معرفی و دانلود کتاب دزیره - جلد دوم

عکس جلد کتاب دزیره - جلد دوم
قیمت:
150000 تومان - 15.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دزیره - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دزیره - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دزیره - جلد دوم

کتاب دزیره - جلد دوم ادامه‌ی مجلد نخست رمان پرفروش آن ماری سلینکو است. این کتاب برجسته، ماجرای دزیره کلاری از معشوقه‌‌های ناپلئون بناپارت را در بستری از رویدادهای تاریخی روایت می‌کند. این اثر ذیل مجموعه‌ی‌ عاشقانه‌های کلاسیک به همت نشر افق به انتشار رسیده است.

دربار‌ه‌ی کتاب دزیره - جلد دوم

کتاب دزیره - جلد دوم (Desiree) دنباله‌ی رمانی پرفروش است که آن ماری سلینکو (Annemarie Selinko) نویسنده‌ی اتریشی آن را براساس داستان زندگی دزیره کلاری ملکه‌‌ی سوئد به رشته تحریر درآورده. این رمان خواندنی در اصل یک جلد است، اما به دلیل حجم بالای کتاب ترجمه‌ی آن در نشر افق در دو جلد عرضه می‌شود تا مطالعه‌ی آن آسان‌تر شود. کتاب دزیره روایتی خواندنی از ماجرای عاشقانه و پرفرازونشیب ناپلئون بناپارت با دزیره کلاری، یکی از معشوقه‌های اوست که بعدها ملکه‌ی سوئد شد. در واقع این کتاب رمانی در قالب دفترچه‌ی خاطرات ملکه دزیره است و در خلال آن به آشنایی دختر چهارده ساله‌ی یک تاجر ابریشم فرانسوی با ناپلئون بناپارت و ماجراهای بعد از آن می‌پردازد. با خواندن کتاب دزیره نه تنها در بطن این ماجرای عاشقانه پرکشش و جذاب قرار می‌گیرید، بلکه با جزئیاتی از تاریخ فرانسه نیز آشنا می‌شوید.

آنچه خواندن کتاب دزیره را جذاب‌تر می‌کند، واقعی بودن داستان دزیره کلاری است. آن ماری سلینکو در این رمان فوق‌العاده، روایتی واقعی از زندگی دزیره از بدو نوجوانی تا مرگ او را ارائه می‌کند. دزیره نخستین معشوقه‌‌ی ناپلئون بناپارت بود و عشق او و ناپلئون راه را برای ورود این دختر جوان به دنیای سیاست باز کرد. کتاب دزیره یک رمان عاشقانه است اما چیزی فراتر از یک عاشقی را به مخاطب ارائه می‌دهد؛ در کتاب حاضر در کنار داستان عاشقی یک دختر نوجوان، داستان واقعی او را می‌خوانیم که ابتدا به نظر نمی‌آمد جایگاهی در تاریخ پیدا کند و به تاج و تختی برسد. در واقع، خود دزیره نیز باور نمی‌کرد نقش او در تاریخ چنین مسیر پیچیده‌ای را طی کند.

کتاب اصلی دزیره در چهار فصل نگارش شده است. جلد اول دزیره به دو فصل از این کتاب می‌پردازد و جلد دوم این رمان جذاب دو فصل دیگر را پوشش می‌دهد. در جلد دوم وقایع از تاریخ سپتامبر 1810 شروع می‌شود و تا تاج‌گذاری دزیره به عنوان ملکه سوئد و مرگ او ادامه می‌یابد.

اقتباس‌ سینمایی از کتاب دزیره

شایان ذکر است هنری کاستر در سال 1954 بر اساس رمان دزیره یک فیلم سینمایی با بازی مارلون براندو و جین سیمونز ساخت. این فیلم نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه‌ی کتاب دزیره این فیلم را هم تماشا کنید.

