معرفی و دانلود کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج

عکس جلد کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج

کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج نوشتۀ کیم اسکات، از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در زمینۀ کسب و کار است. این کتاب به مدیران نشان می‌دهد که چگونه با حفظ انسانیت خود موفق شوند، میانه‌روی را در کار خود پیدا کنند و محیطی ایجاد کنند که در آن، افراد عاشق کار و همکاران خود باشند.

از وقتی که صحبت کردن را آموختیم، به ما گفته شده که اگر حرف خوبی برای گفتن نداریم، اصلاً حرف نزنیم. اما وقتی که مدیر می‌شوید، حرف زدن، شغل و تعهد شماست.

کیم اسکات (Kim Scott)، مدیر اجرایی در گوگل و سپس اپل بوده است، او در اپل با تیمی همکاری می‌کرد تا کلاسی در زمینه رئیس خوب شدن ایجاد کنند. ارائه رویکرد مهم و جدید در زمینه مدیریتِ مؤثر و تالیف کتاب «رک‌ و راست باشید»، شهرت رو به رشدی برایش به همراه داشته است.

کتاب رک و راست باشید (Radical Condor) یک ایده ساده دارد: برای اینکه رئیس خوبی شوید باید همزمان هم شخصاً به افراد توجه داشته باشید و هم مستقیماً آن‌ها را به چالش بکشید. وقتی که بدون توجه، افراد را به چالش بکشید، پرخاشگریِ نفرت‌انگیزی رخ می‌دهد؛ و وقتی که بدون به چالش کشیدن، به افراد توجه کنید، همدلی مخرب رخ می‌دهد. وقتی که هیچ‌کدام از این‌ها را انجام ندهید، دورویی ایجاد می‌شود.

این چارچوب ساده به شما کمک می‌کند تا روابط بهتری را در محل کار خود ایجاد کنید، و سه مسئولیت مهم خود را به عنوان یک رهبر انجام دهید: ایجاد فرهنگ بازخورد (تحسین و انتقاد)، ایجاد یک تیم منسجم، و کسب نتایجی که به آن افتخار کنید.

«رک‌و‌راست باشید» همچنین مستقیما مربوط به افرادی است که با مشکلات تنوع و رهبری درگیر هستند. تفاوت‌های جنسیتی، نژادی، و فرهنگی باعث می‌شود ایجاد روابط رک‌ و‌ راست سخت‌تر شود. داشتن روابط رک‌ و‌ راست با کسانی که شبیه ما هستند ترسناک است، ولی ترسناک‌تر آن است که با افرادی که با ما فرق دارند، به زبان دیگری صحبت می‌کنند، یا اینکه مذهب دیگری دارند رک‌ و‌ راست باشیم. به احتمال زیاد با کسانی که با ما فرق دارند، رفتارِ «همدلی مخرب» یا «پرخاشگری زننده» یا «ریاکاری فریبکارانه» خواهیم داشت. اینکه بیاموزیم چگونه خود و دیگران را از این ناراحتی برهانیم و به انسانیت مشترک خودمان روی بیاوریم، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

خواندن رک و راست باشید به شما کمک می‌کند تیم‌های خود را به گونه‌ای ایجاد، رهبری و الهام‌بخشی کنید که بهترین کارهای زندگی‌شان را انجام دهند. بینش کیم اسکات مبتنی بر تجربه، و هوش شهودی و تحلیلی زیاد او است، و به شما کمک می‌کند تا رهبر بهتری باشید و سازمان مؤثرتری را ایجاد کنید.

در بخشی از کتاب رک و راست باشید می‌خوانیم:

چند دلیل وجود دارد مبنی بر اینکه چرا در ابتدای ایجاد فرهنگ رک‌و‌راستی، مورد انتقاد قرار گرفتن خودتان اهمیت دارد. اول، بهترین راه برای نشان دادنِ این نکته است که خودتان آگاه هستید از اینکه اغلب اشتباه می‌کنید، و دوست دارید وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید، بقیه به شما بگویند و به چالش کشیده شوید. دوم، موارد زیادی را خواهید آموخت؛ کسانی که به شما گزارش می‌دهند می‌توانند به دقت شما را مورد بررسی قرار دهند. شاید این کارها باعث شود از ارسال ایمیل‌های نسنجیده، همچون ایمیلی که من به لری ارسال کردم اجتناب کنید. سوم، هرچه تجربه بیشتری در زمینه احساسی که هنگامِ دریافتِ انتقاد پیدا می‌کنید، داشته باشید، ایده‌های بهتری را برای راهنمایی دیگران خواهید داشت. چهارم، درخواست انتقاد از خود، بهترین راه برای ایجاد اعتماد و تقویت روابط شماست.

دریافت راهنمایی‌های رک‌و‌راست توسط رؤسا از جانب اعضای تیم صرفا به این دلیل نیست که آنان پذیرای انتقاد هستند، بلکه به این علت نیز است که درخواست انتقاد می‌کنند. اگر فردی آنقدر جسور است که از شما انتقاد کند، از انتقادِ او انتقاد نکنید؛ اگر دیدید کسی از همکار خود به طور ناشایستی انتقاد کرد، چیزی در جوابش بگویید؛ ولی اگر کسی از شما به طور ناشایستی انتقاد کرد، حرف‌های او را گوش کنید تا کاملا متوجه شوید و سپس به صداقت او پاداش دهید. همانطور که درخواست انتقاد از دیگران اهمیت دارد، تشویق این مقوله بین اعضای تیم نیز اهمیت دارد (ابزار و تکنیک‌های خاص برای درخواست و تشویق به راهنمایی از کارمندان‌تان در بخش دوم، فصل 6 آمده است.)

