معرفی و دانلود کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

عکس جلد کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

کتابخانه‌ی خانه‌ی اجتماعات هاتوری و کتابداری به نام سایوری کماچی، نقطه‌ی مشترک پنج شخصیت کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد هستند. این رمان میچیکو آئویاما در فهرست بهترین کتاب‌های سال 2023 روزنامه‌ی تایمز قرار گرفته و داستانش حول محور کسانی می‌چرخد که می‌خواهند زندگی خود را تغییر دهند؛ اما نمی‌دانند چگونه. تااینکه به کتابداری برمی‌خورند که سؤالی ساده اما مهم از آن‌ها می‌پرسد: «دنبال چی می‌گردین؟»

درباره‌ی کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که برای بهتر شدن حالتان به کتاب‌ها پناه ببرید، در دنیایی به‌جز دنیای خودتان غرق شوید، به مکاشفه‌ای عمیق برسید و مسیرتان را مشخص‌تر کنید؟ شخصیت‌های کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد (What You Are Looking for is in the Library)، سرگشته و سردرگم به‌دنبال جایی هستند که دوباره خودشان را در آن پیدا کنند و ناگهان با کتابخانه و کتابداری عجیب روبه‌رو می‌شوند که راه زندگی‌شان را عوض می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

سایوری کماچی از آن شخصیت‌هایی است که در نگاه اول همه را گیج می‌کند. وقتی به او نگاه می‌کنید، زنی تنومند و رنگ‌پریده را می‌بینید که احتمالاً حدود 50 سال دارد و همواره مشغول نمدبافی دیده می‌شود. او با صدایی مهربان، آرامش‌بخش و کمی تحکمی، سؤالی را می‌پرسد که احتمالاً شما را هم به فکر فرو خواهد برد: «دنبال چی می‌گردین؟» او با مراجعان کتابخانه وارد گفت‌وگویی نسبتاً دوستانه می‌شود، از آن‌ها می‌پرسد که چه کتابی می‌خواهند و سپس با سرعتی باورنکردنی دستانش را روی کیبورد حرکت می‌دهد، ورق کاغذی را پرینت می‌گیرد که نام چند کتاب در آن‌ها نوشته شده و درنهایت یک اسباب‌بازی عجیب نمدی به همه هدیه می‌کند. بی‌بروبرگرد در لیست کتاب‌های پیشنهادی خانم کماچی، نام یک کتاب عجیب به چشم می‌خورد که هیچ سنخیتی با شخصیت مراجعه‌کننده ندارد؛ اما چرا چنین کتابی در فهرست قرار دارد؟ منظور خانم کماچی از حرف‌ها، کارها و هدیه‌ی نمادینش چیست؟

میچیکو آئویاما (Michiko Aoyama) در هر فصل از کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد، زندگی یک نفر را روایت می‌کند. هر کدام از این شخصیت‌ها از نظر سنی، کاری و تحصیلی با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما یک چیز مشترک دارند: سرگشتگی. دختری که از شغل خودش در یک فروشگاه بزرگ ناراضی است و می‌خواهد با یادگیری اکسل مسیر حرفه‌ای‌اش را تغییر دهد، مردی که حسابدار یک تولیدی مبلمان است اما قصد دارد با نامزدش کسب‌وکاری جدید راه بیندازد، زنی تازه‌مادرشده که بعد از زایمان کار سابق خود را از دست داده و شغل جدیدش را دوست ندارد، مردی جوان و بیکار که عاشق مانگاست و سرانجام مردی که به‌تازگی بازنشسته شده و به نظر می‌رسد که دیگر هیچ چیز در زندگی‌اش تازگی ندارد.

معرفی و دانلود کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

میچیکو آئویاما هر پنج فصل را از نگاه اول شخص مفرد روایت می‌کند و به مخاطبانش اجازه می‌دهد که با قهرمان هر داستان از نزدیک آشنا شوند. این‌چنین افکار، ترس‌ها، تردیدها، آرزوها و اهداف هر شخصیت را بهتر درک می‌کنید و خودتان را جای هر کدام می‌گذارید. کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد،‌ نامه‌ای عاشقانه برای کتاب‌هاست؛ این اشیاء بی‌جان که سرشار از لذت، الهام، عشق و دانش هستند.

