معرفی و دانلود کتاب در جستجوی صلح و عدالت: مقالات و اشعاری از ولتر - ویکتور هوگو - آدرین دانست - لافونتن

عکس جلد کتاب در جستجوی صلح و عدالت: مقالات و اشعاری از ولتر - ویکتور هوگو - آدرین دانست - لافونتن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی صلح و عدالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی صلح و عدالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی صلح و عدالت: مقالات و اشعاری از ولتر - ویکتور هوگو - آدرین دانست - لافونتن

کتاب در جستجوی صلح و عدالت مجموعه‌ای از مقالات درباره‌ی آثار و اشعار برخی از نویسندگان و ادیبان قرن‌های هفدهم تا نوزدهم میلادی، همچون ولتر، ویکتور هوگو، ژان دو لا فونتن و آدرین دانست است که با موضوع صلح جهانی و برقراری عدالت نوشته شده‌ و توسط محمد ترابی گردآوری، بازنویسی و ترجمه شده‌اند. مطالب این کتاب اغلب در زمان جنگ و اشغال کشورها توسط نیروهای نظامی و فجایعی که به بار آورده‌اند نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب در جستجوی صلح و عدالت

یکی از رویکردهای نویسندگان بزرگ و ماندگار جهان ترویج صلح، آزادی و نوع‌دوستی و مخالفت همه‌جانبه با جنگ، نابرابری و خون‌ریزی بوده است. نویسندگان نامداری همچون تولستوی با پدید آوردن آثاری مانند «جنگ و صلح» به‌عنوان طلایه‌دار صلح جهانی مطرح شدند؛ تا آن‌جا که تولستوی چند بار نامزد جایزه‌ی صلح نوبل نیز شد. اهالی فرهنگ، به‌ویژه نویسندگان و شاعران، با وجود آن‌که سلاحی جز قلم خود نداشته و ندارند، اما گاهی اوقات در جدال با نابرابری و جنگ بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را شکست داده‌ و پیام‌آور آزادی و صلح بوده‌اند. این رویکرد در نویسندگان قرون گذشته و در زمانی‌ که جنگ‌ها و اشغال‌های نظامی بیشتر رواج داشت برجسته‌تر و قدرتمندتر نیز بوده‌اند.

کتاب در جستجوی صلح و عدالت نوشته و ترجمه‌ی محمد ترابی، مجموعه‌ای از مقالات و آثار ادبی چند تن از نویسندگان بزرگ است که با موضوع صلح و عدالت نوشته شده‌اند؛ نویسندگان این مطالب که هر یک از نویسندگان نام‌دار و اثرگذار زمانه‌ی خود بوده‌اند با وجود غلبه‌ی فضای جنگ و نابرابری در جهان، با پدید آوردن آثاری لطیف و ارزشمند توانسته‌اند از دردهای مشترک بشری در زمانه‌ی خود بکاهند؛ این آثار تا آن‌جا اثرگذار و ماندگار بوده‌اند که وقتی امروز نیز به آن‌ها نگاه می‌شود، همچنان دارای ارزش‌های ادبی هستند و در دوران معاصر نیز کاربرد دارند.

محمد ترابی در این کتاب بر اشعار و آثاری از ویکتور هوگو (Victor Hugo)، ولتر (Voltaire)، لافونتن (Jean de La Fontaine) و آدرین مقالاتی نوشته. متن اصلی برخی از این اشعار و نوشته‌ها نیز در کتاب آمده است. نقطه‌ی تمرکز و مشترک همه‌ی این نوشته‌ها ستایش صلح و عدالت و پیکار با جهل، جنگ و نابرابری است؛ بخشی از این آثار در دورانی نوشته شده‌اند که برخی رهبران جنگ‌طلب و استعمارگر جهان، با هر فتح و پیروزی به عملکرد خود افتخار می‌کردند، اما این نویسندگان با شجاعت و نوآوری این فتوحات را به چالش کشیده و از جهانی آرام و زیبا سخن گفته‌اند که در آن نه‌تنها جنگ و اشغال مزیت به حساب نمی‌آید، بلکه امری مذموم و ضد انسانی محسوب می‌شود.

کتاب در جستجوی صلح و عدالت که توسط محمد ترابی گردآوری، تدوین و ترجمه شده است، حاوی مطالبی است که گاه با زبان طنز و نیش‌دار بیان شده‌اند. در این میان نوشته‌های ولتر و لافونتن درون‌مایه‌ی طنز بیشتری دارند؛ همچنین با توجه به فضای اختناق اجتماعی در زمان پدید آمدن برخی از این آثار، در برخی از آن‌ها از نمادگرایی و تمثیل استفاده شده است. به‌عنوان‌مثال در اثری از لافونتن، حیوانات در جایگاه مقام‌هایی چون شاه، کشیش، قاضی و فرد مجیزگو قرار داده شده‌اند تا نویسنده بهتر بتواند مضامین ضدّجنگ و برابری‌طلبانه را به رشته‌ی تحریر درآورد.

