلمانند مسلمانی که از مسلمان بودن چیزی نمیدونه و بویی نبرده ایزدی‌ها حتی اگه به سمت آفتاب هم‌دعا کنند بازهم انسان‌اند
شریف‌اند خون خوار نیستند و واقعا به مسائلی که در رابطه با دین اونها اشاره میشه گاها تو کامنت‌ها یا جاهای دیگه عصبیم میکنه اینکه چطور میتونن اینقدر راحت قضاوت کنند... بعضی جاها اشک ریختم و پا به پای فریدا درد کشیدم بعضی وقتا خودمو جاش گذاشتم اگه من بودم خیلی زود این جنگ و می‌باختم خیلی زود تو همون دفعه اول خودکشی چنان میبردم که دیگه پا نشم نمیتونم مثه همیشه بگم این کتاب مناسب کیه ولی اگه همزاد پنداری خوبی دارین اگه بالای ۱۴ سال هستین و به خاطره نگاشت‌های واقعی ولی خارج از تصور علاقه دارید کتاب خوبی است مطلب آخری که باید بگم اینه که همیشه یادتون باشه در دین اجباری نیست اینو به عنوان یه مسلمان به خودتون یادآوری کنید و بعد دین فریدا را قضاوت کنید
Nazanin
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
روایت تلخی از دختری ایزدی رو در این کتاب می خوانیم این که چه طور یک شبه سقف ارزوهای او خراب میشه، گوشه‌ای از جنایات وحشتناک داعش رو نمایش میده البته به نظر من نویسنده می توانست عمیق تر این جنایات را به نمایش بگذاره و عمق درد و رنج فریده را بیشتر و بهتر باز کند. به نظرم وحشتناک‌ترین موجودات زمین از انسان‌ها هستند هر حیوانی خطرناک ترند چون هیچ گاه نمیتوانیم حتی تصور کنیم که ممکن است چه افکار وحشتناکی در سر پرورش دهند و ان را عملی سازنند. چه طور یک انسان می تواند به جایگاهی برسد که حتی به این جنایات به دید پیروی از دین نگاه کند و انجام ان را عمل به دین و پیروی از دستور خدا بداند. به نظرمن اگر می خواهید این کتاب را بخوانید هر لحظه خود را به جای فریده بگذارید دقیقا با همان افکار همان موقعیت. وحشتناک تر از ان جنایات داعش، ان جنایاتی بود که فریده بعد از بازگشت به عراق از طرف اطرافیان با ان روبه رو شد، وقتی بعد از گذراندن ان همه درد و رنج وارد وطن شد عده‌ای به دلیل تعصبات دینی و اخلاقی خود به فریده به چشم یک مقصر و یا حداقل به چشم دیگری نگاه می کردند و این بسیار ازار دهنده بود. و این موضوع حتی در کشور ما هم وجود دارد.
مهسا دودانگه
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
بسیار تاثیرگذار و غمناک بود روزهای زیبای زندگی دخترک در روستای کوچکشان و آوار شدن این زندگی زیبا در چند روز کوتاه و دلهره آور بسیار غمناک بود اینکه دختر از کجا به کجا‌ها برده شد بسیار دردناک بود توصیفات روستای زیبای دخترک بسیار زیبا بودند داستان واقعی و غمناکی بود به هرحال تو کتر از دو روز توانستم بخوانم و بسیار برای فریدا خوشحالم که از زندان داعش گریخت و چقدر متاسفم که گروهکهای تروریستی اینچنین از نام اسلام سواستفاده می‌کنند و اینچنین دخترکانی را به اسارت و بردگی می‌کشند و چه انسانهای بی گناهی که بخاطر این گروه تروریستی به قتل رسیدند و به بدترین نحو شکنجه شدند خدارو شکر که این گروهک‌ها هرگز به کشور ما نیامدند خداروشکر
ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۷/۱۵
فکر می‌کنم این کتاب می‌توانست خیلی بهتر از این نگاشته شود. با تمام جزئیات راجع به داعشی‌ها که به اسم اسلام و خدشه دار کردن نام مسلمانان جنایت‌های زیادی را مزتکب شدن. هیچ توضیحی داده نشده بود که در واقع داعشی‌ها از چه قماش ادم‌هایی بودند. باید توضیح مفصلی راجع به این آدم‌های وحشی داده می‌شد و متاسفم که در این کتاب آن‌ها بنام مسلمان خطاب شدند که قرآن می‌خواندند و نماز جماعت برپا می‌کردندو بعد انسان‌های دیگر را تا حد مرگ شکنج و آزار جنسی می‌دادند. این کتاب اصلا از هویت واقعی داعش هیچ مطالبی را بیان نکرد. و این بزرگترین عیب این کتاب بود. کاش هویت اصلی آن‌ها در کتاب بطور کامل فاش می‌شد
فاطمه عزیزپور
۱۴۰۰/۷/۱۸
کمی اغرار آمیز... دقیقا این کتاب هم مثل کتاب آخرین دختر حرفی از نیروهای سپاه قدس زده نشد و طبیعی هم هست چون این دختران در حمایت کشور‌های اروپایی و امریکایی هستند و برای نوشتن و به چاپ رسوندن کتابشون مجبورن که اینطوری بیان کنند. نقطه ظعف دیگه این کتاب این بود که هیچ تمایزی بین مسلمانان و داعشی‌ها و قرار نداده بود همرو مثه هم میدیدو تلاش برای نشون دادن پاکی و مظلومیت ایزدی‌ها داشت حداقل توی کتاب آخرین دختر به نجاتش توسط یک سنی توجه خاصی شده بود. البته کتاب خیلی تاثیر گذاری بود و به نظرم حتما مستند A157هم ببینید. خوندن این کتاب باعث میشه خیلی از ما به نقش مهم مدافعین حرم پی ببریم قطعا اگر نبودن ما الان باید به جای این دختر داستان زندگیمون مینوشتیم البته اگر زنده میموندیم.