نقاشی‌هایی که در ابتدای هر فصل رمان در کتابخانه پیدایش خواهی کرد می‌بینید، حاصل کار آنا موریسون در نسخه‌ی انگلیسی است. اگر می‌خواهید به توکیوی امروزی بروید، این کتاب میچیکو آئویاما را با ترجمه‌ی مژگان رنجبر بخوانید که خودش نیز به فرهنگ مردم ژاپن علاقه‌ای ویژه دارد. انتشارات کتاب کوله‌پشتی این کتاب را به‌تازگی روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

  • قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب سال 2023 تایمز
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب پرفروش ژاپن در سال 2021
  • کتاب پرفروش تایمز در سال 2023
  • ترجمه به 20 زبان

نکوداشت‌های کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

  • کتاب آئویاما جذابیتی اندوهناک اما امیدوارکننده دارد. رمان در کتابخانه پیدایش خواهی کرد آن‌قدر حالتان را خوب می‌کند که آن را به همه پیشنهاد می‌کنید. (Mail on Sunday)
  • این کتاب باعث می‌شود احساس کنید هر چیزی در زندگی ممکن است. (Daily Mail)
  • کتابی گیرا! (Sunday Post)
  • اگر می‌خواهید ببینید شخصیت‌های ساکن توکیوی امروزی چگونه معنای زندگی را پیدا می‌کنند، رمان در کتابخانه پیدایش خواهی کرد را بخوانید. (Japan Times)
  • میچیکو آئویاما به خوبی جادوی توصیه‌ی کتاب به دیگران را تصویر می‌کنید. کتابی پر از جذابیت که راحت خوانده می‌شود. (Culture Fly)
  • رمانی دوست‌داشتنی که میچیکو آئویاما در آن به قدرت کتاب و کتابخانه ادای دین کرده است. (Irish Times)

کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتابخوانی علاقه‌مندید و به جادوی کتاب‌ها باور دارید، رمان در کتابخانه پیدایش خواهی کرد را بخوانید.

در بخشی از کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد می‌خوانیم

بیش از سیزده سال از زندگی حرفه‌ای‌ام را وقف میلا کرده بودم. سپس باردار شدم که گرچه جای تعجب داشت، غیر‌منتظره نبود. در آن هنگام سی‌وهفت سال داشتم و از گذر زمان آگاه بودم، پس این خبر را به فال نیک گرفتم. فکر می‌کردم داشتن فرزند در آن سن خوب است و در آینده از هرگونه خطری برای سلامتی‌ام می‌کاهد. قصد داشتم هرچه زودتر برگردم سر کارم تا احتمال هرگونه خطری را برای شغلم نیز کم کنم.

انکار نمی‌کنم که در آغاز اندکی در بی‌اهمیت جلوه ‌دادن بارداری‌ام اغراق کردم. ‌جز سردبیر به کسی چیزی نگفتم، چون نمی‌خواستم با من متفاوت رفتار شود، تا اینکه دوازده هفته از بارداری‌ام گذشت. در خفا، با حالت تهوع صبحگاهی می‌ساختم و با مقادیر بسیار زیادی آدامس نعنایی، سخت در تلاش بودم بر خواب‌آلودگی شدیدِ ناشی از تغییرات هورمونی‌ام غلبه کنم. وقتی شکمم آن‌قدر بزرگ شد که دیگر نمی‌شد پنهانش کرد و وضعیتم را اعلام کرده بودم، باز هم به‌شدت می‌کوشیدم که حواسم باشد کسی در کار کردن با من، به این علت که باردارم، دچار مشکل نشود.

درست تا آخرین ماه کار کردم و در ژانویه فرزندم را به دنیا آوردم. سپس چهار ماه بعد برگشتم سر کارم، به‌رغم اینکه سزاوار چهارده ماه مرخصی زایمان بودم. مصمم بودم هرچه زودتر برگردم، حتی اگر معنی‌اش گذاشتن فوتابای سه‌ماهه در مهدکودک بود. البته کمی مردد بودم، اما حس می‌کردم چاره‌ای ندارم جز اینکه هرچه سریع‌تر پشت میز کارم برگردم. در نخستین روز بازگشتم به سر کار، طبیعی بود که یک‌راست به بخش میلا بروم. همکارانم به‌گرمی از من استقبال کردند، اما متوجه دستپاچگی نامحسوسی در لحنشان شدم که باعث حیرتم بود. وقتی سردبیر من را به دفترش فراخواند، دلیلش را فهمیدم. در حال راهنمایی‌ام به اتاق کنفرانس گفت: «خانم ساکیتانی، می‌تونم باهاتون صحبت کنم؟» ناگهان همان‌جا از انتقالم به بخش منابع اطلاعات آگاه شدم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد
نویسنده
مترجممژگان رنجبر
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-461-645-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

