معرفی و دانلود کتاب رستخیز: بیست و چهار روایت از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم

عکس جلد کتاب رستخیز: بیست و چهار روایت از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم
قیمت:
28800 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رستخیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رستخیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رستخیز: بیست و چهار روایت از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم

رویش پس از مردن چگونه خواهد بود، زمانی که از زیر خاکستر سر به آسمان بلند می‌کنید؟ کتاب رستخیز دومین جلد از مجموعه‌ی کآشوب است که بیست و چهار روایت خواندنی را از دل تجربیات واقعی و دلدادگی‌های عاشورایی نویسندگان جوان به تصویر کشیده است. با خواندن این کتاب بی‌نظیر معجزه زنده شدن روح را درون خودتان احساس می‌کنید.

درباره‌ی کتاب رستخیز

رستخیز: [ رَ ت َ / رَ ] (اِ مرکب ) رستاخیز. برخاستن مردگان . (از: ریست ، مرده ، میت + خیز، برخاستن)!

پیوند زدن واقعه عجیب و تکان‌دهنده‌ی عاشورا با وقایعی که در خصوصی‌ترین و پنهانی‌ترین حالات روحی هرکسی رخ می‌دهد، بی‌شباهت به رستخیز یا رستاخیز نیست! زنده‌شدنی از پس یک مرگ ناخودآگاه. رویشی از تاریک‌ترین حفره‌های دل که تنها یک نقطه روشن در آن خودنمایی می‌کند و آن عاشوراست!

کتاب رستخیز دومین کتاب از سه‌گانه‌ی کآشوب است و بیش از آنکه یک کتاب معمولی برای خواندن و دور شدن از هیاهوی زندگی باشد، به سرچشمه جوشان زندگی شباهت دارد! این کتاب 24 روایت ساده، شخصی و البته بسیار عمیق را از دل زندگی بیست و چهار نویسنده جوان بیرون می‌کشد و مقابل شما قرار می‌دهد. این اثر آیینی زیبا، شرح برخاستن دوباره روح انسان و زنده شدن ذره‌ای کوچک در درون بشر را روایت می‌کند که هر ساله با آمدن محرم و تکرار غم‌نامه‌ی دهمین روز این ماه، تازه می‌شود.

کتاب رستخیز داستان زنده شدن‌های هر ساله و رستگاری‌های کوچک و بزرگی را به تصویر می‌کشد که به اندازه وجود بشر و غم و رنج و تجربه‌های درونی هر انسانی اصالت و قدمت دارد.

با خواندن این کتاب، در میان 24 داستان کوتاه واقعی زندگی خواهید کرد که از لابه‌لای تجربیات و قلم نویسندگان جوان و توانمندی همچون احسان عبدی‌پور، زینب ابراهیم‌زاده، رویا پورآذر، معین ابطحی و ... بیرون کشیده‌ شده‌اند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کآشوب

مجموعه کتاب‌های کآشوب، خرده‌روایت‌های حقیقی و مستندی از زندگی آدم‌های امروزی و عادی شهر را در برمی‌گیرند که نسبت آن‌ها را با واقعه عاشورا شرح می‌دهد. این سه‌گانه‌ی جذاب با سه اثر به نام‌های «کآشوب»، «رستخیز» و «زان تشنگان» منتشر شده است که مخاطب را با خود به دل تجربه‌های ساده، واقعی و عمیق در مواجهه با روز عاشورا و ماه محرم می‌برد.

همه نویسندگانی که شرح تجربیات آن‌ها را در این مجموعه می‌خوانید،‌ آدم‌هایی از جنس خودتان هستند. با مشاغل،‌ داستان‌ها و گرایشات و افکار متفاوت خودشان! از پزشک و جهانگرد گرفته تا پژوهشگر، مادر، خانه‌دار، معلم، طلبه،‌ گرافیست و ...!

خرده‌روایت‌های شخصی که در مجموعه کتاب‌های کآشوب می‌خوانید،‌ شما را درست زیر پوست شهر و در میان ساده‌ترین تجربیات از محرم و دهمین روز این ماه حرکت می‌دهد و به دنیای تازه‌ای وارد می‌کند که قطعا برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

گفتنی‌ست که کتاب اول این مجموعه با نام «کآشوب»،‌ در سال 1398، عنوان اثر برگزیده کتاب سال عاشورا در رشته‌ی ‌ادبیات غیرداستانی را از آن خود کرده است.

نکوداشت‌های کتاب رستخیز

- با روایت «پاتیل‌ها را لت می‌زنم» خندیدم و گریستم و شیرینی‌اش در جانم نشست. (یاسمن ریاحی)
- تنوع روایت‌ها و مواجهه آدم‌ها، دو کتاب رستخیز و کاشوب را به دو اثر خواندنی تبدیل کرده است. (محسن حسام مظاهری)
- ویژگی اصلی همه بیست و چهار روایت رستخیز، غنای ادبی بسیار بالای آن‌هاست. در همه روایت‌ها، خلاقیت یک عنصر اصلی به شمار می‌رود. (سایت ویرگول)
- 24 روایتی که در رستخیز می‌خوانید، آینه‌ی تمام‌نمای عشق به سیدالشهداست که با قلم‌های خلاق و زیبای نویسندگانی جوان نوشته شده‌اند. (خبرگزاری آنا)

