معرفی و دانلود کتاب رابین ویلیامز: وقتی صدای خنده قطع می‌شود

برای دانلود قانونی کتاب رابین ویلیامز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابین ویلیامز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابین ویلیامز: وقتی صدای خنده قطع می‌شود

کتاب رابین ویلیامز، فرازوفرودهای زندگی این اسطوره‌‌ی ‌سینمای هالیوود را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. امیلی هربرت، نویسنده‌ی این کتاب، اثری زندگی‌نامه‌ای نگاشته و جنبه‌های مختلف زندگی رابین ویلیامز را به طرفداران این هنرپیشه فقید، معرفی می‌کند. بررسی مشکلات روحی و گرفتاری‌های رابین ویلیامز و دلیل مرگ خودخواسته‌ی این هنرپیشه، مهم‌ترین قسمت‌های کتاب حاضر را تشکیل می‌دهند.

درباره‌ی کتاب رابین ویلیامز

کتاب رابین ویلیامز: وقتی صدای خنده قطع می‌شود (Robin Williams: When the laughter stops)، را امیلی هربرت (Emily Herbert)، به رشته تحریر در آورده است. هربرت، نامی آشنا در عرصه‌ی نگارش زندگی‌نامه‌های شخصیت‌های برجسته بین‌المللی به‌شمار می‌رود. در کنار زندگی‌نامه‌ رابین ویلیامز، نگارش بیوگرافی‌های لِیدی‌ گاگا (Lady Gaga) و مایکل جکسون (Micheal Jackson)، نیز در کارنامه امیلی هربرت خودنمایی می‌کنند. این زندگی‌نامه‌نویسِ مطرح، کتاب رابین ویلیامز را با بخشی درباره‌ی انتشار خبر حیرت‌انگیزِ فوت این هنرپیشه افسانه‌ای در آگوست 2014 آغاز می‌کند. به گفته‌ی نویسنده، کسی باور نمی‌‌کرد که رابین ویلیامز، برنده‌ی جایزه‌ اسکار، کمدین و فوق‌ ستاره‌ی دنیای هنرپیشگی در 63 سالگی چهره در نقاب خاک بکشد. باور جامعه جهانی در ابتدا بر این بود که رابین ویلیامز به دلیل حادثه‌ای ناگوار از دنیا رفته است. پس از مدت اندکی، گزارش‌های کالبدشکافی، پرده از دلیل مرگِ رابین ویلیامز برداشت. در این گزارش‌، مرگ خودخواسته، به‌عنوان علت فوت این اسطوره‌ی دنیای هالیوود اعلام شد. نویسنده‌ی کتاب رابین ویلیامز، در ادامه خواننده را در جریان اعتیاد این هنرپیشه به مواد مخدر و الکل قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب رابین ویلیامز

در ادامه‌ی کتاب رابین ویلیامز، با این واقعیت روبه‌رو می‌شویم که این هنرپیشه به‌رغم حضور در نقش‌های کمدی، همواره غم عمیقی را به دوش می‌‌کشیده. نویسنده در ادامه‌ی کتاب به پیام‌های احترامی اشاره می‌کند که شخصیت‌های بین‌المللی درباره‌ی خبر فوت رابین ویلیامز منتشر کرده‌اند. کتاب حاضر در شانزده فصل تهیه و تدوین شده است. فصل ابتدایی کتاب با عنوان «مردی محبوب» به بیان کلیاتی از این بازیگر مطرح و دوست‌داشتنی می‌پردازد. «چه پسر تنهایی»، نام دومین فصل این کتاب است که خواننده در این فصل در جریان کودکی پرفرازوفرود رابین ویلیامز قرار می‌گیرد. امیلی هربرت، برای خواننده توضیح می‌‌دهد که قُلدرها در مدرسه به رابین ولیامز زورگویی می‌کردند. به همین دلیل رابین، کودکی درون‌گرا بود که بیشتر زمان خود را به بازی با اسباب‌بازی‌های خودش اختصاص می‌داد و از حضور در جمع کناره می‌گرفت. بنابراین از آنجایی که پدر و مادر رابین، هر دو شاغل بودند، بیشتر اوقات کودکی رابین به‌تنهایی گذشت. به گفته‌ی نویسنده، تنهایی باعث شد تا رابین ولیامز برای بازی‌ از تخیل خود کمک بگیرد. «رابین و جولیارد»، «شگفتی‌ دهه‌ هفتاد»، «ناناتو ناناتو»، «دنیا به روایت رابین» و «دوران آشفته»، به‌ترتیب نام فصل‌های سوم تا هفتم کتاب رابین ویلیامز هستند که اطلاعات دست‌اول و مهمی را درباره‌ی روزهای زندگی او در اختیارتان قرار می‌دهد.