M
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
از نظر من همیشه کتاب‌های آسیای شرقی پیام مهمی رو راجب زندگی به ما میدن این کتابم مثل کتاب‌های دیگه ادبیات ژاپن و کره دوست داشت مسائلی رو در رابطه با افراد شاغل مطرح کنه. کتاب در کل ۵ فصل داره و توی هر فصل به زندگی یکی از شخصیت‌ها پرداخته‌ که در رابطه با شغل و زندگی و تعادل بین این دو مورد دچار مشکل شده‌اند. هر کدوم از این ۵ نفر به طور اتفاقی وارد کتابخانه‌ای میشن که توی اون کتابخانه زنی نسبتا درشت هیکل وجود داره که مسئول کتابخانه هست و به اون ها چند تا کتاب معرفی میکنه و یه جایزه در کنار اون کتاب‌ها بهشون میده که از نمد ساخته شده. در بین کتاب‌هایی که مسئول کتابخانه معرفی میکنه همیشه یک کتاب عجیب وجود داره و این جایزه و کتاب باعث تغییر بزرگی توی زندگی این ۵ نفر میشه. مسائل توی کتاب کاملا مرتبط با زندگی روزمره هستند و راحت میشه با اون ها ارتباط گرفت مثلا فردی که تا ۳۰ سالگی شغلی نداره و همچنان توی مسائل مالی به استقلال نرسیده. فردی که ان قدر توی کارش غرق شده که فرصت زندگی کردن رو نداره، یا زنی که شغلش بعد از این که صاحب فرزند شده کاملا دستخوش تغییر شده و حتی راجع به مشکلات افراد بازنشسته‌ هم توی کتاب صحبت شده. کتاب تا حدودی من رو یاد کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود می‌ندازه عموما به خاطر این که افراد مختلف با مسائل مختلف وارد مکانی مشابه میشن و درس های جدیدی رو توی زندگیشون یاد میگیرن
Hasti
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خیلی از خوندن این کتاب لذت بردم جوری که دلم میخواست داستان هایش تا ابد ادامه داشته باشن. تو دنیای شلوغ امروز، برایم کلی آرامش و حس خوب داشت. در هر داستان کتاب شخصیت اصلی فردیه با سن و شرایط شغلی متفاوت که باعث میشه حداقل با یک نفر تو داستان احساس نزدیکی داشته باشیم اما همه داستان ها لذت بخش و اند. خوندنی
از این گذشته غیر از این که کتاب جذابیه راه حل ها هم به نظرم واقعا خوب و عملی اند و محتوای کتاب اصلا زرد نیست جوری که بعد خوندن یکی از داستان ها کلی حسرت خوردم که کاش چند سال پیش این کتاب بودم تا تو یه سری شرایط سخت تصمیمای بهتری میگرفتم.
ترجمه کتاب هم خوب و روان بود. بهتون این کتاب خوندنی رو پیشنهاد میکنم.
یک کتابخوان معمولی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خیلی عالی بود. پنج فصل با پنج شخصیت متفاوت که هرکدوم دنبال کار یا برنامه‌ی جدیدی برای تغییر وضعیت زندگیشون هستن و خانم کماچی کتابدار با پیشنهاد کتاب خوبی که بهشون میده کمکشون میکنه و اینکه به کدوم یک جایزه همراه کتاب میده هم خیلی ایده قشنگی بود. کاش ما هم از این کتابخونه‌ها و کتابدارها داشتیم! با و اینکه تو فکر کار یا سرگرمی جدیدی نبودم، الان دلم میخواد مهارت جدیدی یاد بگیرم
اگر دنبال یک کتاب سرگرم‌کننده که در عین حال آموزنده هم هست میگردین، این کتاب رو بخونین. ترجمه هم عالی بود. ممنون از نشر کوله‌پشتی خانم رنجبر.
سولماز عبدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
یکی از کتاب‌هایی است که به من الهام داد که دیگر بس است و باید گذشته را فراموش کنم و امیدوار باشم و در زمان حال زندگی کنم جای جای کتاب این احساس در من به وجود آمد که انگار به جای شخصیت اصلی داستان شخصیت واقعی داستان من هستم و به دنبال راه حل برای حل مشکلات زندگی‌ام هستم
فرشته قنبری
۱۴۰۳/۲/۷
ادبیات ژاپن و دوست دارم. قلبم و گرم میکنه. این کتاب برای من به موقع بود خوندنش. منم میخوام شغل مستقل خودمو شروع کنم و این کتاب خیلی از مسائل و برام روشن کرد. پیشنهادش میکنم.
میترا تابع
۱۴۰۳/۱/۴
کنابی که از مطالعه‌اش لذت بردم و مناسب همه هست خصوصا افرادی که از شرایط کاری و زندگی راضی نیستن اما از تغییر شرایط میترسند. این کتاب به افراد جرات تغییر برای زندگی بهتر را میده
I
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خیلی آرامش داشت فضای کتاب. از خواندنش لذت خواهید برد.
Bahare Tayaran
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
داستانهای متنوع با هر سن وقشری
دوست داشتنی و آموزنده
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

برای دریافت کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.