معرفی و دانلود کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

عکس جلد کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت، اثری از بانی گارموس، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و روایت داستان زنی شیمی‌دان و نابغه است که در اوج هیجانات و جنبش‌های حقوقی و مدنیِ دهه‌ی 60 آمریکا، طرح‌پردازی شده! داستانی مهیج که علم و عشق را در کنار هم به نمایش گذاشته و آن را با چاشنی شیمی تبدیل به یک کیمیای جذاب کرده است!

درباره‌ی کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت (Lessons in chemistry)، نوشته‌ی بانی گارموس(Bonnie Garmus)، داستان الیزابت زات، شیمی‌دانی نابغه را روایت می‌کند که در یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های ایالت متحده به عنوان تکنسین شیمی استخدام شده.

معرفی و دانلود کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

او که مدام در حال اثبات خود به عنوان یک شیمی‌دان متخصص است، توسط همکاران بالادستی خود جدی گرفته نمی‌شود... می‌پرسید چرا؟ چون اولاً یک زن است! و دوماً دکترای شیمی ندارد... البته هیچ‌کس نمی‌داند که الیزابت زاتِ نابغه، مدتی پیش در حال تکمیل دوره‌ی دکترا بوده و در ماه‌های پایانی به دلیل تبعیض‌های جنسیتی و سواستفاده بالادستیان از دانشگاه اخراج شده است! او پس از مدتی با یکی از شیمی‌دان‌های این مجموعه آشنا می‌شود که هیچ شباهتی به دیگر مردسالاران مجموعه ندارد... کسی که زمینه‌ی عشق و علم را در کنار هم برای الیزابت فراهم می‌کند.

اما مانند علم، زندگی هم گاهی غیرقابل پیش‌بینی عمل می‌کند: چند سال بعد، الیزابت زات نه‌تنها یک مادر تنهاست، بلکه خود را در کسوت ستاره‌ی محبوب‌ترین برنامه‌ی آشپزی می‌بیند. او سعی می‌کند از این فرصت استفاده کند و با تسلط بالای خود بر آشپزی و ترکیب آن با علم شیمی رویکردی غیرمعمول و پرطرفدار را پیش بگیرد! او نه‌تنها دستور پخت‌های عجیب همچون «یک قاشق غذاخوری اسید استیک را با کمی کلرید سدیم ترکیب کنید!» دارد، بلکه در کنار آموزش آشپزی به زنان یاد می‌دهد که چطور شرایط کنونی خود را تغییر دهند.

معرفی و دانلود کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

این فقط بخشی از زندگی جذاب و خواندنی الیزابت زات است... رازهای ناگفته‌ی بسیاری در صفحات کتاب مانده که در کشمکش الیزابت با افراد مختلف نمایان می‌شوند! درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت که در سراسر دنیا و به چهل زبان در حال بازگردانی است، در ایران به قلم فائزه فرهادی و کوشش انتشارات کتاب کوچه منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

  • رمان درعین‌حال که بر مضامین جدی زن‌ستیزی، فمینیسم، خانواده و خودارزشمندی تمرکز دارد، هرگز حالت آموزشی به خود نمی‌گیرد! شخصیت‌ها غنی و بدیع، داستان طعنه‌آمیز و طنز، و رمان با همه‌ی پیچش‌ها و چرخش‌هایش چنان جذاب است که نمی‌توانید آن را زمین بگذارید! (LA Daily News)
  • یک شیمیدان ناامید خود را در رأس یک نمایش آشپزی می‌بیند که قرار است جرقه‌ی یک انقلاب باشد. به دهه‌ی 1960 خوش آمدید! جایی که ابزار یک زن اغلب به آشپزخانه محدود می‌شود... الیزابت زات، سخت تلاش می‌کند تا این وضعیت را روزبه‌روز، با یک وعده‌ی غذایی واژگون کند! (New York Times)
  • نویسنده با صدایی مطمئن، قهرمانی فراموش‌نشدنی را در دل داستانی عاشقانه به تصویر می‌کشد... در مرکز رمان، الیزابت زات، یک شیمیدان با استعداد و با اعتماد‌به‌نفس قرار گرفته که یک فمینیست و متفکر مدرن است؛ آن هم در جهانی که هیچ جایی برای ذهن، شخصیت یا جاه‌طلبی او وجود ندارد! (Washington Post)
  • گارموس در اولین رمان لذت‌بخش خود داستانی آشنا را با صدایی کاملاً بدیع روایت کرده و به طرز ماهرانه‌ای ژانر کمدی و تراژدی را ترکیب کرده و قهرمان را تنها در مقابل یک شرور قرار می‌دهد: فرهنگ مردسالار اواسط قرن بیستم آمریکا! (Historical Novels Review)

