معرفی و دانلود کتاب دقیقه منهای دغدغه

عکس جلد کتاب دقیقه منهای دغدغه
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دقیقه منهای دغدغه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دقیقه منهای دغدغه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دقیقه منهای دغدغه

کتاب دقیقه منهای دغدغه نوشته‌ی موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، با ارائه راهکارهای سودمند به شما کمک می‌کند تا با شناخت بیشتر خود بتوانید با توانایی بیشتری به مدیریت و مهار استرس و اضطرابتان بپردازید و آرامش و آسایش را مهمان ذهن و قلبت‌تان کنید.

درباره کتاب دقیقه منهای دغدغه:

تا به حال فکر کرده‌اید که چرا اغلب اوقات در فکر و ذهن خود احساس خلائی می‌کنید که شما را دچار تشویش و پریشانی می‌کند؟ اگر با دقت بنگرید خواهید دید که اضطراب‌های درون شما ناشی از هیجان‌های بدون علت، مشغولیت مداوم ذهن به امور بی‌اهمیت و ظاهری و اهمیت دادن به چیزهای کوچک، سخت گرفتن مسائل و... است که دغدغه‌ها و استرس‌های مختلفی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تاکنون با خودتان فکر کرده‌اید که این حجم از استرس و اضطراب را چگونه می‌توانید دور نگه دارید و از آن‌ها در امان بمانید؟ از بااهمیت‌ترین نکته‌هایی که می‌توان برای مهار استرس و اضطراب به آن توجه کرد، سفر روحی و معنوی است که هر فرد در حد توان خود می‌تواند در این مسیر معنوی قدم بگذارد و از آن عبور کند. خودشناسی یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در فاصله گرفتن از استرس مؤثر واقع شود، زیرا حاصل خودشناسی خداشناسی است.

از این رو بهتر است با امید به زندگی، آرامش، مهربانی با دیگران، صلح، وقار، متانت، خلوت کردن با خود، خونسردی، فاصله گرفتن از محدودیت‌های ذهنی و جایگزین کردن شادی و عشق از تمامی دغدغه‌های زیان‌بار و تشویش دوری کنید. در کتاب دقیقه منهای دغدغه، راهکارهایی برای رهایی از دغدغه‌های بی‌شمار زندگی با بهره‌مندی از تکنیک‌ها و مهارت‌های کسب آرامش معنوی ارائه شده است.

کتاب دقیقه منهای دغدغه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌های خودیاری و رشد فردی علاقه‌مندید، این کتاب برای شماست.

جملات برگزیده کتاب دقیقه منهای دغدغه:

- یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای پایین آوردن تنش‌ها، آسان گرفتن مسائل است.
- ذهن و تفکر خود را برای قبول هر چیزی آماده و خلاق سازید.
- رمز موفقیت در آرامش دادن و آرام کردن ذهن و در اختیار گرفتن کلیه هیجانات ناشی از عجله و تمرین افکار آرام‌بخش است.
- هر روز چندین بار ذهن‌تان را از افکار نگران‌کننده خالی کنید.
- با خودتان خلوت کنید. بگذارید ندای بصیرت، بینش و خودآگاهی درونی شما راهنمایتان باشد.
- هر روز را با تقدس و تکریم زندگی کنید.
- آرزوها و خواسته‌های کوچکی داشته باشید و در برآورده کردن آن‌ها بکوشید.

در بخشی از کتاب دقیقه منهای دغدغه می‌خوانیم:

یکی از روزهای ماه فوریه همان‌طور که یک بسته نامه در دست داشتم راهرو طولانی هتلی در فلوریدا را طی کردم. برای گذراندن تعطیلات نیمه دوم زمستان به آن‌جا رفته بودم، ولی هر روز کارم این بود که اول وقت با عجله به نامه‌ها رسیدگی کنم. یکی از دوستانم که بر حسب اتفاق در آن هتل بود و روی صندلی راحتی تاب‌خوری در باغچه نشسته و کلاهش را روی صورتش پایین آورده بود، مرا متوقف کرد و گفت: «دکتر با این عجله کجا می‌روید. بیایید این‌جا روی یکی از این صندلی‌ها بنشینید و اجازه دهید با هم یکی از مهم‌ترین هنرها را تمرین کنیم».

با تعجب پرسیدم: «به شما کمک کنم یکی از هنرهای بسیار مهم را تمرین کنید؟» پاسخ داد: «بله، هنری که این روزها به دست فراموشی سپرده شده است، کمتر کسی این روزها پیدا می‌شود که این هنر را بداند». در جواب گفتم: «ممکن است لطف کنید و مرا هم با این هنر آشنا سازید، چون من شما را در حال تمرین هنری نمی‌بینم».

گفت: «برعکس مشغولم. من در حال تمرین هنر استراحت در زیر نور آفتاب هستم. این‌جا بنشینید و اجازه دهید خورشید روی صورت‌تان بتابد. اشعه آفتاب گرم و مطبوع است و به انسان احساس سبکی و آرامش می‌دهد. آیا هرگز به خورشید فکر کرده‌اید؟ خورشید هرگز عجله ندارد؛ هیجان‌زده نمی‌شود؛ به‌آرامی و بی‌صدا عمل می‌کند، تکمه‌ای را فشار نمی‌دهد و به تلفنی جواب نمی‌گوید زنگی را به صدا در نمی‌آورد، بلکه فقط به تابیدن ادامه می‌دهد. کاری که او در یک لحظه انجام می‌دهد بیش‌تر از کاری است که ما در همه عمر انجام می‌دهیم. به وظایف او بیندیشید، او سبب می‌شود تا گل‌ها شکوفا شوند؛ تا درختان رشد کنند؛ تا زمین گرم شود. او موجب رویش میوه و سبز، و رسیدن غلات می‌شود؛ آب را بخار می‌کند و به زمین برمی گرداند و به شما آرامش و سکون می‌دهد. متوجه شده‌ام هر وقت زیر نور آفتاب می‌نشینم و آفتاب را با شادی می‌پذیرم، خورشید انواری می‌تاباند که به من انرژی می‌دهد؛ البته این در صورتی است که من وقتی را به این کار اختصاص دهم. پس نامه‌ها را به گوشه‌ای بیندازید و کنار من بنشینید».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کسب آرامش جسمی و روحی
معنویت در زندگی روزمره
هماهنگی با خدا
ایمان هدیه‌ی خداوند است
پایین آوردن تنش
بررسی معجزه
افسردگی ساختار مغز را تغییر می‌دهد
دقت در زندگی افراد موفق
هنر استراحت در زیر نور آفتاب
بزرگ‌ترین علت ناتوانی
تمرین خونسردی
اهمیت لحظه‌ها
تخلیه ذهن
مراقبه و تمرکز بر لحظه‌ی اکنون
آشفتگی در زندگی
یاری گرفتن از خدا
نکته‌هایی برای مراقبه و تمرکز «همین الان»
چگونه اختلالات خواب‌مان را برطرف کنیم؟
تجدید قوا
برای مدیتیشن تنفسی
هنگام بروز اضطراب چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟
خلوت
تردید در افکار
پیاده‌روی
استرس و پرخوری
نرسیدن به فردا
آماده و خلاق باشید
تهیه‌ی دفترچه
هیجانات جسمی و عاطفی
تقدس و تکریم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دقیقه منهای دغدغه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-622-667541-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دقیقه منهای دغدغه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دقیقه منهای دغدغه

برای دریافت کتاب دقیقه منهای دغدغه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.