معرفی و دانلود کتاب راهنمای خواب: برقراری ارتباط با روح از طریق فرآیند رویاپرورانی

عکس جلد کتاب راهنمای خواب: برقراری ارتباط با روح از طریق فرآیند رویاپرورانی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای خواب: برقراری ارتباط با روح از طریق فرآیند رویاپرورانی

ماخیل کلرک به مخاطب نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از تکنیکِ پنج‌مرحله‌ایِ مطرح‌شده در کتابِ راهنمای خواب، می‌تواند از تجربه‌ی رویابینی خود در زندگی روزمره استفاده کند و به شادی و آرامش بیشتری در عالم بیداری برسد. نویسنده در اثر خود، چندوچون و چرایی فرآیند رویاپرورانی و قدمت آن را شرح داده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای خواب

خواب و رویا در روان‌شناسی همیشه مفهوم مهم و قابل توجهی بوده است. ما به دلایل مشخصی خواب می‌بینیم و در رویاهای ما نشانگانِ واضح یا مبهمی وجود دارند که به عقیده‌ی زیگموند فروید، شاهراهِ ورود به ناخودآگاه هستند. تاکنون روان‌شناسان و روان‌کاوانِ زیادی پیرامون خواب و رویا حرف زده‌اند و یکی از آن‌ها ماخیل کلرک (Machiel Klerk) است. این روان‌درمانگر معتقد است می‌توان با تسلط یافتن بر رویاها و یاد گرفتن شیوه‌های رویاپرورانی به زندگیِ بهتری در بیداری دست یافت. او به جاهای مختلفِ دنیا سفر کرده، برای زیارت به معابد باستانی زیادی رفته و از مکان‌هایی که بیش از هزار سال محل اجرای مراسم شفابخشی از طریق رویاپرورانی بوده‌اند، دیدن کرده است.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای خواب

ماخیل کلرک پس از این سفرهای تحقیقاتی به این نتیجه رسیده که شیوه‌ی منحصربه‌فردی برای رویاپردازی وجود ندارد؛ اما در عوض، شگرد‌ها، ابزارها و دیدگاه‌های خردمندانه‌ی متعددی موجود است. می‌توانید رویا را تعبیر کرده، احساسات و عواطف درون رویا را درک کنید و از آن‌ها درس بیاموزید، با موجودات درون رویا ارتباط بگیرید و با آن‌ها حرف بزنید، در رویا به کمال ادراک برسید (و آگاهانه در آن به کندوکاو بپردازید) و بالأخره، پیش از آن‌که خوابتان ببرد، پرسشتان را در عالم رویا مطرح کنید تا رویا نیز به آن پاسخ دهد. کتاب راهنمای خواب (Dream Guidance) عمدتاً به همین موضوع آخر می‌پردازد.

تجربیاتِ ماخیل کلرک‌، همکاری او با رویاپردازان سراسر جهان و آنچه او از همه‌ی مکاتب موجود آموخته، به سازوکار کارآمدی ختم شده که مبتنی‌ بر پنج مرحله است. در کتاب راهنمای خواب با این سازوکار آشنا خواهید شد تا به نتیجه‌ی مؤثرتری از رویاپرورانی دست یابید. به‌زعم نویسنده، تجسم شواهد عالم رویا و تجلّی آن‌ها در واقعیت، به معنای واقعی کلمه، کمک می‌کند تا رویایی زندگی کنید.

ماخیل کلرک‌ رویا را فرصتی می‌پندارد که در آن می‌توان از حقایق باخبر شد، به جواب سوال‌ها رسید و از درد و رنج خود کاست. او در طول دوره‌ی روان‌درمانگری خود به رویاهای بیست‌هزار نفر گوش سپرده و حالا با ذکر مثال‌های متعددی از بیمارانش در کتاب راهنمای خواب، مطالب را برای مخاطب ساده‌سازی می‌کند. نویسنده اثرش را با زندگیِ خود آغاز می‌کند؛ زمانی که در ده‌سالگی پدرش را از دست می‌دهد و به دنیای تاریک و سیاهِ ناامیدی و افسردگی وارد می‌شود. این پوچی و ماتم تا بیست‌سالگی با او می‌مانَد؛ تا زمانی که رویاها او را از این مهلکه نجات می‌دهند. ماخیل کلرک مطالعه در حوزه‌ی روان‌کاوی را با خواندنِ آثار کارل یونگ آغاز می‌کند، اما همان‌گونه که یونگ نسبت به فروید، تحولی در مفهوم و کاربرد رویا ایجاد کرد، ماخیل کلرک نیز از نظریه‌ی یونگ درباب رویا فراتر می‌رود و از رویاها راهی جدید به سوی یک زندگیِ معنوی و پرنشاط می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای خواب

