معرفی و دانلود کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب

عکس جلد کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب

تصور کنید جایی میان زندگی و مرگ معلق مانده‌اید و حالا فرصت دارید زندگی خود را مرور کنید. مت هیگ در کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب در قالب داستانی فانتزی، زندگی زنی به نام نورا را روایت می‌کند که در این وضعیت گرفتار شده است. نورا، سرگردان میان مرگ و زندگی، مقابل خود یک کتابخانه می‌بیند. آیا کتابخانه‌ی مرموز و ناشناسی که واردش شده و کتابدار آشنای آنجا، می‌توانند به او کمک کنند تا راه خود را پیدا کند و بهترین تصمیم را بگیرد؟

درباره‌ی کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب

اغلبِ کسانی که دست به خودکشی می‌زنند، تصور می‌کنند تمام دارایی خود را از دست داده‌اند یا به‌زودی از دست می‌دهند. کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب درباره‌ی یکی از همین افراد است. نورا، زنی است که بعد از مرگ عزیزانش و دشواری‌های دیگری که در زندگی تجربه کرده، آن‌قدر در افسردگی غرق شده که عاقبت خودکشی کرده. اما انگار هنوز در حالتی هوشیارگونه به‌سر می‌برد و وارد مکان خاصی شده. نورا به خودش که می‌آید می‌بیند زمان در نیمه‌شب متوقف شده و در جایی ناشناس ایستاده که تنها یک ساختمان در آن اطراف به چشم می‌خورد. مت هیگ (Matt Haig) در ادامه‌ی داستان خوانندگان خود را شگفت‌زده می‌کند. ساختمانی که نورا وارد آن می‌شود، درواقع یک کتابخانه‎‌ی بی‌انتها است. اما این کتابخانه به‌هیچ‌وجه یک کتابخانه‌ی معمولی نیست. سرتاسر قفسه‌ها پر از کتاب‌هایی است که مربوط به نورا و زندگی او هستند.

کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب (The Midnight Library) داستان حسرت‌ها و تصمیم‌های نگرفته است. نورا در کتابخانه، کتابدار دوران مدرسه‌ی خود را می‌بیند. خانم کتابدار درواقع راهنمای اوست برای ورود به زندگی‌های نکرده‌اش. با باز کردن هر کتاب نورا وارد زندگی‌ای می‌شود که اگر یکی از تصمیم‌های کوچک خود در طول زندگی را به شکل متفاوتی گرفته بود، همان را تجربه می‌کرد. مت هیگ در کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب به تمام مخاطبان خود می‌گوید که ناامیدی در زندگی بی‌معنا است. زیرا ناامیدی زمانی معنا دارد که تمام درها به روی انسان بسته شده باشند. اما می‌دانیم که اینطور نیست و درواقع پیشِ روی هر انسانی به‌اندازه‌ی یک کتابخانه‌ی بی‌نهایت و به‌اندازه‌ی میلیاردها داستان زندگی، امکانات مختلف قرار دارد. این امکان‌ها آن‌قدر زیاد هستند که هیچ‌وقت تمام نمی‌شوند.

در کنار تمام کتاب‌های این کتابخانه، کتابی هم وجود دارد به نام کتاب حسرت‌ها. این کتاب شامل تمام حسرت‌ها و ای‌کاش‌هایی است که نورا تجربه کرده و او را به این حال انداخته‌اند. اکنون نورا وظیفه دارد در این کتابخانه به دنبال کتابی بگردد که اگر داستان زندگی‌اش شده بود، حسرتی برای او ایجاد نمی‌کرد. نورا باید به دنبال داستانی باشد که او را شاد می‌کند.

کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای سوگل خلیق و براساس ترجمه‌ی فائزه فرهادی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات کتاب کوچه به چاپ رسانده.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب

  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز
  • اثر منتخب داستانی گودریدز در سال 2020
  • ده کتاب برتر سال ایندیپندنت (لندن)
  • بهترین کتاب فانتزی و علمی-تخیلی به انتخاب ویراستاران در سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب

  • کتاب آرام‌بخشی که مطمئناً روحیه‌ی شما را بهتر خواهد کرد. (واشنگتن پست)

  • کتابی جذاب و درعین‌حال روان. تصویری خیال‌انگیز از امکانات نامحدود، از انتخاب مسیرهایی جدید، از زندگی‌های جدید، از جهان، زمان و مکانی کاملاً متفاوت. کتابخانه‌ی نیمه‌شب دقیقاً همان چیزی است که در زمان‌های دشوار به آن احتیاج داریم. (نیویورک تایمز)

  • این داستان جذاب، ادای احترامی است به مسائل معمولی: اسرار معمولی، انسان‌های معمولی و جهانی از امکانات بی‌انتها که در انتخاب‌های معمولی نهفته است. (گاردین)

  • نمی‌توانم توصیف کنم که این کتاب چه معنایی برای من داشت. باید این کتاب را بخوانید. او استاد همدلی کردن است. (جمیله جمیل، بازیگر و مجری)

کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از افسردگی رنج می‌برید و حتی اگر قصد خودکشی دارید کمی دست نگه دارید. پیش از هر اقدامی کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب را گوش کنید و بعد تصمیم بگیرید. این کتاب برای علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی، فانتزی و ادبیات گمانه‌زن مناسب است.

با مت هیگ بیشتر آشنا شویم

مت هیگ یک نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که کتاب‌های داستانی و غیرداستانی مختلفی را برای کودکان و بزرگ‌سالان به نگارش درآورده. البته در کنار همه‌ی این‌ها او یک نجات‌‎یافته از افسردگی و بحران‌های روانی است. کتاب‌های مت هیگ، آینه‌ی تجربیات عمیق او از دست‌وپنجه نرم کردن با این مشکلات هستند. او متولد سال 1975 در انگلستان است و در رشته‌های تاریخ و زبان انگلیسی تحصیل کرده. از میان کتاب‌های او که به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: «دلایلی برای زنده ماندن»، «کتاب آسایش» و «چگونه زمان را متوقف کنیم». اغلب آثار او در ژانر ادبیات گمانه‌زن (Speculative fiction) می‌گنجند.

در بخشی از کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب می‌شنویم

از آنجایی که چیز دیگری در آنجا نبود و از آنجایی که او جای دیگری برای رفتن نداشت، به سمت ساختمان قدم برداشت. به صفحه‌ی ساعت دیجیتالی‌اش نگاه کرد: 00.00.00

نیمه‌شب بود. همان‌طور که ساعت نشان داده بود. صبر کرد تا ثانیه‌ای بگذرد، اما این اتفاق نیفتاد. حتی زمانی که به ساختمان نزدیک‌تر شد، حتی زمانی که در چوبی ساختمان را باز کرد، حتی زمانی که قدم به داخل گذاشت، صفحه‌ی نمایش ساعتش تغییری نکرد. یا ساعتش مشکلی داشت، یا زمان مشکل داشت. در شرایط خاص می‌توانست مشکل از هر دوی آن‌ها باشد.

با تعجب با خود فکر کرد: چه اتفاقی داره میفته؟ چه خبر شده؟

شاید این مکان می‌توانست به برخی از سؤال‌های او جواب بدهد. درحالی‌که قدم به داخل می‌گذاشت با خود این فکر را کرد.

