معرفی و دانلود کتاب رهایی از افکار سمی

عکس جلد کتاب رهایی از افکار سمی
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از افکار سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از افکار سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از افکار سمی

همه‌ی ما در خلوت، افکاری به سراغ‌مان می‌آید که نامطلوب و سمی‌اند. این افکار نه‌تنها نجات‌دهنده نیستند، بلکه ما را وارد یک دور باطل می‌کنند که هیچ ثمری نخواهد داشت. کتاب رهایی از افکار سمی نوشته زویی مک کی، همان‌طور که از عنوان آن مشخص است، قرار است به عنوان یک کتاب در حوزه‌ی توسعه فردی سازوکارهای رهای شدن از افکار سمی را به ما نشان بدهد.

درباره‌ی کتاب رهایی از افکار سمی

در لحظه‌های زیادی، فکر و خیال‌های متفاوت و متنوعی به سراغ همه ما می‌آید که بخشی از آن‌ها مرتبط با دغدغه‌ها و اتفاقات روزمره ماست. اما بخش دیگر این فکر و خیال‌ها که میزان آن‌ها کم هم نیستد، عموما افکار مسمومی هستند که ما را دچار رخوت و رکود می‌کنند. اما برای رهایی از افکار سمی که آرامش روان ما را مختل می‌کنند و به‌طور مستقیم بر کیفیت عملکرد ما موثر هستند، چه می‌شود کرد؟ زویی مک کی در کتاب رهایی از افکار سمی قصد دارد راهکارهای عملی‌ مناسبی را آموزش دهد که به‌ جای افکار سمی فلج‌کننده، افکار مثبت را برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت انتخاب کنیم و پرورش دهیم.

زویی مک کی (Zoe McKey) در کتاب رهایی از افکار سمی (The Disciplined Mind) در ابتدا به این نکته اشاره می‌کند که زندگی مطلوب نتیجه یک تصادف و شانس نیست. بلکه این نوع زیستن ما و مواجهه‌مان با مصائب و مشکلات است که کیفیت زندگی‌مان را می‌سازد. در واقع هیچ‌کس از همان ابتدای تولد، فرد موفقی به حساب نمی‌آید. بلکه موفقیت هر فرد بسته به قدم‌های اوست که در تمام طول مسیر زندگی‌اش برمی‌دارد. در ادامه، او به مواجهه‌ی مسئولانه هر فرد نسبت به افکار و باورهای ذهنی‌اش اشاره می‌کند. نویسنده در تلاش است که به مخاطب بگوید، افکار ما، نشان‌دهنده درون ماست. از این رو، نمی‌توان دیگری را مسئولِ افکار مسمومی دانست که لحظه‌های زیادی در سر ما رژه می‌روند و راه فراری از آن‌ها نیست.

مک کی در کتاب رهایی از افکار سمی ضمن پرداختن به اهمیت رهایی از فکرها آزاردهنده و مخرب به ارائه راهکارهای ساده و خلاقانه‌ای هم می‌پردازد که همه‌ی ما قادر به انجام آن و ساکت کردن منتقد تخریب‌کننده‌ی درون‌مان هستیم که لحظه‌ای ما را راحت نمی‌گذارد. با استفاده از راهکارهای این کتاب می‌توان به خوبی ذهن را تربیت کرد؛ طوری‌که حتی در روزهای ناخوش‌احوالی و لحظاتی که زندگی بر وفق مراد نیست، بتوان افسار زندگی را در دست گرفت و خود را یک قربانی تلقی نکرد. افکار سمی برخلاف افکار مثبت انرژی روانی و ذهنی زیادی را از ما به خودش اختصاص می‌دهد. برای همین و بنا بر ضرورت سالم زیستن، ما وظیفه داریم که ذهن خود را برای رسیدن به آرامش از همه این تفکرات پوچ و بی‌ثمر خالی کنیم. تا در نهایت بتوانیم با یک برنامه‌ریزی ذهنی و نادیده‌ گرفتن صدای منتقد درون‌مان، به صلح درونی و رابطه مطلوب با خود برسیم.

کتاب رهایی از افکار سمی با ترجمه‌ی منصوره شریفی و حمید نمازیها در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت تا عنوان تازه‌ی دیگری در قفسه‌ی کتاب‌های خودشناسی و موفقیت کتاب‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین باشد. این کتاب در سال 2018 منتشر شد که نسخه‌ی فارسی آن در سال 1401 منتشر و در دسترس دوستداران کتاب قرار گرفت.

کتاب رهایی از افکار سمی مناسب چه کسانی است؟

اگر افکار منفی و آسیب‌زننده بخش بزرگی از دغدغه‌های روزانه‌ی شما هستند، وقتش رسیده که فکری به حال آن کنید. خواندن کتاب رهایی از افکار سمی نوشته‌ی زویی مک کی به شما راهکارهای ساده و کاربردی رهایی از چنین افکار ناخوشایندی را می‌آموزد. در کل، مطالعه این کتاب و بهره‌مندی از محتوای آن را به همه‌ی افرادی که در مسیر رشد و توسعه‌ی فردی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

زویی مک کی را بیشتر بشناسیم

در کنار نام همه‌ی نویسندگان پرفروش حوزه‌ی موفقیت و خودشناسی می‌توانیم نام زویی مک کی را هم ببینیم. مک کی به سبب زندگی شخصی و تمام تجربه‌های فردی‌اش مثل زندگی مستقل از دوره نوجوان و مواجهه با ساحت‌های مختلف زندگی، دست به قلم برد تا تجارب خود را مکتوب کند. از دیگر توانمندی‌های او علاوه بر نوشتن کتاب به پشتوانه تجربیاتش، می‌توان به تسلط او بر پنج زبان اشاره کرد. از این نویسنده، دو عنوان کتاب دیگر به فارسی منتشر شده است که «زندگی زیبا پیش روی شماست» و «از آنچه فکر می‌کنی شجاع‌تری» نام دارند.

