معرفی و دانلود کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی

عکس جلد کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی
قیمت:
۲۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی

جیمی آلارکن در کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی در وهله‌ی نخست و پس از شرح اهمیت تغذیه‌ی مناسب، اطلاعات مهمی را درباره‌ی رژیم و تغذیه‌ی ورزشی در اختیار شما می‌گذارد و پس از آن راهکارهایی عملی را ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند تغذیه‌ی مناسبی داشته باشید و عملکردتان را در ورزش بهبود ببخشید. این کتاب ذیل مجموعه‌ی تغذیه‌ی ورزشی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی

امروزه، علم بیش از پیش به ما نشان داده که انجام تمرینات بدنی، ورزشکاران را -فارغ از این‌که در کدام رشته‌ی ورزشی مشغول هستند- به‌تنهایی به موفقیت نمی‌رساند، بلکه این امر را باید به مثابه‌ی پازلی دانست که از تکه‌های مختلفی تشکیل شده و تنها در صورتی‌ که این قطعات کنار یکدیگر قرار بگیرند، ورزشکار به موفقیت می‌رسد.

یکی از مهم‌ترینِ این قطعه‌ها در پازل موفقیت ورزشی، تغذیه است. تغذیه علاوه‌ بر آن‌که به عضلات کمک می‌کند تا به شکل مطلوب و اصولی توسعه یابند، بخش مهمی از عملکرد ورزشی ورزشکاران به شمار می‌رود. این امر از آن جهت است که درشت‌مغذی‌ها، ریزمغذی‌ها و مایعات، هرکدام در مقدار مناسب، برای تأمین انرژی و ارائه‌ی عملکرد مطلوب ضروری می‌نماید و کتابی که پیش روی شماست، با نام راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی (Nutrition guide for sport players)، نوشته‌ی جیمی آلارکن (Jaime Alarcon) از جمله آثاری‌ست که در این رابطه تألیف شده است. این کتاب به ورزشکاران کمک می‌کند تا انرژی بدن‌شان را با استفاده از تغذیه‌ی مناسب تأمین کنند و همچنین به آن‌ها نشان می‌دهد که یک ورزشکار برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب، باید چه غذایی را در چه زمان و در چه مقداری استفاده کند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی

ماشینی را در نظر بگیرید که چون سوخت کافی ندارد، به مقصد نمی‌رسد. جیمی آلارکن تغذیه‌ی مناسب را برای ورزشکاران حرفه‌ای به مثابه‌ی بنزین می‌داند. او در کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی، امر تغذیه را اصلی‌ترین و مهم‎ترین عامل بهبود یک بازیکن و جلوگیری از آسیب‌دیدگی او می‌نامد.

جیمی آلارکن کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی را نخستین بار در سال 2020 روانه‌ی بازار نشر کرد. اثری که در اختیار دارید را می‌توان از معدود کتاب‌های واقعاً مفید برای ورزشکارانی دانست که قصد دارند تغذیه‌ی خود را روی اصول پیش ببرند و به این امر اهمیت بیشتری بدهند. از جمله نکاتی که کتاب نامبرده را از سایر کتاب متمایز می‌کند، این امر است که آقای آلارکن ضمن آن‌که تلاش کرده مطالب را به نحوی عملی و کاربردی بیان کند، از مختصر بودن آن نیز غافل نشده و می‌توان کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی را اثری دانست که در عین موجز بودن، بسیار کاربردی است.

حال که به شکلی گذرا به اهمیت تغذیه‌ی ورزشی برای ورزشکاران پرداخته‌ایم، بد نیست نگاهی به فصول کتاب داشته باشیم. کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی از پنج فصل بسیار مهم تشکیل شده است:

  • فصل 1. مقدمه‌ای ‌بر اصول تغذیه
  • فصل 2. اهمیت یک تغذیه خوب
  • فصل 3. کشمکش‌های بازیکنان فوتبال بر سر تغذیه‌ی ورزشی
  • فصل 4. تغذیه برای بازیکنان بستکبال
  • فصل 5. برنامه‌ی غذایی بدنسازان

پیش از آن‌که به موضوع این فصول بپردازیم، لازم است نکته‌ای را یادآور شویم. در پیشگفتاری که پیش از شروع این کتاب آمده، بیان شده است که برخی از آمار‌هایی که جیمی آلارکن در کتابش مطرح کرده، با نتایج به‌دست‌آمده از اغلب پژوهش‌ها مغایرت داشته؛ بنابراین، ضمن آن‌که مترجمان این کتاب، یعنی فؤاد عسجدی و امیرحسین احمدی حکمتی کار تلاش کرده‌اند اصل امانت‌داری را در ترجمه رعایت کنند، در مواردی که اختلاف آمارها و نکات ذکرشده با پژوهش‌ها بسیار بوده، نکاتی را به شکل زیرنویس در انتهای متن آورده‌اند.