ماخیل کلرک در اولین مرحله از روشِ پنج‌مرحله‌ای‌اش، مخاطب را به پرسش کردن از رویا دعوت می‌کند. فرآیند رویاپرورانی با این پرسش ماجراجویانه‌ آغاز می‌شود که: «امشب از رویایم چه بپرسم؟» او در این بخش از کتاب راهنمای خواب، دستورالعمل‌هایی ارائه می‌کند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید پرسش‌های خاص خودتان را شناسایی و طرح کنید. مرحله‌ی دوم به نحوه‌ی طرح پرسش رویاپرورانی می‌پردازد. او با مثال جالبی از آزمایش شرکتِ رِجیس در دنیای کسب‌وکار، مقصود خود را منتقل می‌کند. پس از پرسیدن سوال از رویا، آن‌وقت آماده‌ی مشورت‌گرفتن از رویا می‌شوید. شب رویابینی فرامی‌رسد و هنگام طرح پرسش حس انتظار، امید، شک و هیجان بر شما غالب می‌شود. آیا می‌توانید کاری کنید که در این شب رویای ثمربخش‌تری ببینید؟ ماخیل کلرک به این سوال در مرحله‌ی سوم پاسخ می‌دهد.

نویسنده در مرحله‌ی چهارم این اثر بر یادداشت‌برداری از رویاها تأکید می‌ورزد و در مرحله‌ی پنجم نحوه‌ی تجزیه‌وتحلیل رویا را آموزش می‌دهد. کتاب راهنمای خواب به‌طورکلی خواب و رویا را از منظر روان‌شناسی بررسی کرده و مخاطب را به سوی طرح پرسش‌هایی مؤثر در عالم رویا و استفاده از پاسخِ آن‌ها در زندگیِ روزمره، رهنمون می‌کند.

این کتاب را حامد بیت‌سعید ترجمه کرده و نشر میلکان آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای خواب

  • کتاب راهنمای خواب گوهری کوچک، اما بسیار قدرتمند است. ماخیل کلرک بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را صرف گردآوری حکمت و خرد مذاهب مختلف کرده و آن‌ها را در این کتاب گنجانده است. اثر پیشِ رو مناسب افرادی است که می‌خواهند از طریق ذهن رویاپردازشان با روح ارتباط بگیرند. (دکتر جوزف کامبْرِی)
  • رویاها همدمی خردمندند و با مثال‌هایی روشنگرانه و ترکیبی دل‌پسند از تاریخ و سنت‌های فرهنگی به ما کمک می‌کنند. کتاب راهنمای خواب خوانندگانش را قدم‌به‌قدم به هنر باستانی و پرکاربرد رویاپرورانی هدایت می‌کند. ماخیل کلرک با تأکید بر قدرت اجرای مناسک رویاپرورانی و هنر صحیح پرسیدن، خوانندگان را به سوی خرد درونی‌شان سوق می‌دهد. (دکتر کلر جانسون)
  • ماخیل کلرک کتاب بی‌نظیری درباره‌ی رویاها نوشته است. شما به لطف او یاد خواهید گرفت نقش رویاها را در زندگی خود پررنگ‌تر کنید. این کتاب مطالب واضح و جالب‌توجهی دارد و خود را درگیر بحث‌های جزئی و نظریات مبهم نمی‌کند. خواندن این اثر خود نوعی ماجراجویی است. باید رویاها را به بخشی از زندگی روزمره‌ی خود تبدیل کنید. (توماس مور)

کتاب راهنمای خواب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی مناسب است که به دنبال برقراری ارتباط با رویاها و روح خود هستند تا در عالم بیداری به زندگی بهتری دست پیدا کنند.