جوایز و افتخارات کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

  • پرفروش‌ترین رمان نیویورک‌ تایمز؛
  • اثر پرفروش ساندی تایمز؛
  • کتاب پرفروش آمازون؛
  • منتخبِ ویراستاران سایت آمازون؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز برای اولین رمان (2022)؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان تاریخی (2022)؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب بریتانیا (2023)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی صنعت کتاب استرالیا برای بهترین کتاب بین‌المللی (2023)؛
  • نامزد جایزه‌ی اولین رمان داستانی Waterstones (2022)؛
  • منتخب کلوپ کتاب GMA؛
  • پرفروش وال‌استریت ژورنال؛
  • پرفروش یواس‌ای تودی؛
  • پرفروش واشنگتن پست؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب نیویورک‌تایمز؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب واشنگتن پست؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب ان‌پی‌آر؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب اپرا دیلی؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب اینترتینمنت ویکلی؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب نیوزویک؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب Elle؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب GoodReads؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب Bookpage؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب Reviews Kirkus؛
  • یکی از مورد انتظارترین کتاب‌های سالِ نیویورک‌تایمز، CNN، لایبرری ژورنال و...

اقتباس‌ها از کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

درس‌های شیمی آن‌قدر جذاب و خواندنی است که اپل تی‌وی (Apple TV plus)، یکی از شرکت‌های تولید محتوای برتر آمریکا، آن را اقتباس کرده و سریالی از آن در سال 2023 منتشر نموده است. سریالی با هنرنمایی بری لارسون، برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن!

کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت برای چه ‌کسانی مناسب است؟

این کتاب‌ برای کسانی که روحشان با ترازوی عدالت، تعادل پیدا کرده است، بهترین گزینه‌ است. چراکه خواننده‌اش را به سفری در زمان و در میان جنبش‌های عدالت‌خواهانه‌ی دهه‌ی شصت آمریکا می‌برد! جنبش‌هایی بر علیه نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و شرکت در جنگ بی‌منطقی همچون ویتنام که جوانان را به مسلخی بی‌منتها می‌بُرد... اگر به دنبال یک داستان خواندنی با ارجاعات تاریخی و چاشنی‌های عاشقانه هستید، این کتاب را از روی قفسه‌ی کتاب بردارید... آن وقت دیگر نمی‌توانید زمینش بگذارید!

در بخشی از کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت می‌خوانیم

در‌واقع کلوین قصد داشت، آن را بخورد اما حاضر بود، به‌خاطر آنکه الیزابت کمی بیشتر بماند، از کالری اضافه صرف نظر کند. او هم، مانند الیزابت، اصلاً اجتماعی‌ نبود. درواقع تا زمانی که پارو در زندگی‌اش پیدا نشده بود، هرگز با مردم ارتباط برقرار نکرده بود. او مدت‌ها پیش آموخته بود که هیچ‌چیز مانند رنج جسمی مردم را به یکدیگر وصل نمی‌کند. او هنوز با هم‌تیمی‌های کمبریجش در تماس بود. حتی یکی از آن‌ها را، همین ماه گذشته، هنگامی که برای کنفرانسی به نیویورک رفته بود، دید. «شماره‌ی 4»؛ آن‌ها هنوز به همین نام همدیگر را صدا می‌زدند. دوست او حالا به یک متخصص مغز و اعصاب تبدیل شده بود.

