معرفی و دانلود کتاب در قفل شده

عکس جلد کتاب در قفل شده
قیمت:
۳۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در قفل شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در قفل شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در قفل شده

کتاب در قفل شده، رمانی خواندنی در ژانر معمایی و جنایی است که توسط فریدا مک فادن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، به رشته‌ی تحریر درآمده و ماجرای جنایت‌های یک مرد محترم را از زبان فرزندش بیان می‌کند. مردی که پشت نقابِ شهروندی وظیفه‌شناس و قانون‌مدار، چهره‌ی یک قاتل سریالی را پنهان دارد و در زیرزمین خانه‌اش بدن دست‌کم هجده زن را در طی بیست سال مثله و مخفی کرده است.

درباره‌ی کتاب در قفل شده

یک درِ همیشه قفل شده، مانند تمام آن درهایی که در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌ایم. وجود دری که همیشه قفل است، شاید موضوع چندان مهمی هم به نظر نیاید. شاید یک انبار خاک خورده پر از وسایل به‌دردنخور باشد، شاید هم اتاقی پر از رمز و راز و برملاکننده‌ی رازهایی مگو، اما به هر صورت تخیل و کنجکاویِ ذهن‌های بیدار را همیشه قلقلک خواهد داد.

ماجرای کتاب در قفل شده (The Locked Door) به بیست‌وشش سال پیش برمی‌گردد. خانواده‌ی نیرلینگ بی‌خبر از همه جا در حال گذران زندگی بودند تا زمانی که یک در قفل شده باز شد و زندگیِ این خانواده را برای همیشه تغییر داد. آرون نیرلینگ، یک مرد محترم، یک پدر مهربان و همسری اهل خانواده بود که هرگز در زندگی‌اش به کوچک‌ترین بی‌قانونی و خلافی دست نزد، اما ناگهان مشخص می‌شود که رازی بزرگ را پشت در بسته‌ی کارگاه زیرزمینی‌اش پنهان کرده است! روزی که آن در گشوده و راز هولناکش برملا شد ، مردم شهر آرزو می‌کردند که کاش هرگز این مردم محترم را نمی‌شناختند. با باز شدن آن در شوم، بقایای جسد زنی بیست‌وپنج ساله کشف شد و ماجرا در همین جا خاتمه نیافت.

معرفی و دانلود کتاب در قفل شده

استخوان‌های هفده زن دیگر نیز در صندوق موجود در زیرزمین پیدا شد. زن‌هایی که بیش از ده سال و حتی شاید بیست سال از گم شدنشان می‌گذشت. این کشف، نقاب وظیفه‌شناسی را از چهره‌ی آرون نیرلینگ کنار زد و او را به یکی از مخوف‌ترین قاتل سریالی‌های تاریخ تبدیل کرد. نگران نباشید! هنوز وارد داستان اصلی نشده‌ایم. ماجرای اصلی ده سال بعد از این دستگیری و اجرای حکم حبس ابد آرون نیرلینگ آغاز می‌شود. از نسل بعدیِ خانواده‌ی او؛ یعنی فرزندش. فرزندی که او را یک دیوانه، یک هیولا می‌نامد.

کتاب در قفل شده، تریلری دیگر از قلم جذاب و پرکشش فریدا مک فادن (Freida McFadden)، نویسنده‌ی مشهور و پرفروش آمریکایی است. رمانی در ژانر معمایی و جنایی و با رویکردی روانشناختی که آنقدر ماهرانه ذهنتان را درگیر می‌کند، قطعا سرجایتان میخکوب می‌شوید. همانطور که گفتیم، داستان کتاب از زبان فرزند این قاتل سریالی بیان می‌شود. رخدادهای حال و خاطرات گذشته دائماً در هم می‌پیچیند و روایت، میان حال و گذشته در رفت و آمد است که همین مسئله بر جذابیت قلم فریدا مک فادن می‌افزاید و رازها و تروماهای ذهنی نورا را واضح‌تر به تصویر می‌کشد.

ده سال بعد از دستگیری آرون نیرلینگ و حبس او در یک زندان فوق امنیتی، دختر او نورا، جراح حاذقی شده است که برای داشتن یک زندگی معمولی، ابعاد زیادی از زندگی‌اش را از دیگر پنهان می‌کند. نورا دائماً با مسئله‌ی پدرش در جدال است و تلاش برای فراموشی، فایده‌ی چندانی برایش ندارد. هیچ کس نمی‌داند که او دختر همان قاتل سریالی بی‌رحم است، به جز یک نفر. و در اثر اتفاق ناگواری، این شخص، پای نورا را به ماجرایی باز می‌کند که شاید بی‌انصافی در حق آدمی همچون نورا باشد!