به سراغ معرفی اجمالی فصول کتاب حاضر می‌رویم. فصل نخست «مقدمه‌ای بر اصول تغذیه» نام دارد. نویسنده در این فصل تلاش کرده تا به مواد مغذی و ضروری بدن (شامل: کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، لیپیدها یا چربی‌ها و فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب) نگاهی داشته باشد. همچنین در فصل نخست این کتاب شما یاد می‌گیرید که الگوی تغذیه‌ی مناسب به چه معناست، چگونه می‌توانید مقدار مناسبی از مواد مغذی را در ترکیبات تغذیه‌ی خود بگنجانید، و در نهایت، با یادگیری اصول تغذیه، سلامتی را برای خودتان رقم بزنید. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از عناوین فرعی فصل نخست کتابِ راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی است که به شما در آشنایی بیشتر با مطالب کتاب کمک می‌رساند: «تغذیه برای ما چه اهمیتی دارد؟»، «ریزمغذی‌ها»، «مواد معدنی»، «روی یا زینک»، «ویتامین‌های محلول در آب» و «رژیم‌درمانی».

آیا تابه‌حال شده است که غذای عجیبی بخورید و افزایش ناگهانی انرژی را تجربه کنید، اما مدتی بعد احساس خستگی کامل داشته باشید؟ آیا از تأثیر اضافه وزن بر خطر ابتلا به دیابت نوع دو آگاهید؟ آیا می‌دانید که تغذیه سلامت پوست را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟ جیمی آلارکن در فصل دوم کتاب، یعنی «اهمیت یک تغذیه‌ی خوب» که فصلی نسبتاً مختصر است، به این سؤالات پاسخ می‌دهد و دلایلی را برای اهمیت یک تغذیه‌ی خوب ذکر می‌شود.

«کشمکش‌های بازیکنان فوتبال بر سر تغذیه‌ی ورزشی» عنوان فصل سوم این کتاب است. یک شعار قدیمی در ارتباط با تغذیه برای بازیکنان فوتبال وجود دارد و آن این است: «پروتئین و چربی زیاد، کربوهیدرات بسیار کم»... مشکل این شعار آنجاست که بی‌ آن‌که دو فاکتور مهم سن و جنسیت بازیکن را در نظر بیاورد، مدام میان پیشکسوتان این ورزش تکرار می‌شود. جیمی آلارکن در فصل سوم کتابِ راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی به مخاطبان خود توضیح می‌دهد که چرا نباید به این شعار توجهی کرد. این نویسنده‌ی توانا به خوبی از مزایای رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات برای ورزشکاران، به ویژه ورزشکاران رقابتی آگاه است و تلاش کرده در این فصل مطالعات علمی و صحیح خود را با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارد. «هرچه‌ عضله‌ی کمتری ‌داشته ‌باشید، ‌کالری ‌کمتری ‌می‌سوزانید»، «بهترین ‌زمان ‌مصرف‌ پروتئین ‌برای ‌ورزشکاران»، «مدیریت وزن» و «راهنمای تغذیه برای ورزشکاران فوتبال» نام برخی از عناوین فرعی این فصل هستند.

جیمی آلارکن در فصل «تغذیه برای بازیکنان بسکتبال» که فصل چهارم این کتاب است، سعی می‌کند پنج عادت تغذیه‌ای را برای برخی از ورزشکارانی که دارای ساختار عضلانی عالی و درصد چربی کم در بدن‌شان هستند، بیان کند. او به طور مختصر شرح می‌‌دهد که این بازیکنان همیشه به مکمل‌ها تکیه نمی‌کنند، در هر وعده‌ی غذایی مواد پروتئینی را جای می‌دهند، هر روز صبحانه می‌خورند و این امر به حفظ درصد چربی پایین بدن‌شان کمک می‌کند؛ همچنین مطابق با آنچه در این فصل خواهید خواند، ورزشکاران عضلانی زمانی را به تهیه‌ی غذاهای باکیفیت اختصاص می‌دهند و از خوردن فست‌فود اجتناب می‌کنند. همچنین در ادامه‌ی این فصل، بخشی با عنوان راهنمای تغذیه برای بازیکنان بسکتبال آورده شده که نکاتی را درباره‌ی رژیم غذایی بازیکنان بسکتبال گوشزد می‌کند.

