معرفی و دانلود کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده

عکس جلد کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده
قیمت:
۴۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده

فیلیپ ریو، نویسنده‌ی برنده‌ی مدال کارنگی در کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده شما را به یک ماجراجویی خطرناک دعوت می‌کند! تام و هستر که به دلیل از کار افتادن موتورهای کشتی در خطر مرگ هستند از حاکمِ شهر یخی آنکوریج برای نجات جانشان کمک می‌گیرند اما در مقابل متعهد می‌شوند او و مردمانش را در سفر به آمریکای قدیم همراهی کنند... .

درباره‌ی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده

حالا دو سال از آشنایی تام و هستر می‌گذرد. آن‌ها کنار یکدیگر ماجراهای خطرناکی حین پرواز آفریقا، قطب جنوب و اقیانوس اطلس تجربه کردند اما ماجراهای کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده (Predator's Gold) نقشه‌های دیگری برای آن‌ها در چنته دارد. در این قسمت از مجموعه‌ی پرفروشِ فیلیپ ریو (Philip Reeve) نویسنده‌ی انگلیسی، کشتی‌سواران جوان ملاقاتی تصادفی با پنی رویال، یک مورخ مشهور دارند. او از تام و هستر درخواست می‌کند در ازای پرداخت کرایه، مسافرشان باشد و هر کدام به دلایل متفاوتی موافقت می‌کنند.

اما معامله‌ی منصفانه‌ای که قرار بود برای دو طرف پربار و سودده باشد با اتفاقی ناگهانی در هم می‌شکند. تام، هستر و پنی رویال به دلیل خراب شدن موتورهای جنی هانیور در ضایعات یخی گیر می‌کنند. از شانس خوب مسافران در راه مانده،ساکنان شهر یخی آنکوریج که به دلیل پخش شدن بیماری طاعون چندان هم زیاد نیستند به دادشان می‌رسند و قهرمانان محبوب مجموعه‌ی رویدادنگاری شهر گرسنه جان سالم به در می‌برند ولی هیچ کمکی کاملا بی‌چشم‌داشت نیست!

تام و هستر درمی‌یابند حکمران شهر یخی دختر نوجوانی است که به زور شانزده سن دارد. در حالی که این دو هنوز مشغول هضم واقعیت مقابلشان هستند پنی رویالِ مورخ درخواست راهنمایی در سفری را دریافت می‌کند که هیچکس پیش از این جسارت انجامش را نداشته:‌ سفر به آمریکای شمالی!

ملکه‌ی کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده خسته از دربه‌دری میان صفحات یخ و فرار از چنگ کشتی‌های غول‌پیکر تصمیم دارد راه سرزمین کهن را پیش بگیرد، حالا یا با اهالی جنی هانیور یا بدون آن‌ها. کشتی‌سواران جوان و پنی رویال به‌ناچار درخواست او را می‌پذیرند و به این ترتیب همه راهی طولانی‌ترین ماجراجویی عمرشان می‌شوند... .

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های رویدادنگاری شهر گرسنه

مجموعه‌ی رویدادنگاری شهر گرسنه (Mortal Engines) یک داستان علمی‌-تخیلی 4 جلدی به قلم فیلیپ ریو است. این مجموعه که برای نوجوانان نوشته شده، داستان جهان آینده و پس از جنگ را روایت می‌کند. تام، شخصیت اصلی ماجرا، باید به‌گونه‌ای از پس چالش‌های این جهان خشن و نقشه‌های شومی که سرراهش قرار می‌گیرند، بربیاید. هستر، شخصیت دیگر این داستان نیز در میانه‌ی راه، با تام همراه می‌شود.

قسمت اول این مجموعه با نام موتورهای مرگبار و قسمت دوم آن به اسم «قاره‌ی مرده» با ترجمه‌ی مهدی بنواری و توسط انتشارات پرتقال در ایران به چاپ رسیده است. قسمت‌های ترجمه‌نشده‌ی بعدی این مجموعه به ترتیب دستگاه‌های جهنمی (Infernal Devices)، دشت تاریک (A Darkling Plain) هستند.

کتاب موتورهای مرگبار الهام‌بخش پیتر جکسون، کارگردان مشهور هالیوودی برای ساخت نسخه‌ای سینمایی بود. او که مدتی کوتاه پس از انتشار کتاب نسبت به آن علاقه نشان داد سرانجام اقتباس خود را به همین نام در 2018 اکران کرد. هوگو ویوینگ، هرا هیلمار و استیون لانگ معروف‌‌ترین چهره‌هایی هستند که در این فیلم هنرنمایی کردند.

نکوداشت‌های کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده

  • اثری عظیم، جسورانه و درخشان. (گاردین بریتانیا)
  • این کتاب نقطه‌ی عطفی در ژانر علمی-تخیلی است. (School Library Journal)
  • فوق‌العاده است! داستانی مملو از احساسات عاشقانه که با خشونت‌های ناگزیر زندگی در دنیایی ویران‌شده آمیخته شده و با طنزی ظریف لبخند به لبتان می‌آورند. (ساندی‌تایمز بریتانیا)
  • یک ماجراجویی گسترده در دنیایی که شهرها دائما مشغول جابه‌جایی هستند و حتی خیال‌پردازترین خوانندگان را غافلگیر می‌کنند! (Booklist)

کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده مناسب چه کسانی است؟

این داستان علمی-تخیلی برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده اما دیگر گروه‌های سنی علاقه‌مند به این ژانر هم مطالعه‌ی آن را خوشایند خواهند یافت.

