معرفی و دانلود کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

عکس جلد کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

تمامی علاقه‌مندان به ادبیات علمی‌-تخیلی و داستان‌های ماجرایی، عاشق کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار خواهند شد! نویسنده‌ی این کتاب، فیلیپ ریو، ما را به قعر جهانی نابود شده در دل آینده‌ای دور خواهد برد؛ جهانی که در آن شهرک‌های متحرک، جای شهرهای قدیمی‌ را گرفته‌اند و همه برای بقای خود چاره‌ای ندارند، جز آن که یکدیگر را از بین ببرند. در این بین، تام، که یک پسربچه‌ی یتیم است، باید به تنهایی از پس سرنوشت پرحادثه‌ی خود بربیاید.

درباره‌‌ی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

اگر شما هم از علاقه‌مندان ادبیات علمی-تخیلی باشید، حتماً تا‌به‌حال اسم داستان‌های پساآخرالزمانی به گوشتان خورده است. داستان‌هایی که از آینده‌ای دور و تخیلی سخن می‌گویند؛ از جهانی که نابود شده و بقایای آن شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. این بار فیلیپ ریو (Philip Reeve) در رمان ویژه‌ی خود، رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار (Mortal Engines) ما را به قعر جهانی ویران‌شده و عجیب در آینده‌ای موهوم می‌برد.

داستان مربوط به زمانی‌ست که تمام دنیا در یک جنگ شصت دقیقه‌ای به کل ویران شده؛ جنگی چنان عظیم و خشونت‌آمیز که تحولات زمین‌شناسی عظیمی را به دنبال خود داشته است. دیگر خبری از زندگی گذشته نیست و تمام شهرها بر ماشین‌هایی غول‌پیکر ساخته شده‌اند که بر روی زمین حرکت می‌کنند و شهرهای کوچک‌تر را می‌بلعند. به‌تازگی شهری کوچک، توسط شهر بزرگ یعنی لندن بلعیده شده. حالا تام، پسربچه‌ی تنها و یتیم ماجرا، مأموریت جدیدی پیدا کرده. مأموریت او این است که در میان باقی‌مانده‌های شهر، به‌ دنبال تکه‌های ارزشمند بگردد. در همین حین است که سروکله‌ی «ولنتاین»، دانشمند بزرگ پیدا می‌شود. تام که قبل‌تر تعریف ولنتاین را شنیده بود، حالا شیفته‌ی ملاقات با او شده است. اما با ورود زنی به نام هستر، که چهره‌ای زخمی دارد، تام می‌فهمد که ولنتاین آن آدمی نیست که تصورش را می‌کرده. اکنون وقت آن رسیده که تام و هستر فکرشان را روی هم بریزند تا خود را از شرایط عجیبی که پیش آمده نجات دهند.

این کتاب اولین بار در سال 2001 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی مهدی بنواری در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های رویدادنگاری شهر گرسنه

مجموعه‌ی رویدادنگاری شهر گرسنه، یک مجموعه‌ی علمی‌-تخیلی 6 جلدی به قلم فیلیپ ریو است. این مجموعه که برای نوجوانان نوشته شده، داستان جهان آینده و پس از جنگ را روایت می‌کند. تام، شخصیت اصلی ماجرا، باید به‌گونه‌ای از پس چالش‌های این جهان خشن و نقشه‌های شومی که سرراهش قرار می‌گیرند، بربیاید. هستر، شخصیت دیگر این داستان نیز در میانه‌ی راه، با تام همراه می‌شود. قسمت اول این مجموعه با نام موتورهای مرگبار و قسمت دوم آن با نام «قاره‌ی مرده» به فارسی ترجمه شده است.

قسمت‌های ترجمه‌نشده‌ی بعدی این مجموعه به ترتیب دستگاه‌های جهنمی (Infernal Devices)، دشت تاریک (A Darkling Plain)، شهر کشش (Traction City) و پرواز‌های شبانه (Night Flights) هستند.

جوایز و افتخارات کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

  • نامزد جایزه‌ی ادبی کاستا بوک در سال 2002
  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوانان رود آیلند در سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب Nestlé Smarties در سال 2002

نکوداشت‌های کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

  • سرعت این داستان پر از هیجان، دیوانه‌کننده است! (بوک لیست)
  • هیجان‌انگیز و از دارای تصویرسازی خوب. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • بسیار تخیلی، پر از جزئیات شگفت انگیز، طنز، و ماجراهای بزرگ. (مجله‌ی Kliatt)
  • فیلیپ ریو مجموعه‌ای از شخصیت‌های جذاب را خلق کرده است؛ شخصیت‌هایی که ماجراجویی‌های آن‌ها در دنیای عجیب‌و‌غریب آینده‌ی ما رخ می‌دهد. (پیتر جکسون)

اقتباس‌ سینمایی از کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

فیلمی با نام موتورهای مرگبار و با اقتباس از این کتاب در سال 2018 اکران شد. فیلم‌نامه‌ی این فیلم توسط فران والش، فیلیپا بوینز و پیتر جکسون نوشته شده و کریستین ریورز کارگردانی آن را بر عهده داشته است. فیلم موتورهای مرگبار حدود 83 میلیون دلار در گیشه به دست آورد و همچنین در آن سال، نقد‌های مثبتی در زمینه‌ی جلوه‌های بصری و موسیقی به سمت خود جلب کرد.

کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان جذاب به تمام نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های علمی‌-تخیلی و پساآرمان‌شهری پیشنهاد می‌شود.

با فیلیپ ریو بیشتر آشنا شویم

فیلیپ ریو (متولد 1966) یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان در ژانر ادبیات علمی، تخیلی نوجوانان است. محبوب‌ترین مجموعه‌ی این نویسنده‌ی انگلستانی، یعنی رویدادنگاری شهر گرسنه، اکنون به اثر فیلم سینمایی معروفی تبدیل شده است. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «الیور و جزیرک‌های شناور»، «کیک‌های فضایی» و «شهربازی ماه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار می‌خوانیم

معمولاً کسی دستیارهای درجه‌سوم را به مهمانی دعوت نمی‌کرد؛ به‌خصوص اگر آن شخص مثل کلیتی، خوشگل و محبوب همه باشد. برای همین اول به نظر تام رسید دختر با او شوخی می‌کند. اما نظر ملیفنت به وضوح این نبود؛ چون کلیتی را کنار کشید و گفت: «امثال نتزورثی به درد اون‌جا نمی‌خورن.» دختر پرسید: «چرا که نه؟»

ملیفنت با هاف‌هافی گفت: «خب، می‌دونی، این یارو که تهش درجه‌سه‌ست؛ عمله‌طوره. هیچ‌وقت نشان صنف نمی‌گیره. تهش می‌شه دستیار یکی از موزه‌دارها. نه، نتزورثی؟» صورت چهارگوشش به قرمزی صورت آقای پامروی می‌شد. با نیشخندی به سمت تام برگشت و ادامه داد: «جداً حیف شد که بابات برات پول کافی نذاشته تا شاگردی درست و حسابی کنی.» تام خشمگین فریاد کشید: «به تو یکی مربوط نیست!» شور و نشاط شکار از سرش پریده و دوباره به حال قبل برگشته بود، نگران این‌که وقتی پامروی بو ببرد جیم شده، چه آشی برای او خواهد پخت. اصلاً دل و دماغ متلک‌های ملیفنت را نداشت.

«بالاخره از آدم‌هایی که توی زاغه‌های طبقه‌ی پایین می‌لولن بیشتر از این نمی‌شه انتظار داشت.» با پوزخندی به سمت کلیتی پاتز برگشت و گفت: «ننه بابای نتزورثی اون پایین توی چهار می‌نشستن، خب، بعد وقتی کجی بزرگ پیش اومد، هر دو زیرش موندن و مثل یه جفت کلوچه‌ی تمشک صاف شدن؛ شتلق!»

تام خیال نداشت او را بزند. یک‌مرتبه پیش آمد. خون جلوی چشمش را گرفت و قبل از این‌که خودش هم بفهمد چه شده، دستش را گره کرد و مشتی پراند. ملیفنت نالید: «آی!» و به قدری دستپاچه شد که از عقب افتاد. یکی شیشکی بست و کلیتی هم خنده‌اش را خورد. تام خیره به مشت‌های لرزانش مات ایستاده و مانده بود چه‌کار کرده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
1. شکارگاه
2. ولنتاین
3. مجرای زباله
4. سرزمین بیرون
5. جناب شهردار
6. اسپیدوِل
7. لندن علیا
8. خوشه‌ی بده‌بستان
9. جنی هانیور
10. آسانسور طبقه‌ی سیزدهم
11. بندرگاه هوایی
12. گازدان و اتاقک
13. مرد رستاخیزیافته
14. عمارت شهرداری
15. مرداب راست‌واتر
16. مخزن‌های مدفوع
17. حومه‌شهر راهزنان
18. بِویس
19. دریای کزک
20. جزیره‌ی سیاه
21. در مهندسیه
22. شرایک
23. مدوسا
بخش دوم
24. عامل پیمان
25. مورخان
26. باتمونک گومپا
27. خاطرات دکتر آرکن‌گارث
28. غریبه‌ای در کوهستان بهشت
29. بازگشت به خانه
30. استقبال از قهرمان
31. خبرچین
32. چادلی پامروی دست‌به‌کار می شود
33. خوردنی و نوشیدنی و طلوع دورانی تازه
34. پیشنهادی برای نمایش آتش‌بازی
35. کلیسای جامع
36. شبح استخوان‌ها
37. راه پرندگان
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار
نویسنده
مترجممهدی بنواری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-6513-50-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

توحید شهاب
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
واقعا کتاب خوبی بود خیلی از داستان لذت بردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار

برای دریافت کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1: موتورهای مرگبار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.