جوایز و افتخارات کتاب دزیره - جلد دوم

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
  • ترجمه‌شده به بیست‌وپنج زبان زنده‌ی دنیا

نکوداشت‌های کتاب دزیره - جلد دوم

  • اثری خیره‌کننده، جذاب و پرفروش بر اساس داستان زندگی اولین نامزد ناپلئون. (گودریدز)
  • یک داستان عاشقانه‌ی حماسی که نمی‌توان در برابر خواندن آن مقاومت کرد. (شیکاگو تریبون)
  • داستانی کاملاً شگفت‌انگیز درباره‌ی زنی شجاع که انتخاب‌های دشواری انجام داد. (بارنز اند نوبل)
  • پانورامای جذابی از بوی خون و خاک اره گیوتین روبسپیر تا فروپاشی نهایی و جنگ صد روزه. (نیویورک تایمز)
  • کتاب دزیره یک رمان حماسی پرفروش است که هم تحسین خوانندگان و هم منتقدان را برانگیخته؛ روایتی از ظهور و سقوط امپراطوری‌ها، شعله‌ور شدن و فروکش کردن عشق و قلب و روح یک زن. (آمازون)

کتاب دزیره - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان جذاب یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است و مطالعه‌ی آن را به همه علاقه‌مندان و دوست‌داران رمان و داستان‌های عاشقانه، تاریخی و ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم. اگر جلد اول کتاب دزیره را خواندید، در ادامه این جلد را هم مطالعه کنید.

با آن ماری سلینکو بیشتر آشنا شویم

آن ماری سلینکو نویسنده‌ی اتریشی بود که در سال 1914 در وین به دنیا آمد. او از دهه 1930 تا 1950 میلادی چندین کتاب پرفروش در آلمان منتشر کرد که با استقبال بسیاری مواجه شد. با این حال، بعد از آغاز جنگ‌جهانی دوم او به همراه همسرش از آلمان گریخت و به دانمارک و سپس سوئد پناهنده شد. کتاب دزیره آخرین و برجسته‌ترین رمان آن ماری سلینکو است که تاکنون مترجمان مختلفی آن را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. علاوه بر این شاهکار ادبی، او رمان‌های دیگری نیز به رشته تحریر درآورده است، از جمله «فردا روز دیگری است»، «شوهرم امروز ازدواج می‌کند» و «من دختری زشت ‌رو بودم» که آخرین مورد را نشر ذهن‌آویز به فارسی ترجمه و منتشر کرده. بد نیست اشاره کنیم از روی تعدادی از آثار او فیلم‌های سینمایی نیز ساخته شده است. آن ماری سلینکو سرانجام در سال 1986 در کپنهاگ درگذشت.

در بخشی از کتاب دزیره - جلد دوم می‌خوانیم

دوست دارم بلند بشوم، شنل پوستی را که ناپلئون داده بود، بپوشم و آهسته به اتاق اسکار بروم و کنار تختش بنشینم. دوست دارم دستش را بگیرم و گرمای وجودش را حس کنم. پسرم، تو بخشی از وجودم هستی. خیلی وقت‌ها که احساس تنهایی می‌کنم کنار تختت می‌نشینم. در شب‌هایی که پدرت در جبهه‌ها بود و من همسر یک ژنرال... یا مارشال بودم... هیچ‌وقت تصور چنین زندگی‌ای را نمی‌کردم، اسکار... فکر نمی‌کردم روزی برسد که نتوانم آزادانه کنار تختت بنشینم. ولی حالا تو دیگر تنها در اتاقت نمی‌خوابی. کلنل ویلات ما را همراهی می‌کند، کسی که سال‌ها آجودان وفادار پدرت بوده و حالا پدرت دستور داده تا رسیدن به سوئد در اتاق تو بخوابد. برای حفاظت از تو، عزیزم. حفاظت در مقابل چه کسانی؟ در مقابل آدم‌کش‌هایی که از زوال کشورشان و داشتن پادشاهی دیوانه که کشورشان را به ورشکستگی کشانده، شرمنده‌اند؟ سوئد، مسیو برنادوت، یک شهروند ساده را برگزیده تا تاج سلطنت را بر سرش بگذارد. و اسکار برنادوت جوان، نوه‌ی تاجر ابریشم را که بعد از پدر، وارث تاج و تخت بشود... به همین دلیل، پدرت ویلات را مأمور کرده کنارت بخوابد و کنت براهه هم در اتاق مجاور... عزیزم، ما نگران هستیم.

