معرفی و دانلود کتاب دشمنی به نام خودپرستی

عکس جلد کتاب دشمنی به نام خودپرستی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دشمنی به نام خودپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دشمنی به نام خودپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دشمنی به نام خودپرستی

رایان هالیدی در کتاب دشمنی به نام خودپرستی، بر ایگوی انسان دست می‌گذارد و آن را بزرگترین مانع و سد راه موفقیت آدمی می‌داند. او در این اثر که هفته‌ها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های وال‌استریت ژورنال قرار داشته، با ذکر داستان‌ها و مثال‌های تاریخی به ما یادآوری می‌کند که برای موفقیت و گرفتن تصمیمات صحیح‌تر، بهتر است ایگو را کنار بگذاریم.

درباره‌ی کتاب دشمنی به نام خودپرستی

یکی از بزرگترین موانع انسان که هیچ‌گاه از آن خلاصی ندارد، درون خود اوست: نفس، ایگو، خودپرستی یا هر اسم دیگری که بر آن بگذاریم، هماره با آدم است و نمی‌توان آن را از بین برد. مرز باریکی میان خودپرستی و اعتماد‌به‌نفس وجود دارد؛ اعتمادبه‌نفس سویه‌ی مثبت ماست و برای هر کاری به آن نیاز داریم؛‌ اما هر لغزشی می‌تواند ما را به ورطه‌ی خودخواهی بیاندازد. اصرار بر خود باعث می‌شود که آدمی میل و خواستش را بالاتر از اهدافش بنشاند و همین باعث سقوط او می‌شود. اما مهار خودپرستی و فرونشاندن ایگو، آسان نیست. هر چند نشدنی هم نیست.

کتاب دشمنی به نام خودپرستی (Ego Is the Enemy) به همین مسأله می‌پردازد. البته رایان هالیدی (Ryan Holiday) به ایگو از منظر روان‌شناختی و فرویدی نگاه نمی‌کند. زیگموند فروید ایگو را بخش منطقی ساختار روانی انسان می‌دانست که بین اید، سوپرایگو و دنیای خارجی قرار می‌گرفت. از دیدگاه فروید ایگو وظیفه داشت که بین این سه توازن برقرار کند. اما منظور هالیدی از این اصطلاح همان باور همگانی و عامیانه است: غرور کاذب و خودخواهی و خودپرستی. او در کتابش تلاش نمی‌کند که به ما بیاموزد چطور بر خودپرستی غلبه کنیم، بلکه کتابش را بیشتر نوعی یادآوری می‌داند. اینکه دائماً یادمان باشد این‌چنین دشمنی درون ما نهفته است و هر آن ممکن است بر ما غلبه کند و کاری کند هدف‌مان را فراموش کنیم. او حتی عنوان کتاب را بر روی دستش تتو کرده تا همیشه یادش باشد که خودپرستی همیشه کنارش هست.

کتاب دشمنی به نام خودپرستی تلاش می‌کند با روایت داستان کسانی که به زعم هالیدی در مهار خودپرستی موفق بوده اند، نشان‌مان دهد که راه‌رَسم کنترل ایگو و برقرار کردن توازن بین خود و هدف چطور ممکن است. از نظر رایان هالیدی فروتنی، واقع‌گرایی، هدف داشتن و خودآگاهی چاره‌ی کنترل و مهار ایگو است.

کتاب دشمنی به نام خودپرستی پس از انتشار در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نشریات یو‌اس‌اِی تودِی، پابلیشرز ویکلی و شیکاگو تریبیون بوده و رادیو ملی آمریکا (NPR) آن را به عنوان یکی از کتاب‌های خواندنی سال معرفی کرده.

این کتاب را فرشید حیدرزاده ترجمه و نشر ذهن‌آویز منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب دشمنی به نام خودپرستی

  • یکی از کتاب‌های خواندنی سال به انتخاب رادیو ملی آمریکا (NPR)
  • در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نشریه‌ی یو‌اس‌اِی تودِی
  • در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی
  • در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نشریه‌ی شیکاگو تریبیون
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب دشمنی به نام خودپرستی

  • رایان هالیدی به ما یادآوری می‌کند که موفقیت حقیقی در حرکت و یادگیری است. (لوری لیندزی، بازیکن سابق تیم ملی زنان آمریکا)
  • کنار گذاشتن خودپرستی کشمکشی هر روزه است، اما به نظر می‌رسد بعد از خواندن این کتاب کمی آسان‌تر شود. (مارتلیوس بِنِت، بازیکن فوتبال آمریکایی، قهرمان لیگ)
  • دوست دارم تک‌به‌تک صفحات کتاب را جدا کنم و مثل کاغذ دیواری به دیوار بچسبانم، تا اینطور بتوانم دائماً به خودم یادآور شوم که تواضع و کار است که به موفقیت واقعی منتهی می‌شود. (چاندرا کرافورد، برنده‌ی مدال طلای المپیک)

کتاب دشمنی به نام خودپرستی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند ایگوی خود را مهار کنند و فروتنی را فرا بگیرند، راهنمای مناسبی است.

با رایان هالیدی بیشتر آشنا شویم

رایان هالیدی نویسنده و کارآفرین آمریکایی در سال 1987 به دنیا آمد. تا پیش از شروع نویسندگی، در حوزه‌ی بازاریابی و مشاوره فعالیت داشت. در 25 سالگی و با نوشتن کتاب «به من اعتماد کن، دارم دروغ می‌گویم» نوشتن را شروع کرد که با تحسین منتقدین همراه شد. کتاب‌های بعدی هالیدی هم کاملاً موفقیت‌آمیز بودند: در مجموع 300 هفته در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها بودند و بیشتر از سه میلیون جلد فروش داشته‌اند. گفتنی است آثار رایان هالیدی مبتنی بر دیدگاه و فلسفه‌ی رواقیون است.