کتاب در قفل شده، رمانی خوشخوان و مهیج است که توسط مریم علیزاده میلانلو به فارسی برگردانده و به کوشش انتشارات کتاب کوله پشتی به انتشار رسیده است.

کتاب در قفل شده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های ژانر معمایی و جنایی و همچنین خوانندگان کتاب‌های فریدا مک فادن پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب در قفل شده می‌خوانیم

صبح روز بعد ساعت شش از خواب بیدار می‌شوم. همه در خانه خوابند. من هم دیشب زیاد نخوابیدم، بیشتر در جایم غلت ‌زدم. بعد از نوشیدن آن‌همه آب باید دست‌شویی هم می‌رفتم. اما این تنها دلیلی نبود که نمی‌توانستم بخوابم.

وقتی به طبقه‌ی پایین می‌روم، اولین کاری که می‌کنم امتحان کردن درِ زیرزمین است که مثل همیشه قفل است.

به درِ قفل‌شده خیره می‌شوم. شاید تمام آن چیزها را تصور کرده‌ام. پرسه زدن در زیرزمین. قفس گوشه‌ی آن. صدای جیغ خفه‌ای که از داخل قفس می‌آمد. بوی گندیده‌ای که در تک‌تک شکاف‌های آنجا رسوخ کرده بود. گوشم را به در فشار می‌دهم. چیزی نمی‌شنوم. حتی بوی پوسیدگی هم ظاهراً از بین رفته است و حالا دوباره فقط بوی اسطوخودوس می‌آید. به اتاق ‌نشیمن می‌روم و روی کاناپه ولو می‌شوم و کنترل را برمی‌دارم و تلویزیون را روشن می‌کنم. این بار شبکه‌ی خبر را تماشا می‌کنم.

حدوداً بعد از بیست دقیقه خبری پخش می‌شود. مندی جوهانسون بیست‌و‌پنج‌ساله‌ی اهل سیاتل از یک هفته و نیم گذشته گم شده است. نامزدش گزارش کرده که او بعد از اینکه شب برای دویدن از خانه خارج شده برنگشته است. از آن موقع هم هیچ‌کس از او خبر ندارد، اما تحقیقات ادامه دارد.

بعد تصویر مندی جوهانسون روی تلویزیون نقش می‌بندد. او واقعاً زیباست. پوست شیری‌رنگ با چشم‌های آبی درشت و موهای بلند تیره دارد. در عکس نصفه‌ونیمه می‌خندد و آدم خوبی به نظر می‌رسد.

چشم‌هایم را می‌بندم. هنوز می‌توانم به یاد بیاورم که وقتی ملافه را از روی قفس درون زیرزمین کشیدم آن چشم‌های آبی‌ چطور به بیرون نگاه می‌کردند.

رؤیا نبود. بود؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در قفل شده
نویسنده
مترجممریم علیزاده میلانلو
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-461-602-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در قفل شده