ماری در رختکن اتاقم خوابیده و خرخر می‌کند. من و ماری راهی طولانی را سفر کرده‌ایم. شاید هم خیلی طولانی. دو روز، به‌خاطر هوای ابری و مه زیاد سفرمان از سوند به تأخیر افتاده است. فکرش را هم نمی‌کردم دانمارک این‌قدر سرد باشد، اما مردم می‌گویند: «پس اگر سوئد بروید، چه می‌گویید؟»

ما خانه‌مان در خیابان آنژو را آخر ماه اکتبر ترک کردیم. من روی مبل‌ها را با پارچه پوشاندم. من و اسکار، روزهای آخر را پیش ژولی به مورتفونتن رفتیم تا با او باشیم. براهه‌ی جوان و اعضای سفارت سوئد عجله داشتند که هرچه زودتر فرانسه را ترک کنیم و من تازه دیروز متوجه این جریان شدم. به هرصورت تا لباس‌هایم را از لوروی نمی‌گرفتم هیچ کجا نمی‌رفتم.

فهرست مطالب کتاب

فصل سوم: بانوی فرانسه
پاریس، سپتامبر سال 1810
پاریس، 30 سپتامبر سال 1810
هلسینگر در دانمارک، شب 21 دسامبر تا صبح 22 دسامبر
هالسینبورگ، 22 دسامبر سال 1810 (امروز وارد سوئد شدم)
استکهلم، در کاخ سلطنتی آخرهای یک زمستان تمام‌نشدنی، سال 1811
قصر دروتینگهلم در سوئد اوایل ژوئن سال 1811
پاریس، اول ژانویه، سال 1812
پاریس، آوریل سال 1812
پاریس، اواسط سپتامبر سال 1812
پاریس، دو هفته بعد
پاریس، 16 دسامبر سال 1812
پاریس، 19 دسامبر سال 1812
پاریس، آخر ژانویه‌ی سال 1813
پاریس، فوریه‌ی سال 1813
پاریس، اوایل آوریل سال 1813
پاریس، تابستان سال 1813
پاریس، نوامبر سال 1813
پاریس، هفته‌ی آخر مارچ، سال 1814
پاریس، 30 مارچ 1814
پاریس، 31 مارچ سال 1814
پاریس، آوریل سال 1814
پاریس، اواسط آوریل سال 1814
پاریس، اوایل ماه می، سال 1814
پاریس، 30 می، روز بعد از عید پنتیکوست سال 1814
پاریس، آخر پاییز سال 1814
پاریس، 5 مارچ سال 1815
پاریس، 20 مارچ سال 1815
پاریس، 18 جون سال 1815
پاریس، 23 ژوئن سال 1815
پاریس، از شب بیست و نهم ژوئن تا صبح سی ام، سال 1815
فصل چهارم: ملکه‌ی سوئد
پاریس، فوریه سال 1818
پاریس، ژوئن سال 1821
ژوئن سال 1822، در اتاق هتلی در آکس لاشاپل
بهار سال 1823، قصر سلطنتی استکهلم
قصر رونینگهولم در سوئد 16 آگوست سال 1823
قصر سلطنتی استکهلم فوریه‌ی سال 1829
قصر سلطنتی استکهلم ماه می‌ سال 1829
روز تاج گذاری من 21 آگوست سال 1829

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دزیره - جلد دوم
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات504
زبانفارسی
شابک978-964-369-762-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
150000 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دزیره - جلد دوم

