معرفی و دانلود کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز

عکس جلد کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز

اگر به دنبال افزایش عملکرد حافظه‌ی خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید، کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز اثر جینی گراهام اسکات، راهنمایی فوق‌العاده و بسیار سودمند برای شما خواهد بود.

درباره کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز:

برخورداری از حافظه‌ی خوب و توانمند در عصر وفور اطلاعات، یک موهبت کمیاب است. قطعاً افراد بسیاری را می‌شناسید که مدام درباره‌ی حواس‌پرتی خود شکایت می‌کنند؛ شاید خود شما نیز با مشکلاتی در این زمینه مواجه بوده باشید. در این صورت به خوبی می‌دانید که اختلال در حافظه می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری در عرصه‌های شغلی و شخصی برای انسان به وجود آورد.

جینی گراهام اسکات (gini graham Scott) در کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز (30 Days to a More Powerful Memory)، کوشیده تا با ارائه‌ی تمرین‌های گوناگون و متنوع، که در ضمن بسیار ساده و راحت هستند، حافظه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت شما را تقویت کند.

مطالب این کتاب برگرفته از نتایج آخرین پژوهش‌های علمی است و بازی‌های حافظه و تمرین‌هایی که در جهت تصویرسازی‌های ذهنی ارائه شده‌اند، همگی مبتنی بر اصول معتبر در حیطه‌های گوناگون علومِ مربوط به مغز (خصوصا عصب‌شناسی) می‌باشد.

از دیگر مزیت‌های کتاب، جنبه‌ی سرگرم‌کنندگی آن است. بیشتر تمرین‌های ارائه‌شده در این اثر، شبیه به بازی‌هایی جذاب طراحی شده‌اند، و به نوعی حس چالش‌برانگیز رقابت را در خواننده برمی‌انگیزند؛ همین است که فرد هنگام مطالعه‌ی اثر، در عین مشاهده‌ی سودمندی مطالب، احساس رضایت و لذت نیز خواهد کرد.

کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز مناسب چه خوانندگانی است؟

افرادی که به دنبال بهبود عملکرد حافظه‌ی خود هستند، می‌توانند از راهکارهای ارائه‌ شده در این کتاب بهره بگیرند.

با جینی گراهام اسکات بیشتر آشنا شویم:

وی از مشهورتین سخنرانان ملی و رهبر کارگاه‌ها و سمینارهای فراوان است. از گراهام اسکات بیش از چهل عنوان کتاب در زمینه‌های متفاوت منتشر شده است. بیشتر آثار او آکنده از لحنی صمیمی و نگاهی مصممند؛ اسکات در کتاب‌هایش بیش از هر چیز در پی بهبودی بخشیدن به شرایط زندگی خوانندگان خود است. برخی از آثار او بدین شرح است: یک راهنمای ماندگار برای اداره کارکنان جهنم، یک راهنمای ماندگار برای کار با انسان‌ها، طرز مهار قدرت ذهن، و...

در بخشی از کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز می‌خوانیم:

داشتن یک خواب کافی برای داشتن یک حافظه خوب ضروری است، زیرا اگر شما خسته باشید، حافظه‌تان به خوبی کار نمی‌کند. شما احتمالاً حالت خستگی را تجربه کرده‌اید. وقتی شما خسته‌اید، حتی اگر خودتان را مجبور به توجه کردن و جذب اطلاعات جدید هم بکنید، باز قادر نخواهید بود مطالب آموخته شده را رمزگردانی کنید و اگر شما در این حالت سعی اطلاعات را بازیابی کنید، فقدان هشیاری‌تان نشان می‌دهد که شما خسته‌اید.

علاوه بر نیاز به خواب و هشیارماندن، پژوهشگران نشان داده‌اند که عبور امواج مغزی‌ای که از طریق فرایندهای ذهنی معینی در شب و در هنگام خوابیدن و رؤیا دیدن صورت می‌گیرند، به انسجام خاطرات در ذهن کمک می‌کنند. بر طبق نظر پژوهشگرانی از جمله کارن مارکویتز و اریک جنسون در کتاب "حافظه بزرگ"، بیشتر آنچه ما در طی روز یاد می‌گیریم، در هنگام شب آن‌ها را به صورت رؤیا مشاهده می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل امواج مغزی نشان می‌دهد که خواب شامل پنج مرحله است: چهار مرحله خواب عمیق و یک مرحله دیگر به نام خواب همراه با حرکات سریع چشم (یا آر.ای. ام. ). مراحل مختلف خواب در طول شب تکرار می‌شوند. خواب با مراحل غیر REM شروع می‌شود و شامل چند چرخه هر یک متشکل از مقداری خواب REM و مقادیری خواب غیر REM است. وقوع رؤیاها همراه با حرکات سریع چشم و در مرحله خواب REM روی می‌دهد که حدود 25 درصد از یک دوره خواب کامل را شامل می‌شود. معمولاً در یک شب، فرد در حدود دو ساعت رؤیا می‌بیند که این چرخه هر 20 تا 30 دقیقه تکرار می‌شود. توجه کنید که مراحل عمیق‌تر خواب (3 و 4) در نخستین بخش شب، و بیشترین بخش خواب REM در نیمه دوم شب رخ می‌دهد. الگوی عمومی چنین است: مراحل عمیق‌تر معمولاً در نیمه دوم شب و هنگامی که خواب REM مسلط‌تر است، ناپدید می‌شود. معمولاً طی 8 ساعت خواب شبانه، چهار یا پنج دوره مشخص REM، همراه با بیداری کوتاهی در نزدیکی‌های صبح، رخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه نویسنده
مقدمه مترجم
فصل اول: چگونگی کارکرد حافظه
فصل دوم: چگونگی کارکرد حافظه بلندمدت
فصل سوم: تهیه یک دفتر خاطره
فصل چهارم: توجه کردن!!!
فصل پنجم: بهبود سلامتی و حافظه
فصل ششم: کاهش اضطراب و پریشانی برای به یاد آوردن بیشتر
فصل هفتم: تقطیع و طبقه‌ طبقه کردن واحدها
فصل هشتم: مرور ذهنی... . . . مرور ذهنی... . . . مرور ذهنی
فصل نهم: تکرار اطلاعات
فصل دهم: برای خودتان داستان نقل کنید
فصل یازدهم: استفاده از سرواژه یا علائم اختصاری
فصل دوازدهم: روش مکانی
فصل سیزدهم: یک ثبت‌کننده باش
فصل چهاردهم: زبان بدن
فصل پانزدهم: به یاد آوردن نام‌ها و چهره‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز
نویسنده
مترجمزهرا ترازی
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-7407-30-3
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز

Nd si
۱۴۰۱/۷/۸
این کتاب رو نخوندم ترجیح دادم ابتدا در مورد تمرکز که زمینه ساز حافظه است مطالعه کنم بعد این تاب رو که همیت طور هم شد و مطالب مفیدی بدست آوردم.
ندا پارسایی
۱۴۰۰/۳/۱۷
بسیار عالی. از کتابراه کمال تشکر را دارم که همچنین کتاب‌های پر محتوا و کاربردی را در اختیار ما میگذارند. با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز

برای دریافت کتاب راهکارهای تقویت حافظه در 30 روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.