در نهایت، در فصل پنجم کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی که «برنامه‌ی غذایی بدن‌سازان» نامیده شده، به مبحث اصول بدن‌سازی می‌پردازد و برنامه‌ی غذایی مناسبی را برای بدن‌سازان تدارک می‌بیند. جیمی آلارکن دو مرحله را برای تمرینات بدن‌سازی و رژیم غذایی قائل می‌شود: کات و حجم. او در توضیح این مفهوم چنین می‌گوید: «هدف از دوره‌ی حجم، ساخت عضله است، در حالی که دوره‌ی کات به حفظ عضلات می‌پردازد با این هدف که ورزشکار فقط چربی را کاهش دهد».

انتشارات حتمی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی را ذیل مجموعه‌ی تغذیه‌ی ورزشی خود منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تغذیه‌ی ورزشی

تغذیه‌ی ورزشی، شامل رژیم غذایی مناسب برای یک ورزشکار است، به شکلی که عملکرد او را بهبود ببخشد. انتشارات حتمی، به عنوان ناشر نمونه‌ی کشور، کتاب‌های مرتبط با رژیم‌های ورزشی را در یک مجموعه گرد هم آورده که مجموعه‌ی تغذیه‌ی ورزشی نام دارند.

این مجموعه شامل بیش از بیست مجلد است که موضوعات مرتبط با علم تغذیه را بررسی و تشریح می‌کند. درمان چاقی، ‌تغذیه در ورزش‌های مختلف، تغذیه و متابولیسم در ورزش، تغذیه‌ی ورزشی نوین، زمان‌بندی تغذیه، فارماکولوژی دوپینگ، متابولیسم مکمل‌های ورزشی در بانوان و... از جمله موضوعاتی هستند که در کتاب‌های این مجموعه تشریح شده‌اند.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه‌ی تغذیه‌ی ورزشیِ انتشارات حتمی است: «شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن»، «راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه»، «داروهای بهبود عملکرد و هورمون‌ها در ورزش»، «تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی»، «تغذیه برای فوتبال: راهنمای عملی تغذیه برای سلامتی و عملکرد»، «ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز»، «مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای» و «رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن».

بد نیست اشاره کنیم نسخه‌ی الکترونیک همه‌ی عناوین نامبرده‌شده در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه موجودند و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

جیمی آلارکن کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی را برای ورزشکاران، مربیان و بدن‌سازان به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی می‌خوانیم

سلنیوم از بیش از 24 سلنوپروتئین تشکیل شده است و نقش مهمی در سلامت تولید مثل و تیروئید دارد. سلنیوم به‌عنوان یک آنتی اکسیدان، می‌تواند از آسیب سلولی نیز جلوگیری کند. مقدار زیاد سلنیوم می‌تواند باعث تنفس تند، اسهال، تحریک‌پذیری روده، بثورات پوستی، شکنندگی مو یا ناخن‌ها و علائم دیگر شود. مقدار بسیار کم می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، ناباروری در مردان و آرتروز شود. توصیه شده است که بزرگسالان به 55 میکروگرم سلنیوم در روز نیاز دارند. آجیل برزیلی منبع عالی از سلنیوم است. سایر منابع گیاهی شامل: اسفناج، بلغور جو دوسر و لوبیا پخته شده است. تن ماهی، ژامبون و ماکارونی غنی‌شده همه منابع عالی هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. مقدمه‌ای ‌بر اصول تغذیه
فصل 2. اهمیت یک تغذیه خوب
فصل 3. کشمکش‌های بازیکنان فوتبال بر سر تغذیه ورزشی
فصل 4. تغذیه برای بازیکنان بستکبال
فصل 5. برنامه غذایی بدنسازان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی
نویسنده
مترجمفواد عسجدی، امیرحسین احمدی حکمتی کار
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-355-598-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی

برای دریافت کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای بازیکنان ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.