معرفی و دانلود کتاب جسد

عکس جلد کتاب جسد
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جسد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جسد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جسد

کتاب جسد داستان تلاش چهار دوست برای یافتن جنازه‌ی پسری به نام ری براور است. آنها در مسیر کشف این حقیقت با ماجراهای تلخی روبه‌رو می‌شوند که نگاهشان را به زندگی تغییر می‌دهد. استیون کینگ به‌خاطر این اثر و آثار پرطرفدار دیگرش، به نویسنده‌ای پرفروش بدل شده است و علاقه‌مندان زیادی در سراسر دنیا دارد.

درباره‌ی کتاب جسد

ری، پسری است که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند و حالا مدتی است که ناپدید شده! در سال 1960، گوردی و دوستان نوجوانش تصمیم می‌گیرند در امتداد ریل راه‌آهن به‌دنبال جسد این پسر مفقودشده از شهر مجاورشان بگردند. آن‌ها در این سفر ماجراجویانه به زندگی در یک شهر کوچک روی می‌آورند و با قرار گرفتن در مسیری نامعلوم و غیر قابل پیش‌بینی، آینده‌ی خود را به خطر می‌اندازند. استیون کینگ (Stephen King) در رمان جسد (The body) رنج بلوغ و درک تنهایی را در دوران بزرگسالی روایت می‌کند و داستان خود را با زبانی نمادین پیش می‌برد.

از ویژگی‌هایی که سبب برجستگی این رمان شده، استحاله و رشد شخصیت‌ها در خط سیر داستان است. با پیش رفتن روایت، شخصیت‌های گوردی، کریس، تدی و ورن احساسات مختلفی چون دوستی، سوگ، قلدری، حس گم‌شدگی و یافتن خود را تجربه می‌کنند. بنابراین برخلاف تصوری که با شنیدن نام اثر شکل می‌گیرد، این رمان چندان ترسناک نیست، بلکه داستان ماجراجویی‌های نوجوانانی‌ست که به‌معنای واقعی به بلوغ می‌رسند و در مواجهه با ناشناخته‌ها شناختی تازه از خودشان را به دست می‌آورند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم پیش از تماشای فیلمی که براساس این اثر ساخته شده، رمان را بخوانید و جزئیات و شخصیت‌پردازی تاثیرگذار آن را حس کنید. رمان جسد، با ترجمه‌ی فاطمه حسین بیگ، از سوی نشر افرا منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

اقتباس از کتاب جسد

در سال 1986 فیلم «کنارم بمان» (Stand by Me) ساخته‌ی راب راینر (Rob Reiner) براساس رمان استیون کینگ ساخته شد و خیلی زود به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد. این اثر از بهترین اقتباس‌های راینر محسوب می‌شود و از نظر میزان موفقیت با آثاری چون «رهایی از شاوشنگ»، «دالان سبز» و... قابل قیاس است. از جمله بازیگران این فیلم سینمایی باید به Wil Wheaton، River Phoenix و Corey Feldman اشاره کرد.

کتاب جسد مناسب چه کسانی است؟

این رمان به جوانان، نوجوانان و طرفداران داستان‌های ماجراجویانه‌ و کسانی که آثار شاخص استیون کینگ را دنبال می‌کنند، توصیه می‌شود.

با استیون کینگ بیشتر آشنا شویم

استیون کینگ از پرفروش‌ترین نویسنده‌های دنیا است. او در سال 1947 در پورتلند مین ایالات متحده به دنیا آمد. کینگ خانواده‌ای فقیر داشت، اما موفق شد به دانشگاه مین برود و پس از فارغ‌التحصیلی به شغل معلمی مشغول شود. مدتی بعد اولین رمان این نویسنده، با عنوان «کری» (1973)‏ به‌اندازه‌ای موفق شد که به‌زودی معلمی را کنار گذاشت و تمام‌وقت به نویسندگی پرداخت. کینگ از آن موقع تاکنون بیش از سی کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او سیصدوشصت ودو روز در سال مشغول نوشتن است و فقط برای کریسمس، جشن تولدش و روز استقلال آمریکا -چهارم جولای- نوشتن را کنار می‌گذارد.

در بخشی از کتاب جسد می‌خوانیم

از همان راهی که آمده بودیم شروع به برگشتن کردیم. اصلاً با هم حرف نزدیم. بقیه را نمی‌دانم اما خودم آنقدر ذهنم مشغول بود که به حرف زدن فکر نکردم. چیزهایی راجع‌به جسد ری براور بود که ذهن مرا مشغول می‌کرد. چیزهایی که هم همان موقع و هم حالا نگرانم می‌کنند. به نظر نمی‌رسید خیلی شدید صدمه دیده باشد. بااین‌حال، حتماً قطار به او زده بود. اما چرا کفش‌هایش از پایش جدا شده بودند؟ شاید شدت اصابت قطار به‌قدری زیاد بوده که او را از کناره‌ی ریل‌ها پایین انداخته بود، اما نه آنقدر شدید که بمیرد. این احتمال هم وجود داشت، اینکه او سعی کرده بود خودش را از جلوی قطار کنار بکشد. بعد در زیر ریل‌ها و در گل‌ولای به هوش آمده و به‌قدری ترسیده بود و درد داشت که نمی‌توانست حرکت کند و نمی‌دانست کجاست. یکبار پرنده‌ای زخمی را گفتم و او از ترس در دستان من مرد. شاید ری براور از ترس ادامه‌ی زندگی مرده بود.

اما چیز دیگری نیز بود که بیشتر از بقیه‌ی چیزها باعث نگرانی‌ام می‌شد. تمام گزارش‌های خبری گفته بودند وقتی او از خانه بیرون رفته بود سطلی برای چیدن میوه‌های جنگلی به همراه داشت. وقتی به کاستل راک برگشتم به کتابخانه رفتم و روزنامه‌ها را بررسی کردم. اما ما هرگز در این‌جا سطلی ندیدیم. کجا بود؟ حتماً آن را جایی بین چمبرلین و زمین باتلاقی بک‌هارلو که در آن مرده بود انداخته بود. حتماً وقتی گم شده و خیلی ترسیده بود آن را دور انداخته بود تا زحمت حمل کردن شی‌ای بی‌ارزش را به خود ندهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جسد
نویسنده
مترجمفاطمه حسین بیگ
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-97886-7-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جسد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جسد

برای دریافت کتاب جسد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.