در بخشی از کتاب راهنمای خواب: برقراری ارتباط با روح از طریق فرآیند رویاپرورانی می‌خوانیم

النا زنی زیبا در گروه رویاپردازی من است که آمیزه‌ای نادر از اعتماد‌به‌نفس و آسیب‌پذیری را از خود بروز می‌دهد. او فردی باهوش و آتشی‌مزاج است، اما اعتمادبه‌نفس ندارد و به خودتحقیری مبتلاست. النا در جمع گروه رویاپردازی می‌گوید شروع به طرح پرسش رویاپرورانی کرده است. او با آن چشمان قهوه‌ای سیر خود به اعضای گروه نگاه می‌کند و انگار منتظر آن‌هاست تا ایده‌اش را تأیید و از آن استقبال کنند. من با اشاره‌ی سر به او می‌گویم: «بفرما، بگو چی می‌خوای بپرسی؟»

در جلسه‌ی قبلی گروه رویاپردازی که شب برگزار شد، شیوه‌های مختلف پرسشگری در فرآیند رویاپرورانی را بررسی کردیم؛ درنتیجه، گروه آماده‌ و مشتاق است به النا برای طرح پرسشی خوب کمک کند.

النا می‌گوید: «اخیراً به‌خصوص، خیلی تلاش می‌کنم که خودم‌ رو دوست داشته باشم، اما به درِ بسته می‌خورم.» صداقت کلامش باعث می‌شود که همه‌ی ما با او همذات‌پنداری کنیم. همچنین به کشمکش‌هایمان برای مهربانی با خودمان بیندیشیم.

او در ادامه می‌گوید: «مدتی داشتم خوب می‌شدم، اما حالا اخیراً، بعضی از آسیب‌های روحی قدیمی که به رفتن پدرم قبل از تولدم مربوطه و من باهاش قطع رابطه کرده بودم، دوباره برگشتن. یه‌کم ناامیدم و مطمئن نیستم که حالم کاملاً خوب بشه. حس می‌کنم دوباره شدم دختربچه‌ای که دچار صدمه‌ی روحی شده. متوجهم که دارم با مردم بدرفتاری می‌کنم و واسه‌ی کنار اومدن با این درد روش‌های غلطی رو به کار می‌گیرم.»

فهرست مطالب کتاب

تحسین از کتاب
مقدمه
فصل اول: کمک‌گرفتن از رویا
فصل دوم: زندگی رویایی شما
فصل سوم: رویاهای خودآیند هدایتگر
فصل چهارم: رویا علاقه‌مند به یاری ماست
فصل پنجم: برقراری ارتباط با هم‌تباران رویاپرور
فصل ششم: نقش رویاها در عشق، سلامت و دستیابی به هدف
فصل هفتم: اهمیت پرسش
فصل هشتم: مرحله‌ی یک: امشب از رویایم چه بپرسم؟
فصل نهم: مرحله‌ی دو: نحوه‌ی طرح پرسش رویاپرورانی
فصل دهم: مرحله‌ی سه: شب رویابینی و مطرح‌کردن پرسش
فصل یازدهم: مرحله‌ی چهار: بخوابید، رویاپردازی کنید و تجربه‌ی خود را ثبت کنید
فصل دوازدهم: مرحله‌ی پنج: نحوه‌ی تجزیه‌وتحلیل رویا
فصل سیزدهم: شبهات و معضلات
پس‌درآمد: در بازی زندگی مشارکت کنید و رویای خود را تحقق بخشید
ضمیمه‌ی یک: خیال مجسم
ضمیمه‌ی دو: سوالاتی برای پرسیدن از رویا
پی‌نوشت
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای خواب: برقراری ارتباط با روح از طریق فرآیند رویاپرورانی
نویسنده
مترجمحامد بیت سعید
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-254-452-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای خواب

ماریان مهر
۱۴۰۲/۱۲/۷
من اولین کتابی هست که در مورد خواب خوندم و واقعا برام جالب بود، گرچه کتاب های بهتری هم در این زمینه هست، اما به عنوان شروع کتاب خوبیه، از تمام فرهنگ‌ها سعی میکنه استفاده کنه و نحوه خواب دیدن و تعبیرهای مختلف رو در ادیان و فرهنگ‌های مختلف بررسی میکنه، البته در مورد اسلام به نظرم اطلاعات اشتباهی چون میده، علم تعبیر خواب در اسلام با استخاره کاملا متفاوته، و در این کتاب این دو تا رو یکی گرفته، اما در موارد دیگه به نظرم نظرات جالبی رو ارائه میده و من حتی تونستم یک خواب آگاهانه رو هم تجربه کنم که برای من خیلی جذاب بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای خواب

برای دریافت کتاب راهنمای خواب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.