معرفی و دانلود کتاب رویای سرزمین‌های پست

عکس جلد کتاب رویای سرزمین‌های پست
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویای سرزمین‌های پست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویای سرزمین‌های پست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویای سرزمین‌های پست

جست‌وجوی خوشبختی،‌ زیر سیاهی معدن! تارا سالیوان در کتاب رویای سرزمین‌های پست روایتگر زندگی خانواده‌ای‌ست که فقر جزیی جدایی‌ناپذیر از روزگار آن‌هاست. اما آنا،‌ قهرمان این داستان،‌ قصد تسلیم شدن ندارد و برای رسیدن به خواسته‌های برادرش دنیل تصمیم جدیدی می‌گیرد. این رمان در سال 2022 به‌عنوان نامزد جایزه‌ی کتاب منتخب کودکان کاملیا انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب رؤیای سرزمین‌های پست

هرکس جهان کوچکی برای خودش دارد که فرمانروای آن است. اگر این جهان را کودکان و نوجوانان بسازند،‌ قطعاً چندین برابر رنگارنگ‌تر،‌ زیباتر و پرشکوه‌تر خواهد بود. چه چیزی جز فقر و سایه‌ی سنگین کار در کودکی،‌ می‌تواند گرد بی‌رنگی و نازیبایی را بر جهان ساده و بی‌آلایش آن‌ها بپاشد؟

آنا، قهرمان کتاب رؤیای سرزمین‌های پست (Treasure of the World)، دختر دوازده‌ساله‌ای‌ست که همراه با پدر و مادر،‌ مادربزرگ و برادرش دنیل در یک منطقه‌ی کوهستانی در بولیوی زندگی می‌کند. جایی که معادن زیادی دارد و عده‌ی زیادی از مردم شهر و البته کودکان در آنجا مشغول به‌کارند. دنیل،‌ برادر آنا، با مشکل ریوی درگیر است و در هوای آلوده‌ی روستای کوچکشان به‌سختی نفس می‌کشد. اما این مشکل باعث نمی‌شود پدر خانواده که مردی عصبی، بدخلق و اغلب مست است، از تصمیم‌اش برای بردن دنیل به معدن منصرف شود. تصمیمی که پدران زیادی جهت تأمین مخارج زندگی برای کودکان معصوم‌شان گرفته‌اند. آنا، قهرمان کتاب رؤیای سرزمین‌های پست نمی‌خواهد خودش و دنیل به سرنوشت تلخ بچه‌های معدن دچار شوند. او به دنبال راه چاره‌ای‌ست که از دنیای تاریک و خطرناک معدن دور شوند و زندگی‌شان را مانند صدها کودک خوشبخت و خوشحال دنیا ادامه دهند.

بااین‌حال، تصمیم پدر قطعی‌ست و این‌بار آنا برای محافظت از برادر بیمارش، تصمیم می‌گیرد که به‌جای او همراه پدرش در معدن کار کند. جایی که رؤیای درس‌خواندن و تحصیل زیر خروارها سیاهی دفن می‌شوند و دیگر تفاوتی میان روز و شب وجود ندارد. آنا باید در این مسیر شجاع باشد تا بتواند آنچه را که در کمین نابودی آینده‌شان نشسته است، از بین ببرد. باید ببینیم رؤیای بزرگ آنا زیر سنگ‌های معدن تبدیل به الماسی درخشان و مستحکم خواهد شد یا برای همیشه درون سیاهی خاموش می‌شود.

کتاب رؤیای سرزمین‌های پست، دنیای کودکان و نوجوانان را با همه‌ی پاکی و صداقتش به تصویر می‌کشد و چشم‌انداز بی‌نظیری از رؤیاپردازی را در اختیار مخاطبان نوجوان خود می‌گذارد. تارا سالیوان در روایت این داستان دغدغه‌ی زندگی و آینده‌ی کودکان کار را با هنرمندی به‌تصویر می‌کشد و در کنار نقد دنیایی که زندگی کودکان و نوجوانان را به‌خطر انداخته، قصه‌ای جذاب و خواندنی خلق می‌کند. با خواندن کتاب رؤیای سرزمین‌های پست به جهانی متفاوت، سرشار از سادگی و معصومیت کودکانه سفر می‌کنید و لذت جست‌وجوی نور را در میان انبوه تاریکی‌ها خواهید چشید.

گفتنی‌ست این کتاب را نیلوفر امن‌زاده،مترجم توانمند کشورمان به زبان فارسی برگردانده و چاپ و انتشار آن بر عهده‌ی نشر پرتقال بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب رؤیای سرزمین‌های پست

  • نامزد جایزه‌ی کتاب منتخب کودکان کاملیا (AL) در سال‌های 2022 و 2023؛
  • عنوان بهترین کتاب کودک سال به انتخاب Bank Street در سال 2022؛
  • بهترین کتاب به انتخاب Kirkus Reviews در سال 2022؛
  • فینالیست جایزه‌ی کتاب کودک جین آدامز در سال 2022.