مکان به خوبی روشن بود و کف زمین از سنگ‌های روشن که رنگ آن‌ها چیزی بود بین سفید شیری و قهوه‌ای شتری پوشیده شده بود. اما پنجره‌هایی که او از بیرون دیده بود، در داخل ساختمان قابل مشاهده نبودند. درواقع او بااینکه چند قدم بیشتر به جلو برنداشته بود، اما دیگر نمی‌توانست دیوارها را ببیند. درعوض آنجا قفسه‌های کتاب وجود داشت. راهروهای تودرتویی که از قفسه تشکیل شده بود، به سقف رسیده بودند و در فضای باز منشعب می‌شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
48 دقیقه
قسمت اول
40 دقیقه
قسمت دوم
45 دقیقه
قسمت سوم
22 دقیقه
قسمت چهارم
41 دقیقه
قسمت پنجم
54 دقیقه
قسمت ششم
50 دقیقه
قسمت هفتم
33 دقیقه
قسمت هشتم
63 دقیقه
قسمت نهم
58 دقیقه
قسمت دهم
45 دقیقه
قسمت یازدهم
40 دقیقه
قسمت دوازدهم
24 دقیقه
قسمت سیزدهم
23 دقیقه
قسمت چهاردهم
33 دقیقه
قسمت پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب
نویسنده
مترجمفائزه فرهادی
راویسوگل خلیق
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب

javidan
۱۴۰۲/۳/۱۹
سلام دوستان کتابی که شما میبینید فقط یک کتاب نیست داستان خانمی که مدام حسرت گذشته و باید‌ها ونبایدها میخوره بنحویکه باعث شده سمت از بین خوردن خودش بره یعنی انتهای خط رسیده منتها طی داستان اتفاقاتی میافته که اصلا ثابل پیشبینی نیست در عین حال شما وارد داستان میشید به راحتی امکلن همزیستی و همدردی با و شخصیتهای داستان پیدا میکنید اگر عذاب وجدان دارید که چرا مادر خوب پدر خوب پارتنر عالی نبودید یا چرا انتخابات اشتباه داشتید چرا زندگیتونو تباه کردید یا فلان کار که در فلان زمان انجام میشد ولی شما انجام ندادید... حتما این کتاب و مطالعه کنید من یکبار کتاب و خوندم ولی صوتی کتاب به قدری شیوا و روان و صوت دلنشین داره که من فصلهارو گاهی تا چند بار گوش میکنم.. اخرین فضل کتاب شما ادم قبل نخواهید بود بشدت خرید کتابخانه نیمه سب و بهتون توصیه میکنم بخصوص خانمها که همیشه خودشونو مقصر ماحراها میدونن... برای همگی زندگی پر از اگاهی و ضمیر روشن ارزو میکنم.
عرفان
۱۴۰۲/۹/۲۵
یعنی عالی بود عالی یکی از بهترین رومان‌هایی که گوش داده بودم بدون هیچ شکی اون رو بخرید و از داستان پر بارش لذت ببرید مخصوصا افردی که احساس کمبود می‌کنند و فکر می‌کنند باید توی زندگی رویای خانوادشون که برای اون چیدن رو پیش برن و اونها تا الان انجوری پیش نرفتن پشیمونن
این کتاب عالیه و مطمئنا بعدا که
گوش دادن بهش حس‌های بدی توی خودتون بی دلیل درست کرید رو از بین می‌بره با گوش دادن به کتاب شما کارگردان فیلمی میشد که بازیگراشم خود شما هستید. لابه لای کتاب حتما یاد زندگی خودتون و پشیمونی‌های بی موردتون می‌افتید و اونهارو دیگه به دست باد می‌سپرید. خلاصه که خودم خیلی از جملات ناب توی کتاب رو که گوش می‌دادم یادداشت کردم حتما گوش بدید و صدای گوینده هم عالیه و کاملا اون حسی رو که باید به شما انتقال میده
و به قول خانوم علم واقعن بعضی پشیمونی‌ها واقعا انبوهی از مزخرف‌اند. امیدوارم همه ما به پشیمونی‌های بی دلیلمون پایان بدیم و زندگی که توی جریان هست رو زندگی کنیم
🙏ممنون از نوین کتاب و کتابراه
‌هستی فتحی
۱۴۰۳/۱/۶
واقعا کتاب عالی و مفیدی هست حتما بخونید، در ادامه می‌خوام چندتا نکته رو بگم: 1. مضامین تفکر برانگیز: این کتاب به بررسی چندین موضوع فکری، مانند پشیمانی، فرصت‌های دوم و اهمیت زندگی در لحظه حال می‌پردازد. این مضامین به طور جهانی قابل ارتباط هستند و احتمالاً با خوانندگان در هر سن و پیشینه طنین انداز 2. می‌شوند. شخصیت‌های خوب توسعه یافته: شخصیت‌های کتاب به خوبی توسعه یافته و پیچیده هستند و هر کدام شخصیت و پیشینه منحصر به فرد خود را دارند. نورا، قهرمان داستان، شخصیتی مرتبط و دلسوز است و سفر او در کتابخانه نیمه شب هم جذاب و هم احساسی است. 3. سبک نوشتاری جذاب: سبک نوشتاری مت هیگ جذاب و قابل دسترس است، با ترکیبی از طنز، خرد و احساسات که داستان را هم لذت بخش و هم عمیقاً تکان دهنده می‌کند. او استعداد خلق توصیف‌های زنده و به یاد ماندنی را دارد که جهان‌های مختلف موازی را زنده می‌کند و آن‌ها را واقعی و ملموس می‌کند. 4. پیام نشاط آور: با وجود پرداختن به مضامین سنگینی مانند افسردگی و خودکشی، این کتاب در نهایت پیامی نشاط آور در مورد قدرت شانس‌های دوم و امکان تغییر دارد. این کتابی است که خوانندگان را امیدوار و الهام بخش می‌کند.
Hast___
۱۴۰۲/۸/۲۴
باسلام، این کتاب پیام خودش را در قالب یک داستان که فراز و فرود‌های خاص خودش رو داره به خواننده و شنونده منتقل میکنه، که این نقطه قوت اون هست.
همیشه همینطور بوده که یک نصیحت در قالب یک داستان بیشتر در افراد تاثیر میگذاشت تا به صورت مستقیم!!
داستان کتاب به این صورت نبود که بخواد حوصله مخاطب را و
سر ببره از نظر من هربار چیزی جدیدی نمایان میکرد.
۲. نکته بعدی این بود که من بین دو کتاب صوتی با دو راوی مختلف، کتاب با روایت خانم خلیق رو انتخاب کردم،
اگرچه که فقط یکنفر راوی هستند اما برای من انگار هر شخصیت کتاب یک صدای مختص به خود داشت.