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چگونه از این کتاب استفاده کنیم
بخش 1) فلسفه جدیدی از مدیریت
1. روابط رک‌و‌راست ایجاد کنید
همه وجود خود را برای کار بگذارید
2. راهنمایی بدهید و بگیرید، و دیگران را هم به آن ترغیب کنید
فرهنگ روابط باز ایجاد کنید
3. عوامل انگیزاننده افرادتان را بشناسید
به افراد کمک کنید تا در جهت رؤیاهای خود گام بردارند
4. با همکاری به نتایج برسید
اینکه صرفا به افراد دستور دهید فایده ندارد
بخش 2) ابزارها و تکنیک‌ها
5. روابط
رویکردی برای ایجاد اعتماد با گزارش‌های مستقیم شما
6. راهنمایی
ایده‌هایی برای دادن، گرفتن، و تشویق به تحسین و انتقاد
7. تیم
روش‌هایی برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی شغلی
8. نتایج
کارهایی که می‌توانید برای سریعتر انجام شدن کارها با هم انجام دهید
شروع کنید
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج
نویسنده
مترجمحانیه سادات شریعتمداری
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات302
زبانفارسی
شابک978-600-8738-35-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج

عبدالمجید رفیعی برزکی
۱۳۹۹/۱۰/۶
سلام و ارادت. کتاب را کامل خواندم. بسیار عالی است. فقط ترجمه آن می‌توانست بهتر باشد. مستحضرید ترجمه برای انتقال معنی بسیار با اهمیت است و این موضوع در بعضی از جملات و پاراگراف‌ها مشکل دارد. به خصوص این که وقتی کتاب در فرهنگ متفاوت تالیف شده است برای ترجمه ضمن این که نیاز به توجه به معانی و منظور با نویسنده بسیار اهمیت است انتقال و ترجمه فرهنگی که در جمله در نظر گرفته شده است نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در هر صورت از خواندن این کتاب لذت بردم و از مطالب آن استفاده کردم. از زحمات شما سپاسگزارم.
Simin Moradmand
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
یکی از بهترین کتابهایی بود که خوندم. این کتاب کاملا با جزییات و بطور عملی توضیح میده که چطور در محیط کار با همکاران و مدیران کار کنیم تا هم شرکت به بالاترین بازده برسه و هم خودمون موفق بشیم.
واقعا از خوندن هر صفحه کتاب لذت بردم و چون از زبان یکی از مدیران شرکت‌های بزرگ دنیا، اپل و گوگل، نوشته شده
میشه متوجه شد چرا این شرکت‌ها موفقترین شرکتهای دنیا هستند وقتی مدیران باسواد و لایق مثل نویسنده کتاب در این شرکتها هستند.
کاربر sha
۱۴۰۱/۷/۳۰
کتاب بسیار مفید و کاربردی است اگر در سازمانهای ما این نوع کارکردن از پایین به بالا (زیرمجموعه‌ها مشخص کنند چه کارهایی کی و چگونه انجام شود) فرهنگ سازی شود سازمانها خیلی تغییر و پیشرفت خواهند نمود
لیدا تهرانی
۱۳۹۸/۶/۷
به نظرم این کتاب برای هر کسی مفیده👌👌👌
چون آدم باید مدیریت کردن رو بلد باشه و تقویتش کنه🌺🌺
الیناز احمدی لاریجانی
۱۳۹۸/۶/۷
ممنون که کتابهای خوبی رو رایگان هر هفته قرار میدید
زهرا فروغی نیک
۱۳۹۸/۶/۷
تعریف این کتاب رو شنیدم. عالیه
توفیق صبحی
۱۳۹۸/۶/۱۱
یکی از کتاب خوب برای مدیر کارخانه و مدیر استارت آپ. در کل عالی برای مدیر ها
راضیه منشئی
۱۳۹۸/۶/۸
باید کتاب خوبی باشه.... ممنون از کتابراه به خاطر معرفی کتابهای خوب و تخفیف‌های عاای
علی خاوری
۱۳۹۷/۸/۲۲
شما میتونید نسخه صوتی این کتاب رو هم اپلود کنید
زهرا یقطین
۱۳۹۸/۶/۲۱
کتاب مفیدیه برای کسانی که میخوان مدیریت بهتری داشته باشن
Zzz Hhh
۱۳۹۸/۶/۶
ازاین بهتر نمیشه
mostafa janani
۱۴۰۰/۱۱/۴
در حوزه مدیریت و روابط بین آدم‌ها مطالب خواندنی و درخور مطالعه داره
Amir hosein Ranjbar
۱۳۹۹/۸/۱۹
بسیار کاربردی
اگر کتاب صوتیش هم درست کنید فوق العاده میشه
Hosein A
۱۳۹۸/۷/۲۵
مدیریت زندگی بهترین هدیه‌ای است که از این کتاب می‌گیرید
Hamed H
۱۳۹۸/۶/۷
بسیار مفید و ارزشمند
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج

برای دریافت کتاب رک و راست باشید؛ مدیریت افراد و تیم‌ها، برای کسب بهترین نتایج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.