معرفی و دانلود کتاب رگبار

عکس جلد کتاب رگبار
قیمت:
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رگبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رگبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رگبار

کتاب رگبار، نوشتۀ میثم کیانی، مجموعه‌ای از یازده داستان کوتاه فارسی است. نویسنده در این اثر با ترکیب واقعیت و خیال، روایت‌هایی خواندنی را از بطن زندگی مدرن و شهری، در قالب داستان‌هایی کوتاه به مخاطب ارائه می‌کند.

دربارۀ کتاب رگبار

کتاب رگبار نخستین اثر منتشر شده از میثم کیانی، نویسنده جوان ایرانی است. او در این مجموعه یازده داستان کوتاه را گرد هم آورده است که فصل مشترک آن‌ها روایت‌هایی از مسائل و مشکلات شخصیت‌های مردانه در زندگی مدرن امروزی است. یازده داستان کوتاهی که در کتاب رگبار به چاپ رسیده است، به ترتیب عبارتند از: «گم‌شده، برد کلاغی، ویزیت در کافه، بیسکویت لجنی، تمام شب‌های من، طعم کال، عکس، یک اتفاق هر روزی، موسرخه، ریسه‌های خرمایی ریشه‌های سرخ و از بالا به پایین.»

محتوای این داستان‌ها اغلب به زندگی شهری و مدرن مربوط می‌شود. شخصیت‌های اصلی اغلبِ داستان‌های میثم کیانی مردانی آشفته و مشوش هستند که در تنهایی خود روزگار می‌گذرانند. آن‌ها هر یک به نوعی گرفتار هستند و با مشکلات مختلفی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. در هر یک از داستان‌ها شاهد روایتی از مردی با افکار آشفته هستیم که نویسنده با روایت‌گری ماهرانه مخاطب را با مسائل و مشکلات مربوط به او آشنا می‌کند. در واقع این مجموعه داستان در سبک مدرن نوشته شده است و نویسنده با ورود به جهان ذهن شخصیت‌ها توانسته نمای خوبی از دیدگاه‌های آن‌ها به مخاطب ارائه دهد. جریان سیال ذهن یا همان سیلان ذهن یکی از ویژگی‌های سبک مدرن است که در این داستان‌های این اثر هم با آن مواجه می‌شویم. نخستین داستان کوتاه کتاب رگبار به نام گم‌شده با سیلان ذهن راوی اول شخص شروع می‌شود. نویسنده تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در محتوا و فرم حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مجموعه داستان در کتابی کم‌حجم توسط نشر چشمه منتشر شده است.

کتاب رگبار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مند هستید و از خواندن داستان‌های کوتاه لذت می‌برید، مطالعه‌ی کتاب رگبار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با میثم کیانی بیشتر آشنا شویم

میثم کیانی متولد سال 1359 و از نویسندگان جوان ایرانی است. او از سال 1379 همکاری با نشریات و مجلات ادبی مختلف را آغاز کرد و سال 1382 اولین داستان کوتاه خود را نوشت. حاصل تداوم فعالیت‌های ادبی او مجموعه داستان رگبار بود که اولین اثر این نویسندۀ خوش ذوق به‌شمار می‌رود. این کتاب در سال 1389 با همکاری نشر چشمه منتشر شد. او مجموعه داستان دیگری به نام «دوربرگردان» را نیز منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب رگبار می‌خوانیم

نرمی فیلتر را نیمه‌خاکستر لای انگشتانش چرخاند و چرخاند، وینستون کنار صفحه‌ی کاغذ سفید که در تاریکی اتاق کدر شده بود. رد دایره‌ای روی شیشه‌ی میز... نوشت: جایِ بطریِ خالیِ سگیِ خالیِ روی میز، مثل عطرِ خالیِ لباسِِ خالیِ فرخنده، کنج خالیِ اتاق... دستش را از روی کاغذ کند و از پیغام‌ گذاشتن گذشت. نگاهی به ساعت کرد و به مبل روبه‌رو‌ زل زد، کم‌کم باید پیدایش می‌شد. درخشش دو نقطه‌ در سیاهی کنج اتاق، حرکت چیزی روی مبل راحتی، یادش آورد سه ماه گذشته و هر شب، تمام شب، آن زن خواب و آرامش او را تا صبح با شیون‌هایش ‌خورده. در تاریکی زنده‌تر و بزرگ‌تر از قبل از بالای خرابه بیرون می‌آمد، جایی مثلاً پشت مبل راحتی یا کنار آن دو چشم درخشان...

آن‌ گوشه. گنگ و مبهوت، پیچیده در گردوخاک، با‌ بدنِ‌ ‌ریز و خون‌آلود کودکی که محکم در بغل می‌فشرد. می‌دید که انگار روی زمین دنبال چیزی می‌گردد، او دوربینش را آماده نگه داشته بود که صدای انفجارها بلند شد‌. روی زمین دراز کشید، صداها مثل کوبیده ‌شدن کف دست، پشت هم، زیرِ گوشش می‌زدند. وقتی ایستاد و دوربین را جلو‌ چشمش گرفت زن سر جایش نشسته بود، در کنار کادر سیاه دوربین با سری که روی شانه کج شده بود و چشمانی سرخ. می‌دید که کودک در مقابلش روی زمین دراز کشیده. شاسی را فشار داد و لنز را برد تا روی دست زن... دست زن داشت با موهای طلاییِ کله‌ی یک عروسک پلاستیکی که ناشیانه به‌جای سر قطع‌شده‌ی کودک گذاشته شده بود بازی می‌کرد. شاتِر قرچ‌قرچ‌کنان با جوی باریک خون روی خاک راه افتاد.

فهرست مطالب کتاب

گم‌شده
بُرد کلاغی
ویزیت در کافه
بیسکویت لجنی
تمام شب‌های من‌
طعم کال
عکس
یک اتفاق هر روزی
ریسه‌های خرمایی‌ ریشه‌های سرخ
موسرخه
از بالا به پایین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رگبار
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-964-362-756-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رگبار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رگبار

برای دریافت کتاب رگبار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.