او برای نشریات معتبری مثل هافینگتون پست، گاردین و نیویورک تایمز نیز مطلب می‌نویسد. کتاب‌های «مانع راه است» و «حرکت در سکون» از دیگر آثار او هستند که کتاب دوم در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز قرار گرفت.

جملات برگزیده‌ی کتاب دشمنی به نام خودپرستی

  • خودپرستى همیشه همراه ما بوده و حالا، جسور گشته است.
  • آنانکه مى‌دانند، حرف نمى‌زنند و آنانکه حرف مى‌زنند، نمى‌دانند. (لائو تزو)
  • براى هرآنچه آرزوى انجامش را دارید، دشمنى به نام خودپرستى وجود دارد...
  • اصل اول اینست که خودت را گول نزنى و کاش مى‌دانستى که چه آسان گول مى‌خورى! (ریچارد فاینمن)

در بخشی از کتاب دشمنی به نام خودپرستی می‌خوانیم

یکى از تأثیرگذارترین طراحان و متخصصان جنگ‌هاى پیشرفته، فردى است که بسیارى نام او را نشنیده‌اند. نام او جان بوید است. او خلبان و رزمنده‌اى بهمعناى واقعى کلمه و حتى بهتر از این دو، معلم و متفکرى ممتاز بود. پس از پرواز در جنگ با کره، به تدریس در مدرسه عالى جنگ‌افزارهاى نیروى هوایى در پایگاه هوایى نلیس پرداخت. او به بوید چهل ثانیه‌اى معروف بود، زیراقادر بود هر دشمنى را در هر موقعیتى در کمتر از چهل ثانیه شکست دهد. چند سال بعد، بى‌سروصدا به پنتاگون احضار شد، همان جایى که کار اصلى‌اش را در آن شروع کرد.

از یک نگاه، این حقیقت که یک فرد عادى ممکن است نام جان بوید را نشنیده باشد، چیز عجیبى به نظر نمى‌آید. او هرگز کتابى منتشر نکرد و تنها به نوشتن یک مقاله آکادمیک اکتفا کرد. تنها چند ویدیو از او به جا مانده و به ندرت نقل قولى از او در رسانه‌هاى ارتباط جمعى شنیده شده است. باوجود حدود سى سال خدمت بى‌عیب و نقص، بوید به بالاتر از درجه سرهنگى نائل نشد.

از طرف دیگر، نظریات او تدابیر جنگى را در تقریبا همه شاخه‌هاى نظامى، نه تنها در طول حیاتش بلکه حتى خیلى پس از آن نیز تغییر داد. جنگنده‌هاى اف 15 و اف 16 که تحولى در ساخت هواپیماهاى نظامى مدرن به حساب مى‌آیند، جزو پروژه‌هاى محبوب وى بودند. اولین تأثیر مهم او را به عنوان مشاور شاهد هستیم. از طریق رهنمودهاى خارق‌العاده او، تقریبا همه متفکران بزرگ و اصلى نیروهاى مسلح، در طول یک نسل پرورش یافتند. کمک‌هاى نظرى وى در طراحى نقشه‌هاى جنگى سپر دفاعى عملیات صحرا، در طول جلسات متعدد و مستقیم با وزیر دفاع ایالات متحده، بطور محرمانه و غیررسمى، بسیار مفید واقع شدند. روش اصلى او در تغییرات مؤثرى که ایجاد کرد با جمع‌آورى، تربیت، حمایت و الهام‌بخشى به شاگردانى که پرورش داد صورت گرفت.

فهرست مطالب کتاب

درباره کتاب
پیش‌گفتار دردناک
دشمنى
به نام
خودپرستى
مقدمه
بخش اول
آرزومندى
حرف، حرف، همه‌اش حرف
بودن یا انجام دادن؟
در همه‌حال، در حال یادگیرى باش
احساساتى نباش
از راهبرد بوم نقاشى تبعیت کن
خویشتن‌دارى کن
اسیر ذهن خود نباش
خطرِ غرور زودهنگام
کار، کار، فقط کار
براى هر آنچه پیش رو دارید،
دشمنى به نام خودپرستى وجود دارد...
بخش دوم
موفقیت
همیشه شاگرد باقى بمان
براى خود داستان‌سرایى نکن
چه‌چیز برایت اهمیت دارد؟
سزاوارى، کنترل و بدگمانى
مدیریت خود
از «بیمارى من» برحذر باش
در عظمت جهان هستى اندیشه کن
تعادل و متانت خود را حفظ کن
اوج کمال در سادگى است.
براى هر آنچه پیش‌رو دارید، دشمنى به نام خودپرستى وجود دارد...
بخش سوم
شکست
وقت زنده یا وقت مرده؟
تلاش کافى است
لحظات باشگاه مُشت‌زنى
محدوده عملت را مشخص کن
تابلوى امتیازات خودتان را حفظ کنید
همیشه عشق بورز
براى هر آنچه پیش‌رو دارید،
دشمنى به نام خودپرستى وجود دارد...
گفتار پایانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دشمنی به نام خودپرستی
نویسنده
مترجمفرشید حیدرزاده
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-118-265-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دشمنی به نام خودپرستی

Ali
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتاب خوبی است، به شرط فهم و عمل به مفاهیمش
آیلین صف شکن
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
این کتاب فوق العاده عالی بود و من استفاده فراوان کردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دشمنی به نام خودپرستی

برای دریافت کتاب دشمنی به نام خودپرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.