Khodamokhodam Kh
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خطر افشای داستان! از بین کتاب‌هایی که از فریدا مک فادن خوندم بخش دی از همه‌اش جذاب‌تر و پرهیجان تر بود. این کتاب هم مثل بقیه کتاب‌ها ژانر وحشت و جنایی داشت. فریدا خانم خیلی در توصیف صحنه‌ها و القای ترس کارش درسته. مترجم هم الحق و الانصاف خوب ترجمه کرده و ان حس رو خوب ترجمه کرده. داستان در مورد دختر یک جنایتکار و قاتل زنجیره‌ای هست که مثل پدرش نیست ولی همیشه این ترس رو داره که ژنتیکش باعث بشه مثل پدرش بشه. دوباره پس از سالها قتل‌هایی مثل همان‌ها که پدرش انجام داده تکرار میشه و او به پسری که تازه باهاش آشنا شده شک میکند بعد به شریکش شک میکند و دست آخر خیلی ماهرانه صحنه طوری چیده میشه که می‌فهمه منشی‌اش خواهرشه و ان پشت همه این قتل‌ها است. ویژگی مثبت کارهای خانم فریدا صحنه پردازی و پرداخت خوب به شخصیت اصلی رمان‌هایش هست و این که طوری داستان رو می‌چینه که پیچیدگی داستان از بین نره و در اخر شما غافلگیر میشید از این که مسبب اصلی کس دیگه‌ای یا نقشه‌ها از کسی هست که هیچ فکرش رو نمیکنید. این باعث جذابیت و گیرایی کارهای ایشون شده. خلاصه که بخوانید و لذت ببرید.
M.s
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این چندمین کتاب بود که از مک فادن خوندم خیلی خوب بود مثل کتاب های قبلیش نمیتونستم کتاب رو زمین بگذارم اولش که دیدم کتاب از دید دختری نوشته شده که پدرش قاتل بوده ان هم قاتل سریالی بیش از حد هیجان زده شدم چون تا به حال کتابی نخوندم که از دید فرزندان یک قاتل باشه و این برایم خیلی جالب و جذاب بود و که خیلی دوست داشتم مک فادن بیشتر راجع به مشکلات دختر در اجتماع می پرداخت زجرهایی که با خاطر پدرش متحمل میشد یا بیشتر راجع به بعد از قتل و رفتار دیگران با دختر می نوشت ولی در همین حد هم برای من جذاب بود و البته توقع داشتم با اتفاقاتی که برای دختر میافته در پایان داستان کمی وحشت زده میشد یا استرس می گرفت ولی خیلی عادی برخورد میکرد و با تمام این تفاسیر باز هم کتاب جذابی بود
آرزو هاتفی
۱۴۰۲/۱۱/۵
ابتدای داستان کمی جذابیتش کم بود ولی طبق معمول کارهای این نویسنده پر از غافلگیری بود و تا آخر داستان نمیشد حدس زد چه خبره با وجود این که در طول داستان سر نخ‌هایی رو به خواننده میده ولی نمیشه حدس زد نویسنده داستان چه چیزی برایت در نظر گرفته و قراره چه جوری غافلگیرت کنه واقعا هر کدوم از کتاب های این نویسنده رو خریدم در ابتدا کمی حوصلم سر رفت و با حوصله خوندم ولی از یک جایی به بعد دیگه نمیشد کتاب رو زمین بگذارم اغراق و کلیشه نداره با وجود این که فکر میکنی در ابتدای داستان خیلی کلیشه‌ایه خلاصه که این از ان کتاب ها است که باید صبور باشی و نه تنها از روی جلد بلکه حتی از روی نسخه نمونه هم نمیتونی قضاوتش کنی
Afsaneh aram
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
من کتاب خدمتکار رو هم فریدا مک فادن خوندم و با این که ان هم خیلی درخشانه اما از لحظه‌ای که این کتاب رو شروع کردم لحظه‌ای نتونستم بی خیالش بشوم و در ۲۴ ساعت تمومش کردم، این قدر داستان کشش فوق العاده‌ای داره و ان قدر تمام اتفاقات پیش بینی نشده پیش میاد که هر سطر شاهد یک سورپرایز جدید هستید. شخصیت‌های داستان جوری با هم مرتبط هستند که تا وقتی از جنبه‌های مختلف از زبون خودشون داستان رو روایت نکنند اصلا نمی‌تونید حدس بزنید شخصیت اصلی کیه و مهم‌ترین اتفاقی که براش افتاده چیه!
book's bff
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
به جرئت میتونم بگم این کتاب واقعا فوق العاده بود! از اول داستان تا پایانش تمام اتفاقات جذاب و غیر قابل پیش بینی بودند و شما حتی با جمله اخر کتاب هم شوکه می شوید پایانش جوری بود که واقعا نیازمند فصل دومه و بی صبرانه منتظرم این کتاب جلد دیگری هم ازش بیاد (شاید). به نظر من اگر یک کتاب دیگه قبل از این کتاب بود که بیست و شش سال پیش نورا رو دقیق تر و گسترده تر برای ما توضیح بده عالی تر هم میشد و خوب پیشنهادش میکنم صد‌در‌صد ممنون از نشر نون و مترجم عزیز
