معرفی و دانلود کتاب رهبری کسب ‌و کار

عکس جلد کتاب رهبری کسب ‌و کار
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبری کسب ‌و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری کسب ‌و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری کسب ‌و کار

کتاب رهبری کسب ‌و کار از مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی، با ارائه‌ی راهکارهای مفیدی به شما یاد می‌دهد که چگونه افراد معمولی را به عملکردی فوق‌العاده برسانید.

افراد سه دسته‌اند. افرادی که باعث روی دادن رویدادها می‌شوند، افرادی که آنچه روی می‌دهد را تماشا می‌کنند و افرادی که کوچک‌ترین نظری درباره‌ی آنچه روی می‌دهد، ندارند. در کتاب رهبری کسب ‌و کار (Leadership)، درباره‌ی افرادی صحبت می‌شود که عامل رویدادها هستند. یکی از دلایل اصلی اینکه افراد برای کار به سازمانی می‌پیوندند، رهبری آن است. رهبری کسب و کار، توانایی گرفتن عملکرد فوق‌العاده از افراد معمولی است.

برایان تریسی (Brian Tracy)، در این کتاب به مطالب مهمی پرداخته است، از جمله: ایجاد یک تیم قهرمان، ایجاد ارتباط با دیگران، چگونه مانند یک رهبر کسب و‌ کار زندگی کنیم، چگونه استراتژی داشته باشیم، ارتقا قابلیت‌های رهبری کسب و‌ کار و ده‌ها نکته کاربردی دیگر.

خانه، سازمان، مجامع خصوصی و عمومی و دولت به رهبری نیاز دارد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، مخصوصاً برای رفتن به قلب آینده به رهبری نیاز داریم. ما افرادی بصیر و شجاع که مرزهای جدیدی را ترسیم کرده و زمینه‌های جدیدی را مهیا کنند، می‌خواهیم.

ما به دو نوع رهبر نیاز داریم. نوع اول، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نوع یعنی رهبر تعاملی است. رهبر تعاملی شخصی است که کاری را با دیگران و توسط دیگران انجام می‌دهد. دومین نوع رهبری که به آن نیاز داریم رهبر تحول‌ساز است. این رهبر مسیرساز است. این رهبر دیدگاه‌پرداز است. این رهبر انگیزه می‌دهد، تعالی می‌بخشد، الهام می‌بخشد و افراد را تقویت می‌کند تا سطح عملکرد خود را تا جایی ارتقاء دهند که پیش‌تر حتی تصورش را نمی‌کردند.

دلیل نیاز شدید ما به رهبری در نهادها و مخصوصاً در کسب و کارهایمان این است که افرادی که در کسب و کارها و نهادهای امروزی مشغول به کارند بسیار پیچیده‌تر و متقاضی‌ترند. بسیار تحلیل‌گرند و بیش از هر زمان دیگری خودخواه هستند. دیگر واگذاری شغل به فرد و توضیح روش کار به او کافی نیست. افراد می‌خواهند مشارکت داشته باشند. می‌خواهند درباره کارهایشان بحث کنند. می‌خواهند بازخورد دائمی عملکردشان را دریافت کنند. می‌خواهند بدانند «چه فایده‌ای برای من دارد؟»

امروزه، وقتی افراد دنبال کار می‌روند، بیشتر و بیشتر فکر می‌کنند که «چرا باید برای شما کار کنم؟» یکی از دلایل اصلی اینکه افراد برای کار به سازمانی می‌پیوندند، رهبری آن است. امروزه، آن رهبری که منشأ آن جایگاه یا پول و قدرت است (که رهبری منسوب نامیده می‌شود) عمر کوتاهی دارد. رهبری پایدار در جایی ممکن است که مردم تصمیم می‌گیرند از مسیر، راهنمایی‌ها و دیدگاه شخص دیگری پیروی کنند؛ به عبارت دیگر، این شکل داوطلبانه پیروی است که بهترین رهبران زمان ما را مشخص می‌کند.