با فیلیپ ریو بیشتر آشنا شویم

فیلیپ ریو (Philip Reeve) کارگردان تئاتر و نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی انگلیسی است. او عمدتا با مجموعه‌ی رویدادنگاری شهر گرسنه (Mortal Engines) شناخته می‌شود اما آثار متعددی در کارنامه‌ی ادبی خویش دارد که توسط منتقدان بسیاری تحسین شده‌اند. «الیور و جزیرک‌های شناور»، «شهربازی ماه» و «کیک‌های فضایی» برخی از کتاب‌های او هستند که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. همچنین اسامی برخی از جوایز و افتخارات برجسته‌ی فیلیپ ریو را می‌توانید در ادامه ببینید:

  • برنده جایزه گاردین ادبیات داستانی کودکان سال 2006 برای A Darkling Plain 
  • نامزد جایزه‌ی Booktrust Teenage Award، برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودکان Nestle و کسب مدال CILIP Carnegie برای Here Lies Arthur
  • نامزد جوایز Scrivener's Moon، A Web of Air و CILIP Carnegie برای کتاب Fever Crumb

در بخشی از کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده می‌خوانیم

همه‌ی پزشکان آنکوریج مرده بودند. بهترین پرستاری که می‌شد برای پروفسور پنی‌رویال پیدا کرد، ویندولین پای از کمیته‌ی ناوبری بود که زمانی دوره‌ی کمک‌های اولیه را گذرانده بود. نشسته در کنار بستر پنی‌رویال در اتاق مهمان مجلل کاخ زمستانی، مچ او را بین انگشت‌های باریکش گرفته بود و با ساعت جیبی‌اش نبض پروفسور را می‌گرفت. ویندولین پای اعلام کرد: «به نظرم فقط غش کرده. شاید از خستگی باشه، یا شوک به‌تأخیرافتاده‌ی بعد از این ماجرای وحشتناکش. پروفسور بینوا.»

هستر می‌خواست بداند. پرسید: «پس چطور ما وا‌نرفتیم؟ ما هم ماجرای وحشتناکی رو پشت‌سر گذاشتیم؛ ولی کو تا مثل عمه‌خانم‌های ترشیده از حال بریم؟» دوشیزه پای که خودش عمه‌خانم مجردی بود، نگاه تندی به هستر انداخت و گفت: «فکر می‌کنم بهتره پروفسور رو به حال خودش بذارین. احتیاج به سکوت و مراقبت بیست‌وچهار‌ساعته داره. کیش‌کیش، همه‌تون...» هستر، تام و اسمیو به راهرو برگشتند و ویندولین پای در را پشت‌سرشان محکم بست. تام گفت: «من فکر می‌کنم فقط هیجان‌زده شده. سال‌ها سعی کرده کسی رو پیدا کنه که هزینه‌ی سفر دومش به آمریکا رو بده و اینکه یه دفعه فهمیده شهربانو می‌خواد شهرش رو ببره اونجا...»

هستر زد زیر خنده. «شدنی نیست! دیوونه‌ست!» اسمیو جا خورد، بعد گفت: «دوشیزه شاو! چطور می‌تونین چنین حرفی بزنین؟ شهربانو حاکم ما و نماینده‌ی ایزدان یخ روی زمین هستن. جد بزرگ ایشون، دالی راسموسن بود که بازمونده‌های آنکوریج اولیه رو از آمریکا به‌سمت نجات هدایت کرد. طبیعیه که بالاخره یه راسموسن ما رو دوباره به خونه‌مون برگردونه.»

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
1: شمال منجمد
2: هستر و تام
3: مسافر
4: وطن شجاعان
5: ارواح روباه
6: بر فراز یخ
7: شهرک ارواح
8: کاخ زمستانی
9: به مجموعه خوش ‌آمدید
10: ووندِرکامر
11: ارواح ناآرام
12: مهمانان ناخوانده
13: سکان‌خانه
14: حومه‌شهر
15: هستر تنها
16: پرواز شبانه
17: به‌دنبال هستر
18: طلای شکارچی
بخش دوم
19: تالار خاطره
20: مدل جدید
21: دروغ‌ها و عنکبوت‌ها
22: اسکرو ورم
23: اعماق پنهان
24: عمو
25: کمد دکتر پاپ‌جوی
26: تصویر کلی
27: پله‌ها
28: اتحاد بادها
بخش سوم
29: جرثقیل
30: آنکوریج
31: کشوی چاقو
32: دختر ولنتاین
33: یخ نازک
34: دیار مه
35: کشتی یخی
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده
نویسنده
مترجممهدی بنواری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-600-462-675-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده

مهرداد
۱۴۰۲/۵/۱۷
یه دنیای فانتزی قشنگ اما با این که نابودی از آمریکا شروع شده بازم امید شروع زندگی و امید بازم از آمریکاست اگه آینده بشر دست اینا باشه چه بلاهایی سرمون میارن
توحید شهاب
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
عالی بود ای کاش چنین داستان منسجم و خلاقانه‌ای حداقل در چهار یا پنج جلد ادامه پیدا میکرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده

برای دریافت کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 2: قاره مرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.