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
من به عنوان یکی از طرفداران ژانر پلیسی، معمایی که کتاب‌های جنایی زیادی رو خواندم از خواندن این کتاب خیلی لذت بردم. فریدا مک فادن چندین کتاب در این ژانر نوشته که همه اونها رو خواندم و به جرات می‌تونم بگم این کتاب بهترین اونهاست. با اینکه داستان تکراری بود ولی از جذابیت‌های اون کم نشده بود، روش روایت داستان و پایان غافلگیر کننده‌اش و ترجمه خوب اون همه و همه عالی بودند، ممنون از کتابراه
•نسرین‌طلا•
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
دومین کتابی هست که از فریدا مک فادن می‌خونم؛ واقعا محشر بود. غیر قابل پیش‌بینی و هیجان‌انگیز. با شروع جذاب و پایان غافلگیرکننده
قلم نویسنده طوری هست که میذاره شما حدس هایتان را بزنید و بعد خیلی حرفه‌ای باعث میشه شوکه بشید. ترجمه خیلی خوب و روان بود.
کوتاهی فصل‌ها هیجان خواننده رو قطعا بالا می‌بره که نویسنده این ترفند رو به خوبی به کار برده.
Mint chocolate
۱۴۰۳/۱/۶
من اثر بخش D مک فادن رو هم قبلا خونده بودم. کتاب‌ها این نویسنده تقریبا خط سیری یکسانی داره اما قطعا نحوه نگارش و چینش داستان جذابه و حین خوندن باعث خستگی نمیشه که بخوای کنارش بذاری
تنها نقدی که وارده نتیجه داستان به نوعی سرباز بود و به صورت قطعی نمی‌شد نتیجه گرفت که خب بعد از خوندن یه داستان جنایی این خواننده کتاب رو اذیت میکنه کمی.
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
از جذابیهای نویسندگی مک فادن این هست که تا لحظات آخر کتاب حدس اینکه چه کسی گناهکاره واقعا سخته و به‌نظرم هنرمندی میخواد که یک موضوع تکراری رو به یک اثر جذاب و پرکشش تبدیل کنی
کتاب در مورد دکتر جراح موفقیه که خانواده ش گذشته خوبی نداشتن حالا مجبوره با اسم جدیدی از خودش و شغلش محافظت کنه برای این کار تا کجا جلو میره؟!
Navid Motamedi
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب جالبی بود تا حدی چندین فیلم شبیه این داستان ساخته شده.. تقریبا غیر قابل پیش‌بینی هست و هیجان خوبی داره.. ترجمه روانی داره و داستان خدب پیش میره و از حاشیه و آب بستن به داستان پرهیز شده.. کتاب رو برای کسانی که مدتها از مطالعه دور بودن و میخوان با مطالعه آشتی کنن و خودشون رو عادت به مطالعه بدن مناسب میدونم
شهرزاد قیطاسوند
۱۴۰۲/۱۰/۷
اگر طرفدار ژانر جنایى، معمایى و رازآلود هستید، پیشنهاد میکنم حتمًا این کناب را بخوانید، من اکثر کتابهاى فریدا مم فادن رو خونده‌ام ولى این یکى میتونم بگم بهترینشون بوده، من که در یه روز و نیم کتاب رو تموم کردم، یعنى وقتى شروع به خواندن میکنید کنار گذاشتنش سخته
imahsisa
۱۴۰۳/۱/۱۳
اگر به ژانر جنایی معمایی علاقه دارید حتما این کتاب پیشنهاد میکنم. به نظر من این کتاب از بخش دی خیلی بهتر بود. ترجمه‌ی خوب و روانی داشت، از همون اول حس کنجکاوی تون بر می‌انگیزه و نمی‌تونید کتاب زمین بزارید. پایان غافلگیر کننده و هیجانی داشت.
م.ح
۱۴۰۲/۱۰/۵
سلام. کتاب خوبی بود. پایان غافلگیرانه‌ای داشت. بنده کلا به کتابهای جنایی علاقه‌مندم. ای کاش دوستان کتابخوان در نظراتی که پیرامون کتاب‌های خوانده شده می‌دهند، به داستان کتاب اشاره نکنند تا خواندنش برای دیگران هم، جذاب باشد.
Ma.Esmaeily
۱۴۰۳/۱/۲۳
مثل بقیه رمان هایش پایانی شگفت انگیر و غافلگیر کننده داشت، من بیشتر کتاب های این نویسنده را خونده ام و از همه اون ها خوشم اومده، چون در همه اون رمان ها نمیتونستی حدس بزنی که با چه پایانی مواجه میشی. واقعا این نویسنده را تحسین می کنم
النازازاد
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کتاب در کل یه نگرش دیگه از انجام قتل توسط آدمها رو نشون میده، حتما نباید مسائل حل نشده روانی داشته باشی تا قاتل بشی، ممکن فقط قصدت لذت باشه، اگر بخوام امتیاز بدم چهار خوبه چون هنوز از این نویسنده توانا کتاب خدمتکار واسم اون بالاست.
مشاهده همه نظرات 92

راهنمای مطالعه کتاب در قفل شده

برای دریافت کتاب در قفل شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.