نکوداشت‌های کتاب رؤیای سرزمین‌های پست

  • یک رمان گیرا و جذاب! (پابلیشرز ویکلی)

  • با خواندن این رمان نوجوانانه،‌ مهربانی با دیگران،‌ اهمیت استحکام و انعطاف‌پذیری خانواده را یاد می‌گیرید. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • کتاب رؤیای سرزمین‌های پست خوانندگان را به سفر پر از مشقت و سختی و البته بسیار باارزش می‌برد. به طرز شگفت‌آوری عالی! (Kirkus Reviews)

  • این رمان تأمل‌برانگیز و پیچیده،‌ دیدگاه جدید و پویایی را درباره‌ی خانواده و کار کودکان ارائه می‌دهد که بسیار تکان‌دهنده و قوی است. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • تارا سالیوان در رمان رؤیای سرزمین‌های پست تراژدی کودکان معدنچی را به تصویر می‌کشد. کسانی که مجبورند تحصیل را برای کمک به خانواده‌ی خود رها کنند. (بوکلیست)

کتاب رؤیای سرزمین‌های پست برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این رمان اجتماعی و خانوادگی را به همه‌ی نوجوانان علاقه‌مند به داستان و کتاب پیشنهاد می‌کنیم. همچنین بزرگسالان دوستدار کتاب‌هایی با درون‌مایه‌ی خانوادگی،‌ ماجراجویانه و کودکان کار از خواندن کتاب رؤیای سرزمین‌های پست لذت خواهند برد.

با تارا سالیوان بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان برتر کودک و نوجوان که تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است،‌ تارا سالیوان نام دارد. او که در کلکته‌ی هندوستان به دنیا آمده،‌ به دلیل فعالیت‌های پدر و مادرش که جزو امدادگران بین‌المللی بودند،‌ به کشورهای مختلفی رفته و در چهارده‌سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است. این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌،‌ در رشته‌ی زبان و ادبیات اسپانیایی تحصیل کرده و اسپانیایی را به‌شکلی روان صحبت می‌کند. تارا سالیوان هم‌اکنون با همسر و سه فرزندش در شمال بوستون زندگی می‌کند.

«تلخ‌تر از شیرین» و «سیاه سفید» عناوین کتاب‌های موفق و تحسین‌شده‌ی این نویسنده‌ی نامدار هستند که جوایز متنوعی را برای او به ارمغان آورده‌اند.

در بخشی از کتاب رویای سرزمین‌های پست می‌خوانیم

از خانه که بیرون می‌آیم، قابلمه‌ی فلزی قراضه را برمی‌دارم. آن را از بشکه‌ی آبی پلاستیکی که کنار در است پر می‌کنم و راه می‌افتم سمت اجاق سفالی کوچکمان. آب بوی فلز می‌دهد و اجاق بوی سرگین. دماغم را چین می‌دهم و با اجاق کلنجار می‌روم تا روشن شود. آب را از نهر کوچکی می‌آوریم که فاصله‌ی کمی با ما دارد، ولی با زهاب معدن قاتی می‌شود و همیشه بوی عجیبی دارد. اگر به شهر پوتوسی برویم، می‌توانیم از شیرها آب تمیز برداریم، ولی آن ‌وقت مجبوریم دبه‌های سنگین آب را از کوه بالا بیاوریم. آن آب، زیاد دوام نمی‌آورد.

مامی می‌گفت وقتی بچه بوده است، قبل از آنکه پدرش به‌خاطر شکوفایی کار معدن همه‌ی خانواده را به سِرو بیاورد، در دشتی زندگی می‌کرد که در آن از چوب و ترکه‌های درخت‌ها آتش درست می‌کرده‌اند و دودش بوی خوبی داشته است. مزرعه‌ی خانواده‌اش کوچک اما پر از رنگ بوده. یادش که می‌آید، چشم‌هایش رؤیایی می‌شود و هِی دست‌هایش را تکان می‌دهد، انگار می‌تواند توی هوا تصویری از آن برایمان بسازد. مامی هم یک‌جورهایی مثل اَبوئلیتا داستان دوست دارد، اما فقط دلش می‌خواهد درباره‌ی وضعیت این روزها حرف بزند، نه وضعیت صدها سال پیش. شب‌ها که پتو رویمان می‌کشید می‌گفت: فصل درو، موج‌های سبز تبدیل می‌شدن به ورق‌های نقره‌ای. از دل خاک تیره، سیب‌زمینی‌های زرد و قهوه‌ای بیرون می‌زد و ساقه‌های دراز کینواً کاکل‌های بنفش و قرمز و طلایی داشتن، هرکدوم مثل پادشاه تاج داشتن. همیشه آرزو داشتم می‌توانستم این چیزها را ببینم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویای سرزمین‌های پست
نویسنده
مترجمنیلوفر امن زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات380
زبانفارسی
شابک978-622-274-172-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویای سرزمین‌های پست

فاطمه صابری
۱۴۰۳/۱/۸
اگه از اون دسته افرادی هستین که می‌خواین سریع برین سر اصل مطلب باید بگم که این کتاب مناسب شما نیست ولی اگه کتاب‌های رمانی و داستانی رو دوست دارید عالیه درکل عالی بود و آخرش انگیزه باور نکردنی‌ میگیرید، موفق باشید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رویای سرزمین‌های پست

برای دریافت کتاب رویای سرزمین‌های پست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.