معرفی و دانلود کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی

عکس جلد کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی
قیمت:
۶۲۴۰۰ 43680 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی

کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی روایتگر زندگی یکی از اعضای فهرست معروف شیندلر است. لئون لایسن در این اثر پرفروش با بازگو کردن خاطراتش از روزهای تاریک جنگ جهانی دوم از نجات یافتن خود و خانواده‌اش توسط قهرمان زندگی‌اش سخن می‌گوید و تصاویر واضحی را از آن دوران سخت به نمایش می‌گذارد.

درباره کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی:

لئون لایسن (Leon Leyson) در زمان جنگ جهانی دوم و حملۀ نازی‌ها به لهستان فقط ده سال داشت. ارتش دشمن، او و خانواده‌اش را به منطقه‌ای به نام گتویی در کراکو بردند. لئون با خوش‌شانسی، مقاومت و ذکاوتش موفق شد جان خود را از سادیسم نازی‌ها به‌خصوص فرماندۀ اردوگاه کار اجباری نجات دهد. سرانجام با زیرکی و بزرگ‌مردی فردی به نام اسکار شیندلر، زندگی او و خانواده‌اش تغییر یافت. نام اعضای خانوادۀ لایسن در فهرست کارگران کارخانۀ شیندلر قرار گرفت، لیستی که بعدها به شهرت جهانی دست پیدا کرد و جان بسیاری از یهودیان اردوگاه‌های مرگ آلمان نازی را نجات داد.

کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی (The Boy on the Wooden Box) که یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز به شمار می‌رود، به شما یادآوری می‌کند که حتی در تاریک‌ترین زمان‌ها، قدرت و شجاعت نجات‌دهندۀ جان آدمی است. لایسن در کتابش خاطرات خود را به عنوان کوچک‌ترین فرد زنده مانده از حادثۀ هولوکاست که در فهرست مشهور شیندلر هم قرار داشت روایت می‌کند و از امید و عزت و نهراسیدن می‌گوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی:

- زنا فیندر (از اعضای فهرست شیندلر): کتاب را دوست داشتم و نمی‌توانستم آن را زمین بگذارم. خاطرات لایسن مرا به زمانی دیگر، جهانی دیگر برد که کودکیمان از ما دزدیده شد. جایی که یک شبه به دشمنان کشور تبدیل شدیم، تا آواره و شکنجه شویم و به قتل برسیم فقط به این دلیل که یهودی بودیم. اسکار شیندلر به جهان یاد داد که یک نفر هم می‌تواند تفاوت ایجاد کند و لئون لایسن با شریک کردن ما در زندگی و خاطراتش به حتم این تفاوت را ایجاد کرد.

- اشلی برایان (نویسنده برنده جایزه کورتا اسکات کینگ): خاطرات تراژیک رنج‌های جنگ غالباً ناگفته می‌ماند. گرچه قرار است دیگر جنگ را بررسی نکنیم، اما به شنیدن آن نیاز داریم. پس از سکوتی طولانی، لئون لایسن خاطرات خودش را از جنگ جهانی دوم نوشته است. من کهنه سربازِ آفریقایی - آمریکایی جنگ جهانی دوم هستم و از نبرد نورماندی جان به‌در بردم. داستان لئون مرا به زمانی برگرداند که هر قدم، می‌توانست آخرین قدم باشد. پسر روی جعبه چوبی، داستانی اندوهناک است که با خوش‌شانسی، ‌به التیام قلبی می‌انجامد.

افتخارات و جوایز کتاب پسر روی جعبه صوتی:

- برندۀ جایزه کریستوفر
- جزء پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز

کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های تاریخی و جنگی علاقه‌مند هستید و دوست دارید زندگی واقعی یکی از باز‌ماندگان حادثۀ هولوکاست را بشنوید این رمان برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی می‌شنویم:

اولین برداشت من از پلاشف به عنوان جهنم روی زمین هرگز تغییر نکرد. فقط یک نگاه کافی بود تا بفهمم آن جا مکانی کاملاً غریبه است. مهم نبود که زندگی در گتو تا چه حد سخت بود، حداقل آن جا جهانی آشنا به نظر می‌رسید. بله ما را مثل ماهی ساردین در چند اتاق جای داده بودند اما اتاق‌ها در آپارتمان‌های معمولی بودند. آن جا خیابان و پیاده‌رو داشت و صداهای شهر از پشت دیوارها به گوش می‌رسید.