شماره‌ی 4 با تعجب گفت: «تو دوست دختر داری؟»، «باریکلا شماره‌ی 6، آفرین!» این را گفت و بعد ضربه‌ای به کمر کلوین زد و گفت: «دیگه وقتش بود.» کلوین با هیجان سری تکان داده بود و از کار‌ها و عادات و خنده‌های الیزابت و هر چیز دیگری که در مورد او دوست داشت، با جزئیات، برای شماره‌ی 4 توضیح داده بود. اما بعد با ناراحتی گفته بود که اگرچه او و الیزابت تمام اوقات فراغت خود را با هم سپری می‌کردند، زندگی می‌کردند، غذا می‌خوردند و برای کار کردن با ماشین به این طرف و آن طرف می‌رفتند، اما به نظرش کافی نبود. او به شماره‌ی 4 گفته بود که بدون الیزابت نمی‌تواند کار کند زیرا دلیلی برای کار کردن نمی‌دید. کلوین بعد از فکر کردن گفت: «نمی‌دونم اسمش رو چی بگذارم. آیا من بهش معتاد شدم؟ یا شاید هم بیماری وابستگی گرفتم؟ یا نکنه تومور مغزی دارم؟» شماره‌ی 4 به او گفت: «خدایا، 6. به این می‌گویند خوشبختی. حالا تاریخ عروسی کِی هست؟» اما مشکل همین بود. الیزابت به وضوح گفته بود که هیچ علاقه‌ای به ازدواج ندارد. او چندین بار گفته بود: «این به این معنی نیست که من ازدواج رو تأیید نکنم، کلوین. اما من کسایی رو که ما رو تأیید نمی‌کنن به‌خاطر ازدواج نکردنمون، قبول ندارم. تو این‌طور فکر نمی‌کنی؟»

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. نوامبر 1961
فصل 2. پاین
فصل 3. مؤسسه‌ی تحقیقاتی هاستینگز / 10 سال قبل، ژانویه‌ی 1952
فصل 4. مقدمه‌ای بر شیمی‌
فصل 5. ارزش‌های خانواده
فصل 6. کافه هاستینگز
فصل 7. شش و نیم
فصل 8. بیش از حد
فصل 9. کینه‌
فصل 10. قلاده
فصل 11. کاهش بودجه
فصل 12. هدیه‌ی فراق کلوین
فصل 13. احمق‌ها
فصل 14. سوگ
فصل 15. مشاوره‌ی ناخواسته
فصل16. زایمان
فصل 17. هریت اسلون
فصل 18. دیوانه‌ی قانونی
فصل 19. دسامبر 1956
فصل 20. داستان زندگی
فصل 21. الف. ز
فصل 22. زمان حال
فصل 23. استودیو KCTV / یک ماه بعد
فصل 24. منطقه‌ی افسردگی بعد‌از‌ظهر
فصل 25. زنان خانه‌دار متوسط
فصل 26. تشییع جنازه
فصل 27. همه چیز درباره‌ی من / می‌1960
فصل 28. آدم‌های مقدس
فصل 29. پیوند
فصل 30. 99 درصد
فصل 31. کارت با آرزوی سلامتی
فصل 32. نیم‌پخت
فصل 33. ایمان
فصل 34. آل سنتس
فصل 35. بوی شکست
فصل 36. زندگی و مرگ
فصل 37. فروخته شد
فصل 38. براونی / جولای 1961
فصل 39. آقایون عزیز
فصل 40. طبیعی
فصل 41. تعهدی دوباره
فصل 42. پرسنل / ژانویه‌ی 1962
فصل 43. نوزاد مرده
فصل 44. بلوط
فصل 45. شام در ساعت شش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت
نویسنده
مترجمفائزه فرهادی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات437
زبانفارسی
شابک978-622-7390-39-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

برای دریافت کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.