در بخشی از کتاب رهبری کسب ‌و کار می‌خوانیم:

رهبران خودشان را می‌شناسند. آن‌ها خودآگاهی بسیار بالایی دارند. زمان زیادی را به کنکاش درونی اختصاص می‌دهند و می‌دانند از چه چیزی الهام می‌گیرند. انگیزه‌های خود را می‌شناسند و دلیل کارهایشان را می‌دانند. همچنین توانایی این را دارند که به جای درگیری احساسی شدید، در کارها بسیار معقول و منطقی عمل کنند. به عبارت دیگر خودخواهی کم و غرور زیادی دارند.

همچنین آن‌ها فقط مسئولیت‌هایی را بر عهده می‌گیرند که بتوانند در سطحی عالی انجامشان دهند. از آن‌جا که خودشان را می‌شناسند، شغل، کار یا وظیفه‌ای را نمی‌پذیرند که توانایی انجام آن به نحو احسن را ندارند. آن‌ها می‌دانند هر کاری انجام دهند، ‌ در تصویر کلی‌شان به عنوان رهبر نقش دارد، بنابراین فقط کارهایی را می‌پذیرند که توانایی انجام عالی آن را داشته باشند.

آن‌ها بر نقاط قوت منحصربه‌فردشان تمرکز می‌کنند و از خود می‌پرسند «آیا این‌ها همان کارهایی هستند که در آن‌ها مهارت دارم و قابلیت و توانایی انجام عالی کار را دارم؟» و اگر نتوانند عملکردی استثنایی داشته باشند، عقب‌نشینی می‌کنند. آن‌ها همیشه به دنبال نتایج خارق‌العاده هستند، نه نتایج معمولی.

آن‌ها صداقت دارند. خودشان را صادقانه ارزیابی می‌کنند. مغرور و متکبر یا خودبین و لاف‌زن نیستند. توانایی این را دارند که به درون خود نگاه کنند و بپرسند «آیا این کار برایم مناسب است؟‌ آیا برداشتن این گام در حال حاضر کار درستی است؟»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: رهبران ساخته می‌شوند، به دنیا نمی‌آیند
فصل 2: احساس ماموریت
فصل 3: عمل‌گرایی
فصل 4: ویژگی شجاعت
فصل 5: استراتژی‌ داشته باشید
فصل 6: توانایی تشویق و انگیزش
فصل 7: تعهد به پیروزی
فصل 8: ایجاد ارتباط با دیگران
فصل 9: درس‌ آموختن از سختی‌ها
فصل 10: یک تیم قهرمان بسازید
فصل 11: تمرکز بر نتایج
فصل 12: اشتیاق به رهبری
فصل 13: نقش عزت‌نفس در رهبری
فصل 14: رهبری با الگوی خودمان
فصل 15: خودانگیزشی برای رهبران
فصل 16: ارتقاء قابلیت‌های رهبری
فصل 17: کسب قدرت با همکاری
فصل 18: تصمیم‌گیری با توافق عموم
فصل 19: گوش شنوا داشته باشید
فصل 20: مانند یک رهبر زندگی کنید
فصل 21: همیشه صادق باشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری کسب ‌و کار
نویسنده
مترجمژان بقوسیان، بنفشه عطرسائی
ناشر چاپیانتشارات زرین کلک آفتاب
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-600-8164-21-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری کسب ‌و کار

مسلم شیخعلیزاده
۱۳۹۸/۷/۱۸
این کتاب قشنگ میتونه ۹۰ درصد از مشکلات هر کدوممونو حل کنه و خیلی به پیشرفت کاری و فردی کمک کنه من ۳ دور خوندم و خیلی خیلی به کسبو کارم و زندگی سرو سامان بخشیده
حتما این کتابو بخونید
Mehdi Amali
۱۴۰۰/۵/۱۰
کتاب مفید و نسبتا کاربردی بود.. برای درک اولیه مبانی رهبری خوبه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رهبری کسب ‌و کار

برای دریافت کتاب رهبری کسب ‌و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.