و تمام احساسات: ترس، ناراحتی، شادی.... را به خوبی به شنونده انتقال میدادند.
باتشکر
پری پیلگران
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
نثری روان که خواننده را به دنبال خود می‌برد و به تمام احوالات انسان در لحظه آشنا است.. گویی راوی زندگی خود ما را روایت میکند و خواسته‌های ذهنی ما را میداند و به آن پاسخ میدهد. این کتاب در سخت‌ترین و جانکاه‌ترین شرایط روی صفحه گوشی من ظاهر شد و باعث شد به واقعیت از دست دادن مادرم آگاه تر شوم و دائما با من در غم و خستگی و استیصال همراه شد و چند روز اخیر ذهن من را آرامتر کرده و به فکری عمیق تر وادارم کرده است.. قویا پیشنهاد میکنم که خوانده و شنیده شود..
Arezoohastam
۱۴۰۲/۸/۲۴
واقعا ادم لذت میبره ازین کتاب انگار چشمای ما باز میشه به زندگیمون و به داشته هامون و اینکه حسرت گذشته رو نخوریم یا افسوس اشتباهاتی انجام دادیم و و یا کارهایی که انجام ندادیم خلاصه که خودم به شخصه تو همه زندگیهای نورا همذات پنداری کردم، به شدت پیشنهاد میکنم یکبار بخونید یا گوش دهید، ممنون از کتابراه بابت کتابهای مفیدی که در اختیار ما میگذاره
Hoori
۱۴۰۲/۶/۱۸
یه‌کم طولانی بود و زیاد به حواشی پرداخته شده بود اما موضوعش جالب بود. مثلا باوجودیکه زیاد جذبش نشدم اما یه جاهایی تحت تاثیر قرار میگرفتم. مثلا اونجایی که التماس میکرد به زندگی برگرده واقعا گریه‌م گرفت.
فقط کسی که داره زندگی‌رو از دست میده، قدر و ارزش زندگی رو میفهمه. بیاییم تا از دستش ندادیم قدر زندگی و آدمای زندگیمونو بیشتر بدونیم
نغمه امینی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
سلام دوستان بسیار کتاب خوبی است از این جهت که چشمهای آدم را باز میکند و با خواندنش بیشتر قدر زندگیت رو میدونی و باعث میشه حسرت‌هایی که در زندگی داشتیم را خیلی کم کند خیلی خوشحالم که این کتاب را خوندم ممنونم از کسانی که با نوشتن نظرشان باعث شدند من این کتاب را گوش بدهم. همچنین گوینده عالی بود
بیتا ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
عالی بود زمانی که ادم این کتاب رو گوش میده تمام ذهنش درگیر این داستان میشه و تو موقعیت‌های مختلف زندگی یاد این کتاب میافته من وقت‌هایی هم که گوش نمیکردم همش به یاد این کتاب بودم گویندگی خانم خلیق عالیه حتما پیشنهاد میکنم
آیدا
۱۴۰۲/۱۰/۸
کتاب بسیار عالی و تاثیر گذار بود. به این نتیجه میرسیم که برای خودمون زندگی کنیم و حسرت کارهایی که در گذشته انجام ندادیم نخوریم. کارهای کوچکی که شاید بی اهمیت به نظر برسند ولی شاید همون کار تاثیر زیادی توی زندگی دیگران و خودمون داشته باشند.
Negar Art
۱۴۰۲/۱۲/۳
از نظرم هر کس که کسی رو از دست داده یا هر کسی که افسردگی داره یا از زندگی نا امیده باید این کتاب رو گوش کنه. ممنون از خانم دبلور که با صدای گیرا و رساش تک به تک حس‌ها رو القا کرد و لذت شنید کتاب رو چند برابر کرد
ali Ahmadbeygi
۱۴۰۲/۹/۲
کتابی بسیار تامل برانگیر که از یک زاویه دیگه به مساله خودشناسی و هنر زندگی کردن میپردازد به شدت توصیه میشه.. صدای دلنشین خانم خلیق بر تاثیرگذاری کتاب افزوده و ترجمه هم بسیار روان است.
Msome Moradii
۱۴۰۲/۴/۲۵
کتاب به صورت رمان هست و درعین جذاب بودنش کلی نکات خوب آموزنده داره، موضوع کتاب درمورد تاثیر تصمیمای کوچیک و بزرگ زندگیمونه که هر تصمیم چجوری میتونه مسیر زندگی یه شخصو تغییر بده👌🏻
قیصری
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتابی عالی بود. بعد از خواندن این کتاب زندگی برایم زیباتر شد. ناامیدی، حسرت و پشیمانی در زندگی‌ام کمتر شد و کمتر از قبل افسوس می‌خورم.
به دوستان توصیه میکنم که حتما این کتاب را مطالعه کنند.
Fatemeh94moghaddami
۱۴۰۲/۴/۸
کتاب فوق العاده‌ای بود
واقعا نیاز تمام کسایی که انگیزه‌ای واسه زندگی ندارن اونو یکیار بخونن
ممنون از برنامه خوبتون که به من کمک میکنه کتابای بیشتری رو گوش بدم و اگاه تر بشم ♥️
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب

برای دریافت کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.