کتاب رستخیز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن روایت‌های حقیقی و تجربیات خاص آدم‌ها از مواجهه با واقعه‌ی عاشورا علاقه‌مند هستید، از این کتاب زیبا لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب رستخیز می‌خوانیم

بعد از مصیبت‌خوانی لحظه‌ای بود که تاریکی شکاف برمی‌داشت و در سیاهی جنب و جوش خفیفی می‌افتاد. می‌دانستیم در آن لحظه باید دنبال جا در صف‌های سینه‌زنی بگردیم. در آن موج خفیف، بزرگ‌ترها پیراهن‌شان را در می‌آوردند. ما هم زود همراه می‌شدیم. توی صف، روبه‌روی دوستم می‌ایستادم، به بدن کوچک و لاغرش نگاه می‌کردم و شرمگینانه شانه‌های لخت خودم را بغل می‌کردم. دبستانی بودیم و تازه برای خودمان در صف جا باز کرده بودیم. روضه و مصیبتی که مداح‌ها می‌خواندند درک نمی‌کردیم ولی سینه زدن، اولین و عینی‌ترین کلید ما بود برای ورود به دنیای بزرگ‌ترها. از اول مجلس منتظر این لحظه بودیم.

همه سر جایشان می‌ایستادند. اول آرام به سر می‌زدند و کم‌کم صداها بلند و هماهنگ می‌شد. اولین طنین سینه زدنِ جمعی غافلگیرمان می‌کرد: با کدام اشاره می‌فهمیدند که باید با هم شروع کنند؟ طول می‌کشید تا ریتم دست‌مان بیاید و همراه‌شان شویم. برایمان عجیب بود که چرا این‌همه بین دو ضربه فاصله می‌اندازند و چطور می‌فهمند که چقدر باید صبر کنند. فاصله را با حرکت خم و راست موزونی پر می‌کردند. به هر زحمتی بود، ما هم موزون می‌شدیم. موقع بالا بردن دست‌ها، چشم در چشم رفیق روبه‌رویی می‌خواستیم بهتر و باشکوه‌تر از او سینه بزنیم.

صدای ضربه‌های جمع خیلی بلند بود. ما خیال می‌کردیم همه‌ی این صدا از دست ماست، چون به نظر خودمان دست‌مان را خیلی بالا برده بودیم و خیلی محکم کوبیده بودیم به سینه. پوست سینه‌مان می‌سوخت. چقدر بزرگ‌ترها جدی بودند و پرقدرت می‌زدند. پس چرا ما آن‌قدر دردمان می‌آمد؟

ریتم نوحه که تند می‌شد فرصت نبود به رفیق نگاه کنیم. صف‌ها فشرده می‌شد و همدیگر را گم می‌کردیم. ضربه‌ها سریع می‌شدند و بین بزرگ‌ترها تنها می‌شدیم. هوا دم می‌کرد و نفس کشیدن سخت می‌شد. بعد آدم‌ها باز هم جدی‌تر می‌شدند و ما دیگر الگوی حرکت‌شان را نمی‌فهمیدیم. فقط می‌فهمیدیم که باید همراهی کنیم وگرنه، وقتی جمعیت از این‌ور به آن‌ور موج برمی‌داشت، ممکن بود زیر دست و پا برویم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پاتیل‌ها را لَت می‌زنم ... روایت یکم: احسان عبدی‌پور
هسته‌ی اندوه ... روایت دوم: حبیبه جعفریان
ساعت اسارت ... روایت سوم: مهدی شریفی
رکاب زدن با نورکریم ... روایت چهارم: محمدحسین محمودزاده
شیشه شمر ... روایت پنجم: غلامرضا طریقی
مقامِ مُضطر ... روایت ششم: رؤیا پورآذر
مجلس ملا‌موسی در جاده‌ی آبادان ... روایت هفتم: یادداشت‌های منتشر نشده از شهید بهروز مرادی
جهتِ خواب دیدنِ رفتگان ... روایت هشتم: زهرا شاهی
آتش و موی ... روایت نهم: محمدعلی رکنی
حاج‌آقاها دو بار نمی‌آیند ... روایت دهم: معین ابطحی
بعد از رسول ... روایت یازدهم: علی حسن‌آبادی
مرد کویر کجا گریه می‌کند ... روایت دوازدهم: زهرا کاردانی
سینه سرخ‌ها ... روایت سیزدهم: سید‌احمد برقعی
مرشد و اشقیا ... روایت چهاردهم: علی سیف‌الهی
سیتارابین ... روایت پانزدهم: سمیه‌سادات حسینی
دمِ دیگ‌های سیاه ... روایت شانزدهم: علی رمضان‌
لِلحُروب رجالاً ... روایت هفدهم: محمدرضا کریمی‌راد
نابازیگری ... روایت هجدهم: سید ‌امید مؤذنی
تراژدی شخصی ... روایت نوزدهم: یاسین کیانی
گوشه‌ی حسین ... روایت بیستم: زینب ابراهیم‌زاده
شهید شد عباس محترم ... روایت بیست و یکم: محمد‌سرور رجایی
یک شب خدمت ... روایت بیست و دوم: امین شیرپور
نذر کردنِ نبض دوم ... روایت بیست و سوم: فاطمه علوی یگانه
کاکُلی ... روایت بیست و چهارم: علی زند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رستخیز: بیست و چهار روایت از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم
نویسنده
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-6194-07-5
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
28800 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رستخیز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رستخیز

برای دریافت کتاب رستخیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.