معرفی و دانلود کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود: 21 قاعده‌ی مولانا

عکس جلد کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود: 21 قاعده‌ی مولانا
قیمت:
۶۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود: 21 قاعده‌ی مولانا

کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود، به قلم هاکان منگوچ، یکی از پرطرفدارترین نویسندگان و سخنرانان ترکیه در زمینه‌ی تصوف و خودیاری، به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب که بنیان آن بر فلسفه‌ی تصوف متمرکز شده، راهنمایی معنوی را برای تمرین صبر و رسیدن به آرامش در زندگی ارائه می‌دهد و شما را با عمق اشعار مولانا و تعالیم برجسته‌ی این شاعر بزرگ آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود

اگر می‌توانستیم از مولانا بخواهیم بیست‌ویک قاعده برای زندگی در عصر حاضر بنویسد، آن قواعد چه بودند؟ کدام اشعار و کدام تعالیم این شاعر نامدار برای زندگی ما ضروری جلوه می‌کردند؟ چه راه‌حل‌هایی در اشعار مولانا برای مسائلی همچون اضطراب، شتاب زندگی امروزی، کنترل‌گری و ... وجود می‌داشت؟ اصلاً جهان‌بینی مولانا، شاعری که در قرن هفتم هجری می‌زیست، برای انسان امروزی چه‌چیزی می‌توانست داشته باشد؟ کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود به این سؤالات پاسخ می‌دهد و ما را به دنیای عرفان و صوفی‌گریِ پاگرفته در عصر مدرن می‌برد.

معرفی و دانلود کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود

هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) که از کودکی با فلسفه‌ی صوفی‌گری بزرگ شده است، پس از مراقبه‌های بسیار و تأمل بر آموخته‌های عرفانی مولانا، از دل اشعار او بیست‌ویک قانون طلایی برای تمرین صبر و آرامش در زندگی بیرون کشیده است. او هر کدام از این قواعد را با تجربیات شخصی خود در آمیخته، با مطالعات علمی تکمیل کرده و حاصل این تلاش‌ها را در کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود (Sen yola çık Yol sana görünür) گِرد آورده است.

همانطور که گفتیم، کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود شامل بیست‌ویک قاعده‌ی طلایی از آموخته‌های مولاناست. هاکان منگوچ تمامی آموخته‌های حاصل از اشعار مولانا را با زبانی ساده و صمیمی، همچون دوستی خیرخواه با ما در میان می‌گذارد و سیر و سفری به سلوک عرفانی مولانا به ما هدیه می‌کند. هر کدام از قواعد مذکور، به معضلی در زندگی معاصر می‌پردازد و رهایی از آن را هدف قرار می‌دهد. سرعت و شتاب، انزوا، خشم، محاسبه‌‌گری و ... از جمله‌ی این معضلات هستند.

برای مثال، قاعده‌ی اول، معضل حرص و آز و تفاوت آن را با داشتن عزم و اراده مطرح می‌کند. کسانی که در زندگی‌شان با عزمی نیرومند، و نه با حرص و آز، پیش می‌روند، نسبت به پیرامونشان بی‌توجه نیستند، برای خودشان و عزیزانشان وقت می‌گذارند و از مسیر درس‌های بسیاری می‌آموزند و بیشتر به دنبال همکاری هستند تا رقابت و حذف رقبا از میدان زندگی. این افراد در آرامش دائمی به سر می‌برند، معجزه‌های بسیاری سر راهشان قرار می‌گیرند و به موفقیت می‌رسند!

آنچه نویسنده در کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود از عرفان مولانا برای زندگی امروز گلچین می‌کند، در این رویکرد خلاصه می‌شود: قدر همه چیز را بدانیم و از همه چیز استقبال کنیم. هر تجربه‌ای، چه تلخ و چه شیرین، به صلاح ما اتفاق می‌افتد و تمامی تجربیات برای این رخ می‌دهند که از آن‌ها درس بگیریم، رشد کنیم و به بلوغ برسیم. به این ترتیب، هر انسانی که قدم به زندگی ما می‌گذارد نیز حامل درسی است که زندگی ما را تغییر می‌دهد. حضور هیچ کس تصادفی نیست. جهان با ما سر جنگ ندارد؛ بلکه برعکس، این جهان مخلوق آفریدگار خیرخواهی است که برای هر کسی خیری را در نظر گرفته. کائنات هرگز با ما قهر نمی‌کنند، به فکر مجازات ما در نمی‌افتند و اگر با صبر و حوصله در سازوکار جهان و آنچه بر ما می‌گذرد، دقیق شویم، عمق تعالیم موجود در هر ذره را در می‌یابیم.

کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود پیش‌تر با عناوین دیگری از جمله «21 قانون مولانا» و «تو راهی شو راه نمایان می‌شود» منتشر شده بود. اکنون این کتاب را با ترجمه‌ی فائزه پورعلی و به همت انتشارات نسل نواندیش می‌خوانید.

کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی کسانی که به حوزه‌های عرفان و همچنین خودسازی علاقه دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود: 21 قاعده‌ی مولانا می‌خوانیم

انسان‌های بسیاری شکایت می‌کنند که «وقت ندارم»، اما زمان کافی را در اختیار داریم. گفتن «وقت ندارم» به این معنی است که «نمی‌توانم از وقتم درست استفاده کنم.»

برای مثال، همین روزهایی که دارم این کتاب را می‌نویسم، شلوغ‌ترین روزهایم است. از کمپ سه‌روزه‌ای که بسیار خسته‌کننده بود بازگشته‌ام. تعداد افرادی که در کمپ شرکت کرده بودند، بسیار زیاد بودند و به‌خاطر اینکه باید با هر یک از آن‌ها از نزدیک ارتباط برقرار می‌کردم، بسیار خسته شده بودم. افزون‌براین، در این ماه هشت سمینار برگزار کرده‌ام که همگی در شهرهای دیگر بوده‌اند. دوره‌ای که پس از پاندمی از سر گرفته شده است، مرا بیش از هر زمان دیگری خسته می‌کند، اما هر روز ساعت شش صبح از خواب بیدار می‌شوم و بدون وقفه دو تا سه ساعت فقط می‌نویسم. ترجیح می‌دهم به‌جای اینکه ساعت شش صبحم را در خواب سپری کنم، با کتابم بگذرانم. اگر من هم دو سه روز پس از هر سمینار، کمپ و سفرهای خارج از شهر را به استراحت اختصاص می‌دادم، دچار بهانه «وقت ندارم» می‌شدم و از اینکه فرصت نمی‌کنم کتاب نویسم، شکایت می‌کردم. کسی که بر بدن، ذهن و روح خود حکمرانی کند، می‌تواند زمان را هم به‌خوبی مدیریت کند. بقیه مانند برگ‌هایی در دل باد هستند که به این‌طرف و آن‌طرف پراکنده می‌شوند.

اگر درباره مفهوم زمان و ارتباطت با آن به سختی می‌افتی، پیشنهاد می‌کنم از زاویه دیگری به آن نگاه کنی. برای مثال، به جمله‌هایی که درباره «زمان» به کار می‌بری دقت کن!

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
قاعده 1
موضوع حرص، عزم و تسلیم‌شدگی
قاعده 2
آیا ثروتمند هستی؟
قاعده 3
کنترل‌گری بیش‌ازحد، یک بیماری است
می‌دانی «هنر زندگی» چیست؟
نفرینی که به واقعیت تبدیل شد!
قاعده 4
قاعده 5
قاعده 6
قاعده 7
قاعده 8
هر اتفاقی را خیر بدان
هرکه آمد را خضر بدان
هر شب را شب قدر بدان
قاعده 9
قاعده 10
قاعده 11
قاعده 12
قاعده 13
قاعده 14
قاعده 15
قاعده 16
قاعده 17
قاعده 18
قاعده 19
قاعده 20
پیش‌داوری نکن
به کتاب‌هایی که می‌خواند توجه کن
ببین چه فیلمی تماشا می‌کند
نگاه کن چه رفتاری از خودش نشان می‌دهد
ببین درباره دیگران چطور صحبت می‌کند؟
ببین در زمان‌های بحرانی چطور رفتار می‌کند؟
دقت کن ببین چطور به تو گوش می‌سپارد
قاعده 21
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود: 21 قاعده‌ی مولانا
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-220-798-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود

برای دریافت کتاب راه به قدم‌های تو روشن می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.