جملات برگزیده کتاب رهایی از افکار سمی

  • زندگی، خود یک تمرین طولانی است. به‌دست آوردن هر چیز باارزش در زندگی نیاز به تمرین دارد.
  • افراد عمل‌گرا می‌دانند که مسئولیت‌پذیرند و نیز توانایی پاسخ‌گویی دارند. درواقع این افراد توانایی انتخاب پاسخ درست به محرک‌ها و موقعیت‌های مختلف را دارا هستند.
  • اگر اکنون سی ‌سال دارید و می‌خواهید شش مسیر مختلف را دنبال کنید، پس می‌توانید هر ده سال یکی از آن مسیرها را بروید و زمانی که همه‌ی آن‌ها را طی کردید، نود ساله هستید.
  • اگر کسی به‌طرف تو سنگ پرتاب کرد، تو ‌به‌جای سنگ، نان به سمت او پرتاب کن.
  • هنگامی‌که فرد می‌خواهد کاری را انجام دهد یا موقعیتی را بسازد، می‌تواند دو مسیر متفاوت را دنبال کند: مسیر سلسله مراتبی و مسیر خطی.

در بخشی از کتاب رهایی از افکار سمی می‌خوانیم

در اینجا یک روش منظم وجود دارد که می‌تواند برای تشخیص بهتر افکار خودتان و دیگران به شما کمک کند. این روش منظم، رشته‌ای از ارتباط غیرکلامی، زبان بدن و زبان‌شناسی است. براساس تحقیقات آلبرت محرابیان در سال 1972 روی ارتباطات غیرکلامی، زبان بدن و زبان‌شناسی، نودوسه درصد از مفاهیمی که افراد در ارتباط با یکدیگر دریافت می‌کنند به‌صورت غیرکلامی و تنها هفت درصد از درک مطلب ما ناشی از بیان کلامی است. براساس داده‌ها، او به این نتیجه رسید که در تفسیر یک پیام، هفت درصد کلامی، سی‌وهشت درصد آوایی و پنجاه‌وپنج درصد ارتباط دیداری نقش دارد. البته مطالعات محرابیان طی چند دهه انتقادهایی را هم به خود جلب کرده است.

تریمبولی و والکر در 1987 در خصوص ویژگی‌های شرکت‌کنندگان پرسش‌هایی مطرح کردند. به نظر آنها، آزمایش کننده، شرکت‌کنندگان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد تا به روشی که او می‌خواهد عمل کنند. افراد معمولاً تمایل دارند که مورد تأیید دیگران قرار بگیرند. بنابراین اگر تشخیص دهند که آزمایش کننده چه می‌خواهد، سعی می‌کنند او را به خواسته‌اش برسانند. صرف‌نظر از دقت محرابیان در خصوص درصدهای فوق، فهمیدن زبان بدن نتایج بزرگی را در اختیار ما قرار می‌دهد؛ ازجمله، آگاهی بهتر نسبت به افکار و احساسات دیگران. همچنین می‌تواند به درک بهتر از خودمان نیز کمک کند. زبان بدن ما، احساسات واقعی‌مان را آشکار می‌کند، درصورتی‌که مغزمان ممکن است بخواهد آن را پنهان سازد. برای نمونه، شما می‌توانید به دروغ بگویید که از ارتفاع نمی‌ترسید. سپس بکوشید خودتان را متقاعد کنید و اطرافیانتان را نیز تحت‌تأثیر قرار دهید. حال اگر پاهای‌تان شروع به لرزیدن کند، ‌به‌طور غیرارادی به چیزی می‌چسبید، گردنتان را به داخل بدن فرومی‌برید و چشمانتان را می‌بندید. در این شرایط زبان بدن شما با گفته‌های‌تان تناقض دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نویسنده
فصل اول. بپذیرید که در زندگی همه چیز نوعی مبادله است
فصل دوم. مسئولیت‌پذیری
فصل سوم. برای داشتن آرامش خاطر، به مغزتان اعتماد نکنید
فصل چهارم. زبان بدن
فصل پنجم. یاد بگیرید بر استرس چیره شوید
فصل ششم. با زندگی واقعی خود در صلح باشید
فصل هفتم. یک چیز را انتخاب کنید و درون آن شیرجه بزنید
فصل هشتم. خودت را بشناس
فصل نهم. جذب نکنید، عمل کنید
فصل دهم. شکست و یادگیری
فصل یازدهم. تمرین، تمرین، تمرین
سخن پایانی
ضمایم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از افکار سمی
نویسنده
مترجممنصوره شریفی، حمید نمازیها
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-340-250-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از افکار سمی

مریم نجفی
۱۴۰۲/۱۱/۸
وجود افکار سمی و منفی می تونه بسیار خطرناک و مهلک باشه طوری که زندگی آرام رو از انسان میگیره با شناخت این افکار خیلی بهتر میتونیم با آن‌ها مواجه بشویم و ان ها رو مدیریت کنیم
مهدی کندری
۱۴۰۱/۹/۱۹
عالی
به نکات خوبی توصیه کرده
سید رضا
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
به نظرم کتاب عالیه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از افکار سمی

برای دریافت کتاب رهایی از افکار سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.