arz mil
۱۴۰۲/۱۲/۶
و باز هم شاهکاری از ادبیات کلاسیک
ژان باپتیست کاراکتر مورد علاقه من بود
کاش کتابهارو ارزونتر در اختیار مردم میذاشتن ک همه بتونن مطالعه کنن البته ما انسانها تا بهای چیزی رو نپردازیم قدرشو نمیدونیم این‌ی امر اجتناب ناپذیره متاسفانه البته استثناءً هستن کسایی ک عاشق کتاب و کتابخوانی هستن و قدرشو وقتی
میدونن
من میبینم کنار خیابون کتاب میفروشن قلبم مچاله میشه این کتابارو باس تو ویترین و جعبه مخصوص نگهداری کنن
سپاس از کتابراه ک این موجودات ارزشمند رو ب رایگان یا بهای اندک در اختیار ما کتاب دوستا قرار میده! گفتم موجود چون واقعا زنده هستن!
ترنج
۱۴۰۲/۱۲/۲
جلد اول کشش و جذابیت بیشتری واسم داشت و این جلد با توجه به اتفاقات سیاسی تاریخی سوئد و فرانسه کمی ملال آور بود. انگار جلد اول داستان دزیره بود و جلد دوم داستان دزدیریای ملکه بود. ناپلئون در این جلد حضورش کمرنگ تر شده و اتفاقات داستان بیشتر حول وقایع جنگ و سقوط امپراطوری فرانسه و احیای پادشاهی سوئد شکل میگیره.
اینکه دزیره خوی کاخ نشینی و سلطنتی نداشته و همیشه خودش رو دختر تاجر ابریشم میدونسته واسم جالب بود.
Elimhz
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب دزیره اولین کتابی بود که چندین سال قبل از کتابراه خوندم و با برنامه خوبتون آشنا شدم این کتاب عالیه مجدد شروع کردم به خوندنش
کتاب در مورد نامزد سابق ناپلئون بناپارت هستش در مورد قدرت و شجاعتش، فراست و سیاست و هوش و فراز و نشیب‌های که براش اتفاق میوفته اشناییش با همسر دومش و شروع فصل جدیدی از زندگیش... به شدت پیشنهادش میکنم
ditto
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
داستان به صورت خاطراتی که دزیره آن‌ها را در دفتر اهدایی از سوی پدرش یادداشت می‌کند، نگاشته شده‌است و ماجرا از زبان اول شخص نقل می‌شود. این رمان در مجموع اطلاعات خوبی را دربارهٔ زندگی دزیره کلاری و شخصیت‌های هم‌عصر او در صحنه فرانسه و وضع انقلاب فرانسه به دست می‌دهد.
سمانه دینی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
رمان " دزیره " جزو عاشقانه‌های کلاسیکی است که باید حتما خواند. در طول این داستان پر از جذابیت و کشش که با روانی و زیبایی تحریر شده است، خیلی خوب نکات تاریخی زیادی را از دوران ناپلئون بناپارت می‌آموزیم.
علی جعفریان
۱۴۰۳/۱/۱
نسبت به جلد اول ضعیف تر بود.
ولی نشون داد که ۳ آدم معمولی چه جوری افراد خیلی بزرگی در تاریخ شدن.
در این جنگ بیشتر به جنگ‌ها می‌پردازد و در نهایت پیروزی سوئد و شکست فرانسه و ناپلئون
شکوه جوادی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
جلد دوم دزیره مثل جلد اولش جذابیت کمتری داشت و در این جلد دزیره با افراد مختلفی در پاریس ملاقات میکرد که این برای خواننده کسل کننده بود و خواننده کتاب دچار سردرگمی میشد ولی در کل کتاب خوبی بود
Ziba Abu
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
یک کتاب تاریخی عاشقانه بسیار زیبا و دلنشینی بود قلم شیوا و روانی داشت و پایان بسیار زیبا
واقعا از خوندنش لذت بردم ممنون از کتابراه که این کتاب را رایگان در اختیار ما گذاشت موفق و موید باشید
م ف
۱۴۰۲/۱۰/۶
امیرکبیر و ژان باپتیست برنادوت در یک قرن زندگی می‌کردند ولی چقدر تفاوت بین مردم ایران و مردم سوئد آن زمان😢
مریم بادپا
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
عالی بود. این کتاب آدم رو به ان حال و هوا می‌بره و قشنگ در ان داستان میتونین زندگی کنین
فرحناز بابازاده
۱۴۰۲/۱۰/۸
من از خواندن این کتاب خیلی لذت بردم نویسنده با زیبایی تمام تاریخ را از زبان دزیره به تصویر کشیده است
Melikai
۱۴۰۲/۲/۵
خیلی زیبا بود و هیجان بیشتری نسبت به جلد اول داشت، ترجمه روان و دلپذیری داشت
شیرین هاشمی
۱۴۰۲/۹/۲۷
یک عاشقانه تاریخی، با دزیره عشق و نفرت رو درک کردم
سمیه جوکار
۱۴۰۲/۷/۳
کتاب ترجمه روانی داشت و بسیار زیبا تاریخ را بیان کرده بود
H J
۱۴۰۳/۱/۲
خوب بود دوست داشتم، ترجمه روان بود
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب دزیره - جلد دوم

برای دریافت کتاب دزیره - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.