پلاشف جهانی غریب بود و روی دو آرامستان یهودی که نازی‌ها تخریبشان کرده بودند ساخته شده بود. آن جا سترون، ملال‌انگیز و آشفته بود. قلوه‌سنگ، خاک، سیم خاردار، سگ‌های وحشی، نگهبانان خطرناک و شیطان‌صفت و تا جایی که چشم کار می‌کرد، هکتارها خوابگاه‌های یکنواخت و خسته‌کننده دیده می‌شد.

صدها زندانی در لباس‌های مندرس با شتاب از کاری به کار دیگر می‌رفتند و نگهبانان اسلحه به دست آلمانی و اوکراینی آن‌ها را تهدید می‌کردند. نگهبانان بلافاصله ما را براساس جنسیت تفکیک کردند. لخ‌لخ‌کنان به خوابگاه تعیین شده برای بخش مردان رفتم. امیدم برای یافتن خانواده‌ام وقتی بر باد رفت که فهمیدم برای مدتی نامعلوم باید آن جا بمانم. اصلاً نمی‌دانستم پدرم و دیوید کجا ممکن است باشند؟ با تنها چیز ارزشمندی که داشتم – فلاسک شیشه‌ای – میراث من از آقای لوفتیک و پتویم، داخل یکی از طبقات باریک چوبی خزیدم و دراز کشیدم. شدیداً گرسنه اما بدون میلی به غذا در اتاقی شلوغ پر از غریبه‌های مهربان، فوراً به نسیان خواب فرورفتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
43 دقیقه
قسمت اول
29 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم
20 دقیقه
قسمت چهارم
28 دقیقه
قسمت پنجم
24 دقیقه
قسمت ششم
33 دقیقه
قسمت هفتم
29 دقیقه
قسمت هشتم
20 دقیقه
قسمت نهم
30 دقیقه
قسمت دهم
32 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی
نویسنده
مترجمسودابه قیصری
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۶۲۴۰۰ 43680 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی

Mahdy_zraat
۱۴۰۲/۲/۲
سلام کتاب با سرنوشت یک پسر یهودی واتفاقات هولناک جنگ جهانی دوم که بر سر خانواده ودیگر یهودی‌های اروپا امده ادامه و تاثیرات مخرب بعد جنگ که اینده پسر یهودی میاید تمام میشود در کل برای من اطلاعات زیادی داشت وازگوش کردن لذت بردم ومفید بود
اگر فیلم فهرست شیندلر را دیده باشید باز هم کتاب جذابتر و با را
زوایای دیگر اتفاقات شرح میدهد
از اقای عمرانی تشکر میکنم که در این کتاب هم هنرنمایی کردن وترجمه خوب کتاب هم بی اثر نبوده
انتخاب موزیک بجا وحرفیه‌ای بود با تشکر از کتابراه وعوامل
مریم جعفری
۱۴۰۲/۷/۱۲
کتاب بسیار زیبایی که برای درک بهتر آن باید اول فیلم فهرست شیندلر رو ببینید. این کتاب حکایت دردها و رنج‌ها و استقامت یهودیان در واقعه‌ی هولوکاست بوده و در نهایت بیشتر از پیش به این جمله اعتقاد پیدا میکنیم؛ پایان شب سیه سپید است...
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۹/۲۸
کتاب جالبی بود. من به موضوعات جنگ جهانی دوم علاقه زیادی دارم و گوش دادن به این کتاب به اطلاعاتم بیشتر اضافه کرد.
saeed sharifi
۱۴۰۳/۱/۳
به اعتقاد من یکی از جذاب ترین ژانر‌ها نوشتن اتفاقات تاریخی به شکل داستان هست و این کتاب هم از بهترین ها است.
فاطمه اسلامی
۱۴۰۱/۷/۱
کتاب رادوست داشتم وبه دیگران پیشنهادمی کنم البته کتاب خواندن سلیقه ایست
فیروزه میررضوی
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
این داستان با صدای استاد رضا عمرانی دو چندان زیباتر شد.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی

برای دریافت کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.