یاسر عزیزی
۱۴۰۱/۸/۹
سلام
در این کتاب چیز‌های بسیاری درمورد زندگی ایزدی‌ها ونوع برخورد اعراب عراق با انها متوجه شدم
از همه مهمتر در مورد رفتار وحشیانه داعش با این مردم وجنایت‌های داعش که تمام مردان را قتل عام کرده ودختران وزنان را به بردگی برده واز بچه هابرای عملیات‌های انتحاری استفاده کرده
ما ایرانی‌ها باید به
همه دنیا ثابت کنیم که اگر حاج قاسم ونیروهای سپاه قدس نبودالانداعش تمام منطقه وافریقارااشغال کرده بودیاید به همه بفهمانیم که امریکا واعتلاف انها به داعش کمک میکرد وعلیه مردم منطقه عملیات انجام میداد نجات بخش مردم از دست داعش حاج قاسم ونیروهای تحت امرش بود.
ممنون از کتاب راه
Ali Mohseni
۱۴۰۱/۸/۱۴
باسلام به همه کتابراهی‌ها من از نثر این کتاب و ترجمه خوبش لذت بردم وقایع دلخراش حادث شده برای دختران و زنان اسیرشده به دست داعش بسیار ناراحت کننده و ترسناک بود ولی حیف که حضور پرنگ نیروهای شهادت طلب شیعه به رهبری حاج قاسم سلیمانی ذره‌ای توسط نویسنده ذکر نشده بود که بنظر من مسبب فرار این دختران از و زندان داعش حضور این نیروهای جهادی مشغول شدن داعش به جنگ با آن‌ها بود یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گرامی شادی روحشان صلوات
مریم براتی
۱۴۰۱/۱/۳۱
کتاب خوبی بود و واقعا متاسف شدم برای این همه جنایت در حق جامعه مظلوم ایزدی، ولی باید بگم کتاب درباره اسلام خیلی سیاه نمایی داشت و داعشی هارو با مسلمانان یکی می‌دانست و ایزدی هارو انسان‌های پاک و دین داری قلمداد میکرد، حتی در جایی از کتاب بدگویی درباره ایران وجود داشت و اصلا به کمک‌های ایران به دولت عراق اشاره‌ای نشده بود
خاطره
۱۴۰۱/۱۱/۷
کتابی با نثری روان واطلاعات عمومی فراوان درباره ایزدی‌ها ورسم ورسوم وسنت شان وداعشی‌ها وجغرافیای عراق. کتاب رو زیاد نپسندیدم چون به نظرم خیلی جاها زیاد اغراق شده بود درباره خوبی‌های ایزدی‌ها وچطور ممکن بوداز چنگ داعشی‌ها بگریزند در حالیکه اکثرارو سر میبریدن وخشن بودند ولی اینهابهشون لگد پرانی میکردندزیاد قابل باور نبودولی اطلاعات عمومی خوبی داشت
.Ehsan rffr
۱۴۰۲/۳/۹
خواندن این کتاب برای هر ایرانی واجبه. که به تازگی خطر داعش را از سر گذراندیم و همین امروزه طالبان با عقاید اسلامی مشابه دارد به مرزهای ما حمله میکند و آرزوی فتح تهران را دارد. با خواندن این کتاب میشود فهمید در صورت رسیدن داعش به ایران و یا ورود طالبان و اشغال بخش‌هایی از خاک ایران، آنچه بر سر این دخترک آمده بر سر خواهران ما خواهد آمد.
حامد وهابی
۱۴۰۱/۷/۲۱
کتاب وقایع تکان دهنده دختری را روایت می‌کند که می‌توانست مانند بسیاری از دختران دیگر زندگی آرام و معمولی داشته باشد. از نکات برجسته این کتاب این است که چطور پیروی کورکورانه و ایدولوژی‌های دگم مذهبی فجایعی اینچنین می‌آفریند و زندگی بسیاری را نابود می‌کند.
محبوبه علیدادی
۱۴۰۱/۸/۳۰
کتاب خوبی بودمن تابه حال در مورد دینشون چیزی نشنیده بودم با این که این طور که میگفت یه جورایی نزدیک ایرانه ولی به هر حال برام جالب وعجیب بود وکتاب جوری بودکه ترقیب میشدی تااخربخونی ممنون ازکتابراه برای این کتاب عالی
محمد دهمندی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
درود، سرنوشتی که جغرافیای محل تولد برای انسان‌ها رقم میزند، باورها، اعتقادات، هنجارها و باورهای ارثی، نسل‌های بعدی را هم درگیر میکند.
گر به خود آیی به خودایی رسی، پس به خود آ
الی روحی
۱۴۰۱/۸/۱۱
باسلام
کتاب جالبی بود
خوندنش ضرر نداره
اما بعضا برخی عقاید و پایبندی تحجرآمیز به هرچیزی خودآدم به ضررش تموم میشه
بماند که اصولا هرکسی هرکاری که می‌کنه خودشوجانب حق می‌دونه...
ساناز اسدی
۱۴۰۱/۳/۱۳
یکی از بهترین کتابایی هست که طی چند روز اخیر خونده بودم. این کتاب روایتگر اسارت و زندگی ایزدی‌ها و به طور به خصوص زنان ایزدی ست.
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب دختری که از زندان داعش گریخت

برای دریافت کتاب دختری که از زندان داعش گریخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.