نویسنده در فصل هشتم این کتاب به دورانی اشاره می‌کند که سایه همای سعادت روی سر این هنرپیشه افتاده و به اوج رسیده بود. «پیروزی و تراژدی»، «پیکاسوها و شاهزاده‌ها»، «پسر بازیگوش» و «افول و سقوط» نیز فصل‌های نهم تا دوازدهم کتاب رابین ولیامز را در برمی‌گیرند. مطالعه‌ی این فصل‌ها، خواننده را در جریان مشکلات، موفقیت‌ها و ناکامی‌های ویلیامزِ جوان قرار می‌دهد. «آغازی دوباره»، «سایه‌ها فرو می‌افتند» و «یک نابغه‌ی کمدی»، نام فصل‌‌های بعدی کتاب رابین ویلیامز هستند. نویسنده در این فصل‌ها برای خواننده توضیح می‌دهد که ویلیامز در کنار بازیگری، استعداد سرشاری در لطیفه‌سرایی داشته است. به همین منظور بخش آخر کتاب به بیست شوخی بی‌نظیر از رابین ویلیامز اختصاص داده شده است.

کتاب رابین ویلیامز را نشر گویا روانه بازار کتاب کرده و ویدا خاوری، مترجم این اثر است.

کتاب رابین ویلیامز برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به رابین ویلیامز، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای طرفداران آثار زندگی‌نامه‌ای نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب رابین ویلیامز: وقتی صدای خنده قطع می‌شود می‌خوانیم

وقتی رابین شانزده‌ساله بود آشفتگی‌های بیشتری پا به زندگی‌اش گذاشت. البته همین آشفتگی‌ها بود که به‌مرور زمان او را تغییر داد. در آن دوره پدرش رابرت هر روز بیشتر از دیروز در صنعت خودرو سرخورده و دلسرد می‌شد و همین مسئله موجب شد خیلی زود بازنشسته شود. پس از آن خانواده دوباره مجبور به تغییر محل زندگی شد، این بار به ووداکری کالیفرنیا، بخشی از شهرستان مارین که قرار بود رابین بیشتر عمرش را در آن جا با راحتی و آسایش سپری کند. اول از همه در دبیرستان ردوود در لارکسپور ثبت‌نام کرد که برخلاف مدرسه قبلی، خصوصی نبود و رابین را با دنیای جدیدی آشنا کرد. حالا پیراهن‌های طرح هاوایی بیش از نصف کمدش را پر می‌کرد. از طرفی رانندگی با لندرور را نیز شروع کرده بود. گویا زندگی تازه داشت روی خوش خودش را به رابین نشان می‌داد. او در مصاحبه‌ای با اوکلاهومان گفته بود: وقتی به کالیفرنیا آمدم حدوداً سال 1969 و من دبیرستانی بودم، آن جا به دبیرستانی رفتم که کاملاً شبیه سرزمین عجایب بود، جایی که یک روز یکی از معلم‌هایش ال. ‌اس. ‌دی. مصرف کرده بود و با قدم زدن در محوطه‌ی حیاط دبیرستان زمزمه‌هایی مثل (من لینکلن هستم) به گوشت می‌خورد. چنین مکانی کاملاً با شخصیت هرج ومرج طلب او سازگار بود. از نقل‌مکان کردن از غرب میانه آمریکا به کالیفرنیا گرفته تا درست بعد از آن پدیده تابستان عشق، همگی کاملاً چشم و گوش رابین را بازکرده بودند.

حالا بذله‌گویی‌های او به حدی رسیده بود که خیلی جدی آن را مثل یک حرفه و کار در حوزه هنرهای نمایشی دنبال می‌کرد. گویا تغییر محل زندگی داشت متعاقباً در خود زندگی ویلیامز نیز تغییراتی را ایجاد می‌کرد. گویا غرب میانه هنوز تحت سلطه تفکر پیشگام بود؛ بیش از یک قرن است که مردان جان خود را برای تحت کنترل درآوردن این سرزمین به خطر انداخته‌اند. اما سکوت و خاموشی شهرهای کالیفرنیا و سانفرانسیسکو روی هم رفته چیز دیگری بود. ویلیامز می‌گفت از زندگی کردن در اینجا لذت می‌برم چراکه هیچ‌کس کاری به کارم ندارد و همه سرشان به زندگی خودشان گرم است.

فهرست مطالب کتاب

احترامات
فصل اول: مردی محبوب
فصل دوم: پسری تنها
فصل سوم: رابین و جولیارد
فصل چهارم: احساس دهه هفتاد
فصل پنجم: نانو نانو
فصل ششم: جهان از نگاه رابین
فصل هفتم: موقعیت‌های رنج‌آور
فصل هشتم: در اوج
فصل نهم: پیروزی و تراژدی
فصل دهم: پیکاسوس و شاهزاده‌ها
فصل یازدهم: پسر گیمر
فصل دوازدهم: افول و سقوط
فصل سیزدهم: یک شروع تازه؟
فصل چهاردهم: سایه‌ها سقوط می‌کنند
فصل پانزدهم: آخر داستان: یک نابغه کمدی
بهترین جوک‌های رابین ویلیامز را باهم بخوانیم.
تصاویر
لیست اسامی فیلم‌های رابین ویلیامز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابین ویلیامز: وقتی صدای خنده قطع می‌شود
نویسنده
مترجمویدا خاوری
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-312-079-4
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رابین ویلیامز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رابین ویلیامز

برای دریافت کتاب رابین ویلیامز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.