کتاب در جستجوی صلح و عدالت را انتشارات پرتا قلم منتشر و به بازار کتاب عرضه کرده است.

کتاب در جستجوی صلح و عدالت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات قرن‌های هفدهم تا نوزدهم میلادی، به‌ویژه افرادی که به کتاب‌های ادبی فرانسه علاقه‌مند هستند مناسب است و پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب در جستجوی صلح و عدالت می‌خوانیم

در همه حکایات و روایات ولتر که در آن‌ها محور داستان "صدیق" است، داستان‌ها به صورت معماگونه و مبهم بیان می‌شود که حس کنجکاوی خواننده را مدت زمان درازی برمی‌انگیزد و به اندیشه وا می‌دارد و تا پایان جز با اعمال هوش و دانش قهرمان آن داستان نتیجه‌ای به دست نمی‌آید. راه سپرده‌شده با قلم آتشین و آزاردهنده و بیدارگر ولتر که مخاطب آن شاهان، درباریان چاپلوس و انتشار دستان‌های طنز و هجو علیه مالیات‌چی‌ها و دارائی‌ها، متدیّنان کلیساها روش سیاسی و اخلاقی عمومی مردم است. هنر زنده کردن و زنده نگاه داشتن مستمر. فایده این کار یعنی به صراحت و آشکارا جنبه‌های مسخره و هجو آن‌ها را در معرض دید مردم قرار دادن و روش نیش‌زننده و آگاه‌کننده روح و روان انسان‌ها که روش دائمی ولتر است. پادشاه خواست او را ببیند و از او بشنود و آنچه را که صدیق ارزش می‌نهاد شناخت. پس به دانش او اعتماد نمود و او را دوست خود قرار داد.

ارزش نهادن پادشاه به او و خودمانی شدنش، صدیق را تحت‌تاثیر قرار داد. او پیوسته شب و روز تحت‌تاثیر بدبختی کشیده خود از نیکی‌های معبدر بود. با خود اندیشید: " من که از پادشاه خوشم می‌آید آیا از نابود‌شدگان نخواهم بود و آیا پادشاه را از دست نخواهم داد؟ " در این هنگام او نمی‌توانست نوازش‌های اعلی‌حضرت را نادیده بگیرد زیرا باید پذیرفت که نابوسان پادشاه سراندیب، فرزند نوساناب، فرزند نابوسان، فرزند سانبوسان یکی از بهترین شاهزادگان آسیاست. (شاید اشاره طنز ولتر به شجره نسب های جعلی که در خاورمیانه سبب امتیاز بوده و هنوز هم ادامه دارد، باشد) این شاهزاده نیکو نسب که هنگامی‌که از او سخن می‌گویند مشکل است او را دوست نداشته باشند، همیشه مورد ستایش بود و همیشه فریب خورده و دارائی‌اش از سوی همان ستایشگران به غارت رفته بود.متصدی جمع مالیات و درآمدهای عمومی‌جزیره سراندیب، این فرمان را در کمال امانت همیشه به هموندان و همگنان خود ابلاغ می‌نمود و آنان فرمان را به اجرا در می‌آوردند و پادشاه، خود نیز می‌دانست.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
صدیق
پایکوبی
آزمایش تاثیر محیط اجتماعی بر اخلاق
پدر روحانی با درویش
رژیم حکومت سلطنتی نیک اندیش و روشنگر در چین
سوزاندن کفار در آتش
کاندید: سرباز
ظهور سنت کوکوفن
تغییرات قضایی
آندره دستوش در سیام
شام خوردن
گذرگاه رودخانه راین
گندم و زبانزدهای مربوط به آن
خداوند
انسان
داوران روز جزا و مجرمان
بیماری ژزوئیت برتیه و ارتباط آن با مرگ
عهدنامه آزادی مذهبی
مناجات نامه
سیاهان سورنیام
بایستی باغ خودمان را کشت و کار کنیم
نامه به ژان ژاک روسو
درباره مجلس قانون‌گذاری - گزینستان
ولتر در مقابل اندیشه‌های پاسکال
گفتگو با انسان‌ها
بالاپوش (شنل) پادشاهی
بالاپوش (شنل) پادشاهی
ترجمه اصل سروده مانتو امپریال
هنگامی‌که انگلیسی‌ها و فرانسویان کشور چین را اشغال کردند
فرماندهان نظامی‌چین با کلاه‌های پر طاووس
خشم امپراتور
سیاست چینی‌ها
کمین تاتارها
گروگان‌های سربریده به دست چینی‌ها
قصر تابستانی امپراتور
عکاس جلّاد نیست
آیین خاکسپاری شیر (شهبانوی جنگل)
جانوران طاعون زده جنگل
شیرفروش و ظرف شیر
اتحاد و هم‌پیمانی موشان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی صلح و عدالت: مقالات و اشعاری از ولتر - ویکتور هوگو - آدرین دانست - لافونتن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-98690-6-2
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی صلح و عدالت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی صلح و عدالت

برای دریافت کتاب در جستجوی صلح و عدالت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.